Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Па оно, може онда ИЖС да руководи благајном и да продаје карте за различите оперстере, када их буде. Као по аутобуским станицама.
 
Једино срећу квари по три јексера који држе панеле на мртво у позицији на којој су тад. Е сад ако је то привремено, онда ок
 
Ne verujem da će u narednih deceniju-dve biti drugih operatera. Nijedna privatna firma neće moći ni da priđe smešnim cenama karata Srbija Voza.
 
Izvor Linkedin ali nije Rade :)

1691961673067.jpeg
 
Po poslednji put brisoleji nisu u finalnoj poziciji. Još nisu zarotirani kako treba da budu i kako sam ja video u planovima koji su mi prikazani.

Mislim da mora da se pojasni jedna stvar jednom za svagda...

Trenutno ako se gleda sa desne strane stanice onda fasada izgleda lepo ali ako se gleda sa leve onda su brisoleji u pravcu i onda se vidi šuplje samim tim i konstrukcija koja nosi brisoleje.

E sad ako se zarotiraju brisoleji sta će se desiti?

Pa u sustini biće isto samo kontra.
Fasada će izgledati lepo gledano sa leve strane ali zato sa desne će se videti konstrukcija.

Nije stvar u poziciji brisoleja nego u poziciji posmatrača, iz jednog ugla će uvek izgledati bolje a iz drugig lošije.

Eto valjda je sad jasnije.
 
Mislim da mora da se pojasni jedna stvar jednom za svagda...

Trenutno ako se gleda sa desne strane stanice onda fasada izgleda lepo ali ako se gleda sa leve onda su brisoleji u pravcu i onda se vidi šuplje samim tim i konstrukcija koja nosi brisoleje.

E sad ako se zarotiraju brisoleji sta će se desiti?

Pa u sustini biće isto samo kontra.
Fasada će izgledati lepo gledano sa leve strane ali zato sa desne će se videti konstrukcija.

Nije stvar u poziciji brisoleja nego u poziciji posmatrača, iz jednog ugla će uvek izgledati bolje a iz drugig lošije.

Eto valjda je sad jasnije.
Jedan se zarotira na jednu, jedan na drugu stranu i time dobiju na širini jer od 2 brisoleja dobijamo jedan veliki koji iz bilo kog ugla gledanja (dal sa leve ili desne strane) ima širinu
 
Ne verujem da će u narednih deceniju-dve biti drugih operatera. Nijedna privatna firma neće moći ni da priđe smešnim cenama karata Srbija Voza.

Pa smešne cene karata proističu upravo od subvencija koje su glavni problem spoticanja konkurencije.
Ja sutra mogu da osnujem firmu za prevoz putnika, ali neću dobiti subvenciju i vrlo brzo bi mi propao posao. (možda bi Ns-Bg bio izuzetak)
Državni Monopol ubija sve, nismo u EU gde su veoma rigorozni prema takvim stvarima.
Evo, u Holandiji Arriva će ići pred Evropskim sudom zbog glavne koncesije koja je pripala NS-u i Evropska komisija planira postupak protiv Holandije isto.
Nisi transparentan = navlačiš pažnju.
 
Poslednja izmena:
Po meni je dobro da državni operater bude žestoko subvencionisan, jer je usluga prevoza podjednako strateški važna kao i infrastruktura. Uloženi novac se debelo isplati.
 
Jeste, u redu je, i ja se zalažem za subvencionisani javni prevoz nemam uopšte ništa protiv toga.
Međutim imam protiv prevoznika koji prima subvencije, a ne izvršava svoje dužnosti.
To neizvršavanje najviše je izraženo u pojedinim delovima države, ako nemaš kapaciteta da održavaš predaj štafetu nekom drugom koji će ti pomoći da se skoncetrišeš na bitniji deo mreže.
Srbija Voz prima subvenciju u Kraljevačkom čvoru dok otkazuje barem 50% polazaka na dnevnom nivou, niko se ne pita da li Srbija Voz plaća neke penale za to, jer ako ih ne plaća to je legalizovana krađa novca poreskih obaveznika.
 
@Boki123

To onda više nije brisolej nego kačeni panel ako se spoje 2 u istoj ravni da bi se dobila puna površina. Svakako kad bi to radili bi bio nonsens jer su naručili brisoleje a ne fasadne panele.

Brisolej služi da se dobije prozračna fasada.
Fasadni panel služi da se dobije završna obrada ispune fasade.
 
@Boki123

To onda više nije brisolej nego kačeni panel ako se spoje 2 u istoj ravni da bi se dobila puna površina. Svakako kad bi to radili bi bio nonsens jer su naručili brisoleje a ne fasadne panele.

Brisolej služi da se dobije prozračna fasada.
Fasadni panel služi da se dobije završna obrada ispune fasade.
Nisu u istoj ravni već du oba ukošena i u različitim ravnima. u suštini se formira L. Fasada će biti ptozračba svakako
 
Jeste, u redu je, i ja se zalažem za subvencionisani javni prevoz nemam uopšte ništa protiv toga.
Međutim imam protiv prevoznika koji prima subvencije, a ne izvršava svoje dužnosti.
To neizvršavanje najviše je izraženo u pojedinim delovima države, ako nemaš kapaciteta da održavaš predaj štafetu nekom drugom koji će ti pomoći da se skoncetrišeš na bitniji deo mreže.
Srbija Voz prima subvenciju u Kraljevačkom čvoru dok otkazuje barem 50% polazaka na dnevnom nivou, niko se ne pita da li Srbija Voz plaća neke penale za to, jer ako ih ne plaća to je legalizovana krađa novca poreskih obaveznika.
Naravno, oko toga nema spora.
 
Nisu u istoj ravni već du oba ukošena i u različitim ravnima. u suštini se formira L. Fasada će biti ptozračba svakako

Ok ajde da uzmemo taj primer koji si naveo, da ih okrenu tako da bude L.
Ako se dva brisoleja okreću slobodno oko svoje ose po uglu od 360 stepeni, i ako ih postaviš 90 stepeni jedan u odnosu na drugog da bi dobio to slovo L, opet ćeš dobiti prazninu izmedju njih tj neće se spajati jer njihova širina je jednaka radijusu kretanja brisoleja oko svoje ose.
Sto znači da jedina pozicija gde nema praznine je ta kad se brisoleji dodiruju tj kad su u ravni sa fasadom ali tada se dobija efekat glatke fasade a za to nisu namenjeni brisoleji već fasadni paneli

Čim postoji praznina, to znači da postoji prozračnost i u zavisnosti od ugla kojim ce gledati posmatrač negde neće videti konstrukciju i to će onda lepo da izgleda a negde će je videti ako mu je pogled paralelan sa pravcem kojim je okrenut brisolej pa makar bili postavljeni u L poziciji to opet ne resava problem.

Nadam se da sam uspeo da pojasnim nije baš lako objasniti.
 
Ok ajde da uzmemo taj primer koji si naveo, da ih okrenu tako da bude L.
Ako se dva brisoleja okreću slobodno oko svoje ose po uglu od 360 stepeni, i ako ih postaviš 90 stepeni jedan u odnosu na drugog da bi dobio to slovo L, opet ćeš dobiti prazninu izmedju njih tj neće se spajati jer njihova širina je jednaka radijusu kretanja brisoleja oko svoje ose.
Sto znači da jedina pozicija gde nema praznine je ta kad se brisoleji dodiruju tj kad su u ravni sa fasadom ali tada se dobija efekat glatke fasade a za to nisu namenjeni brisoleji već fasadni paneli

Čim postoji praznina, to znači da postoji prozračnost i u zavisnosti od ugla kojim ce gledati posmatrač negde neće videti konstrukciju a negde će je videti ako mu je pogled paralelan sa pravcem kojim je okrenut brisolej pa makar bili postavljeni u L poziciji to opet ne resava problem.

Nadam se da sam uspeo da pojasnim nije baš lako objasniti.
Dobro, sve će se videti kad se završi. Pre toga mislim da ne treba dubiti više o tome jer je tema postala zagušena time.
 
Не знам одакле вам идеја да ће се брисолеји ротирати? Нити је видљив било какав механизам за тако нешто нити би их сад постављали овако педантно у параметријском положају који гледано искоса десно формира шаблон таласа.
 
Malo se i preteruje sad...pa naravno da ćemo da raspravljamo o nečemu što drastično može promeniti izgled ovog projekta...na stranu što je nefunkcionalna stanica i što nije povezana sa centrom već sada može da bude i ružna.

Elem i ja nisam primetio nikakav mehanizam mada sam video dizalice koje nešto čačkaju već postavljene te kako se zovu...brisoleje.

IMG_6098.jpeg
 
Možda grešim, ali meni deluje da su u idejnom
projektu po kom su rađeni renderi bili ovakvi alu profili različitih širina sa šarom drveta:
Screenshot_20230828_024107_Chrome.jpg


Pošto oni za razliku od brisoleja imaju treću dimenziju, potpuno bi sakrili noseću konstrukciju sem kad se gleda direktno ispred (a i tad bi se videla samo u par proreza direktno ispred posmatrača). Pitanje je zašto su odustali, da li je u pitanju želja "investitora" da uštedi ili nestručnost ljudi koji su pravili finalni projekat.
 
Јел то нико од овах што сваки дан сликају Прокоп нема апарат са мало већим зимом да сликају качење панела?
 
Ljudi hajde malo da se ouzboljimo. Kakvo naknadno rotiranjene vam pada na pamet na šraf, ovako iz korpe dizalice? Ili postavljanje bilo kakvih elektromotora koji bi rotirali ove "vertikalne šprosne čija je prevashodna namena zaštita od sunca, što one na ovoj zgradi ne čine"🙄? Pa ko bi toliko platio za nešto što nema nikakav funkcionalan smisao?

Sad kada se sagleda šira slika, rekao bih da ideja nije baš uspela, al nije ni potpuna tragedija.

Verovatno su hteli da postignu određenu dinamičnost fasade, kada se prolazi duž stanične zgrade, ali je ispalo ovako pomalo nedorečeno.
 
Vrh