Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ima i tu argumenta ne negiram je neke prednosti,ali kada govorimo o Prokopu mislim na završeni Prokop sa svi pristupnim saobraćajnicama kako je i predviđeno..ne u trenutno stanju,jer je čvrst dogovor da se završi ceo Prokop sa svim prilaznicama,koje bi i dovele nove trolejbuske i autobuske linje,a + bi bio jedna tramvajska stanica od mostara..dok se metro čeka i za Prokop i NBg s tim što je ispod Prokopa već i urađen tunel za Metro..ako neko dolazi iz NS on će sići tamo gde mu je bliže odredište NBG ili ako je to recimo zvezdara,na Prokopu će odmah prestupiti na BGVoz do Vuka ili budući M2..kako god okreneš Prokop je teško kritikovati kada se sagleda momenat kada je završen kompletno..onda je blizina i dostupnost širem centru teško oborljiva od stanice NBG..
 
Ja ne vidim cemu iskljucivost to sam vise puta ponovio. Zasto jednostavno ne koristiti obe stanice podjednako. Zasto vecino guranje neke ideje o "centralnoj" stanici stanici svih stanica. Pa mnogi veliki gradovi imaju po vise vecih stanica. Bg svojom konfiguracijom i saobracajnom situacijom moze i treba da ima dve velike stanice. Obe imaju po neku svoju prednost i manu kako saobracajno a tako i urbanisticki.
 
Da i to je dobro rešenje,jer ako se predlaže BAS za NBG I Voždovac ona i železnička stanica sever -jug ima smisla,s tim što bi NBG ipak bila više regionalna,a Prokop međunarodna.Ja bih bio zadovoljan i sa takvim rešenjem.
 
Pa da ne treba da robujemo vecitim urbanistickim saobracajnim mantrama vec da se prilagodimo postojecim i nekim realnim ocekivanim potrebama. I ja sam misljenja da u prokop ne treba nesto specijalno ulagati kada je povrsina ploce u pitanju tj nikako njegovu buducnost uslovljavati gornjom plocom sto je dosada bio slucaj. I ranije sam se izjasnio da bi bilo ok imati autobuski terminus na gornjoj ploci mozda po istom receptu kao za dve zel stanice da se opterecenje i distribucija putnika podeli. Jedno je sigurno protiv sam Jugove ideje da se prokop osposobi samo za bg voz.
 
Pa najbolje je rešenje završiti Prokop po orginalnom projeku sa putničkom stanicom bez komercijalno ili malim komercijalnim delom od 3 sprata sa strane..mega marketi i gradovi su novijeg datuma i znamo da su se oko toga vodili pregovori od italijana do kineza,ali završetak stanice po orginalnom projektu bi opet pre ili kasnije doneo neki komercionalni-poslovni deo u blizini pre svega Bip ako tu ne bude BAS za jug ili sl.
Ali,ako neka strana korp.želi da uloži u neki mega poslovni prostor,zašto biti protiv?
 
Пантограф":2kxrvliz je napisao(la):
- Железнички мост Смедерево - Ковин.
Ja bih jako voleo da se ovo desi, samo nisam siguran koliko je realno (tj. bez većih ulaganja).

Ono što je potrebno je:
1. Zelena linija - 10ak km pruge uključujući most od Smedereva do Kovina
2a. Crvena linija - Revitalizacija 40ak km pruge Kovin - Vladimirovac (kod Vladimirovca se spaja s pravcem PA - VŠ). Pri čemu to podrazumeva izgradnju nove pruge na skoro celom pravcu jer je postojeća zarasla / povađena / zabetonirana
2b. Plava linija (i deo crvene). Revitalizacija 10ak km pruge Kovin - Bavanište + izgradnja novih 15ak km na relaciji Bavanište - Pančevo.

progakosdpa.jpg



Sve u svemu, od 35 do 50 km skoro nove pruge, plus jedan most.

Ovakva pruga bi sigurno pozivitno uticala na Južni banat, pre svega zbog mogućnosti i putničkog saobraćaja, samo što mislim da ŽS nisu u stanju da to kanališu na pozitivan način.

edit: možda sam ostao dužan da opišem trenutno stanje pruge Kovin - Vladimirovac. Uglavnom, pruga se već više od dve decenije uopšte ne koristi. Šine su na nekim delovima pokradene, ali na većem delu postoje ali su zarasle u korov. Na nekim delovima je i zabetonirana / asfaltirana. Sve u sve moguća je rekonstrukcija, samo ja nemam predstavu po kojoj ceni. A tek stanice su posebna priča...

24253124.jpg
 
па цену ће нам најбоље рећи Карло. иначе, то би била одлична идеја. ем би се растеретила пруга око Калемегдана, ем би се створила добра железничка веза Смедерево-Ковин-Панчево и Смедерево-Ковин-Вршац
 
Dok je radio USS bila je ozbiljna priča da se železnica u Smederevu potpuno rekonstruiše i premesti iz grada, slična priča kao danas oko prokopa samo što SD nema prokop :) I poenta je bila da grad potpuno dođe do tvrđave. Sada SD nema para za takav projekat ali verujem da bi moglo da se sredi to povezivanje i da se predvidi sledeća stanica. Trebalo bi kod SD rešiti i neka ukrštanja sa putem jer trenutno mislim da nema pruge koja je nezavisna a tuda ide dostateškog saobraćaja za banat, taj most je poslednji most na dunavu u našoj zemlji. Inteziviranje ž saobraćaja bi zahtevalo da se i to uradi. Posle SD saobraćaj ide na Malu Krsnu, koja povezuje sd i po sa glavnim pravcem BG-NIŠ.
 
Сматрајте да су железнице вене привреде Србије, делују као проширене вене, али су ипак вене! Побољшање квалитета железнице би значило исплативост многих данас неисплативих делатности. На теретној прузи око Калемегдана примарни ток није Панчево-Југ Србије већ, Панчево - Београд Ранжирна (Макиш). Макиш је прескупо постројење за измештање, и његова локација је врло давно пажљиво бирана. Стога, или Винчански, или Батајнички мост су приоритет. Што више време пролази, све више сам за Батајнички. Дунав је ужи, нема клизишта, не требају тунели, нема уситњених парцела као у Гроцкој, избегавају се успони, што је важно за теретне железнице. Једино што је мало дуже, али друга важна тачка је планирани контејнерски терминал у Батајници.

Интермодални транспорт од Савамале до Констанце и Ријеке је такође изузетно важан за привреду Србије, тако да без изграђене интермодалне станице у Батајници не треба ни почињати уклањање тих постројења из Савамале.
 
Ali do Makiša je već izrađena teretna obilazna pruga,ostaje manji deo do Dunava.
 
@mekbejn
Не би била неопходна пруга Ковин - Панчево у почетку. Теретни возови за Панчево би могли мало да "круже" преко Владимировца, ионако их је свега неколико на дан.
А, када би се направила пруга коју си уцртао, могли бисмо да уведемо и суператрактивну регионалну линију Београд - Панчево - Ковин - Смедерево.

Лично, мислим да мост Батајница - Падинска скела заокружује Б.Ж.Чвор на најлакши и најјефтинији начин.
 
2012":2qbqeol6 je napisao(la):
Ali do Makiša je već izrađena teretna obilazna pruga,ostaje manji deo do Dunava.

Потребно је око 16 километара пруге са новим мостом (демомтираним из НС након завршетка Жежеља). Приказао сам две варијанте. Сматрати да мост кошта око 10 милиона евра, сама нова пруга горњи строј 6,5 милиона, насипи и остали објекти 2-5 милиона евра, реконструкција и електрификација Падинска скела-Овча око 18 милиона евра за 18 километара. Све у свему између 35 и 40 милиона евра. Могуће су уштеде са мостом из НС, али не енормне. Могуће је да би се то отплатило кроз развојне шансе, али мислим да ако би се ово изнело у јавност, политичари би бежали од бајки о СА као ђаво од крста. (Не воле они да се улаже много у нешто, што људима није испред носа ради политичких поена. Народ није свестан колико су теретне железнице важне за развој, и питање је да ли га је могуће научити)
t9gm5g.jpg
 
Dugoročno gledano ,treba Beograd zaokružiti i teretnom obilaznom prugom,preko Vinče..Eto Budimpešta dala ponudu Kinezima da im izgrade brzu teretnu obilaznu prugu..
 
Размишљао сам како Прокоп најбоље интегрисати, и дошао до тога, да је у овој ситуацији, најбоље решење тролејбус. Црвеном бојом сам претставио трасе линија, од којих би само неке биле аутобуске, а коридор би истовремено био јако користан за возила хитне помоћи. Систем би био развијен у стилу БРТ. Преко Мостара и Газеле користио би две средње траке, и на том делу аутобуси и тролејбуси би се кретали левом страном. Од Аутокоманде до Прокопа би се користиле крајње десне траке као жуте траке. Планирани спој Малешког брда и Делиградске би био намењен искључиво тролејбусу и возилима хитних служби, при чему би се прогледало кроз прсте минибусима и таксистима, те аутобусима на замени. Тролејбус би омогућавао директну везу са Тргом Републике, Црвеним крстом, Миљаковцем, Бањицом, Коњарником, одређеним деловима Новог Београда и Земуна (нисам сигуран где направити искључну рампу, разматрам Арену или Омладинских бригада).
zk4opd.jpg
 
Karlo del Ponte":3ivrinb0 je napisao(la):
....Планирани спој Малешког брда и Делиградске ....
+1 :)
O tome godinama ovde se piše , piše , i pisace se izgleda još dugo
jednostavno neki glavati namćor nam to neda . . .
 
Данас сам прошао Булеваром кнеза Александра Карађорђевића и видео да је давно пробијен пут за прилаз прокопу из смера "Колонијал сана". Можда је то опште познато, но мени је новост. Јесте ли знали за ово?

http://goo.gl/maps/GHP7H
 
Da da to je od pocetka izgradnje tu.
 
Da i ja znam odavno,samo i udaljenje slike jasno pokazuje da je Prokop danas bukvalno u centru Beogradaa,zaista odlična pozicija ,posebno kada se izgrade pristupne saobraćajnice
 
drum1":3g2oveed je napisao(la):
Данас сам прошао Булеваром кнеза Александра Карађорђевића и видео да је давно пробијен пут за прилаз прокопу из смера "Колонијал сана". Можда је то опште познато, но мени је новост. Јесте ли знали за ово?

http://goo.gl/maps/GHP7H
To stoji od kada znam za sebe,znaci nekih 15 godina otprilike.

Prokop nije lose vezan i kao sto vidis potrebno je izgraditi te pristupne puteve i bice kako treba.
 
U Prokopu a iz smera PA mosta ka NBG , ispod nadvožnjaka (K. Miloša)
paraleno sa prugom (koja ide na Savski most) sa desne strane
postoji poseban prolaz (veličine kao za voz) ali prazan prazan
isti prolaz se iz Prokopa završava na ulici (mozda se baš se i zove Prahovska)
Čemu je trebao da služi taj prolaz -ulaz u stanicu Prokop
 
boca-ica":1ebw8cp7 je napisao(la):
U Prokopu a iz smera PA mosta ka NBG , ispod nadvožnjaka (K. Miloša)
paraleno sa prugom (koja ide na Savski most) sa desne strane
postoji poseban prolaz (veličine kao za voz) ali prazan prazan
isti prolaz se iz Prokopa završava na ulici (mozda se baš se i zove Prahovska)
Čemu je trebao da služi taj prolaz -ulaz u stanicu Prokop

Ја те нисам разумео :( Да ли би могао неки цртеж или линк да окачиш? Хвала.
 
Да не правимо загонетке, као и у свакој великој железничкој станици, у Прокопу су предвиђени додатни колосеци уз БИП, као и по један колосек-извлачњак са обе стране. Централна тунелска цев испод Кнеза Милоша је довољно широка за 4 колосека, а то са стране је за та два техничка колосека. Што је парадокс, са супротне стране се, поред тунелских цеви за Раковицу и Карађорђев парк, налази још један "слепи тунел" за извлачњак. Помоћни колосеци служе за: :roll:
1) Одвајање неисправних локомотива и вагона
2) Склањање дресина, подбијачица и осталих пружних возила секције за одржавање пруге
3) Место за чекање локомотива, које се евентуално мењају у станици, или вагона, који се додају на воз.
4) Ту може да стоји "врућа резерва", воз градске железнице, који се укључује директно ако је неки воз у квару.

Закључно: На коти колосека нису предвиђене друмске саобраћајнице. :dil:
 
. . . .Прокопу су предвиђени додатни колосеци уз БИП, као и по један колосек-извлачњак са обе стране. . .

Sa navedene ulice preko travnjaka (širine 2-3 m) prolazi se kroz taj veliki ,, slepi,, prolaz direktno u Prokop
u redu je sa je planirano(moze da se malo prekroji plan kao i mnogo dr. do sada) ali ako ce biti stanica u funkciji
tuda bez problema može trola da prolazi
a verujem da bi se našlo mesta i za malo proširenje radi njene okretnice .

Trola u samom Prokopu veliki posao bi završila a i osavremenila isti :)
 
Vrh