Đilas: "Beograd na vodi" nije marketing, već lepa saradnja grada i države
Tanjug | 16. 08. 2013. - 13:47h 13:51h | Komentara: 2 .
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas najavio je danas da će do 1. septembra biti poznati precizni rokovi kako će teći realizacija projekta "Beograd na vodi", a da će se istovremeno raditi na planovima i traženju investitora koji bi uložio sredstva.
Đilas je kazao novinarima da je jučerašni sastanak sa prvim potpredsednikom vlade Aleksandrom Vučićem već konkretizovan i da je jutros održan sastanak njihovih saradnika, a dogovoreno je i formiranje radne grupe koja će rukovoditi celim projektom.
- Verujem da nema želje da ovo bude marketing ili neka nova izborna priča nego jedna konkretna saradnja države i grada koja treba da dovede do razvoja Beograda - naglasio je Đilas.
Po rečima beogradskog gradonačelnika, sada je najveći zadatak kako u što kraćem roku završiti sva planska dokumenta, izmestiti sve što se nalazi između mosta "Gazela" i Brankovog i završiti stanicu "Prokop".
Govoreći o tehničkim problemima koje je potrebno rešavati u narednom periodu, Đilas je prilikom obilaska radova na mostu Zemun - Borča rekao da najpre treba završiti izgradnju železničke stanice "Prokop", ali da on smatra da treba odustati od megalomanskih ideja izgradnje te stanice sa stotinama hiljada kvadrata poslovnog prostora, "što Beogradu nije potrebno".
- Pored dva koloseka koji smo osposobili za BG voz trebalo bi da osposobimo još šest i da pustimo stanicu da funkcioniše. Drugi veliki tehnički problem je izgradnja ranžirane stanice koja se izmešta verovatno u Batajnicu i treća stvar je kolosek kojim se prenose opasne materije koje ne mogu da idu kroz Prokop i tunele, što je i najosetljiviji deo projekta-objašnjava Đilas.
Do sada je, kako je precizirao, bilo predviđeno da se kada je reč o prenosu te opasne materije izgradi obilaznica do Dunava, Vinčanski most, a okvirni trošak za to je oko pola milijarde evra.
- Na jučerašnjem sastanku postigli smo dogovor da pokušamo da sa Železnicama Srbije vidimo da li postoji neka druga alternativa prevoza tih materija kroz Beograd koja bi nam uštedela toliku invcesticiju-naveo je gradonačelnik, koji je ukazao da podaci govore da samo tri voza dnevno prođu tim kolosekom pored reke i Kalemegdana.
Zbog toga se, kako je objasnio, traži način da se prevoz preusmeri preko Novog Sda i Zrenjanina, jer bi to bilo jeftinije.
Ukazujući da je još 1974. godine bio potpisan ugovor između Beograda, države i Železnice da se izgradnjom Prokopa zemljište ustupa gradu za njegov razvoj, kao i da se 40 godina pričalo "o raznim europolisima i sličnim projektima", a najčešće u vreme predizborne kampanje, Đilas je rekao da je ovo prvi put da se izvan predizbornog vremena počinje sa radom na tom projektu.
Gradonačelnik smatra da ima šanse da se jedan takav projekat realizuje čak i u vreme ekonomske krize uz uslov da se nadje investitor. "Ovo su projekti koji menjaju sliku Beograda. To nisu projekti za mandat jednog gradonačelnika ili jedne vlade, već projekti za deset, pa i više godina- zaključio je Đilas.