Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535846#p535846:14enm8gr je napisao(la):
WLABmz » Fri May 04, 2018 9:32 pm[/url]":14enm8gr]
Pa upravo je svrsishodno, razumno i korisno završiti Prokop po sadašnjem projektu, izgraditi metro liniju iz centra preko Slavije, KBC i Prokopa za Banovo Brdo ili Banjicu, povezati Prokop sa centrom kroz Deligradsku. Imaš neki bolji predlog?

Naravno.
Za pocetak da se rjesimo fiks ideje da Prokop treba da bude "nova glavna stanica" i onda mozemo dalje.

Ako se kojim slucajem rjesimo te fiks ideje, onda mozemo razumjeti da:
1. ne treba graditi stanicnu zgradu za 40,000 putnika tamo gdje ih je 400
2. ne treba graditi metro liniju za stanicu koja ima 400 putnika a na svakih 15 minuta joj dolazi BG Voz
3. ne treba praviti most i saobracajnicu preko Deligradske za stanicu koja ima 400 putnika kad pored nje prolaze autoput i dva bulevara a planira se da izroni i UMP

Medjutim, nemoguce je tako posmatrati kad nam je fiks ideja da Prokop bude Nova Glavna Zeljeznicka Stanica grada Beograda.

Ako bi se kojim slucajem rjesili fiks ideja i sagledali sta imamo nakon istorijske pljacke na Savskom Trgu vidjeli bi da sem Prokopa postoje i druge stanice koje imaju bolje uslove za koristenje i gdje je svaki ulozeni dinar mnogostruko jeftiniji.

Npr, zasto ne napraviti stanicnu zgradu za 40,000 putnika tamo gdje ih vec ima preko 1,000?
Zasto ne napraviti stanicnu zgradu za 40,000 putnika tamo gdje vec postoje 3 linije tramvaja?
Zasto ne napraviti stanicnu zgradu za 40,000 putnika gdje se vec gradi glavna autobuska stanica?
Zasto ne napraviti stanicnu zgradu za 40,000 putnika tamo gdje u krugu od 500m postoji 6 stambeno poslovnih blokova?
Zasto ne napraviti stanicnu zgradu za 40,000 putnika tamo gdje vodi sinski koridor od Banovog Brda sa mogucnoscu produzenja prema Zemunu? (koji moze postati i metro)



A, ne. Prije 50 godina je planirano drugacije.

Stanica Novi Beograd (ako se uopste moze nazvati stanicom jer nema ni toalet) ima daleko vece potencijale od Prokopa i nije jedina. I stanica Zemun, Rakovica, stajalista Bg voza - Karadjordjev Park, Vukov Spomenik, Tosin Bunar, Pancevo Most,...sve imaju veci potencijal i pametnije su lokacije za ulaganja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535893#p535893:3pvcgunn je napisao(la):
ovaj-onaj » 05 May 2018 08:45 am[/url]":3pvcgunn]Krajem godine zatvara se donji deo Maleške ulice,kreće se sa radom pristupne saobraćajnice sa autoputa.

Izvor informacije?
 
Svaka cast za politicku korektnost na forumu i admine koji coveku koji blage veze sa beogradom nema dozvoljavaju da na 100 strana konstanto ponavlja isti post sacinjen od pausalnih poluinformacije do kojih dolazi google mapama. Veciti problem demokratije na delu, da ljudi koji direktno nikog ne vredjaju dobijaju tacno onoliko prostora koliko su dokoni, a to je u ovom slucaju previse.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535811#p535811:2vpxi914 je napisao(la):
Igor » 04 May 2018 07:01 pm[/url]":2vpxi914]Glavna je sada proslost a Prokop je realnost tako da ga treba koliko je moguce pre zavrsiti i omoguciti adekvatan pristup i sadrzaje.
Ово ме подсећа на онај виц о смрти председника Пољске и временским зонама. "Е јесу ђаво ове разлике у времену, ја им изјављујем саучешће, а авион тек полеће за који минут".

Ово је прошлост, оно је прошлост, ово нам је судбина... када читам и чујем овакве ствари, самониподаштавање снаге промена и разума која потиче из самих људи, а која је темељ квалитета живота и сваког напретка, стварно почињем да преиспитујем свој план да се након неколико година, када ојачам по многим питањима вратим из дијаспоре. У неким ситуацијама дође ми да узмем карту назад и решавам много тога за шта се толико људи из мог окружења пре емигрирања праве лењи и неспособни. Скупити потписе? Изаћи на терен и скупити неке податке за које ти треба пар сати времена и фокус на праве детаље? итд.

А када су у питању ставови и подаци:
1) Метро на Прокопу: Сви планои метро-а, белама, трамваја за дваеспрви век, ЛРТ-ови, ТРТ-ови су подразумевали укључивање Прокопа у пимарну мрежу. као и опстанак у неком облику једине железничке станице у центру Београда. РИОБЛ није у праву! Осим Прокопа као неке зоне будућег развоја, тај примарни метро правац је обухватио Славију и Клинички центар. На делу од Славије до строгог центра је обухвтао и обједињавао токове са Вождовца, Чукарице и Савског венца ка истом. Делимично и Раковице. Са те стране је та варијанта метро-а до пре коју годину увек остајала и била супериорна у односу на варијанту линије кроз Савски амфитеатар. Поготову што Савски амфитеатар у смислу планирања целине транспортне мреже покрива масовни превоз железницом и трамвајима.
2) Пролазност чвора? У случају Београда, централни осовински коридор који не додирује Круг двојке може бити само транзитни, не и транспортни. Уместо да набрајам и мапирам све београдске хотеле, музеје, факултете, позоришта, амбасаде, зграде министарстава... и све оно што Београд чини престоницом и метрополом, запитао бих оне који су живели јако дуго у Београду (колико је мени познато), када ћете престати да у истом живите као у затвору? Исти ти толико пута понављају "управник затвора је тако наредио, и тако ће и бити", а пренесено значење је више него јасно. Знам да бих да сам написао само ово за метро, без овог другог добио брдо плусева, али не пишем ја ово због плусева-лајкова! Да је хипотетички пролазни осовински подземни коридор направљен Раковица-Вождовац-Душановац-Вуков споменик-Трг Николе Пашића-Савски трг-Нови Београд-Земун, могли би га назвати транспортни. Али, сада смо већ направили скупа подземна постројења, која слабо користимо, и једина транспортна осовина чвора коју имамо је Врачарски тунел, са гранањима за Нови Београд и Раковицу?
3) Питања капацитета броја колосека станица? Глупо питање које се потенцира безвезе. Нама прилазне пруге гуше саобраћај, не станице. Чак и да се неким чудом Прокоп потпуно интегрише, дође до максималног коришћења прилазних пруга, на истом ни тада неће требати више од 6 колосека. Шта ће онда у Земуну 10 колосека? Зато што је он истовремено пријемно-отпремни парк техничко-путничке станице. Из истог разлога Амстердам Централ ("стари чвор") има 15 колосека, за 33 пара возова на сат на прилазним шестоколосечним пругама, а Амстердам јужна ("нови чвор") само 4 колосека са 16 пари возова на сат на четвороколосечној прузи. Али зато Амстердам Арена (по својој позицији у транспортној мрежи најприближнија Прокопу) са две двоколосечне пруге са севера и четвороколосечном ка југу, и 15 пари путничких возова има 6 колосека. Морам да набрајам примере, јер инжењерска објашњења одавно немају никакву вредност на овом форуму. Ако спојимо ово под 2) са овим, долазимо до тога да нам је најбоље да ово што имамо по 6-7 пари возова у унутрашњем саобраћају за Ниш, Ужице и Шид, те део возова за Нови Сад усмеримо на Панчево, те на Вуку спустимо пероне. Поготову што ускоро крећу радови ка Новом Саду, који ће на том правцу током 4-5 година изазвати "малу катастрофу".

4) Утицај уређености станице на прилив путника? Колико је то тек пратећа, а не кључна околност најбољи пример је Тошин бунар. Прокоп је станица без локације у смислу онога што велеград чини велеградом је остављен за неку даљу будућност, којој ни метро није довољан предуслов. Предуслов је читав један холистички планиран систем инвестирања са прецизно дефинисаним фазама од којих свака остварује финансијски ефекат. Након "Ђиласовске фазе" са 4 колосека потебних за функционисање у саобраћајном смислу, није направљено ни једно ново економски смислено улагање, а не чини се и даље. Ништа није урађено да се станица укључи у функционалну целину звану град. Предграђе Малешко брдо и неколико солитера је предграђе по карактеру, а стадиони генеришу путовања само када су утакмице. Оно путника што долази већином долази кроз опасне и забрањене зоне Сењачки тунел и прелазећи колосеке из правца Прокупачке, јер су пројектанти легалних прилаза пројектовали у односу на роботе, не људе.

5) Везано за Тригранит, Пантограф лаже и обмањује! Тригранит је када су му поменули 40.000 путника, извршио сопствено истраживање и дошао до 5000 потенцијалних путника. Понудио је да станица има 6 колосека, да се обим грађевинских радова смањи на трећину, и да се дограђује уколико дође до већег успеха пројекта. Зашто је предвидео за 8 пута мање путника 3 пута мање квадрата? Није мутав, близина аутопута је поред бензинских пумпи, мотела, складишта, стоваришта, кванташких пијаца, аутомобилских салона и сличних ванурбних садржаја погодна и за шопинг центре. Железничке станице без већих планерских фушераја представљају супротан, проурбани ефекат, који је такође погодан за пословни развој. Али, имамо два планерска фушераја. Први је што шинофоби последњих пола века, од када је велики део теретних садржаја из Савског амфитеатра већ ван функције, нису везали Милоша Поцерца и Вишеградску са обалом Саве, иако је и у најбеднијим годинама санкција било довољно средстава за такве, за Београд ситне пројекте. Од 5 магацинских колосека иза БАС-а, само један се деценијама користио, и то нешто ситно, јер су скоро све мање пошиљке прешле на друм још пре пола века. То мало денчаних пошиљака је могло одавно на Дунав станицу. Тако је само са једне стране станице дошло до урбанизације.

Највећа глупост је што се на том простору уз развојну целину у Савском амфитеатру са континуитетом није тражио пословни модел. "Београд на води" је сувише очигледан антипословни модел.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535985#p535985:3mi69oyv je napisao(la):
sneaky » 05 May 2018 04:01 pm[/url]":3mi69oyv]Svaka cast za politicku korektnost na forumu i admine koji coveku koji blage veze sa beogradom nema dozvoljavaju da na 100 strana konstanto ponavlja isti post sacinjen od pausalnih poluinformacije do kojih dolazi google mapama. Veciti problem demokratije na delu, da ljudi koji direktno nikog ne vredjaju dobijaju tacno onoliko prostora koliko su dokoni, a to je u ovom slucaju previse.
Каквом човеку, на десетине њих! Прокоп је одлично позициониран само гледано из сателита. На земљи је потпуно десета прича, која има за последицу прелазак путника у аутомобиле и аутобусе. Да би се од њега направила смислена и добро коришћена целина, много је већи дефицит у глави оних који одлучују и кичме оних који су народ него пара! Плус као врата!
 
Bifurkacija na tri pravca je to sto je predstavljao logicni izbor za postavljanje stanice Prokopa. Ta bifurkacija nije mogla biti bolje izabrana. Geoloska gradiva i topografska monotonija leva obala Sava pruzala je simestricnu matriks. Samo nisu vrata Beograda ili Balkana. Prokop jesu vrata u smislu da se tu otvaraju znacajne transversalne pravce prema jadranu i egeisu. NBG posluzuje samo Savski i Dunavski koridor.
Nije jasno kako se terenske cinjenice koje se tumace iz opstih topografskih i geoloskih karata mogu zameniti snimkom satelita. Satelitski snimak ostaje bez tumaca, topografske i geoloska karte baziraju na tumacem. 70ih je taj tumac bio kljuc izbora mesta za postavljana bifurkaciju zeleznickih pravca na tlu Balkana. Prokop su logicna vrata i probni period od 2016 pokazao da je funkcionalno mesto posluzivanje tih pravca. Dogradnja stanice ce funkcionalnost povecavati.
 
Београд нема три, него четири стране света са којих се прилази: северозапад, североисток, југозапад и југоисток. Између два светска рата, након наслеђа само осовине северозапад-југоисток, приоритет је било укључивање преостале две стране света. По истим правцима су се развијала најстарији међу великим београдским сателитским насељима. Уски колосек за југозапад је одабран зато што се везивао за огромно подручје опслужено уским колосеком. Ако ћемо о географској позицији на макро-плану Југославије, југозападни прилаз је усмерен на огромну територију, и мање развијено подручје, што га чини још важнијим. Ако је развојна стратегија стварно развојна, тај правац се већ у старту узима као двоколосечни макар до Ваљева, где почиње прво гранање.

А ако нам је топографија диктирала Прокоп, онда смо стварно... у економски разумним, а самим тим економски успешним друштвима, најскупљи објекти у градском ткиву, тунели, граде се пре свега како би се станице што више приближиле центру. Разлог зашто Прокоп не припада чак ни ширем центру, а удаљенија Цветкова пијаца да је управо топографија, за коју не постоје званични планови да се реши. Конкретно, спајање гребена по оси станице. У оквиру исте те топографије, на Савском тргу, осим позиције у ужем центру, за све правце осим од осталих мање важног североисточног постоји равничарски прилаз. За тај североисточни је довољно 3,5 километра тунела.

Е сада, већ смо изградили доста, да би са новоизграђеним ишли назад, али Прокоп онда и даље нема ни географску ни функционалну позицију средње осовине, већ јужне.
 
Орјен,

Молим те, немој о томе. Прокоп је, кажеш, у географском смислу добро позициониран, а не пружа никакву могућност доградње источног крака чвора, иако се налази тик уз главни саобраћајни коридор исток-запад (аутопут, тј. Мокролушка долина)?? То је, у две речи, промашен пенал... без голмана.
Уз то, са једним од два најважнија правца, са југом, повезан је оштром кривином (тунелом Дедиње)...

Управо у географском смислу (а, подсетићемо се, просторно планирање се у Београду учи на Географском факултету), чинимо најтежи фаул према граду: укидамо једину даљинску путничку станицу у главној градској географској целини - делу Београда оивиченом Савом, Дунавом и аутопутем као природним препрекама.
То је за директан црвени картон, људи са толиким одсуством смисла не би требало да имају нити дипломе, нити да одлучују о било чему.
Код нас је, међутим, све супротно - такви нас "воде у Европу", део света где је тај ниво непросвећености надвладан још у 18. веку.
 
Karlo ne ljuti se al moram da te pitam a i pofalim
Београд нема три, него четири стране света....
Što jest , jeste :kk:

Разлог зашто Прокоп не припада чак ни ширем центру...
Definiši centar Bgda , da znam gde da zabodem metar .... jer tuneli baš i ne mare mnogo za topografiju nego više za pravac

Prokop je taman toliko ukopan , da može sa njega di očes ,i na dole i na gore , bez obzira na topografiju
:sesir:
 
Sta znaci prednost zeleznicke stanice u centru gradu. Zagreb to ima, ali nije povezan nicim sa evropom. Zeleznice se planiraju da povezivaju razne zemlje, regione i gradove. Sve vreme diskutujemo kako povezivati Prokop sa Beogradom. Treba Beograd povezivati Prokopom evropom.Treba zavrsiti stanicu, vrata su grada i zemlje u sirem kontekstu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536119#p536119:2dqace2y je napisao(la):
boca-ica » Ned Maj 06, 2018 1:24 pm[/url]":2dqace2y]

Definiši centar Bgda , da znam gde da zabodem metar ....
Poslednjih decenija, DEMOGRAFSKI centar grada se izmestio sa Terazijsko-Vracarskog gumna..
Sada je u oblasti oko Autokomande..
 
@Pantograf

Mokroluski pravac 70ih nije bio slobodan, tunel zbog probijanje duzeg grebena zahtevao bi 9 km busenja. Topciderski pravac je bio potpuno opravdan. Ni na Barskoj pruzi nije raden duzi tunel. Sta bi to onda trebalo Beogradu.
 
Е, ал` га одвали сад момачки. Па до седамдесетих је чувано земљиште за пругу паралелно са аутопутем, чак је и петља Аутокоманда урађена у складу са тим (зато није ни било скретања за Ниш из правца Аутокоманде све до пре 15-ак година)! Штавише, траса је слободна и дан данас. Шта од вреднијих објеката имаш јужно од аутопута, непосредно уз њега? Ништа.

Међутим, извести сада такву пругу са Прокопа је, па... можда, у теорији могуће. Ал` ми се нешто не чини да јесте.

А јасно је да нам недостаје источни крак чвора, знамо да је читав смедеревски правац неоправдано заостао у развоју... Када је усвојен план са Прокопом, фантазирали су са подземном осовином регионалног метроа, а данас у ЦИП-у имају неке две варијанте продужетка пруге на исток - од Роспи ћуприје и Вишњице: једну тунелску, са таман таквом тунелчином какву помињеш у посту изнад, и другу са пругом тик уз обалу Дунава, што нам доноси поприлично кружење.

Како, у неколико речи, казаше Енглези: Кад уђеш у воз на погрешној станици, све даље станице су погрешне...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536171#p536171:hhjn29k9 je napisao(la):
orjen » 06 May 2018 07:04 pm[/url]":hhjn29k9]@Pantograf

Mokroluski pravac 70ih nije bio slobodan, tunel zbog probijanje duzeg grebena zahtevao bi 9 km busenja. Topciderski pravac je bio potpuno opravdan. Ni na Barskoj pruzi nije raden duzi tunel. Sta bi to onda trebalo Beogradu.
file.php

Autoput kroz grad je sje*******ao celu stvar, trebala je pruga da ide umesto njega a ne autoput i onda bi i stanice bile logicno rasporednjene na osi istok-zapad.
Milenijumska greska za ovaj grad.
 
...А јасно је да нам недостаје источни крак чвора, знамо да је читав смеде правац неоправдано заостао у развоју... Када је усвојен план са Прокопом, фантазирали су са подземном осовином регионревскиалног метроа....
Čekaj , stani :shock:
Jel postoji veza Prokop Vuk ?
Postoji
Jel ima posebna veza , izgradjen tunel ka Karaburmi . Kakvo fantaziranje ?

To je stvarnost , imamo i slike tog davno završenog tunela ovde na forumu, a što pruga nije nastavljena duž Karabume ?
to je druga kočničarska priča.

A samo sa jednom reči ,, završi,, za par dana, može biti postavljena pruga duž Karabume do Ade Huje i eto istočnog pravca
a to, što nema te reči ...
je slika samo našeg zamrznutog jada i bede u kome se decenijama u mestu koprcamo :(
 
Mislim da je pod istocnim krakom mislio na jugo-istok, Dusanovac, tj pravac kojim danas ide autoput.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536191#p536191:3jley9us je napisao(la):
spatiotecte » Ned Maj 06, 2018 9:55 pm[/url]":3jley9us]Mislim da je pod istocnim krakom mislio na jugo-istok, Dusanovac, tj pravac kojim danas ide autoput.

Jeste dečaci, ali samo koliki bi to železnički tunel morao biti, s obzirom da pruga ne može imati uspon/pad ni približno koliko može autoput...
 
30 promila (30/1000). To je dakle 3 metara uspona na 100 metara.
Barska pruga ima takve uspone na odredjenim deonicama.

Mogla je pruga bez problema da ide mokroluskom dolinom tj trasom autoputa (ili paralelno sa njim) nadzemnom trasom bar do Laste (a to je vecina naseljenog dela trase autoputa i tu bi bile stanice koje bi imale jako veliki broj putnika) i nakon toga da uroni u tuneli dugacak 4 km i izadje kod bubanj potoka.
E to bi bio pravi istocni krak kakav zasluzuje Beograd.
 
Kod Laste tunel ulazio bi na 150 m n.v. kod Bubanj potoka izlazio bi na 104 m n.v. Tunel 4 km dugacak.
Od Prokopa do Laste sa 97,60 m n.v. na 150 m n.v. Na obe strane razdeljaka 50 m pad/uspon. Mislim da se tako ne grade pruge (barem u gradskom tkivu). To neka objasnjavaju bolji strucnjaci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536199#p536199:2a9y6bwe je napisao(la):
WLABmz » 06 May 2018 10:11 pm[/url]":2a9y6bwe]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536191#p536191:2a9y6bwe je napisao(la):
spatiotecte » Ned Maj 06, 2018 9:55 pm[/url]":2a9y6bwe]Mislim da je pod istocnim krakom mislio na jugo-istok, Dusanovac, tj pravac kojim danas ide autoput.

Jeste dečaci, ali samo koliki bi to železnički tunel morao biti, s obzirom da pruga ne može imati uspon/pad ni približno koliko može autoput...

Заправо, тиме бисмо добили бржу и јефтинију везу за Мали Пожаревац и Велику Плану, тј. са предвиђеном новом трасом двоколосечне пруге за Ниш...
Уместо крака кроз Београд, дакле, градиђемо 350 милиона евра вредну пругу од Ресник - Клење - Мали Пожаревац... дабоме, много боље него да покријемо још једну макроцелину Београда пругом, да добијемо станицу "Београд - Исток" итд. И да возови стигну брже - и са више путника.
Бинго.

И да се повежемо како треба са Смедеревом и Пожаревцем (Бором и Зајечаром).

И, једног дана, са будућом обилазном пругом (линија БГ: воза Батајница - Винча, преко Душановца, Медака, Болеча; благовести за осуђене на аутобуски потез 300).

Али, мрка капа, појела маца, прогут`о Прокоп - најгори и најштетнији пројекат у повести српског градитељства.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536256#p536256:bdsqg8wz je napisao(la):
Пантограф » Pon Maj 07, 2018 11:05 am[/url]":bdsqg8wz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536199#p536199:bdsqg8wz je napisao(la):
WLABmz » 06 May 2018 10:11 pm[/url]":bdsqg8wz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536191#p536191:bdsqg8wz je napisao(la):
spatiotecte » Ned Maj 06, 2018 9:55 pm[/url]":bdsqg8wz]Mislim da je pod istocnim krakom mislio na jugo-istok, Dusanovac, tj pravac kojim danas ide autoput.

Jeste dečaci, ali samo koliki bi to železnički tunel morao biti, s obzirom da pruga ne može imati uspon/pad ni približno koliko može autoput...

Заправо, тиме бисмо добили бржу и јефтинију везу за Мали Пожаревац и Велику Плану, тј. са предвиђеном новом трасом двоколосечне пруге за Ниш...

И са Смедеревом и Пожаревцем (Бором и Зајечаром).

И, једног дана, са будућом обилазном пругом (линија БГ: воза Батајница - Винча, преко Душановца, Медака, Болеча; благовести за осуђене на аутобуски потез 300).

Али, мрка капа, појела маца, прогут`о Прокоп - најгори и најштетнији пројекат у повести српског градитељства.

Dokle više da izmišljate? Po čemu jeftiniju trasu? Imaš li neki elaborat da je ta trasa jeftinija? Ta trasa nikad nije ni predviđena! Predviđena nova trasa dvokolosečne pruge za Niš prati sadašnju prugu za Mladenovac do Male Ivanče gde se odvaja u smeru istoka i spaja sa sadašnjom trasom za Malu Krsnu kod Malog Požarevca i dalje postojećom trasom ka Maloj Krsni i Velikoj Plani.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536202#p536202:uxlq8uef je napisao(la):
spatiotecte » Ned Maj 06, 2018 11:23 pm[/url]":uxlq8uef]30 promila (30/1000). To je dakle 3 metara uspona na 100 metara.
Barska pruga ima takve uspone na odredjenim deonicama.

25 promila je najveći dozvoljeni uspon na prugama u exYu, tako da nije veći ni na barskoj pruzi. Na koridorskim međunarodnim prugama maksimalni dozvoljen uspon za gradnju novih pruga je mnogo manji, mislim 10 ili 15 promila. Takvi usponi od 25 promila samo usporavaju saobraćaj zbog potrebe lokomotive potiskivalice na kraju voza i manjih maksimalnih težina teretnih vozova. Vozovi se moraju deliti na više manjih, da bi prešli deonicu sa velikim usponom. Između ostalog, zbog toga se i pravi nova trasa na Fruškoj Gori, jer se tamo i dalje koriste potiskivalice za teretne vozove.
 
Ко измишља? Погледај планове од пре изгласавања БЖЧ по варијанти "Прокоп", рецимо ГУП Београда из 1950. па реци да ли је било предвиђено.

Што си нервозан?

Ево, едитовао сам горњи пост, па да те овде питам: Да ли би ти градио пругу Ресник - Клење - Мали - Пожаревац, или Аутокоманда - Мали Пожаревац? Тунел од неколико километара имаш на обе трасе.

Шта ти од та два делује боље у просторном и у саобраћајном смислу?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536261#p536261:1f01s4vx je napisao(la):
Пантограф » Pon Maj 07, 2018 11:20 am[/url]":1f01s4vx]Ко измишља? Погледај планове од пре изгласавања БЖЧ по варијанти "Прокоп", рецимо ГУП Београда из 1950. па реци да ли је било предвиђено.

1513590107_slika-10.jpg


Kao što vidiš, bilo je predviđeno produženje u smeru Vinče i izlazak na obilaznicu i kraj! Ili levo za Pančevo (predviđeno ukidanje pruge preko Pančevačkog mosta) ili desno ka Vrčinu. Dedinjski tunel još uvek postoji, dakle glavni pravac za Niš je tu, a taj produžetak ka Vinči glavni pravac za Pančevo. Kao što vidite ovaj plan ne samo da predviđa ukidanje glavne ž.st., Dunav stanice, pruge preko Pančevca, oko Kalemgdana, kod Sajma. Ovaj plan mnogo više izmešta prugu iz centra nego postojeći, a vrlo verovatno bi bio još skuplji i manje funkcionalan od izgrađene varijante novog čvora, opet bušenje gomila tunela, od čega ništa ne ide ni blizu centru tako da BG:voz ne bi ni mogao da se koristi.
 
Ето видиш, лево ка Врчину... код Врчина је Икеа а одмах иза ње постојећа пруга за Мали Пожаревац и Велику Плану, предвиђена (од М. П.) за унапређење.

Толико и о немогућности да се протера пруга ка Бубањ потоку...

Иначе, предметни план је предвиђао главну железничку станицу на Аутокоманди, а то је неколико милиона пута боље од Прокопа.
Поврх свих предности - а о томе се и повела ова расправа - омогућује и градњу источног крака чвора (што је, да се разумемо, могао да предвиди и план са Прокопом у центру, али није).
 
Vrh