Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Dok je samo bila ploča i ništa drugo, kukalo se kako na stanici ne postoji ništa. Kada je ubačen automat za grickalice i piće, kukalo se kako je potrebno da se ima ljudski čekaonica i neki kafić gde bi mogla da se popije kafa. Kada je to dobijeno, spominjana je pošta / bankomat. To je dobijeno, bankomat, ali je vrlo brzo i uklonjen, jer se brzo i pokvario. Posle je spominjano kako je potrebno da se ima neka prodavnica sa prehrambenom rodobom. Sada kada se gradi stanična zgrada, za koju su neki pričali da je potrebna, krenula priča koja ide u smeru da i nije potrebna prodavnica prehrambene robe. :vops:
 
Dok je samo bila ploča i ništa drugo, kukalo se kako na stanici ne postoji ništa. Kada je ubačen automat za grickalice i piće, kukalo se kako je potrebno da se ima ljudski čekaonica i neki kafić gde bi mogla da se popije kafa. Kada je to dobijeno, spominjana je pošta / bankomat. To je dobijeno, bankomat, ali je vrlo brzo i uklonjen, jer se brzo i pokvario. Posle je spominjano kako je potrebno da se ima neka prodavnica sa prehrambenom rodobom. Sada kada se gradi stanična zgrada, za koju su neki pričali da je potrebna, krenula priča koja ide u smeru da i nije potrebna prodavnica prehrambene robe. :vops:
Hajde da ponovim stav koji će deliti jako mnogo tih "kukača". Da bi Prokop bio funkcionalna važnija železnička stanica, minimalno bi bilo:
1) Da BG:VOZ 1 ide na svakih 15 minuta ceo dan, jedino možda kasno uveče vikendom i praznikom da se toleriše ređe, ali opet ne ređe od svakih pola sata.
2) Da ispred stanice ima bar po jedna linija GSP makar autobusa usmerena na minimum sve 4 strane sveta koja ide minimum do kraja kompaktno naseljenog dela grada sa intervalom ne većim od 15 minuta čak ni rano ujutru, kasno uveče ni praznikom.
3) Čekaonica sa šalterima sposobna da istovremeno primi bar nekoliko stotina putnika.
4) WC (jedna od retkih stvari koja uz osvetljenje stvarno ima).
5) Značajno poboljšanje pešačko biciklistučkih prilaza posebno ka autoputu i kliničkom centru.
6) Kompletna minimalna uslužna zona u kojoj bi se nalazili pošta, prodavnica, kafići, restorani, kiosk, pekara, turistički informativni centar.

Kako nije vezan za "prirodne" pravce kretanja, uspešnost Prokopa zavisi upravo od dopunaskih projekata, a ovo je apsolutni i još nedostignuti minimum. Taj minimum se neće dostignuti prostim završetkom stanične zgrade! Čak po BG:VOZ imamo težnju ozbiljnog pogoršanja. Ako bi s neba pala pismena vlast, željna da se minimalno uobliči Prokop kao saobraćajno čvorište, vrlo ozbiljan rezultat bi postigla za manje od pola godine!
 
Pa niko neće da juri sastojke za gulaš čekajući voz za NS, ali je normalno pretpostaviti da bi ljudi kupovali pića, sokove, slatkiše, pecivo...
Зашто да не? Неко ко живи у Новом Саду, а ради у Београду или обрнуто (и све је више таквих људи) може успут да купи неке намирнице за ручак/вечеру/доручак док чека воз или кад изађе из воза. Треба схватити да то није више станица са које се путује једанпут-двапут годишње већ свакодневно. Ја воз Београд-Нови Сад сада доживљавам као неку врсту приградског превоза. Понекад после посла скокнем до Новог Сада и вратим се неким касним вечерњим возом. Одлично би било да успут купим оно што иначе купујем у продавници која ми можда није увек успут.

У Новом Саду је некад постојала приградска окретница код Рибље пијаце, одакле се путовало до места удаљених 30-45 минута од града. Како је окретница измештена, тако се значајно смањио промет на пијаци. Прокоп је исто тако чвориште градско-приградсе железнице, али и железничких линија које саобраћају до места удаљених 30-45 мин, погодних за свакодневно путовање.
 
Poslednja izmena:
Знам да су раније у Бечу викендом поподне и увече радили само супермаркети на железничким станицама и да су били поприлични редови тако да су радници обезбеђења морали да пуштају одређени број људи тек када одређен број људи изађе. Код нас је радно време супермаркета другачије, али Прокоп свакако треба да има супермаркет ако ће постати прометно место. Сваки ланац супермаркета ће имати интерес да отвори супермаркет на таквом месту.
 
U Hamburgu takodje. Mada nije na glavnoj, nego na drugoj najvaznijoj stanici.
Crna strana - omiljeno mjesto lokalnih pijandura.
 
Berlin HbH ima nekoliko velikih marketa i gomilu manjih.

Jedan Salzburg ima poveći Spar i više manjih radnji.

Niko ne ide na železničku u kupovinu, ali ljudi koji idu na voz ili dolaze sa njega mogu da požele da kupe nešto. I ljudi u tranzitu, voz stane na 15 minuta, otrčiš do radnje.
 
У Загребу од 4 до 6 ујутру суботом и недељом имаш редове људи који се враћају из ноћног провода испред Млинар пекаре у згради главног колодвора. :cool:
 
Ovo u Hamburgu je vec zesci slucaj, cini mi se. Licno sam vidio, kako covjek cuci ispred ulaza i ostalo ostavljam fantaziji.
 
Berlin HbH ima nekoliko velikih marketa i gomilu manjih.

Jedan Salzburg ima poveći Spar i više manjih radnji.

Niko ne ide na železničku u kupovinu, ali ljudi koji idu na voz ili dolaze sa njega mogu da požele da kupe nešto. I ljudi u tranzitu, voz stane na 15 minuta, otrčiš do radnje.
Ima neki Rewe, i nekoliko malih prodavnica u kojima se mogu kupiti piće, časopisi, knjige, grickalice i slično što svakako ima smisla.

Nama nešto tipa Rewea ne treba. Supermarketi su kod nas otvoreni nedeljom za razliku od zemalja zapadne Evrope. Supermarket tipa Idea ili Maxi je apsolutno nepotreban u okviru naše zelezničke stanice.
 
Ima minijaturnih Maksija sada, u obe televizorke ovde kod mene npr. ima po jedan, i još jedan (veći) u bloku. Tako da će to sigurno biti, ali verovatno izvan stanice, u najbližoj poslovnoj zgradi.
 
Ja bih se iznenadio da bude neka "Idea" (pozitivno), jer ga je "Maxi" baš preterao.
Svakako, neka pekara nezavisno od toga.
 
Vrh