Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ma Prle, bukvalno se sprdaju sa nama gde god mogu. Mislim da je sasvim logično da za njih metro po svaku cenu mora da ospluži prvo BNV sa dve stanice, tj da Galerija dobije stanicu, a ne Prokop. U startu je postojala varijanta i za Prokop, pa su je eto klizište i ostale vibracije u njihovim glavama pomerile.
 
Meni nije baš jasno iz ovoga, a ni sa snimaka sa terena kako se ove dve ploče vezuju. Odnosno, gornja je vezana za zidove/grede od dva metra armaturom, ali kako se sve to vezuje za donju ploču kad iz nje izlazi armatura samo tamo gde je trebalo da budu stubovi?
Takođe, još jedno pitanje za nekog ko je stručan, ploča (donja, postojeća) nije napravljena izjedna, već ima dilatacije. Kako će se ukrućenje raditi tu, da li će zapravo biti više odvojenih konstrukcija?
Ova dupla ploča će se raditi u delovima gde su zgrade, a ne gde je stanični hol, makar prema ovim crtežima. De je dilatacija, ostaće dilatacija, naravno.

Što se tiče metroa, na javnom uvidu je nacrt plana "Generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade za drugu fazu prve linije metro sistema" Ponovo na ceo plan može da se daju primedbe, udruženje Po meri metro će da ponovi svoje primedbe vezano za Prokop, pogotovo nakon nekih dodatnih saznanja. Ko god želi, moze podneti primedbu
 
To nije sporno. To će biti urađeno sa moje strane. Ja nisam od onih koji smatraju da se pisanjem primedbi ne može ništa promeniti (mislim generalno).
 
 
Šta meni nije jasno? Izgrađena je jako skupa (a opet nepotpuna) infrastruktura, stotine hiljada kubika ugrađenog armiranog betona, decenije zarobljenog kapitala u projektu koji maltene ne otplaćivaje sebe, da bi molili nekoga da napravi zgradu?

Da li taj investitor gradi bar nešto od javne infrastrukture osim staničnog hola i službenih prostorija za železnice? Prilazni put sa autoputa? Autobusku stanicu sa bar 10-15 perona? Prilaz tramvaja ili bar trolejbusa? Bilo šta?
 
volim kada su "temelji" već završeni pa se vidi brz napredak radova na nekim građevinama poput ove. I Skylineove druge i treće kule koje takođe nisu morale da izlaze iz rupe.
 
Šta meni nije jasno? Izgrađena je jako skupa (a opet nepotpuna) infrastruktura, stotine hiljada kubika ugrađenog armiranog betona, decenije zarobljenog kapitala u projektu koji maltene ne otplaćivaje sebe, da bi molili nekoga da napravi zgradu?

Da li taj investitor gradi bar nešto od javne infrastrukture osim staničnog hola i službenih prostorija za železnice? Prilazni put sa autoputa? Autobusku stanicu sa bar 10-15 perona? Prilaz tramvaja ili bar trolejbusa? Bilo šta?
И мени није јасно зашто се деценијама чекају некакви приватни партнери-спасиоци да би се завршило основно неопходно. Као да је држава сиромашна, као да није могао Паркингсервис да направи гаражу, а нпр. пошта и телеком објекат.
 
Meni nije jasno dokle će ovde neki da vantaziraju crteže gde pruga ide preko pokojne GŽS, koja je zatvorena pre pola decenije, a tamo na nekadašnjoj trasi već niču nove zgrade.
 
Bukvalno, ja izvan ovog foruma nigde nisam video da je to predlagano.
Ok, Đilas je nešto trabunjao, ali to je poslednji čovek kome se nešto može verovati.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Ovaj forum i služi za razmenu mišljenja i stavova, koliko god u nekom trenutku nerealni bili. Pri tom, ta pruga kroz BnV bi inače išla podzemno, potrebno je samo oko 3km tunela od starog žel. mosta do dunav stanice. Ovde smo na forumu viđali i besmislenije stvari koje se na kraju i realizuju, a ovo je daleko izvodljivije (tehnički, ne politički), koliko kod u ovom trenutku to ne izgledalo tako.
 
Koja je poenta te pruge kada se 90% poklapa sa trasom prve linije metroa?
 
Šta meni nije jasno? Izgrađena je jako skupa (a opet nepotpuna) infrastruktura, stotine hiljada kubika ugrađenog armiranog betona, decenije zarobljenog kapitala u projektu koji maltene ne otplaćivaje sebe, da bi molili nekoga da napravi zgradu?

Da li taj investitor gradi bar nešto od javne infrastrukture osim staničnog hola i službenih prostorija za železnice? Prilazni put sa autoputa? Autobusku stanicu sa bar 10-15 perona? Prilaz tramvaja ili bar trolejbusa? Bilo šta?

Ja sam to pričao i na početku, ovaj objekat što privatnik gradi su smešne pare za državu, ne samo što je moglo da se pokrije bez problema jednom budžetskom godinom već i da se debelo zaradi tako što bi se PRODAO preostali deo ploče, a tek onaj dil za parcelu na NBG je težak lopovluk.
 
Meni nije jasno dokle će ovde neki da vantaziraju crteže gde pruga ide preko pokojne GŽS, koja je zatvorena pre pola decenije, a tamo na nekadašnjoj trasi već niču nove zgrade.
Bukvalno, ja izvan ovog foruma nigde nisam video da je to predlagano.
Ok, Đilas je nešto trabunjao, ali to je poslednji čovek kome se nešto može verovati.
Zapravo do 2014. nije ni postojalo u planovima sa političko-zakonskom osnovom ukidanje pokrivenosti Savskog amfitetra putničkom železnicom, a kada bi o fantaziranju:

1) Voleo bih da u Srbiji budu kažnjavani oni koji se iživljavaju kolima kroz grad preko 80km/h bez obzira na "pedigre", posebno kada ubiju nečije dete na prelazu.
2) Hoću da se moje primedbe u Srbiji razmatraju, da se na njih odgovara bez "primedba je neosnovana". Hoću da vlast, kada i nešto pametno uradi ne kaže "gradonačelnik Pera je tako smislio", već kaže "na osnovu velikog broja primedbi, ili u saradnji sa Udruženjem građana tim i tim, došli smo do takvog i takvog rešenja/promenili plan/promenili zakon".
3) Voleo bih da na svakom stajalištu postoji red vožnje i ima neku zakonsku obavezu. Pored toga da postoji neki minimum čistoće, ugrejanosti, kulture ophođenja od strane osoblja, informisanost lica na šalterima za karte.
4) Voleo bih da voz bude glavno prevozno sredstvo između svih većih gradova, brzine jednake ili veće brzine automobila, a brži od autobusa. Da ako i postoje monopolisti, da to budu monopolisti sa socijalno prihvatljivom cenom karte i celovitim makar skromnim sistemom standarda.
5) Voleo bih da postoji državna stanogradnja sa cenom kvadratom do 500 evra, a da ta gradnja bude solidna, da izgrađena mreža bulevara, vrtića, domova zdravlja prati broj stanovnika. Čak i ako ne bi spadao u kategoriju za državnu stanogradnju, to bi oborilo cenu komercijalnih stanova i diglo kvalitet istih.
6) Voleo bih da svako selo ima ambulantu, vrtić, apoteku sa makar skraćenim radnim vremenom, radnju sa garantovanim snabdevanjem nekim osnovnim grupama proizvoda neisplativim za manje radnje, apoteku makar i sa skraćenim radnim vremenom, sistem sakupljanja otpada.
7) Voleo bih da se prodavci "kabastih" poljoprivrednih proizvoda, cveća, zimnice, lubenica, sadnica ne tretiraju kao narkodileri, a njihovi kupci kao narkomani. Voleo bih da postoji uređeno mesto za njih, ili specijlne tezge, ili vikend sajmovi.
8)
9)
... i još koliko hoćeš.

A sve to sada imam, ali ne u Srbiji. Vlast može doneti neku meru koja je protiv zakona života, ali ako se tome klanjamo kao idolu, mi smo direktni saučesnici, ako verujemo u neispravljivost, onda smo indirektni saučesnici. Definicija slobode sa kojom smo se rodili je upravo fantazija. Sa obzirom na to zatvorenik u okovima može biti slobodniji od prevarenog i u trendu kupca stana u "Beogradu na vodi".
 
Koja je poenta te pruge kada se 90% poklapa sa trasom prve linije metroa?
Тај метро никада неће стићи до Лазаревца, Барајева, Младеновца, Старе Пазове, Инђије итд., а та пруга је водила тамо и могла је и даље да људе из наведених места доводи до ширег центра града, одакле до многих одредишта могу и пешака. Овако их тераш у троле које ће да се заглаве у Кнеза Милоша или 36 који ће да се заглави на Аутокоманди или Славији. Одмах је железница постала мање привлачна јер вози тамо негде иза ауто-пута. Заправо, тераш људе у аутомобиле.
 
Zapravo do 2014. nije ni postojalo u planovima sa političko-zakonskom osnovom ukidanje pokrivenosti Savskog amfitetra putničkom železnicom, a kada bi o fantaziranju:

1) Voleo bih da u Srbiji budu kažnjavani oni koji se iživljavaju kolima kroz grad preko 80km/h bez obzira na "pedigre", posebno kada ubiju nečije dete na prelazu.
2) Hoću da se moje primedbe u Srbiji razmatraju, da se na njih odgovara bez "primedba je neosnovana". Hoću da vlast, kada i nešto pametno uradi ne kaže "gradonačelnik Pera je tako smislio", već kaže "na osnovu velikog broja primedbi, ili u saradnji sa Udruženjem građana tim i tim, došli smo do takvog i takvog rešenja/promenili plan/promenili zakon".
3) Voleo bih da na svakom stajalištu postoji red vožnje i ima neku zakonsku obavezu. Pored toga da postoji neki minimum čistoće, ugrejanosti, kulture ophođenja od strane osoblja, informisanost lica na šalterima za karte.
4) Voleo bih da voz bude glavno prevozno sredstvo između svih većih gradova, brzine jednake ili veće brzine automobila, a brži od autobusa. Da ako i postoje monopolisti, da to budu monopolisti sa socijalno prihvatljivom cenom karte i celovitim makar skromnim sistemom standarda.
5) Voleo bih da postoji državna stanogradnja sa cenom kvadratom do 500 evra, a da ta gradnja bude solidna, da izgrađena mreža bulevara, vrtića, domova zdravlja prati broj stanovnika. Čak i ako ne bi spadao u kategoriju za državnu stanogradnju, to bi oborilo cenu komercijalnih stanova i diglo kvalitet istih.
6) Voleo bih da svako selo ima ambulantu, vrtić, apoteku sa makar skraćenim radnim vremenom, radnju sa garantovanim snabdevanjem nekim osnovnim grupama proizvoda neisplativim za manje radnje, apoteku makar i sa skraćenim radnim vremenom, sistem sakupljanja otpada.
7) Voleo bih da se prodavci "kabastih" poljoprivrednih proizvoda, cveća, zimnice, lubenica, sadnica ne tretiraju kao narkodileri, a njihovi kupci kao narkomani. Voleo bih da postoji uređeno mesto za njih, ili specijlne tezge, ili vikend sajmovi.
8)
9)
... i još koliko hoćeš.

A sve to sada imam, ali ne u Srbiji. Vlast može doneti neku meru koja je protiv zakona života, ali ako se tome klanjamo kao idolu, mi smo direktni saučesnici, ako verujemo u neispravljivost, onda smo indirektni saučesnici. Definicija slobode sa kojom smo se rodili je upravo fantazija. Sa obzirom na to zatvorenik u okovima može biti slobodniji od prevarenog i u trendu kupca stana u "Beogradu na vodi".
Za početak, voleo bih da ova vlast ode, a da ne dođe neka slična njoj, to je ujedno preduslov za 90% ovoga što si napisao. Možda i svih 100%.
Problem je što ti ovde redovno kačiš sopstvene skice, nastale 2022. godine, bazirane na nečemu što uveliko nije realnost. Ne postoje ni bivša GŽS ni pruga do nje. Na mestu pruge se zida nešto novo, i ni ti, ni ja, ni ceo ovaj forum to ne možemo da zaustavimo. Bilo to loše rešenje ili ne. Ideja da će se Beograd na vodi rušiti kad ova vlast izgubi Beograd ili Srbiju je laž. Upotrebimo pravu reč.
Ono što možemo je da aktuelna rešenja, koja su (zvanično ili ne, postojao neki mega-dokument ili ne) očito usvojena. Štaviše, nisu ni toliko skoro prihvaćena, a o tome je bilo već mnogo reči i na ovom forumu. "Prokop", koji toliko ne možeš da smisliš je u izgradnji 50 godina. Da, kljakavo, uz odlaganja iz ovog ili onog razloga, ali evo. Dođosmo do stanične zgrade.
Ono što možemo učiniti je popravka nekih grešaka.
Po mom mišljenju, to je u ovom momentu metro, koji mora proći i kroz Prokop, i kroz Vukov spomenik.
Ostalo je mlaćenje prazne slame.

P.S: Kad smo kod grešaka, iako smo takvi kakvi smo, prilično sam siguran da ih i gradovi na cenjenom Zapadu, gde se građani znatno više pitaju, ne manjkaju.
 
Poslednja izmena:
Za početak, voleo bih da ova vlast ode, a da ne dođe neka slična njoj, to je ujedno preduslov za 90% ovoga što si napisao. Možda i svih 100%.
Nije do vlasti, čak i sa nekim drugačijim boljim programima, nego upravo u ubijanju javnog fantaziranja u društvu. To je ono što koči napredak više od svega ostalog!
Problem je što ti ovde redovno kačiš sopstvene skice, nastale 2022. godine, bazirane na nečemu što uveliko nije realnost. Ne postoje ni bivša GŽS ni pruga do nje. Na mestu pruge se zida nešto novo, i ni ti, ni ja, ni ceo ovaj forum to ne možemo da zaustavimo. Bilo to loše rešenje ili ne. Ideja da će se Beograd na vodi rušiti kad ova vlast izgubi Beograd ili Srbiju je laž. Upotrebimo pravu reč.
Čak i pre ukidanja, Železnička stanica Beograd sa prilaznim prugama je zauzimala 6% (slovima šest posto) zemljišta u Savskom amfiteatru. Ja sam tu sugerisao trasu koja bi velikim delom išla kat end kavr metodom ispod Vudrua Vilsona. Veliki deo bi bio u zoni petlje, kao zemljištu nepogodnom za visokogradnju. Vidim da su krenuli sa nekom visokogradnjom bliže Savskoj ulici, ali čak i da je potpuno izgrađeno, isplatilo bi se srušiti. Suštinska saobraćajno-komunalno-urbanistička rešenja zahtevaju otkup i rušenje, na nekim celinama sa cenom samo eksproprijacije i preko 100 miliona evra.

Da, da se sruši 50% ili 100% Beograd na vodi je sada već neisplativ poduhvat. Ali oko 10% je za realno razmatranje, a što je znatno jeftinije od dubokog podmočvarnog metroa. Sankt Petersburg i Amsterdam nisu imali drugog izbora nego preskup dubok podmočvarni metro, ali Beograd ima.
Ono što možemo je da aktuelna rešenja, koja su (zvanično ili ne, postojao neki mega-dokument ili ne) očito usvojena. Štaviše, nisu ni toliko skoro prihvaćena, a o tome je bilo već mnogo reči i na ovom forumu. "Prokop", koji toliko ne možeš da smisliš je u izgradnji 50 godina. Da, kljakavo, uz odlaganja iz ovog ili onog razloga, ali evo. Dođosmo do stanične zgrade.
Sada ti meni ubacuješ neke reči koje se tebi priviđaju u glavi. Recimo, nedavno sam detaljnije uporedno analizirao Prokop sa Tjanđin Zapad. Ovde imamo brdo opravdanih primedbi, i dobrih predloga, gde sam ja samo jedan od učesnika.
Ono što možemo učiniti je popravka nekih grešaka.
Po mom mišljenju, to je u ovom momentu metro, koji mora proći i kroz Prokop, i kroz Vukov spomenik.
Ostalo je mlaćenje prazne slame.

P.S: Kad smo kod grešaka, iako smo takvi kakvi smo, prilično sam siguran da ih i gradovi na cenjenom Zapadu, gde se građani znatno više pitaju, ne manjkaju.
Ovo što sam pisao, nije Zapad već Istok odnosno, diktatura, koeficijent demokratije 2 od 10 prema onima koji su izmislili taj koeficijent. Ono po čemu se i Zapad i Istok razlikuju od Zlatnog doba je nekakva ekonomska i planska logika, nekakav politički program, neka vrsta dogovora u celom društvu. A u tom svetu van oaze zlatnog doba, jedino je geopolitika tabuizirana, posebno od 24 februara ove godine, i čuva se ili jednopartijskim ili višesličnopartijskim sistemom. Za ostalo, razni koncepti rešenja se javno razmatraju na neki način. A tu se vraćamo na početak ovog posta.
 
@Karlo del Ponte

Ne moze se srusiti niz zgrada duz Savske ulice ili duz bulevara Vudroa Vilsona da bi se tu progurao cut and cover tunel za zelenicu.
Jednostavno ima previse zgrada i eksproprijaija bi kostala na stotine milione evra.

Ono sto je eventualno moguce jednog dana je da se provuce tunel kroz park jer tu nema zgrada, dakle park bi se razbucao i tu bi mogao da se uradi cut and cover jer park u BnV je duguljastog oblika i ide paralelno sa Savskom ulicom i bulevarom Vudroa Vilsona.
 
Џабе тунел кроз парк кад он није целом дужином Савског амфитеатра. Пре њега већ зидају зграде, после њега планирају зграде. Код нас све иде наопако, прво зграде а онда инфраструктура.
 
Pa ne znam kako drugačije.
Iznad zemlje ne moze.
Po zemlji ne moze.
Jedino je ostalo ispod zemlje tunelskom deonicom.
 
Vrh