Karlo del Ponte":2ybf896v je napisao(la):2012":2ybf896v je napisao(la):Ali do Makiša je već izrađena teretna obilazna pruga,ostaje manji deo do Dunava.
Потребно је око 16 километара пруге са новим мостом (демомтираним из НС након завршетка Жежеља). Приказао сам две варијанте. Сматрати да мост кошта око 10 милиона евра, сама нова пруга горњи строј 6,5 милиона, насипи и остали објекти 2-5 милиона евра, реконструкција и електрификација Падинска скела-Овча око 18 милиона евра за 18 километара. Све у свему између 35 и 40 милиона евра. Могуће су уштеде са мостом из НС, али не енормне. Могуће је да би се то отплатило кроз развојне шансе, али мислим да ако би се ово изнело у јавност, политичари би бежали од бајки о СА као ђаво од крста. (Не воле они да се улаже много у нешто, што људима није испред носа ради политичких поена. Народ није свестан колико су теретне железнице важне за развој, и питање је да ли га је могуће научити)
Можда би се народ примером ипак могао научити. Ако би му био предложен у плану и користан део, лично учешће можда би се заинтересовао просечан човек да сазна нешто. Другачија би и позиција политичара била.
Да ли овај Карлов предлог теретног саобраћаја може у теорији да се користи и за путничку линију између Баната и Срема? И технички и да ли би то имало смисла у опште?