Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Vračar":2an2vzdb je napisao(la):
Steva":2an2vzdb je napisao(la):
Propusna moć joj je skoro ista kao i kod prokopa, prokop ima tek 2-3 perona više, od prokopa se pruga odvaja prema pančevu i kroz tunel dalje prema jugu. NBGD se odvaja na isto što i prokop pošto su na istoj pruzi, + na staru stanicu i prema makišu još usput.
Pod propusnom moći nisam mislio Stevo na broj perona. Stanica mora da ima dovoljno prostora za prolazak putnika, za čekaonice, prostor za kupovinu karata, mogućnost brze evakuacije putnika i sl.
Pa opet ću reći ako se to adaptira može da se doda ako treba i 4x više stepenica :)
Na Prokopu ima itekako mesta da se sve ovo izgradi dok je na stanici NBgd vec sada gužva i pri ovom intenzitetu saobracaja. Postoje samo jedne stepenice sa kojima se dolazi na stanicu a peroni su uski da bi funkcionisali kao peroni glavne stanice.
Ono cega se sigurno sećam je da su peroni na NBGD.u strašno široki, barem je moj utisak :D bio sam zadnji put tamo prošle godine. Jedini uži peroni su oni na krajevima stanice, ali oni mogu da se prošire prilično lako.

Nemam ideju gde bi to prostorije glavne stanice mogle tamo da se izgrade, pošto je sve skučeno.
Kako skučeno? imaš ogroman slobodan prostor ispred i iza stanice, nešto ovako bi moglo da bude:


narađasto - nove stepenice i lifotiv
zeleno - (apstraktna) konstrukcija koja bi prekrivala celu stanicu
plavi krug - centralni hol i upravna zgrada stanice
žuto - parking

ovo je samo glupi primer, obe lokacije ispred stanice su slobodne, kao sto rekoh lep trg tu i tamo i eto ;)
 
Steva":g8l2in1t je napisao(la):
Novi beograd- sredjivanje perona i sadržaja ispod i iznad
Zar nismo pricali o tome kako bi sve to trebalo prosiriti, obnoviti, dograditi, sagraditi itd. Skeptican sam po pitanju finansijske strane toga.
 
Ljudi, te dve stanice uopšte ne mogu da se upoređuju po dimenzijama i nameni.

prokopkrivinacg2.jpg


St.N.Bgd treba da se završi u svojim okvirima i da bude gradska prolazna stanica.
Prokop-Beograd Centar treba da zameni sadašnju Gl.st.

St N.Bgd možemo sami da završimo, a za Prokop da se nađe ozbiljan investitor.
 
imam jedno pitanje, zar jedan grad ne moze da ima dve glavne stanice. tj. stanice zapad i istok ili kako vec. da li mora da postoji neka stanica centar ili je potrebno da se napravi odredjena zgrada koja bi kordinisala izmedju te dve stanice. kolika je udaljenost te prokopa i stanice na nbg.

mislim da se gresi po pitanju stanice na nbg. to je veoma velika stanica koja ima vise prednosti. prvo izgradjena je na mostu pa je prostor ispod nje moguce iskoristiti. sa obe strane je zemljiste koje je u vlasnistvu grada/drzave. sa obe strane stanice su bulevari sa po sest traka i nadam se u bliskoj buducnosti izlaz na dva velika mosta, gazelu i buduci most preko ade.
 
ivanCE":1rfswwtc je napisao(la):
imam jedno pitanje, zar jedan grad ne moze da ima dve glavne stanice. tj. stanice zapad i istok ili kako vec. da li mora da postoji neka stanica centar ili je potrebno da se napravi odredjena zgrada koja bi kordinisala izmedju te dve stanice. kolika je udaljenost te prokopa i stanice na nbg.

mislim da se gresi po pitanju stanice na nbg. to je veoma velika stanica koja ima vise prednosti. prvo izgradjena je na mostu pa je prostor ispod nje moguce iskoristiti. sa obe strane je zemljiste koje je u vlasnistvu grada/drzave. sa obe strane stanice su bulevari sa po sest traka i nadam se u bliskoj buducnosti izlaz na dva velika mosta, gazelu i buduci most preko ade.
Naravno da nije problem to uraditi. Nesto tako postoji u Becu. Jedna je koja dovozi putnike sa jedne strane grada a druga sa druge. Problem je samo sto su NBG stanica i Prokop relativno blizu jedna drugoj i na istoj liniji. Znaci da takav jedan efekat ne bi mogli da postignemo. Evo o kojoj se blizini radi http://i176.photobucket.com/albums/w188/glin-fin/stanice.jpg
 
Ne, ne, ne....Prokop kao ovakav mora biti zavrsen i bilo kakva resenja o izgradnji stanice na NBGD-u su pogresan pravac. To je pravac o kome se ne treba ni razmisljati.
Te dve stanice se nemogu ni porediti, a kamoli i pokusavati sanjati da prolazna stanica NBGD postane Centralna stanica.
Ovde je na delu politika i inat koliko ja vidim i neko ce morati da odgovara za to, pogotovo ako zbog ovoga Grad, Drzava i Zeleznice gube novac, a gube ga.
Zapravo, ako svi priznaju da nemaju para da zavrse stanicu onda svi treba i da budu spremni da daju investitorima neke povlastice za dobrobit Grada, Drzave i naravno gradjana.
Stanici treba 2 godine od trenutka pocetka gradnje da bude otvorena.Ako ovaj ugovor propadne trebace jos jedna za novi tender i jos pola da bi krenuli radovi.Onda na to dodajte jos dve da se zavrsi i nasa formula nam daje odgovor kada bi mogli u najboljem slucaju da se ukrcamo na neki voz na Prokopu(=>2007+1.5+2=kraj 2011).
Posto je ovo USLOVNI projekat za ovaj grad( to znaci da bez njega nece biti mora projekata o kojima se ovde svakodnevno raspravlja) mislim da su pojedinci sebi puno dozvolili.
Ako se stanica zavrsi tek tada, kada ce beogradjani docekati taj famozni Savski Amfiteatar?2020?2030?
Mislim da Beograd nema vremena za ove glupave politicke obracune i mismanagement. Oni mogu da vode svoje politicke i sujetne igre, ali ne preko ledja gradjana.Krajnje neozbiljno...
 
pa onda nam ostaje da se nadamo da ce sada kada naprave vladu nacionalo-proevropsko-prokosvosko-antihasko-hasko-konzervativno-liberalno-i cega sve ne jdeinstva da ce uspeti da prevazidju svoje politicke i sujetne igre.
 
Kod ovako bitnih stvari to postaje nebitno...mogu da ih i da se zovu kako zele, ali je bitno da idu ka cilju. Cak i da prevazidju svoje 'razlike'...bla bla bla....mi smo izgubili do danas vise od pola godine za taj mega-projekat,a kao sto izgleda izgubicemo jos toliko. I to nam se konstantno desava, jel je nama vreme najjeftinije.Ako nam bar mnoge stvari nisu isle na ruku do sad, da se bar trudimo da nismo i mi sami razlog sto neke stvari stoje.
 
KiD":14okirll je napisao(la):
Ne, ne, ne....Prokop kao ovakav mora biti zavrsen i bilo kakva resenja o izgradnji stanice na NBGD-u su pogresan pravac. To je pravac o kome se ne treba ni razmisljati.
Te dve stanice se nemogu ni porediti, a kamoli i pokusavati sanjati da prolazna stanica NBGD postane Centralna stanica.
Bgd-Centar naravno treba završiti, ali to nas ne sprečava da završimo i st.NBgd ( sa sremske strane živi 600.000 st.,a st. izgleda kao da je na ledini ).
Ako Grad neće da je izgradi, može da raspiše tender kao i za Prokop.

Zapravo, ako svi priznaju da nemaju para da zavrse stanicu onda svi treba i da budu spremni da daju investitorima neke povlastice....
Mogli su da se i odreknu nadoknade za gr.zemljište, ali u tenderu !....da svi učesnici budu ravnopravni.
Sad posle tendera muvaju sa tih 30mil.evra i ako smanje tu cifru drugoplasirani će tužiti drzavu za to.

.Ako ovaj ugovor propadne trebace jos jedna za novi tender i jos pola da bi krenuli radovi.
Ne mora novi tender......ponudi se drugoplasiranom na tenderu.

.Mislim da Beograd nema vremena za ove glupave politicke obracune i mismanagement. Oni mogu da vode svoje politicke i sujetne igre, ali ne preko ledja gradjana.Krajnje neozbiljno...
Ovde se potpuno slažem, samo da li su to "igre" ili.... "obračuni" ko koliko treba da dobije, ako se smanji cena Trigranitu.
prokoptunelec3.jpg
 
Da dragan je rekao sve, ja ne kažem da centralna stanica bude na NBGD.u, nego recimo da bgd ima 2 glavne i jednu centralnu stanicu. Glavne bi bile NBGD i sadašnja stanica uz par slobodnih koloseka (za vozove koji se završavaju/počinju u Beogradu & Beovoz), Prokop kao centralna prolazna stanica, koja bi na putevima ka severu stajala na NBGD zbog ekipe iz Zemuna i NBGD.a (a i šire).

Problem sa prokopom treba što brže rešiti, a ovo za nadoknadu zemljišta ja mislim da je neverovatno što to još nisu rešili ili mislili na to pre tendera....

Trigranit jeste ozbiljna firma, dokazano, www.trigranit.com ... Video sam neke njihove radove uživo i zaista su impresivni. Ali neko mulja o svemu ovome izgleda za neke svoje potrebe, pa se plasiraju čudne informacije u javnost.
 
A sta se desava sa savskim amfiteatrom ako kao sto ti predlazes Stevo stara zeleznicka stanica ostane tamo gde jeste? Opet smo onda na istom - Beograd ne moze da sidje na Savu.
 
^^ nije tako, stara železnička će da ostane, ali će biti izmešteni skoro svi koloseci, osim 2-3. Postoji varijanta da oni pristaju podzemno na staru stanicu, ili da se lepo uredi i ide klasičnom rutom ili da ide ispod zemlje sve tik do sadašnje stanice gde bi izašlo i stalo na peron. Evo ti screenshota iz GUP.a da vidiš da neće ostati na istom.

1212343845d042be0597c.jpg
 
Da video sam ja sve te planove GUP-a ali na svim njima je pruga koja vodi od mosta do sadasnje stanice na povrsini planirana. Meni nije jasno kako misle da spuste grad na reku ako na sred puta imamo prugu koja ce biti veoma prometna, jer ce ici i beovoz i neki obicni vozovi tuda. Ukoliko zele to da ostave onda mora da se to potkopa pod zemlju inace mozemo da zaboravimo na Savu.
 
^^ pa neće biti tako prometna, naglo će se smanjiti saobraćaj. Ne zaboravi da u Srbiji vozovi idu daleeeko redje nego drugde, pošto nismo železnička zemlja. To što je to ucrtano na površini ne znači da će i da ostane tu ;) U zadnje vreme se šuškalo uglavnom o stavljanju ispod zemlje.
 
Milance":1usn70gx je napisao(la):
Iz tvojih usta u Bozije ovaj Bobiceve usi! :)
Bobić nema tu ulogu koju mi mislimo, tja nema "egzekutivu", nego daleko više savetničku ulogu... samo par dana pre raspisivanja konkursa za blok 26 je rekao da će 20 spratova biti limit, dok je konkurs obljavljen bez vis limita ;)
 
Nema nikakvih problema da Beograd ima nekoliko stanica. Ja bi cak napravio da na neke destinacije mozes da stignes samo sa odgovarajuce stanice.
Stara stanica bi trebalo da ostane i ona nije smetnja da se izgradi amfiteatar. Mislim da si Stevo u pravu, mislim da je podzemna opcija trenutno na stolu.
Nista od toga nije sporno. Sporno je sto ce sad zeleznicki cvor u beogradu i dalje da stoji na obali reke u suvom centru grada duze nego sto je potrebno.Mislim da stara stanica ima sjajnu poziciju da bude za unutargradsku zeleznicu i mozda za neke biznis i turisticke linije unutar zemlje...npr...brzi voz NS-BG ili nesto slicno....
 
Evo registrovao sam se iskljucivo zbog ove teme. Ovo je zaista prvorazredni skandal sta se desava sa prokopom. Ko god da je nadlezan treba da odgovara za ovaj haos.

A sto se tice NBGD stanice i BASa nije mi jasno da niko u gradu ne vidi koliko bi se saobracaj u samom centru i oko glavne zel. st. rasteretio i olaksao kada bi se npr BAS izmestio pored NBGD zel. stanice. To su stotine autobusa koji ne bi morali da ulaze u centar grada, koji ne bi morali da prelaze gazelu, skoro ceo medjunarodni autobuski saobracaj (za zapadnu i severnu evropu). Putnici bi se dalje u grad mogli da razvoze beovozom (prokop, karadjordjev park, vukov spomenik, pancevacki most, rakovica, resnik), tramvajima i autobusima mnogo efikasnije nego sa sadasnje gl. zel. stanice. Koliko bi se rasteretio saobracaj i ono ruglo oko sadasnje gl. zel. stanice ne treba niti da se pominje. A velika ulaganja sigurno nisu potrebna, sve (prodaja karata i ostale usluge) bi moglo da se smesti ispod koloseka i perona na NBGD zel. st. kao privremeno resenje bez nekakvih pompeznih arhitektonskih zahvata. Tako se radi svuda u svetu. Vazno je da je funkcionalno.

Ako je cilj da se neki saobracajni problemi u gradu vestacki odrzavaju i stvaraju pa molim da se to onda javno kaze i obznani pa da gradjani znaju na cemu su i ko je za to odgovoran.

Prokop naravno treba da se zavrsi i da postane centralna gradska zel. stanica, ali kako ti ljudi nameravaju da otvore prokop bez zavrsene linije metroa koja bi prokop povezala sa centrom grada, meni nje jasno. Zel. stanica u velikom gradu zivi i funkcionise zahvaljujuci odlicnoj povezanosti sa gradskim prevozom, pre svega metroom a koristi od toga imaju svi jer je povecanje saobracaja i broja putnika time zagarantovano.
 
Begex":2heqml2u je napisao(la):
Evo registrovao sam se iskljucivo zbog ove teme. Ovo je zaista prvorazredni skandal sta se desava sa prokopom. Ko god da je nadlezan treba da odgovara za ovaj haos.
Dobrodošao :)
A sto se tice NBGD stanice i BASa nije mi jasno da niko u gradu ne vidi koliko bi se saobracaj u samom centru i oko glavne zel. st. rasteretio i olaksao kada bi se npr BAS izmestio pored NBGD zel. stanice. To su stotine autobusa koji ne bi morali da ulaze u centar grada, koji ne bi morali da prelaze gazelu, skoro ceo medjunarodni autobuski saobracaj (za zapadnu i severnu evropu). Putnici bi se dalje u grad mogli da razvoze beovozom (prokop, karadjordjev park, vukov spomenik, pancevacki most, rakovica, resnik), tramvajima i autobusima mnogo efikasnije nego sa sadasnje gl. zel. stanice. Koliko bi se rasteretio saobracaj i ono ruglo oko sadasnje gl. zel. stanice ne treba niti da se pominje. A velika ulaganja sigurno nisu potrebna, sve (prodaja karata i ostale usluge) bi moglo da se smesti ispod koloseka i perona na NBGD zel. st. kao privremeno resenje bez nekakvih pompeznih arhitektonskih zahvata. Tako se radi svuda u svetu. Vazno je da je funkcionalno.
O tome i govorim, stanica NBGD bi mogla da se osposobi i uredi za prilično kratko vreme i da "zameni" prokop dok se ovaj ne sredi skroz (što će potrajati kako stvari stoje). I uz samo izmeštanje BAS kod stanice NBGD to bi bio svojevrsan medjunarodni čvor koji bi bio izuzetno pristupačan i sa ovom postojećom infrastrukturom, kako bi tek onda bilo sa nekom pojačanom infrastrukturom. I istina je, pošto mi se čini da 90% medjunarodnog saobraćaja otpada na sever i zapad mnogi busevi neće ni prelaziti reke, a i gužve bi bile slabije. Sadašnja stanica na NBGD.u je direktno povezana bulevarom do novih petlji kod Arene, i oko cele te stanice su manje više bulevari sa najmanje 2x2 trake dok u centru guše onu jadnu karadjordjevu...
 
^^ Tacno je to sto kazes ali kako mislis da izmeste BAS kada nisu u stanju, ne da nastave radove na Prokopu nego da saniraju to sto je do sada napravljeno kako ne bi propadalo. Mogu samo da zamislim koliko bi trajalo da se uradi projekat za novu autobusku na NBGD pa da se ona napravi pa prateca infrastruktura pa ovo pa ono. Sto se tice saobracajne infrastrukture i povezanosti Prokopa sa gradom o tome se svadjaju strucnjaci. Neki misle da je pozicija odlicna zbog autoputa i da ce nova stanica moci da se lako poveze sa ostalim delovima grada dok drugi smatraju da je to veliki problem i da ce ponovo doci do saobracajnog kolapsa. Unutrasnji magistralni poluprsten bi trebalo da resi jedan deo tih problema ali je opet pitanje kad ce on biti gotov. Ostaje nam samo da se nadamo :rolleyes:
 
Begex":2t1voiiu je napisao(la):
Evo registrovao sam se iskljucivo zbog ove teme. Ovo je zaista prvorazredni skandal sta se desava sa prokopom. Ko god da je nadlezan treba da odgovara za ovaj haos.

A sto se tice NBGD stanice i BASa nije mi jasno da niko u gradu ne vidi koliko bi se saobracaj u samom centru i oko glavne zel. st. rasteretio i olaksao kada bi se npr BAS izmestio pored NBGD zel. stanice. To su stotine autobusa koji ne bi morali da ulaze u centar grada, koji ne bi morali da prelaze gazelu, skoro ceo medjunarodni autobuski saobracaj (za zapadnu i severnu evropu). Putnici bi se dalje u grad mogli da razvoze beovozom (prokop, karadjordjev park, vukov spomenik, pancevacki most, rakovica, resnik), tramvajima i autobusima mnogo efikasnije nego sa sadasnje gl. zel. stanice. Koliko bi se rasteretio saobracaj i ono ruglo oko sadasnje gl. zel. stanice ne treba niti da se pominje. A velika ulaganja sigurno nisu potrebna, sve (prodaja karata i ostale usluge) bi moglo da se smesti ispod koloseka i perona na NBGD zel. st. kao privremeno resenje bez nekakvih pompeznih arhitektonskih zahvata. Tako se radi svuda u svetu. Vazno je da je funkcionalno.

Ako je cilj da se neki saobracajni problemi u gradu vestacki odrzavaju i stvaraju pa molim da se to onda javno kaze i obznani pa da gradjani znaju na cemu su i ko je za to odgovoran.

Prokop naravno treba da se zavrsi i da postane centralna gradska zel. stanica, ali kako ti ljudi nameravaju da otvore prokop bez zavrsene linije metroa koja bi prokop povezala sa centrom grada, meni nje jasno. Zel. stanica u velikom gradu zivi i funkcionise zahvaljujuci odlicnoj povezanosti sa gradskim prevozom, pre svega metroom a koristi od toga imaju svi jer je povecanje saobracaja i broja putnika time zagarantovano.
Svi veci gradovi imaju vise zeleznickih stanica. London recimo ima vise od 10 i sve se koriste ravnopravno. Jedna je za jug, jedna je international, jedna za zapad, i tako dalje! Pariz, Bec, Budimpesta, itd. svi imaju vise stanica, i sve je to super uklopljeno u jedan sistem! Uz zavrsen Prokop, zel.st. na Novom Beogradu je suvisna, ali i POTREBNA, a lokacija samu sebe nudi, kao sto neko napisa, za organizovanje kompletnog beogradskog autobuskog (medjunarodnog i edjumesnog) prevoza! Upravo bi to opravdalo ulaganje u stanicu na Novom Bg jer bi se onda preko te stanice direktno prevozilo (u buducnosti) na Banovo Brdo preko novog mosta, na Prokop, u Zemun, i naravno centar Beograda. Naravno, uz potrebna ulaganja u Beovoz.

Naravno da je katastrofalno kada se obrati paznja na sve sto nam se desava u zemlji i na to sto stranacke zaje*******ancije stoje na putu razvoju grada i zemlje, ali nije mi jasno, Velja i Bogda su se sprijateljili i odlucili da poprave Pancevacki "pod hitno", kao i Gazelu, kao i da naprave most kod Vince, a kad se razgovara o Beovozu, onda ne mogu da se saglase! To su sve gluposti, i mislim da nam je potreban neki predstavnik gradjana u gradskoj skupstini koji bi malo drugacije nagovestavao sta je gradu potrebno i kako!

Trebalo bi da se mediji aktivnije ukljuce u bitku protiv "zaboravljenih" projekata, a la Prokop! Do sada ne vidim da je iko odgovarao u vezi toga i strasno je i sramno da u nasoj zemlji niko ni za sta ne odgovara! Tipa, politicar sam, mozete da mi..... ko sto bi rekao Velja! Uzas!! Kada ce ih vise neko prozvati, tipa, napravite emisiju na nekoj televiziji, recimo RTS koja je sada ponosno servis gradjana, pozovite Velju, Saru, Bogdu i Bobu i naravno predstavnike TriGranit-a pa da vidimo, da javno kazu u cemu je problem i da svi to razumeju! Sta je potrebno da se tako nesto desi????
 
Milance":3q1tfptd je napisao(la):
^^ Tacno je to sto kazes ali kako mislis da izmeste BAS kada nisu u stanju, ne da nastave radove na Prokopu nego da saniraju to sto je do sada napravljeno kako ne bi propadalo. Mogu samo da zamislim koliko bi trajalo da se uradi projekat za novu autobusku na NBGD pa da se ona napravi pa prateca infrastruktura pa ovo pa ono. Sto se tice saobracajne infrastrukture i povezanosti Prokopa sa gradom o tome se svadjaju strucnjaci. Neki misle da je pozicija odlicna zbog autoputa i da ce nova stanica moci da se lako poveze sa ostalim delovima grada dok drugi smatraju da je to veliki problem i da ce ponovo doci do saobracajnog kolapsa. Unutrasnji magistralni poluprsten bi trebalo da resi jedan deo tih problema ali je opet pitanje kad ce on biti gotov. Ostaje nam samo da se nadamo :rolleyes:
E Milanče... :) Pa nije BAS sada neki gigantomantuozni projekat da bi se pravili nivoi, razne etaže, za tehničke službe, itd itd... Siguran sam da se nova stanica da napraviti jako brzo, može da se završi za godinu dana, prateća infrastruktura je već tu kao i lokacija, treba uraditi idejni projekat i napraviti to. Nije to neka umetnost, ne mora da bude nabudjena stanica nego lepa jednostavna ali pre svega efikasna, sa ulazima za buseve, parkingom i to je to.
Inače ovo je lokacija predvidjena za novu BAS po GUP.u, parking je već tu :lol:
http://www.cip.physik.uni-muenchen....l?lat=44.804714&lng=20.416181&scale=17&type=k
 
^^ Potpuno si u pravu Stevo no ja sam upravo aludirao na azurnost ljudi odgovornih za te stvari. I sam si svedok sta se sve (ne)radi kad nas. Problem je sto se uvek nadje neki razlog da se izgradnja necega stopira ili uspori. Mene kao jednog normalnog gradjanina uopste ne zanima da li je ta gradnja stala zbog nekih politickih sukoba, ili neresenih pravnih problema, ja samo zelim da se to sto se gradi sto pre izgradi. Takve stvari bi morale imati najveci moguci priopitet i biti resavane u najkracem mogucem roku. U tom slucaju nastupa slucaj koji ti pominjes - jednostavna i brza izgradnja nove stanice.
 
bio sam ubedjen da ce stanica biti na mestu buvljaka ili jos juznije. pa to znaci da ce belville deliti tzv. ogradu sa stanicom. bas je lepa okolina gsp garaza, z.s.novi beograd i bas-ova stanica. a da i toplana ispred :p
 
Samo da dodam: želj.st.N.Bgd ima pored 3.bul,UMP-a,J.Gagarina i tramvajske linije 7,7L,9 i 11, a kad bi tu bila i BAS st. - to bi bio pravi Bgd čvor.

eljstnbgdgy1.jpg
 
Vrh