Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ne izgleda mi to mesto bas kao pogodno za novu glavnu ZS. Koliko to perona uopste ima? 2-3? A mogucnosi prosirenja? Ukoliko se izgradnja Prokopa opet pokrene kad se prebace kapaciteti te stanice koliko je isplativo i pametno graditi tu stanicu uopste?
 
Па зар није и Бобић нешто слично изјавио, мислим за НБГ?

Треба изабрати најбоље решење, ако је то НБГ онда ОК али и у том случају неко мора одговарати за ову спрдачину са Прокопом :/
 
Milance":1dqihvoy je napisao(la):
Ne izgleda mi to mesto bas kao pogodno za novu glavnu ZS. Koliko to perona uopste ima? 2-3? A mogucnosi prosirenja? Ukoliko se izgradnja Prokopa opet pokrene kad se prebace kapaciteti te stanice koliko je isplativo i pametno graditi tu stanicu uopste?
Pa lokacija je ipak odlična, veze autobusom i tramvajem sa centrom su jako dobre, tu bi bila i buduća glavna autobuska stanica (Prema GUP.u).. Prokop sam ima 6-7 perona. Stanica na NBGD.u ima sada 5 perona, mogu relativno lako da se prošire (nasuče zemlja i šina preko..) dok je proširivanje na prokopu skoro pa nemoguće.

evo ti googleov link ka glavnoj stanici na nbgd.u
http://www.cip.physik.uni-muenchen....137945&lng=20.456113815307617&scale=14&type=k

a s obzirom da nismo velika zemlja mislim da je 5-6 perona sasvim dovoljno ;)
 
Steva":n4bllrw6 je napisao(la):
^^ pa na mestu sadašnje glavne železničke stanice na NBGD.u, peroni su tu, infrastruktura je tu, samo treba da se spakuje u jednu lepu fasadu i postave nove pločice i sadržaji na peronima i okolo i eto jako lepe i dostojne glavne stanice bgd.u ;)
Svi ovi radovi su daaleko jeftiniji od Prokopa i mogu da se izfinansiraju i od Grada,možda 2-3mil.evra.
Stanica na N.Bgd treba da se završi, jer ona mi izgleda "nezavršena".

Izgradnja Prokopa nije uopšte u vezi sa dovršavanjem st.N.Bgd-treba da se uradi i jedna i druga stanica,tj. jedna drugu neisključuju.
 
da sigurno, kada bolje razmislim... stanica na nbgd.u ima maltene skoro sve što ima i prokop... bukvalno su na istoj pruzi samo je ova druga preko puta save i to je to, železničke veze su možda i bolje na nbgd. stanici pošto još uvek tu može da se skrene prema makišu i dalje.
 
Na Prokopu je vec prilicno uradjeno i dato je vec suvise novca da bi se sada obustavilo,mislim da su ljudi jako neodgovorni.
 
No1":wf411exu je napisao(la):
Na Prokopu je vec prilicno uradjeno i dato je vec suvise novca da bi se sada obustavilo,mislim da su ljudi jako neodgovorni.
Pa i to što je uradjeno propada, dragan je lepo objasnio, kada vidim ove zardjale šipke... pretpostavljam da će to morati sve da se menja a to će na kraju da ispadne ko i gradnja nove stanice.

A i onako odokativno je uradjeno (relativno) malo, pošto su završene šine i ona ploča gore, ostatak nula.
 
Slazem se jedino je pitanje ako ta na NBG bude glavna i ako vecina vozova bude stizala na nju onda mora da se resi i problem dolazenja ljudi iz starog dela grada do nje. Zamislite u spicu voznja do NBG-a do ZS tramvajem. U normalnijim drzavama tu je metro. Doduse isti problem bi bio i za prokop :p
 
No1":333u1j5p je napisao(la):
Na Prokopu je vec prilicno uradjeno i dato je vec suvise novca da bi se sada obustavilo,mislim da su ljudi jako neodgovorni.
I ja mislim isto. Stanica na NBGd-u uopšte ne liči da može biti glavna jednog dana. Ne verujem ni da ima toliku propusnu moć putnika i vozova. Ipak se radi o koridoru X.

Stanica NBgd više izgleda kao neka pomoćna stanica, jer ko ju je koristio zna dobro kakve su tamo prilike i kako to sve izgleda.
 
dragan":3d6gjorw je napisao(la):
Izgradnja Prokopa nije uopšte u vezi sa dovršavanjem st.N.Bgd-treba da se uradi i jedna i druga stanica,tj. jedna drugu neisključuju.
Pa za sada ipak se nekako iskljucuju, mislim obe zajedno formiraju stanicu od 24+ koloseka i 12 perona, to je za nase prilike malo preterano, imajuci u vidu da je nasa zemlja odavno "objavila rat" zeleznici i da ce trebati vremena da i taj "rat" izgubi, moglo bi se to graditi u dve faze jedne te iste stanice, NBGD za pocetak kao BGD 1 pa kad se bude moralo, pretvaranje Beovoz-Prokopa u BGD 2.
 
Milance":nl4wjvfb je napisao(la):
Slazem se jedino je pitanje ako ta na NBG bude glavna i ako vecina vozova bude stizala na nju onda mora da se resi i problem dolazenja ljudi iz starog dela grada do nje. Zamislite u spicu voznja do NBG-a do ZS tramvajem. U normalnijim drzavama tu je metro. Doduse isti problem bi bio i za prokop :p
U špicu bi se, ako bi se sredile tram pruge kroz karadjordjevu da budu nezavisne, od stare do nove železničke bi se stizalo za 15ak minuta ;)
Ili lepo sednu na beovoz na staroj stanici koji bi išao (onim par koloseka što bi ostali) pravo za NBGD a i dalje za aerodrom.. pih 3 minute :D
 
Vračar":3smiah1r je napisao(la):
No1":3smiah1r je napisao(la):
Na Prokopu je vec prilicno uradjeno i dato je vec suvise novca da bi se sada obustavilo,mislim da su ljudi jako neodgovorni.
I ja mislim isto. Stanica na NBGd-u uopšte ne liči da može biti glavna jednog dana. Ne verujem ni da ima toliku propusnu moć putnika i vozova. Ipak se radi o koridoru X.
Propusna moć joj je skoro ista kao i kod prokopa, prokop ima tek 2-3 perona više, od prokopa se pruga odvaja prema pančevu i kroz tunel dalje prema jugu. NBGD se odvaja na isto što i prokop pošto su na istoj pruzi, + na staru stanicu i prema makišu još usput.

Stanica NBgd više izgleda kao neka pomoćna stanica, jer ko ju je koristio zna dobro kakve su tamo prilike i kako to sve izgleda.
Prilike su katastrofalne, ali ta stanica uz relativno mala ulaganja i adaptaciju može postati jako pristojna stanica. Prostor ispod stubova može da se koristi za poslovni prostor, plato na jugu bi bila kapija prema Belvilu i glavnoj autobuskoj stanici, kapija prema severu - pristojan trg.
 
Steva":1cv7eh6v je napisao(la):
kada vidim ove zardjale šipke... pretpostavljam da će to morati sve da se menja a to će na kraju da ispadne ko i gradnja nove stanice.
1200123545cf94d39258b.jpg


Stoppt den Rost dauerhaft
 
Uh Stevo izgleda da predugo zivis u Nemackoj pa si se navikao na U-Bahn. :)
Videcemo uostalom kako ce se sve to zavrsiti
 
Goran":2454fqbn je napisao(la):
Steva":2454fqbn je napisao(la):
kada vidim ove zardjale šipke... pretpostavljam da će to morati sve da se menja a to će na kraju da ispadne ko i gradnja nove stanice.
http://www.imagehost.ro/pict//1200123545cf94d39258b.jpg

Stoppt den Rost dauerhaft
Zdravog humora nikad dosta :lol:

@Milanče - :D Pa bez obzira, to što je to izvodljivo za bgd da se sredi taj sistem, pogotovu Beovoz, ne treba da znači da treba da ćutimo o tome, bez obzira što živim u De ;)
 
Steva":2njm59zl je napisao(la):
Propusna moć joj je skoro ista kao i kod prokopa, prokop ima tek 2-3 perona više, od prokopa se pruga odvaja prema pančevu i kroz tunel dalje prema jugu. NBGD se odvaja na isto što i prokop pošto su na istoj pruzi, + na staru stanicu i prema makišu još usput.
Pod propusnom moći nisam mislio Stevo na broj perona. Stanica mora da ima dovoljno prostora za prolazak putnika, za čekaonice, prostor za kupovinu karata, mogućnost brze evakuacije putnika i sl.

Na Prokopu ima itekako mesta da se sve ovo izgradi dok je na stanici NBgd vec sada gužva i pri ovom intenzitetu saobracaja. Postoje samo jedne stepenice sa kojima se dolazi na stanicu a peroni su uski da bi funkcionisali kao peroni glavne stanice.
Nemam ideju gde bi to prostorije glavne stanice mogle tamo da se izgrade, pošto je sve skučeno.
 
Naravno potpuno se slazem sa tobom (u istoj sam situaciji :) ) i jos jednom ti cestitam na otvaranju jednog ovakvog sajta gde mozemo da iznesemo svoja razmisljanja u vezi sa Beogradom. Svaciji glas treba saslusati jer se time radjaju nove ideje.
 
^^@ Dejan (ubr, drago mi je sto si nas konacno posetio ;) ) ne dolazi u obzir da se NBGD preuzme takva kakva je sada bez preuredjenja, transformacije, dogradnje itd... Lokacija je ipak "zdravija" i dozvoljava sve moguce varijante sa GSP i BAS i parkiralistima za male pare.
Prokop dolazi u obzir samo sa poboljsanjem nasih prilika, ta skalamerija jos treba tuce novaca.
 
Tačno je da st N.Bgd nema propusnu moć kao Prokop u svakom pogledu , i da ne može da zameni sadašnju Gl.st.-što je najvažnije.

stnbgd1fc4.jpg


Ali,i nju treba maximalno osposobiti i urediti, pogotovu što nije neka velika cifra u pitanju.
 
Da li stvarno mislite da bi NBG stanica progutala manje para nego dovrsavanje Prokopa? Ako se uzme u obzir da je trenutna situacija na NBG - 5 perona i zardjala ograda sa strane. Znaci moralo bi sve zivo da se izgradi. Od kancelarija do pratece strukture i parkinga.
 
CVRKI":1y3v6hlw je napisao(la):
... ne dolazi u obzir da se NBGD preuzme takva kakva je sada bez preuredjenja, transformacije, dogradnje itd... Lokacija je ipak "zdravija" i dozvoljava sve moguce varijante sa GSP i BAS i parkiralistima za male pare.
Prokop dolazi u obzir samo sa poboljsanjem nasih prilika, ta skalamerija jos treba tuce novaca.
Apsolutno se slažem sa tobom da je lokacija bolja i pristupačnija GSP-om (iako dalje od Vračara ;) ) ali je ta stanica u očajnom stanju, i kao da je na brzinu sklepana i to je ono oko čega sam ja skeptičan.


CVRKI":1y3v6hlw je napisao(la):
^^@ Dejan (ubr, drago mi je sto si nas konacno posetio ;) )
Je l' ti to meni ili ima neko ovde ko se isto tako zove? :)
 
CVRKI":3hps4l5z je napisao(la):
^^@ Dejan (ubr, drago mi je sto si nas konacno posetio ;) ) ne dolazi u obzir da se NBGD preuzme takva kakva je sada bez preuredjenja, transformacije, dogradnje itd... Lokacija je ipak "zdravija" i dozvoljava sve moguce varijante sa GSP i BAS i parkiralistima za male pare.
Prokop dolazi u obzir samo sa poboljsanjem nasih prilika, ta skalamerija jos treba tuce novaca.
Istina ali o tome je trebalo razmisljati ranije.Mada nije ni Prokop los sto se tice prevoza,pa prakticno je u centru i pored auto-puta.
 
Milance":co40mtzg je napisao(la):
Da li stvarno mislite da bi NBG stanica progutala manje para nego dovrsavanje Prokopa? Ako se uzme u obzir da je trenutna situacija na NBG - 5 perona i zardjala ograda sa strane. Znaci moralo bi sve zivo da se izgradi. Od kancelarija do pratece strukture i parkinga.
Novi beograd- sredjivanje perona i sadržaja ispod i iznad

Prokop - rekonstrukcija i sanacija cele stanice + eventualno rušenje oronulin delova + ponovna izgradnja + gradnja infrastrukture oko stanice.

Ali opet treba završiti obe stanice odmah čim finansije to dozvoljavaju.
 
Vrh