Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Karlo del Ponte":2ybf896v je napisao(la):
2012":2ybf896v je napisao(la):
Ali do Makiša je već izrađena teretna obilazna pruga,ostaje manji deo do Dunava.

Потребно је око 16 километара пруге са новим мостом (демомтираним из НС након завршетка Жежеља). Приказао сам две варијанте. Сматрати да мост кошта око 10 милиона евра, сама нова пруга горњи строј 6,5 милиона, насипи и остали објекти 2-5 милиона евра, реконструкција и електрификација Падинска скела-Овча око 18 милиона евра за 18 километара. Све у свему између 35 и 40 милиона евра. Могуће су уштеде са мостом из НС, али не енормне. Могуће је да би се то отплатило кроз развојне шансе, али мислим да ако би се ово изнело у јавност, политичари би бежали од бајки о СА као ђаво од крста. (Не воле они да се улаже много у нешто, што људима није испред носа ради политичких поена. Народ није свестан колико су теретне железнице важне за развој, и питање је да ли га је могуће научити)
t9gm5g.jpg

Можда би се народ примером ипак могао научити. Ако би му био предложен у плану и користан део, лично учешће можда би се заинтересовао просечан човек да сазна нешто. Другачија би и позиција политичара била.


Да ли овај Карлов предлог теретног саобраћаја може у теорији да се користи и за путничку линију између Баната и Срема? И технички и да ли би то имало смисла у опште?
 
1000px_Galactic_Senate.png

Na koncu svega,kineski mega mol i vizija Prokopa.. :mrgreen: uspešan tender i srećno otpočinjanje radova želim.. :kafa:
9133723233_a5d97f5b48_b.jpg
 
A šta bi s tenderom za radove koji se finansiraju iz kuvajtskog kredita? :kafa:
 
Direktor železnica rekao da je tender raspisan ,da je u toku i da se očekuje početak oko nove godine,i da nema smetnji da se radi cele zime jer je sve nalazi ispod ploče.Dakle ,konačno.. :dil:
 
Koliko vidim na sajtu Železnica Srbije, za radove na Prokopu još nije raspisan tender, već je samo izdato prethodno obaveštenje.

Čak sam i za slučaj da Železnice ne ažuriraju redovno svoj sajt, proverio spisak javnih nabavki Železnica na eKapiji i tamo nema nikakvih informacija o Prokopu. Niti bilo gde na internetu ima potvrde informacije da je raspisan tender za Prokop.

Da se razumemo - ja iz sve snage navijam da radovi na Prokopu počnu što pre i voleo bih da je Sima u pravu kada kaže da će radovi početi do kraja godine, ali ukoliko tender zaista nije raspisan, ja ne vidim kako je to moguće.

Ali ni to nije bitno - neka počnu u januaru, februaru, martu... Samo neka počnu nešto da rade! Ako dođu Kinezi da grade na ploči - svaka čast! A i ako ne dođe niko na ploču, već samo osbosobe stanicu za saobraćaj - opet svaka čast, jer je i to korak napred u odnosu na ono što smo da sada imali.

Meni zapravo mnogo više mi zapravo smeta ta neutemeljena euforija i iskrivljena slika stvarnosti koja se pravi...
 
To ti je to,formalnosti su ionako u toku,taj period traje neko vreme.inače postavili smo video intervju sa direktorom ž.gde on govori upravo to.
 
raspisivanje tendera formalnost?


ajd da je to tender za nabavku kanc materijala, nego bre to je tender za prokop....
 
Rekao sam "formalnosti su u toku"(pravne)Taj tender je pripreman godinama, i sada je finaliziran,s obzirom da nema više dugovanja prema ranijim izvođačima,nema sumnje da će biti regularan,zašto bi? Jedna ponuda,druga ponuda ..zakon je jasan.. :kafa:
 
Хммм,

Симоновић је померио Железницу са дна и свака му част на томе, али има пуно посла. ЖС су уништаване деценијама и потребно је јако пуно мукотрпног рада се се она подигне на ноге. Симоновић је на добром путу, али нема опуштања.

Али, ТВ изјава није никакав доказ, не зато што је Симоновић овакав или онакав, већ зато што је политичар.
 
Simonovic je covek iz sto bi se reklo iz pogona,radio je zaista na i sa zeleznicom, a ne iz fotelje..zato on dobro i poznaje kakvi su otpori od najnizeg do viseg nivoa,misim da je toj uranilovci na zeleznici takav covek i trebao.Za sada s e vidi da je krenuo dobrim putem,sta da mu kazem... neka izdrzi.. :kafa:
 
Све што је Симоновић до сада урадио је пооштравања контроле карата и активирање већ договореног кредита.Поред тога имао је неколико добрих наступа у медијима али мало шта је од тога урађено.

Дакле,не видим никакав битнији помак осим тога што више нема шверцовања у возовима који су иначе прљави као и пре а управо је о томе прво говорио дотични по доласку на чело железница.
 
Bivšem direktoru je trebalo četri godine da bi aktivirao kredite ,i na kraju ih nije,,ne može preko noći da nam železnic bude Švajcarska,uostalom znamo da nas očekuju novi pogoni za negu kola i tada će se i sistem održavanja i čistoća podići,a i stizaće sve više novi vozovi,ipak imamo čemu da se nadamo.
 
Delija":2xx4a6yj je napisao(la):
Све што је Симоновић до сада урадио је пооштравања контроле карата и активирање већ договореног кредита.Поред тога имао је неколико добрих наступа у медијима али мало шта је од тога урађено.

Дакле,не видим никакав битнији помак осим тога што више нема шверцовања у возовима који су иначе прљави као и пре а управо је о томе прво говорио дотични по доласку на чело железница.

Švercovanja ima i dalje i to je problem koji treba strogo rešavati. Stalne kontrole i kazne su rešenje. Mislim da bi i u javnim preduzećima trebali da počnu da se ponašaju kao i u privatnim po principu - ako nećeš da radiš ima ko hoće. Da nema više zaštićenih kao belih medveda! Radna disciplina treba da se pooštri.

A Simonovića podržavam u potezima koje je napravio. Treba da ostane dosledan u tome i da ide do kraja.
 
Ок,али зашто да се крене са понашањем као у приватној фирми баш преко леђа грађана. Ајде прво да железнице својим примером то покажу грађанима.Ајде да се одговорни отпуштају за несносно стање кад су у питању хигијена у вагонима или кашњења.Ајде онда у духу приватног сектора да се враћају паре људима са купљеним картама ако воз касни или ако је смрад у вагонима толики да тера на повраћање. Ајде да лете главе за свако искакање из шина,за сваку деоницу "лагане вожње",украдени део инфрастрктуре,ишаран воз...

То што ће сада грађани већом наплатом карата финансирати корупцију,како у железницама тако и ону системску као и вероватно поједине странке и није неки позитиан помак.
 
Pa vracene su pare za ovu glupost od bara ,smjenjeni su ljudi ,smanjene plate .Svaki putnik ima pravo na povracaj sredstava ako prevoznik ovom slucaju ZS neizvrsi ualugu po opstim uslovima poslovanja .tako da je krenulo za cistocu se slazem ,cesto se desi zbog lose ili neadekvatne cuvrske sluzbe ocisceni vagoni budu zapisani isarani
 
Комшија до мене ради у ЖСрбије, на неком од руководећих места, и каже да је Симоновић ипак урадио доста тога за ово време док је први човек железница. Можда све што је урађено не може да се види да је урађено, али ми је рекао да је рецимо доста уштеђено на употреби службених аутомобила. Нека од возила су продата, јер није био потребан толико број, а драстично је смањена и њихова употреба, јер нема више тако арчења возила за све и свашта, а смањени су издаци и око сервисирања тих возила. Најдрастичније ми је било кад ми је комшија рекао да су неки од запослених узимали службене аутомобиле и ишли по граду и дивље таксирали и у току свог радног времена, ван њега, па чак и викендом !!! Смањење трошкова је постигнуто и у набавци канцеларијског материјала, можда не толико значајно на око, али опет за ЖС јесте значајно.
Рекао ми је да се планира да се од садашњег гломазног предузећа, направе четири предузећа, где би раздвојили да посебно буде путнички, а посебно теретни саобраћај.
 
Evo jednog Alarma!Na stanici NBG,poljski,mobilni toaleti a koji služe uglavnom za zaposlene u šalter kući za putnike,se raspao i sadržaj je iscureo ispred šalter kuće gde se informišu ili kupuju karte putnici,širi se nesnosan smrad,postoji opasnost od epidemije.Također,higijena na samom stepeništu ,koje vodi do perona je u kritično lošem stanju,papiri ulepljene stepenice i sl.
Pokušaću u ponedeljak da dobijem nadležne u Ž.S da intervenišu povodom ovoga incidenta ,jer zaposleni koji tu rade ili nisu nikoga obavestili ili niko nije reagovao.
Očigledno da u sistemu BGčvora,mora uvesti neka inspekcije koja bi obilazila stajališta i reogavala na nepravinosti,posebno one koje se tiču putnika i sanitarne situacije. :kafa:
 
Treba se zapitati ,da li su zaposleni obavestili bilo koga ili im je to "normalno".Najveće otpore modernizaciji i normalizaciji treba očekivati upravo od zaposlenih ,koji us navikli na uranilovku i "baš me biga,nije moje"stav.
Stvar je u sistemu,predlog je da se uvede redovna inspekcija sa članom koji bi se bavio isključivo sanitarnim poslovima,u okviru železničkog čvora,pa ako zaposleni nisu na vreme prijavili problem,skidaj od plate..samo tako se može uvesti red. :kafa:
 
Гага":3vhvp6ym je napisao(la):
Рекао ми је да се планира да се од садашњег гломазног предузећа, направе четири предузећа, где би раздвојили да посебно буде путнички, а посебно теретни саобраћај.

Ovo je, ja mislim, i obaveza po nekim EU regulativama.
 
Koliko mi je poznatao cela Eu je u zeleznicama prihvatila taj model,a iskustva vec ima i HZ,MAV i susednim zeleznicama,ako smo negde u prednosti to je da mozemo da dobijemo odmah informaciju lose i dobre strame takvog modela.
 
Japanci su to uradili još 1987. godine. Podelili na 6 privatnih kompanija koje su se bavile prevozom putnika i jedna državna za prevoz robe. oni su imali i Stabilizacioni fond za preduzeća na manjim ostrvima za koja su predviđeni gubici u početku.
 
Železnice Srbije poboljšale finansijske rezultate

BEOGRAD - Železnice Srbije su u prvih osam meseci ove godine smanjile gubitke za tri milijarde dinara i povećale prihode za 1,2 milijarde dinara, odnosno za 18 odsto u odnosu na isti period prošle godine, izjavio je danas Tanjugu generalni direktor srpskih železnica, Dragoljub Simonović.

Železnice su ostvarile ukupan prihod od 17,2 milijarde dinara, a rashodi su smanjeni za 2,3 milijarde, ili 12 odsto, u odnosu na 2012.

Simonović je, takođe, istakao da je značajno povećan prevoz u putničkom i robnom saobraćaju.

Železnice su sa, prevezenih 6,4 miliona tona robe, prihodovale oko osam milijardi dinara, što je povećanje za 18 odsto, i prevezle 4,7 miliona putnika, gde je zabeleženo povećanje od 26 odsto.

Simonović je naglasio da je železnica prekinula praksu neracionalnog trošenja i velike krađe goriva za lokomotive.

Ističući da je to javno preduzeće maksimalno ubrzalo realizaciju međunarodnih kredita, on je najavio da će u narednih nekoliko godina železnice imati ukupno 60 novih vozova i oko 500 kilometara modernizovanih pruga.

"Za prugu Gilje-Ćuprija i most preko Velike Morave, na Koridoru 10, za dva i po meseca smo završili eksproprijaciju zemljišta, što prethodno rukovodstvo nije moglo za tri godine, i tako smo uštedeli oko 5,5 miliona evra za penale", naveo je čelnik železnice.

Sagovornik Tanjuga kaže da bi do kraja iduće sedmice železnice trebalo da dobiju građevinsku dozvolu za prvu deonicu koja će biti finansirana ruskim kreditom, za drugi kolosek pruge Beograd - Pančevo.

On je dodao da bi do kraja godine trebalo da budu nastavljeni radovi na izgradnju železničke stanice Prokop u Beogradu, što će biti finansirano kuvajtskim kreditom od 27 miliona evra.

Privodi se kraju i procedura za osnivanje zajedničkog železničkog preduzeća "Kargo 10" - Srbije, Hrvatske i Slovenije.

Srpske železnice, kako je naveo, ugovaraju sa okolnim železnicama veliki i profitabilan posao prevoza robe od Atine do Češke, a prvi vozovi bi mogli da krenu iduće godine.

Železnica je u periodu januar-avgust 2013. realizovala 97 odsto planiranog reda vožnje i smanjila broj otkazanih vozova za oko 75 odsto. Kašnjenje vozova je smanjeno 16 odsto i na 100 voznih kilometara iznosi oko tri minuta.

Radovi na obnovi pruge Beograd - Bar kroz Srbiju finansiraće se ruskim kreditom i najverovatnije će početi 2015. godine, s obzirom da će iduće godine, kako je rekao, biti pripremana projektna dokumentacija i sproveden tender za izvođača radova.

http://tanjugbiz.rs/vest/7007/Zelezn...jske-rezultate
 
2012":1e8o52fz je napisao(la):
Koliko mi je poznatao cela Eu je u zeleznicama prihvatila taj model,a iskustva vec ima i HZ,MAV i susednim zeleznicama,ako smo negde u prednosti to je da mozemo da dobijemo odmah informaciju lose i dobre strame takvog modela.
Тачно. Једино што Хрватске железнице и даље прилично заостају са реформама.

Из Мађарских вагона за међуградски и међународни саобраћај можеш са пода да полижеш, највећи део је климатизован и има вакуум тоалете и утичнице у купеима, на већини линија је циљни стандард сваких сат времена, на појединим линијама МАВ није једини, па можеш да бираш. Број путника у возовима је за око 50% већи него број путника у аутобусима и поред великих улагања у аутопутеве, на главним пругама су брзине 100-160км/с. У теретном саобраћају, има много приватних компанија, тако да железнички кадар није осуђен на рођаћко-страначке везе да би се запослио. Такође запослени железничари не морају да се боје да неће наћи посао у струци уколико буду отпуштени или одлуче да дају отказ...
 
Vrh