Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Sta znaci prmaju, ne mogu nista na guglu da iskopam. Nesto u vezi sa promajom?
 
Na železničkoj stanici Prokop - Beograd Centar, u funkciji su 4 koloseka od planiranih 10. To su koloseci broj 5 i 6 i koloseci 9 i 10. Za Pančevo se može ići sa koloseka broj 1 i 2 kao i sa koloseka broj 5 ali se u tom slučaju vozi levim nepravilnim kolosekom. Za Rakovicu se može ići sa koloseka broj 1 i 2 kao i sa koloseka broj 4 i 5. Za Novi Beograd se može ići sa svih koloseka.
 
Две слике Прокопа из "ваздуха" :D , снимио сам са 11 спрата код другара, презадњи трокраки солитер. Лепа је и панорама према Келемегдану и Ушћу.

 
Đilas: "Beograd na vodi" nije marketing, već lepa saradnja grada i države
Tanjug | 16. 08. 2013. - 13:47h 13:51h | Komentara: 2 .
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas najavio je danas da će do 1. septembra biti poznati precizni rokovi kako će teći realizacija projekta "Beograd na vodi", a da će se istovremeno raditi na planovima i traženju investitora koji bi uložio sredstva.

Đilas je kazao novinarima da je jučerašni sastanak sa prvim potpredsednikom vlade Aleksandrom Vučićem već konkretizovan i da je jutros održan sastanak njihovih saradnika, a dogovoreno je i formiranje radne grupe koja će rukovoditi celim projektom.


- Verujem da nema želje da ovo bude marketing ili neka nova izborna priča nego jedna konkretna saradnja države i grada koja treba da dovede do razvoja Beograda - naglasio je Đilas.




Po rečima beogradskog gradonačelnika, sada je najveći zadatak kako u što kraćem roku završiti sva planska dokumenta, izmestiti sve što se nalazi između mosta "Gazela" i Brankovog i završiti stanicu "Prokop".


Govoreći o tehničkim problemima koje je potrebno rešavati u narednom periodu, Đilas je prilikom obilaska radova na mostu Zemun - Borča rekao da najpre treba završiti izgradnju železničke stanice "Prokop", ali da on smatra da treba odustati od megalomanskih ideja izgradnje te stanice sa stotinama hiljada kvadrata poslovnog prostora, "što Beogradu nije potrebno".


- Pored dva koloseka koji smo osposobili za BG voz trebalo bi da osposobimo još šest i da pustimo stanicu da funkcioniše. Drugi veliki tehnički problem je izgradnja ranžirane stanice koja se izmešta verovatno u Batajnicu i treća stvar je kolosek kojim se prenose opasne materije koje ne mogu da idu kroz Prokop i tunele, što je i najosetljiviji deo projekta-objašnjava Đilas.


Do sada je, kako je precizirao, bilo predviđeno da se kada je reč o prenosu te opasne materije izgradi obilaznica do Dunava, Vinčanski most, a okvirni trošak za to je oko pola milijarde evra.


- Na jučerašnjem sastanku postigli smo dogovor da pokušamo da sa Železnicama Srbije vidimo da li postoji neka druga alternativa prevoza tih materija kroz Beograd koja bi nam uštedela toliku invcesticiju-naveo je gradonačelnik, koji je ukazao da podaci govore da samo tri voza dnevno prođu tim kolosekom pored reke i Kalemegdana.


Zbog toga se, kako je objasnio, traži način da se prevoz preusmeri preko Novog Sda i Zrenjanina, jer bi to bilo jeftinije.


Ukazujući da je još 1974. godine bio potpisan ugovor između Beograda, države i Železnice da se izgradnjom Prokopa zemljište ustupa gradu za njegov razvoj, kao i da se 40 godina pričalo "o raznim europolisima i sličnim projektima", a najčešće u vreme predizborne kampanje, Đilas je rekao da je ovo prvi put da se izvan predizbornog vremena počinje sa radom na tom projektu.


Gradonačelnik smatra da ima šanse da se jedan takav projekat realizuje čak i u vreme ekonomske krize uz uslov da se nadje investitor. "Ovo su projekti koji menjaju sliku Beograda. To nisu projekti za mandat jednog gradonačelnika ili jedne vlade, već projekti za deset, pa i više godina- zaključio je Đilas.
 
Овога пута подржавам готово све што је Ђилас рекао.

1) Одустати од грандоманије на Прокопу. Завршити, скромно, саобраћајни део станице и на плочи направити... нешто. Можда парк. Стотине хиљада квадрата пословног простора уместо ту, саградити у Савском амфитеатру.

2) Алтернатива за обилазну пругу Авала - Банат. Веома важан преокрет - тако дугачку пругу по неповољном терену, преко немале дивље градње у долини Болечице и уз огроман мост чији друмски део је практично непотребан, нећемо јако дуго (или никада) саградити, спуцаћемо огромне паре и добићемо... мало. Моји предлози алтернатива:

- Пруга Батајница - Падинска скела, са једноколосечним мостом на Дунаву (могуће искористити привремени мост из Новог Сада, по отварању Новог Жежељевог). Неупоредиво јефтинија варијанта, једнаки ефекти.
- Железнички мост Смедерево - Ковин.
- или ово што помену Ђилас (или обе последње варијанте заједно).
 
1,Pregovori sa nekim korporacijama u vezi gradnje na ploči Prokopa još su u toku ili se privode kraju,pa ako neko ulaže veliki novac zašto da ne,ne vidim u čemu bi štetili?.S druge strane ne vidimo po kojem projektu počinju radovi na Prokopu,jer smo videli više izmena i rendera od strane CiP-a,pa da svi prokomentarišemo.Teško nam je da debatujemo kada svi zajedno ne vidimo kakva će biti stanica u celosti.
2.Za obilaznu teretnu prugu bih volo da čujem ŽS šta kažu i predlažu,ako je kargo obilaznica nepotrebna tj.ima rešenja onda ok.Most na Vinči je bilo bolje raditi od onoga u Zemunu jel bi time dobili i obilaznicu za kamione i vozove..
 
Не.
Мораћеш да прихватиш да су нека инфраструктурна решења наших диносаурус пројектаната, чланова "лобија бетона и челика" (да се гради што више и - дабоме - што скупље) тежак промашај, један од узрока закржљалости нашег града и васколике инфраструктуре у Србији. Драго ми је да међу стручњацима сада већ у великој мери постоји отклон од таквог начина планирања и пројектовања.

На пример: Мост Земун - Борча имаће знатно већи саобраћај од моста код Винче, јер за разлику од њега привлачи и део градског саобраћаја. Камо среће да смо целу обилазницу тако пројектовали...
Итд.

Када је о Прокопу реч, ево у чему је проблем: потенцијал за градњу пословних зграда у Београду је свакако ограничен (као и у много богатијим градовима); алзо, то што изградиш на плочи у Прокопу, "узео" си Савском амфитеатру. Просто ко пасуљ. А, ако је интенција да се гради СА, онда је то чиста глупост.

Даље, зашто би се за локацију моста питале Железнице? То предузеће је обичан оператер и нипошто му се не сме дати да доноси стратешке одлуке. Мост код Батајнице и Падинске скеле - са обе стране постоји пруга - и мирна Бачка (тј. Банат). А ЖС ће да организује вучу возова.
 
Ovo za 1.Ok ima tu istine ,ali i da treba graditi pristojne objekte za 2.mil Beograd,posebno Ž.stanicu i BAS stanicu,koje trebaju da budu glavni Hub države,isto važi i za aerodrom ,koji se bogme proširuje dobrano,ne vidim da se smanjuje..a neki kažu da će BG imati barem 1.milion više možda čak i 5 .mil,ako nije tako za koga se gradi, tako grandizona infrastruktura za ump.sa mostom na Adi i Zemunu .Bariču koju bi i N.Y poželeo itd ??
2.O Prokopu ja nemam ništa protiv da se pravi po prvom projektu gde je pristojna stanična zgrada u sredini sa malo komercijalnog prostora pored,mada bi tržni centar koji planiran na autokomandi dobro legao..
3.Kako misliš da se ne pitaju Ž.S za svoju infrastrukturu koja je državna? Koga da pitamo? Kamiondžije?Pa oni treba da kažu da li postoji povoljniji jeftiniji model za kargo obilaznicu..
4.Zemun-most,koji gradski saobraćaj?.Pa njima će najlogičnije biti da koriste BGvoz do grada s obzirom da se oktobra gradi dugi kolosek do Pančeva.ako je za 3.BG ,zdravlje Leskovac, jednom nekada ali opet će ti stanovnici 3.BG prelaziti u druge delove grada metroom ili BGVozom..
5.Meni je drago što su Vučić i Đilas seli da razgovaraju o pravcima razvoja grada,to će sigurno povratiti objektivnost i prioritete u razvoju i završetku neophodne infrastrukture,i konačno staviti u stranu neke lobije.. :kafa:
 
Под 4 ти је логично шта? Мало си збркано писао, ништа не разумем.
 
Đilas: Ne treba nam megalomanski Prokop

Prvi čovek prestonice o projektu "Beograd na vodi" i sastanku sa potpredsednikom Vlade Srbije Aleksandrom Vučićem. Planovi za izmeštanje svega između Gazele i Brankovog mosta


bg%20PROKOP.jpg


DO 1. septembra biće poznati precizni plan i rokovi kako će teći realizacija projekta "Beograd na vodi". Istovremeno, radiće se na traženju investitora koji bi uložio potrebna sredstva, rekao je u petak gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.

Otkrivajući detalje razgovora sa prvim potpredsednikom Vlade Aleksandrom Vučićem, Đilas je naglasio da dogovoreno formiranje radne grupe koja će rukovoditi celim projektom.

- Ovo je konkretna saradnja države i Grada koja treba da dovede do razvoja Beograda - priča Đilas. - Sada je najveći zadatak kako u što kraćem roku završiti sva planska dokumenta, izmestiti sve što se nalazi između Gazele i Brankovog mosta. Treba završiti stanicu "Prokop", ali i odustati od megalomanske ideje da tu gradimo stotine hiljada kvadrata poslovnog prostora.

Prvi čovek prestonice napomenuo je da pored dva koloseka za BG-voz, treba da se osposobi još šest.


KAKO UŠTEDETI POLA MILIJARDE EVRA
ZBOG prolaska opasnih materija, bilo je predviđeno da se izgradi obilaznica do Dunava, Vinčanski most, a okvirni trošak za to je oko pola milijarde evra. - Videćemo da li postoji neka alternativa koja bi nam uštedela toliku invcesticiju - kaže Đilas, ukazujući da samo tri voza dnevno prođu pored reke i Kalemegdana.

- Drugi veliki tehnički problem je izgradnja ranžirne stanice koja se izmešta verovatno u Batajnicu, a tu je i kolosek kojim se prenose opasne materije koje ne mogu da idu kroz "Prokop" i tunele.

OD BARE DO BIZNIS MEKE

PREMA projektu "Beograd na vodi", 80 hektara zapuštenog priobalja Save bilo bi rekonstruisano i postalo bi kulturna, biznis i turistička meka.

- Na teritoriji Bare Venecije sagradila bi se kombinacija poslovnog kompleksa, hotela luksuzne kategorije, stambenih blokova, objekata sa kulturnim i umetničkim sadržajem, uz velike zelene površine. Luksuzni kompleks bio bi odvojen posebnim kanalom - kaže Aleksandar Jovičić, predsednik odborničke grupe SNS u Skupštini grada.

Realizacijom ovog projekta, otvorile bi se dve nove autobuske stanice na teritoriji Voždovca i Novog Beograda.


http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:449441-Djilas-Ne-treba-nam-megalomanski-Prokop
О да ли се ближи тај дан, дан када ће прокоп бити завршен? :grand:
 
Borčanac,E da znaš da jesam,pitanje na pitanje, :) po 4 sam mislio na javni transport,tj.da će se u budućnosti više koristiti nego most kojim bi građani išli autom od Borče do Zemuna ili Pančeva.
Ovahj pompezni naslov iz novosti,se odnosi na komercialni deo stanice ne na samu stanicu,slušao sam ga na STB :kafa:
Biže završen ,konačno :shok:
 
Sve sam blizi ideji da na ploci treba da bude ogroman parking i trzni centar... Nista vise... Visak ozeleniti...
 
Tržni centar kao Delta Planet je idealan,mada još neki hotel u blizini,sa BAS možda poslovnom kulom i rekonstruisanim fasadama 5 solitera iznad, čine pristojan kompleks i novi centar u gradu ,tj,transportni hub..stadion i KCS u blizini,bio bi to veoma frekventan deo grada za građane..
 
Koji spin,pa nije grad niti drzava planirala da pravi te kvadratne metre vec da to rade privatnici. Naravno gradonacelniku ne odgovara jer moze uticati na izgradnju Delta Planete na Autokomandi
 
Da ,zašto bi nekome smetalo ako se ulaže korporacijski kapital..
 
углавном се слажем са Ђиласом, овог пута.
Међутим, важна инвестиција за прокп су и његово повезивање са градом.

Иначе, лично бих волео да ае на тој плочи сагради аутобуска са што већим парком, ако је то статички изводљиво..
 
Треба нам функционалан Прокоп и ништа више. Сви возови ће стајати на њему и на Новом Београду - у почетку ће знатно више путника силазити (и улазити) на НБ, јер је та станица боље саобраћајно повезана, што значи да ће де факто бити главна ж. ст. у Београду.

По повезивању Прокопа с метроом, однос броја путника биће промењен; колико, видећемо. У сваком случају, резон за мегаломанско хипертрофирање значаја Прокопа некаквим градитељским егзибицијама - не постоји.
 
Pantograf,Kako misliš da je stanica NBG,bolje saobraćajno povezana? Misliš sa NBG?
 
Misli na Ž stanicu na Novom Beogradu :) Stanice 7, 7l, 9 i 13, 95 i ostale.. trenutno tako i jeste, mada nisam siguran koliko te linije mogu da podnesu opterećenje, sva sreća pa malo ljudi i inače trenutno ide železnicom. No, Prokop bi svakako morao da dobije neku liniju, tj gsp bi sa beogradom na savi tj na vodi kako već morao da ima i jedno ozbiljnije ukomponavanje gsp linija. Ogromna je to promena da bi gsp ostao u ovom sastavu!
 
@2012
Боље је повезана са целим Београдом, јер од Прокопа тешко да ишта може бити горе повезано са било чим, осим са Малешким брдом и БИП-ом, пешачким саобраћајем.
Са станице НБ се у центар стиже за 15 минута. Када поред ње, једног дана, вољом наших инертних саобраћајних Богова, буде прошла и нека фреквентна линија ка Бановом брду и Чукарици (и ка Земуну, на другом крају), разлика ће бити још израженија. Као што рекох, када се изгради друга линија метроа, "Београд центар" ће смањити разлику, али на постојање разгранате мреже ЈГС у Прокопу ја се не бих кладио.
И данас велики део путника из Новог Сада излази на Новом Београду, иако је постојећа штајга практично у центру.
 
Vrh