Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

„Лашко” хоће БИП

Љубљана, 29. марта – „Пивара Лашко” је дала понуду за куповину Београдске индустрије пива (БИП), откривају љубљанске „Финанце”. „Лашко” је одбило молбу да коментарише вест, јер рок за давање понуде истиче 30. марта.
Наводно је у конкуренцији за власништво БИП-а укупно 14 фирми, између осталих и партнери словеначког „Меркатора” браћа Родић (тачније „Пивара МБ”), који су део своје компаније лане везали за „најбољег комшију” – парадног коња словеначких трговачких ланаца.

Лист је лансирао и информацију да је за „Лашчане”, што се БИП-а тиче, занимљивији плац (локација) него сама делатност (производња пива), јер конкурс предвиђа и селидбу производње из „елитне локације у центру Београда”.
...
Извор Политика
цео текст http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=23902
 
dedinje":2knr8kp5 je napisao(la):
BIP ce biti sigurno uklonjen. Samo naravno, pitanje je kada. Posto postoji pretpostavka da ce to biti skupo moguce je da stanica i BIP koegzistiraju i nekoliko decenija. U svakom slucaju ideja je da ceo prostor do mostarske petlje pripadne zeleznickoj stanici i trznom centru kao njenom delu. Ovo sto sam napisao o stanici u Prokopu pokupljeno je iz raznih novina i strucnih casopisa. Retko pisem o nekoj mojoj ideji mada ih inace, uostalom kao i drugi, imam. Pretpostavljam da je dziggy-iju interesantno ono o ploci koja pokriva autoput i omogucava kontinuitet dva prostora koje autoput sada deli. To sam procitao u novinama pre nekoliko meseci i nije mi se mnogo dopalo. To je,na neki nacin, narusavanje prirodnog reljefa. Ali, sve zavisi kako se uradi. Ako se pazljivo uradi moze i dobro da ispadne.
doduse pisao si i da Novi Beograd treba srusiti i zasaditi sumu... ;)
 
Zasto nisi precizniji Eliote? Pisao sam da treba srusiti i novi i stari Beograd. Sta vredi srusiti novi ako ostane stari?
 
Влада":2bjdzk9y je napisao(la):
„Лашко” хоће БИП
Лист је лансирао и информацију да је за „Лашчане”, што се БИП-а тиче, занимљивији плац (локација) него сама делатност (производња пива), јер конкурс предвиђа и селидбу производње из „елитне локације у центру Београда”.
...
Извор Политика
цео текст http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=23902
Jasno je da se proizvodnja piva može vršti i na drugoj, jeftinijoj lokaciji.

Budući vlasnik prilikom kupovine BIP-a sigurno računa na ovu 'potencijalnu' lokaciju za unosniju gradnju.
 
Stanicu u prokopu mnogi napadaju. Već sam pisao sama zgrada stanice je neuspela i potpuno odudara od projekta koji je dobio I nagradu još 1975. Međutim, lokacija nije loša. Evo kako sam nabrojao prednosti te lokacije svojevremeno u listu "Vreme" 1. Beograd dobija modernu stanicu PROLAZNOG tipa na svega 500 metara vazdušne linije od Slavije. 2. Ova lokacija stanice oslobadja ne samo savski amfiteatar već i topčidersku dolinu od zeleznice. 3. Na ovoj lokaciji stanica je "srce" tako velikog i dragocenog sistema kao što je Beovoz koji zrakasto pokriva celu okolinu Beograda pa i dalje. Bez prokopa nema Beovoza. Do stanice se neće dolaziti samo preko mostarske petlje. I Deligradska ulica i Resavska će prelaziti autoput i dolaziti u zonu stanice. Pivara će svakako biti sklonjena pa će ceo kraj biti mnogo lepši. Jedina mana: stešnjenost stanice između autoputa i bulevara kneza Arsena Karađorđevića (bulevar mira). Uz stanicu Novi Beograd i Rakovica (kasnije Krnjača) Beograd će dobiti izvanredan zeleznički čvor koji će koristiti buduće generacije a uz malo sreće, nadam se i moja.
 
Још кад се дода да ће у близини бити и УМП, све приче о лошем положају падају у воду...
 
Михаило":2tv1srn2 je napisao(la):
Још кад се дода да ће у близини бити и УМП, све приче о лошем положају падају у воду...
exactly.

takve price poticu iz cinjenice da je prokop TRENUTNO na losem polozaju, ali to je samo zato jer stanica jos nije zavrsena pa nije ni povezana ni sa cim. a ima i te kako potencijala da bude dobro povezana sa najvaznijim saobracajnim tokovima jer se nalazi tu blizu.


jedini problem bi mogao biti nedostatak prostora za parking. resenje bi bilo da se napravi velika podzemna garaza.
 
Mali of topic ali mi je zanimljivo da je Trigranit naleteo na jos jedan problem u regionu
Videozapis iz Dnevnika u 19.30 sati

3. svibnja - Iako su se prošloga tjedna Vlada i Grad Zagreb dogovorili o financiranju najma za rukometnu dvoranu, gradnja "Arene Zagreb" dovedena je u pitanje. Grad je odbio potpisati ugovor s investitorima, Trigranitom i Ingrom jer se on uvelike razlikuje od prvobitne ponude tih dviju tvrtki.

Grad ne želi pristati na tri stvari. Prvo, želi unajmiti cijeli objekt, a ne samo dvoranu, drugo, ne želi platiti izgradnju komunalne infrastrukture i posljednje, Grad ne želi udovoljiti zahtjevu investitora za promjenom Generalnog urbanističkog plana, jer GUP zbog gradnje dvorane nije potrebno mijenjati. Gradski čelnici investitorima su dali rok od tjedan dana da sporne stavke izbace iz ugovora. U protivnome, Arena Zagreb neće se graditi.

Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić izjavio je da se neće potpisati nešto što je protiv interesa Zagreba.
127_03052007.jpg
izvor HRT
link http://vijesti.hrt.hr/ShowArticles.aspx?ArticleId=26136
 
Pa nisu samo firc kompanije nego je problem u gradskoj upravi i gradonacelniku u gornjem slucaju, kao sto je kod nas problem sa Prokopom jer se ne zna ko je za sta odgovoran i ko kome sta duguje tj. sta je uloga republike a sta grada pa tako Trigranit i ne moze da pocne da radi. Naravno i oni zavlace i traze ne znam kakve uslove da bi poceli sa time i tako to stoji i propada a mi sedimo i placemo. :(
 
^^^^^...Trigranit moze da počne da radi odmah čim plati Direkciji nadoknadu za lokaciju, ali on traži umanjenje cene, što Grad po zakonu ne može da odobri i kad bi hteo.
U tenderu je precizno pisalo šta i koliko se plaća gradu, preko Direkcije, ali
investitor sada naknadno traži da se o tome dogovara.
Verovatno mu je neko obećao popust iz Vlade i ŽS, čim se tako ponaša i traži mimo zakona manju cenu.

I sad na jednoj strani je Grad-Direkcija-DS,........ a na drugoj Vlada-Želj.Srb-DSS (Velja)
Prvi traže da se plati pun iznos po zakonu, a druga strana ( Velja ) predlaže dogovor sa investitorom.

E, sad 'nema' Vlade sa kojom bi Trigranit mogao da se pogađa o ceni posle tendera-što je van zakona.
 
^^ i zato stoje radovi??? ajme meni, i zemlje nase. Pa sta im je to , ako nece, nek ili prekinu da saradjuju sa njima, ili nek se dogovore... Sto se to odmah ne uradi... a da, zaboravih, nemamo vladu :p
 
Projekat zelenicke stanice u Prokopu koji je dobio prvu nagradu na konkursu 1975. Nije planirana ni betonska ploca ni trzni centar. Projektanti su bili: Zoran Zunkovic, Zivorad Lisicic, Mihajlo Zivadinovic i Srboljub Rogan.

 
Дедиње хвала за ове слике.
После више од 30 година резултат је следећи (преносим са блога Ђ. Бобића):
Pitanje za gospodina Bobića
solaar (17 Maj, 2007 - 23:40)

Za uređenje i izgradnju na savskoj obali sa starobeogradske strane čeka se završetak Prokopa i izmeštanje železničkih šina, a interesuje me šta se čeka i šta sprečava da se gradi sa suprotne novobeogradske strane izmedju Gazele i tramvajskog mosta? Da li bi to moglo biti mesto gde bi se sagradila skupina visokih oblakodera, kako bi Beograd dobio svoj skyline? I treće, video sam planove za blok 26 u Novom Beogradu, sviđa mi se ideja, ali je ona crkva u kvazi vizantijskom stilu u sred tog kompleksa potpuno neprimerena.
Poštovani solaar
Đorđe Bobić (19 Maj, 2007 - 22:44)

Nažalost sa Prokopom je tako i to će čekati ne samo izgradnju stanice već i promenu stava železnice oko tog zemljišta. Sa druge strane se priprema plan i tender za investitora koji treba da raselji nekoliko hiljada ljudi da bi gradio. To je razvojni posao za narednih pet godina. Dobro je smo to započeli.
http://blog.b92.net/node/5761
 
Dedinje slike su sjajne! Ako ih ima jos, bilo bi lepo kad bi i njih mogli da vidimo. Hvala!
 
Drago mi je što su se slike dopale učesnicima foruma. Treba da napomenem da su preuzete iz časopisa "Beograd" koji je izlazio povremeno od 1975 pa do 1988. Bio je odlično opremljen, imao je veći format, sjajnu hartiju i slike u boji. Časopis "Urbanizam Beograda" je bio više namenjen stručnjacima, arhitektima i urbanistima. Oba časopisa sam redovno kupovao od prvog do poslednjeg broja. Kakva šteta što danas nemamo tako nešto! Verovatno mnoge interesuje zašto se odustalo od projekta stanice koji je dobio prvu nagradu. Rečeno je da je nerešiv problem krov (kao krila ptice) i da će se vrlo teško odrzavati. Čak je i pomenuto da će biti nemoguće čistiti sa krova suvo lišće u jesen. Verovatno je to istina ali je i velika šteta što se od tog projekta odustalo.
 
Da, taj projekat je jako interesantnog oblika. Danas mislim da ne bi bilo toliko problematicno napraviti nesto tako jer postojanje modernih materijala i tehnologija omogucava arhitektama da izraze svoj puni talenat. E kako bi lepo bilo da je ta stanica odavno vec gotova i da radi. Mnoge stvari bi bile dosta drugacije i lakse u ovom nasem gradu. Ostaje nada da ce se kad tad zavrsiti...
 
dedinje":2hwliwud je napisao(la):
Projekat zelenicke stanice u Prokopu koji je dobio prvu nagradu na konkursu 1975. Nije planirana ni betonska ploca ni trzni centar. Projektanti su bili: Zoran Zunkovic, Zivorad Lisicic, Mihajlo Zivadinovic i Srboljub Rogan.
Bilo je i 'priča' da ž.st.Prokop nema dobru komunikaciju, a vidi se da ima odličnu.....još kada
bude izmeštan 'BIP' i na toj lokaciji bude izgrađen st.-posl.centar...........od 'Delte'. ;)
 
Dedinje, ova slika dobitničkog rada prokopa je toliko dobar model da me je rastužilo koliko su ga sada unakazili... ono bi bio jako unikatan projekat dostojan železničkim stanicama i u mnogo razvijenijim zemljama... tuga...
 
Da, potpuno se slazem sa Stevom a siguran sam da tako misli i većina. Ali, sada je za sve kasno. Poseban problem i tuga je ova sadašnja stanica koja se gradi. Dok je onaj projekat iz 1975 bio daleko iznad proseka dotle je ovo što se sada radi daleko ispod proseka. Celu sam je obišao više puta. To je buklvalno "šuma" od stotine velikih betonskih stubova koji nose ogromnu i tešku betonsku ploču na kojoj će biti trzni centar. Od betonskih stubova, koji pokrivaju sve perone nemoguće je prošetati se. Čovek koji bude izlazio iz voza imaće velike šanse da licem udari u betonski stub. Naravno, ona sada nije završena ali i kad bude zav ršena situacija neće biti mnogo bolja. Svi kvaliteti prvonagrađenog rada su bezobzirno odbačeni. Uzaludni su bili svi protesti arhitekata prvonagrađenog projekta kao i njihovih mnogih kolega. Ako je bilo nekih problema sa krovom to se moglo pazljivo izbeći, diskretno izmeniti i naći neko dobro rešenje u dogovoru sa arhitektima. Umesto toga, ceo projekat je okrenut "tumbe" i dobijena je ova RUGOBA. Uzalud je nadati se da će biti išta lepše kada bude gotovo. Treba samo sići na perone, pod ono čudo od betonske ploče i među onih stotinu stubova pa da se vidi kako ne treba graditi. Inače, sve ove moje primedbe se odnose na samu zgradu stanice a lokacija je mislim u redu.
 
Da pobednicko resenje te 1975 je zaista fenomenalno. Uvek sam bio fasciniran mocnom infrastrukturom. A ova stanica je vise nego mocna. Steta sto je Beograd nije dobio tada. Za to vreme ovo bi uslo u enciklopedije arhitekture. Naravno da se stil od tada promenio i verovatno bi danas te linije bile malo arhaicne, ali njena grandioznost bi bila ne prevazidjena.
medjutim ako stavimo krovnu konstrukciju po strani,iako se meni slike ove koja se sad gradi dopadaju nekako mi se cini da je ova iz 1975 mnogo funkcionalnija.
 
И даље status quo :mad:
Zacepili sa Prokopom
T. Spalević, 29. maj 2007
NASTAVAK izgradnje nove glavne železničke stanice "Beograd - Centar" u Prokopu zavisi od dogovora između gradskih vlasti i investitora - kompanije "Trigranit", koja je pobedila na međunarodnom tenderu.

Sve je, kako kaže Velimir Ilić, ministar za infrastrukturu, zapelo zbog cifre, koju Beograd traži na ime naknade za uređenje zemljišta. Iako je veći deo infrastrukture u Prokopu završen, za kvadraturu, koju investitor planira da gradi, treba da izdvoji oko 30 miliona evra samo na ime naknade za uređenje.
- Grad je izašao sa punim iznosom i to je sporno - objašnjava Ilić. - "Trigranit" ne želi da ugovori posao dok se ne definišu obaveze prema gradu. Očekujem da će ova Vlada u saradnji sa Beogradom naći kompromisno rešenje kako bi investicija konačno krenula i kako bi se oslobodio Savski amfiteatar.

Prva faza radova u Prokopu obuhvata izgradnju svih koloseka i perona. Takođe, predviđena je i izgradnja 128.000 kvadrata poslovno - stambenog prostora na velikoj betonskoj ploči koja prekriva koloseke, kao i 10.000 kvadrata poslovnih sadržaja unutar stanice. Vrednost posla premašuje 200 miliona evra.
извор Вечерње новости
линк http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=104340&datum=2007-05-30
 
Beograd nije u situaciji da postavlja preterane zahteve stranom investitoru koji hoće da gradi. Ne kazem da treba u svemu popuštati i voditi politiku "daj šta daš" ali ako taj "Trigranit" ima zelju i mogućnost da završi Prokop (a Beograd to sam nikako ne moze) treba nešto popustiti. Svi znamo kakva je situacija i trebaće još vremena dok se sve ne normalizira. Mislim da je sada bolje nego pre nekoliko godina ali da je sve daleko od dobrog je neprijatna činjenica. Završetkom Prokopa grad dobija ogromno mnogo a takodje i zeleznica.
 
Vrh