Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

IGNJATOVIĆ:BEOGRAD NE MOŽE DA ODUSTANE OD PROKOPA

30.5.2007 13:55 BEOGRAD (Tanjug) - Generalni direktor beogradskog Centra za inženjering i planiranje (CIP) Milutin Ignjatović izjavio je danas Tanjugu da Beograd ne može da odustane od izgradnje stanice ''Beograd - Centar'' u Prokopu, ali da ne očekuje da će radovi skoro biti nastavljeni.
Ignjatović je rekao da je investitor kompanija ''Trigranit'', koja je pobedila na međunarodnom tenderu, razgovarala s nadležnim organima Beograda i predstavnicima Železnice, da je Grad Beograd za takse za naknade za uređenje tražio 30 miliona evra, ali da nije postignut dogovor.
Izvor: Tanjug
Link: http://www.tanjug.co.yu/news.aspx?rbx=24&rbxn=Ekonomija
 
''Trigranit'' stalno insistira na tom 'popustu' od 30mil.€, jer mu je 'neko' (Velja) to i obećao.

E,sad......neka Republika(Vlada) 'plati' te pare Beogradu i da počne da se gradi.
 
Овај чланак се надовезује на Танјугов који је пренео Ненад
30.05.2007.
Izvor: (PRESS)
PROKOP ČEKA BOLJE DANE!
image.jpg

Generalni direktor beogradskog Centra za inženjering i planiranje (CIP) Milutin Ignjatović izjavio je da Beograd ne može da odustane od izgradnje stanice "Beograd - Centar" u Prokopu, ali da ne očekuje da će radovi skoro biti nastavljeni.

Ignjatović je rekao da je investitor kompanija "Trigranit", koja je pobedila na međunarodnom tenderu, razgovarala s nadležnim organima Beograda i predstavnicima Železnice, da je Grad za takse za naknade za uređenje tražio 30 miliona evra, ali da nije postignut dogovor.

On kaže da je neophodno završiti beogradski železnički čvor, što podrazumeva i izgradnju stanica Zemun, Kijevo, Makiš i Karaburma, ali da "Železnice Srbije", Beograd i republika nisu imali za to dovoljno sredstava.
- Tek izgradnjom ovih stanica odmah bi bilo oslobođeno 80 hektara zemljišta. Dosad su u Prokop uložena ogromna sredstva. Prokop je, uz Rakovicu, Novi Beograd i Zemun, bio zamišljen kao jedna od četiri prolazne stanice - kaže Ignjatović.


"Prokop" je planiran još sedamdesetih godina prošlog veka, kada je još postojala Jugoslavija, ali je, prema rečima Ignjatovića, moguće izmeniti sadašnju situaciju zastoja izgradnje. Neophodan je drugačiji koncept "Beograd - Centra" i manji obim projekta, prilagođen glavnom gradu Srbije, kao i odgovarajući prilaz Prokopu od autoputa ka Bulevaru mira, ističe direktor CIP-a.

Ignjatović je rekao da je pre tri godine američka firma došla u Beograd sa zahtevom da izgradi stanicu "Beograd - Centar" i zauzvrat tražila ceo prostor oko stanice da sagradi hotele i toranj sa restoranom i da su potom interesovanje za ovaj objekat i ulaganje izrazili i inostrani bankari.

Prva faza radova u Prokopu obuhvata izgradnju svih koloseka i perona. Predviđena je i izgradnja 128.000 kvadrata poslovno-stambenog prostora na velikoj betonskoj ploči koja prekriva koloseke, kao i 10.000 kvadrata poslovnih sadržaja unutar stanice, a vrednost posla premašuje 200 miliona evra.
извор Прес
линк http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=12289&sectionId=43
 
Ovo je vise nego strasno. Mi sad svi cekamo i gubimo dragoceno vreme jer je neko (onaj gore pomenuti) onako po seljacki, drugarski kao da to njemu pripada obecao Trigranitu nesto sto, naravno ne moze da se obistini. Ono sto je jos tuznije, isti taj i dalje odlucuje o najvaznijim stvarima o kojima mi ovde pricamo i raspravljamo. Ta stanica je jako bitna i zato sto koci mnoge druge projekte u gradu i silazak samog grada na Savu. Kad ce se ljudi opametiti? :/
 
Pa dobro, jel postoji onda nekakvo resenje? Nek daju da vidimo ugovor, tj. da li se ta stavka negde u opste nalazi! Cimaju se za tih € 30m kao da su ne znam sta! Mada ne verujem da su tu u pitanju samo te pare - sigurno ima jos neceg zbog cega sve stoji! Na zalost ne vidim kome uopste moze da odgovara da se na stanici ne radi! Saboterima Beograda i njegovog dugorocnog razvoja?

Uzas!
 
Ta 'stavka' je bila u tenderu,tj. obaveza investitora da plati nadoknade za građ.zemljište.
Sasvim normalna stavka kao u svim normalnim državama.

Ali !........Neko je obećao da će to 'srediti' sa Gradom, što je ne moguće po zakonu.(vidi str.4)
 
andrejp":2nwyxfrk je napisao(la):
Cimaju se za tih € 30m kao da su ne znam sta!
30mil.euro je prilicno para, pogotovo ako se slije u privatne dzepove.. potpuno ih razumem sto se "cimaju".
nisam mislio da 30m nije prilicno para. Ali kada se to uporedi sa vaznoscu Prokopa kao prijekta, i kada se sagleda sira slika, tj. beogradski zeleznicki cvor, i opet njegov znacaj (a u sve su to ulozene milijarde i milijarde) onda 30m i nije tako velika stavka! Sa druge strane, ako je nesto neko obecao, taj neka svoje obecanje ispuni iz svog kucnog sefa, a ne iz beogradskog! I trece, ako za godinu dana nisu odmakli od tacke 1, a sigurno su tenderom bili definisani neki rokovi, onda je tender lepo propao, pobednik nije ispunio uslove, i daj onda lepo ceo projekat drugom rangiranom! Kakav je to nacin da nas Trigranit i Velja vuku za nos, a najkapitalniji od svih projekata (i to njegovog ministarstva) stoji u mestu!
 
То за рокове и мени није јасно.
Драгане знаш ли нешто више о томе? (могу се наравно и остали јавити ако знају нешто више о процедури :) )
 
Rokovi?!.........o njima niko i ne govori, ko zna kad su istekli....prošle god.

Oni i Mi sa njima, smo se 'verili' sa Trigranitom i sad samo nova Vlada treba da se i 'venča'. :)
 
nisam mislio da 30m nije prilicno para. Ali kada se to uporedi sa vaznoscu Prokopa kao prijekta, i kada se sagleda sira slika, tj. beogradski zeleznicki cvor, i opet njegov znacaj (a u sve su to ulozene milijarde i milijarde) onda 30m i nije tako velika stavka! Sa druge strane, ako je nesto neko obecao, taj neka svoje obecanje ispuni iz svog kucnog sefa, a ne iz beogradskog! I trece, ako za godinu dana nisu odmakli od tacke 1, a sigurno su tenderom bili definisani neki rokovi, onda je tender lepo propao, pobednik nije ispunio uslove, i daj onda lepo ceo projekat drugom rangiranom! Kakav je to nacin da nas Trigranit i Velja vuku za nos, a najkapitalniji od svih projekata (i to njegovog ministarstva) stoji u mestu!
Nenade, sve sto si rekao je tacno - ali nije relevantno sa tacke gledista "otimaca izgubljenog kovcega".
Sve sto njih interesuje je "njihovih" 30 miliona, a silne milijarde, dobrobit zemlje, Trigranit, Srbija i sve ostalo... tesko da ih imalo interesuje. U tom smislu i kazem - 30 miliona cesto moze da bude mnogo vise od 3 milijarde... nazalost.
 
Tuzno.Vreme tako brzo prolazi.Prokop stoji.Najkorisniji deo grada pod udzericama i kolosecima.Neki cudni ljudi polako zauzimaju to podrucje.Ako ste vec tako nesposobni i sebicni stavite makar taj deo grada pod zastitu od divlje gradnje.
 
P aljudi NBGD već ima svoju železničku stanicu,koja nažalost do radi sa 30% kapaciteta jer nam je železnica u jadnom stanju. Služi za prvoz rumuna, roma i ostale ekipe za buvljak Pančevo.
Dajte više nek završe taj prokop, ipak je tamo mnogi uloženo. Da li je trebalo tamo i da li je trebala prolazna stanica više nije bitno, jer je dosta investirano. Najviše želim oslobodjenje Savskog teatra, jer je greota u kom je stanju sada. Tamo bi trebalo da budu najreprezentativniji sadržaji a sad je ruglo.
 
Izgleda da se Trigranit vec organizuje na ostalim trzistima! A Prokop??... :(

Trigranit spreman da ulaže u Ulcinj
Mađarska kompanija je ranije najavila da bi, po uzoru na Dubai, uložila tri i po milijarde evra u izgradnju ekstravagantnog turističkog naselja na Velkoj plaži i ušću Bojane kod Ulcinja.

Trigranit je objavio idejni projekat po kome bi najjužniji deo crnogorske obale bio pretvoren u "evropski Dubai", u svetu prepoznat po modernim građevinama i atraktivnosti turističkih i hotelskih objekata.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/region.php?yyyy=2007&mm=07&dd=09&nav_id=254457
:( :( :(
 
Prokop u “leru”
17. jul 2007. | Piše: Vesna Damjanić | Izvor: B92
Prošlo je više od godinu dana kako je firma Trigranit pobedila na tenderu za dovršetak izgradnje železničke stanice Prokop. Od tada, međutim, ništa nije urađeno. B92 istraživao je kada će i da li će biti nastavljena izgradnja stanice, čiji je projekat urađen još 1977. godine.
244747994469ccf00c7911955909713_huge.jpg

Projekat za stanicu "Prokop"
Izgradnja železničke stanice Prokop najavljivana je kao građevinski poduhvat veka. Doduše, to je bilo pre tridesetak godina kada je čitav projekat i smišljen. U brojnim izbornim kampanjama, Prokop je bio jedan od slogana političara koji su čak i otvarali radove, ali Prokop nije završen. Milutin Mrkonjić, koji je za vreme Slobodana Miloševića bio direktor Instituta CIP, koji je bio zadužen za taj projekat, priznaje da tada za izgradnju Prokopa nije bilo novca.

Ipak on tvrdi da su radovi na Prokopu i železničkom čvoru zaustavljeni zbog revanšizma, od strane „petooktobarskih revolucionara” prema projektima koji su ranije započeti.

“Taj projekat je godinama radio čitav niz stručnjaka i inženjera i on mora da se završi. Ako bi neko sada menjao stanicu ili delove tog projekta, to bi bilo samo novo komplikovanje i gubljenje snaga“, tvrdi Mrkonjić.

Prokop je i kasnije bio deo predizbornih obećanja, a Velimir Ilić je pre tri godine najavljivao da će izgradnja te železničke stanice biti završena za godinu i po dana. U međuvremenu je raspisan tender, ali mašina na Prokopu nema. Još se, naime, čeka da li će pobednik tendera, kanadsko-kiparska kompanija Trigranit početi da radi.

Ivan Bogavac, pomoćnik generalnog direktora Železnica Srbije kaže da početak izgradnje železničke stanice Prokopa jos nije preciziran, jer je korporacija Trigranit koja je pobedila na međunarodnom tenderu predložila određene izmene ugovora. On nije hteo da priča o tim predlozima dok ih ne prouče stručne službe Železnica.

Do predstavnika Trigranita B92 nije uspeo da dođe, a od njihove agencije za odnose sa javnošću dobili smo već poznate informacije, da je pobedio na tenderu i da je ta investicija vredna 170 miliona evra. Kao i da se od oktobra prošle godine čeka da se okončaju razgovori sa predstavnicima Vlade, grada Beograda i Železnice.

Prokop je trebalo da bude glavna beogradska železnička stanica, kako bi se oslobodio takozvani „savski amfiteatar”. Gradski arhitekta Đorđe Bobić, međutim, smatra da je sada vreme da se preispita opravdanost tog projekta, jer se za trideset godina grad dosta izmenio i funkcionalnost Prokopa je dovedena u pitanje.

„Ta stanica u ovoj situaciji nema dobar kontakt sa gradom i deluje pomalo kao ostrvo. Potpuno je neopremljena u ovom trentuku i nema dovoljnu infrasturkutru i saobraćajne priključke“, kaže Bobić.

Prema njegovim rečima, alternativa je da Glavna železnička stanica bude na Novom Beogradu (pored Otvorenog tržnog centra), a da Prokop bude protočna. S druge strane, zadržao bi se saobraćaj i na sadašnjoj glavnoj železničkoj stanici, ali za gradski prevoz i budući metro.

U gradskoj vlasti kažu da je zastoj nastao zbog toga što Trigranit traži da ne plati 30 miliona evra naknade za gradsko zemljište. U železnicama Srbije, pak, se nadaju da će dogovor sa Trigranitom biti postignut na jesen.
B92
http://www.b92.net/biz/fokus/analiza.php?yyyy=2007&mm=07&nav_id=255656
 
Prokop je i kasnije bio deo predizbornih obećanja, a Velimir Ilić je pre tri godine najavljivao da će izgradnja te železničke stanice biti završena za godinu i po dana. U međuvremenu je raspisan tender, ali mašina na Prokopu nema. Još se, naime, čeka da li će pobednik tendera, kanadsko-kiparska kompanija Trigranit početi da radi.
Prvo, meni stvarno nije jasno kada ce vec jednom poceti da kaznjavaju Velju za njegove glupave izjave od kojih se ni jedna jedina nikada nije ostvarila! To je kao kad roditelji deci obecavaju cokolade i sladolede za koje znaju unapred da im nece kupiti.

Ivan Bogavac, pomoćnik generalnog direktora Železnica Srbije kaže da početak izgradnje železničke stanice Prokopa jos nije preciziran, jer je korporacija Trigranit koja je pobedila na međunarodnom tenderu predložila određene izmene ugovora. On nije hteo da priča o tim predlozima dok ih ne prouče stručne službe Železnica.
Pa posto su imali samo "vise od godinu dana", nije ni cudo sto jadni nisu stigli sve da prouce! Mozda ce moci te izmene ugovora da prouce do neke 2020-25. Dobro je da ne zure, da se sve uradi kako valja!!

BRUUUKAAA!!!

Prokop je trebalo da bude glavna beogradska železnička stanica, kako bi se oslobodio takozvani „savski amfiteatar”. Gradski arhitekta Đorđe Bobić, međutim, smatra da je sada vreme da se preispita opravdanost tog projekta, jer se za trideset godina grad dosta izmenio i funkcionalnost Prokopa je dovedena u pitanje.

„Ta stanica u ovoj situaciji nema dobar kontakt sa gradom i deluje pomalo kao ostrvo. Potpuno je neopremljena u ovom trentuku i nema dovoljnu infrasturkutru i saobraćajne priključke“, kaže Bobić. Prema njegovim rečima, alternativa je da Glavna železnička stanica bude na Novom Beogradu (pored Otvorenog tržnog centra), a da Prokop bude protočna.
Evo ga opet Bobic sa "svojim smatranjima"! Mozda se i ovoga puta zalozi da se promeni projekat, naravno, bez konsultacija sa javnoscu!

U gradskoj vlasti kažu da je zastoj nastao zbog toga što Trigranit traži da ne plati 30 miliona evra naknade za gradsko zemljište. U železnicama Srbije, pak, se nadaju da će dogovor sa Trigranitom biti postignut na jesen.
Znaci, ovo ce ici u nedogled! Pa kako je moguce da i posle godinu dana i dalje stoji ista vest - ovi ne daju "popust" od 30miliona, a ovi hoce popust, i verovatno cemo istu vest dobiti i na prolece 2008, i 2009 i tako dalje... A Prokop propade, ona armatura zardjala skroz! Verovatno to svi i cekaju - da jednostavno sve propadne pa da onda mogu slobodno da kazu - "E, sad se investicija vise ne isplati jer sve mora novo da se gradi"! Uopste me ne bi cudilo!
 
Sto se mene tice i ne treba im dati popust koji ce ici na stetu gradskog budzeta, ili neka raspisu novi konkurs. Problem je u tome sto strane firme mnogo potcenjuju nase trziste i nas narod ponekad i sa razlogom. Istom tom Trigranitu sigurno ne pada na pamet da trazi popust od 30mil e u recimo Madjarskoj zato sto znaju da ga nece i ne treba da dobiju. Zasto bi mi ispadali glupi na svoju stetu. Nisu ni oni bogom dana firma, ako ne daju te pare mogu slobodno da odustanu pa onda neka se raspise novi konkurs. Ta prica o potcenjivanju i muljanju me potseca i na zgradu mupa gde takodje strane firme misle da mogu kod nas da prodju sa popustom dok u zapadnim zemljama sumnjam da bi to i pokusali
 
^^ To je naravno tacno! Ali izgleda da je neko Trigranitu "zagolicao" mastu informacijom da verovatno nece morati da plate 30 miliona pa sada traze svoju pravdu ili ispunjenje obecanja! Znam da je Velja svojevremeno bio za to da im se tih 30 miliona "oprosti" i kako je Grad drcan i eto ne da popust (sram ga bilo)!

Tako da, mnogo se tu izmutilo!

A sto se tice MUP-a, tu sam se odusevio sto je Grad jednostavno raskinuo ugovore i rekao "neces po ugovoru? - onda mars"!

Pitanje koje preostaje - zasto se to ne uradi sa Prokopom?? Izgleda da se ipak ceka nesto sto mi ne znamo..
 
Pa stvarno,ako Trigranit nece da gradi i ochekuje neshto van ugovora "na obecanje",bilo to realno ili ne,ako Grad nece to da prihvati,treba vec jednom preseci-pa il nek se sagnu i povinuj il nek najure Trigranit i rapishu novi konkurs.Sramota kako zamajavaju javnost i vlada i grad i Trgranit.
 
Bloq72":1e2944h7 je napisao(la):
Pa stvarno,ako Trigranit nece da gradi i ochekuje neshto van ugovora "na obecanje",bilo to realno ili ne,ako Grad nece to da prihvati,treba vec jednom preseci-pa il nek se sagnu i povinuj il nek najure Trigranit i rapishu novi konkurs.Sramota kako zamajavaju javnost i vlada i grad i Trgranit.
Problem je u tome što grad ne može da raspiše konkurs za prokop koji je republički objekat na gradskom zemljištu (zato i onaj zahtev za 30 mil eur). A mnogi u celoj priči uperuju prst na grad kao glavnog krivca iako to nije sasvim istina. Jedino ko sada treba da reaguje je republika i to da raspišu novi konkurs uz sasvim jasne uslove bez muljanja kao sada ili pak da nateraju trigranit da plati tih 30 miliona.
 
Prokop je trebalo da bude glavna beogradska železnička stanica, kako bi se oslobodio takozvani „savski amfiteatar”. Gradski arhitekta Đorđe Bobić, međutim, smatra da je sada vreme da se preispita opravdanost tog projekta, jer se za trideset godina grad dosta izmenio i funkcionalnost Prokopa je dovedena u pitanje.

„Ta stanica u ovoj situaciji nema dobar kontakt sa gradom i deluje pomalo kao ostrvo. Potpuno je neopremljena u ovom trentuku i nema dovoljnu infrasturkutru i saobraćajne priključke“, kaže Bobić. Prema njegovim rečima, alternativa je da Glavna železnička stanica bude na Novom Beogradu (pored Otvorenog tržnog centra), a da Prokop bude protočna.
О боже, каква дебилна изјава!!! Па зар мало аутобуса/тролејбуса/трамваја саобраћа аутопутем, Булеваром мира и мостаром? Сигурно више него оном рупом где возе три трамваја и 2 аутобуса. Чак је и аутокоманда на приближно истом одстојању од прокопа као садашња ж. станица од Зеленог венца или теразија... А свакако да 99% путника на станицу долази градским превозом, таксијем или колима. И ваљда је нормално да се прокоп кад се изгради повеже са осталим околним саобраћајницама. Уопсталом, ту ће проћи и умп. Шта Бобић лупета?!?!?!
:mad:
А и ж.с. на НБГ-у није у ништа бољем положају од прокопа што се повезаности тиче. Чак бих рекао да је обрнуто...
 
Михаило":1sv7k2bi je napisao(la):
„Ta stanica u ovoj situaciji nema dobar kontakt sa gradom i deluje pomalo kao ostrvo. Potpuno je neopremljena u ovom trentuku i nema dovoljnu infrasturkutru i saobraćajne priključke“, kaže Bobić.
Па зар мало аутобуса/тролејбуса/трамваја саобраћа аутопутем, Булеваром мира и мостаром?
А и ж.с. на НБГ-у није у ништа бољем положају од прокопа што се повезаности тиче. Чак бих рекао да је обрнуто...
Ima odličan 'kontakt sa Gradom', a 'infrasturkutru i saobraćajne priključke' Grad može da izgradi od dobijenih 30mil.€..
U pitanju je nekoliko stotina metara na 2-3strane, pogotovu kod BIP-a i Autoputa.
To možda košta 3-4mil.€, a i onako je obaveza Grada da gradi infrastrukturu.

prokophq1.jpg


Sada opet nešto menjati samo je dobijanje vremena dok se i nova Vlada sa starim
kadrovima ( koji su obećali neki 'dogovor') nedogovori...oko čega?
Trigranit je prihvatio uslove tendera u kojima stoji da treba da plati nadoknadu Direkciji
kao i svi ostali investitori....kakav se to 'dogovor' čeka od jeseni?
 
Bobic je ovom izjavom o prokopu lupio i ostao ziv.
On izgleda nikada nije bio na stanici na NBG.To nije stanica,to je deo pruge prekriven nekim malim parchetom jevtinog i veoma losheg materijala.Nakon toliko para ulozenih u prokop "genijalno" reshenje "glavnog gradskog arhitekte" je da se od toga odustane.Genijalno,nema shta.
 
Bloq72":1ejrn9yi je napisao(la):
Bobic je ovom izjavom o prokopu lupio i ostao ziv.
On izgleda nikada nije bio na stanici na NBG.To nije stanica,to je deo pruge prekriven nekim malim parchetom jevtinog i veoma losheg materijala.Nakon toliko para ulozenih u prokop "genijalno" reshenje "glavnog gradskog arhitekte" je da se od toga odustane.Genijalno,nema shta.
Pogledaj prvih par stranica ove diskusije, stanica na NBGD-u itekako može da bude pandan Prokopu, za vrlo kratko vreme može da se osposobi u jednu normalnu žel stanicu a kada se prokop izgradi onda ona može da bude glavna stanica za taj deo grada i sve zapadno. Treba obe stanice osposobiti, a stanica na NBGD-u može vrlo brzo. Prokop u kakvom je stanju, da sada krenu sa izgradnjom onda bi ga završili za min 5 godina, mislim mogu i za godinu dana da ga završe ali onda bi se to sve raspalo ubrzo.
 
Znam,da je stanica na NBG neiskorishcen potencijal. :)
Ali ona ne moze da zameni Prokop.
Znam i da bi njeno "stavljanje u funkciju"moglo biti mnogo pre i mnogo jevtinija investicija....ali koliko je meni poznato o tome se ni ne pricha.
Bilo bi idealno kada bi dovrshili stanicu na NBG da bude barem "privremeno"glavna ili deli to prvenstvo sa starom dok se Prokop ne zavrtshi,da se bar malo rastereti centar.
Ali poznajuci praksu kako se ovde radi,nece zavrtshiti NBG stanicu a prokop ce ostato da zvrji ovakav...meni to Bobicevo zvuchi samo kao opravdanje za ne pokretanje stvari oko Prokopa sa mrtve tachke...kao "vishe nije na dovoljno dobroj lokaciji"...ma da. :rolleyes:
 
Vrh