Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

1513589661_slika-9.jpg


dobrovic-1948.jpg


Lepota Dobrovicevog plana iz 1948. je u makro pogledu na grad, sa eklekticnim pristupom dogmama urbanizma od strane coveka i ekipe koji su i te kako dobro poznavali fizijonomiju i istoriju Beograda:

- Na Novom Beogradu su primenjena nacela moderne i Atinske povelje, superblokovi oiviceni ortogonalnom mrezom bulevara. Novi administrativni centar moderne drzave, novi grad na mestu mocvare, idealna tabula rasa iz udzbenika moderne. Primeticete ipak dve dijagonale koje se spajaju ispred SIV-a, jedna iz pravca Zemuna a druga iz pravca Brankovog mosta. Te dijagonale vezuju modernisticki grad sa starim jezgrima Beograda i Zemuna. Majstorski.

- U starom gradu primenjen je barokni princip radijalnih arterija koje stvaraju perspektive ka znamenitim objektima, Rimski princip (Bazilike su fokalne tacke) uspesno primenjen u Parizu (fokalne tacke su Opera, crkve, Trijumfalna kapija itd.)

U Beogradu su fokalne tacke Terazije, Hram i nova Zeleznicka stanica u mokroluskoj dolini kod autokomande.

Stari grad presecaju 3 stare radijalne arterije - Bulevar Revolucije (teme grebena), bulevar JNA (Via Militaris) i Kneza Milosa (veza Sava-Dunav) - a stvara se nova radijalna matrica od trga ispred nove Zeleznicke stanice - bulevar JNA, bulevar ka Pancevackom mostu, bulevar ka Cvetku.

I na Novom Beogradu i u starom gradu nove zeleznicke stanice postavljene su na juznom obodu centralnog urbanog jezgra, povezane su sa njim prostranim bulevarima. Stanice stvaraju kontakt podrucje izmesju starog jezgra Beograda na severu i juznih predgradja (Vozdovac, Jerkovic) odnosno novog administrativnog centra SFRJ i industijske zone uz savu (danasnji blokovi).

Na osovini te kontaktne zone postavljena je internacionalna veza Beograda: zeleznica+autoput
Obe zeleznicke stanice nalaze se na toj osovini a racvanja pruge nalaze se istocnije i zapadnije tako da svaki voz kroz Beograd prolazi kroz obe.

Ozbiljna vizija grada i buducnosti, spoj tradicije i inovacije.

A onda su dosle 70e, sluzbeni mercedesi i uski pogledi sitnih aparatcika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536267#p536267:233rqg5w je napisao(la):
zidar » Pon Maj 07, 2018 12:13 pm[/url]":233rqg5w]
Na osovini te kontaktne zone postavljena je internacionalna veza Beograda: zeleznica+autoput
Obe zeleznicke stanice nalaze se na toj osovini a racvanja pruge nalaze se istocnije i zapadnije tako da svaki voz kroz Beograd prolazi kroz obe.

I sad se Beograd Centar i Novi Beograd nalaze na toj osovini, a račvanje pruga istočnije i zapadnije od njih, tako da voz prolazi kroz obe.
 
Pantograf kuda bi isla ta pruga kazes ima i danas prostor ostavljen tj nije uzurpiran samo ta rampa za nis
Mozes li da je ucrtas na fotki sa binga
Zasto mislis da ne bi mogao da se izvuce krak sa prokopa
 
Razlika izmedju sadasnjeg polozaja stanice Prokop i planiranog kod Autokomande je ogromna. Autoput kod autokomande pravi jednu blagu krivinu koja je tu napravljena bas zbog planirane zeljeznicke stanice. Naravno, kasnije je prevagnulo misljenje da je stanicu lakse graditi u iskopu nekoliko stotina metara prije. E to "lakse" je kostalo a tek ce da kosta i drzavu i zeljeznicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536288#p536288:3p8ycuo3 je napisao(la):
direktor » 07 May 2018 01:35 pm[/url]":3p8ycuo3]Pantograf kuda bi isla ta pruga

Pa, preko Marinkove bare i ostalih krasota duž trase autoputa, sa južne strane. Stanicu Beograd-istok bih postavio kod Plavog mosta.

Edit:
Pitao si i zašto Prokop sprečava tu vezu. Pa, delovi denivelisane trijangle i pravac iz Dedinjskog u Vračarski tunel stoje joj na putu. Teško bi se taj četvrti krak tu provukao. Možda najpre račvanjem iz pristupnica tunelu Dedinje. Ako je ikako izvodljivo, ja bih to gradio. Ali, teško.
 
A zašto i dalje izmišljate?

Pogledajte taj plan iz 1950. Kao što vidite, tada je autoput planiran od Konjarnika trasom smederevskog puta, a takođe i železnička pruga, ali samo do obilaznice! Sadašnja trasa autoputa preko Bubanj Potoka je kasnije odlučena, ali železnička pruga nikada nije planirana tuda!

Drugo, glavno pitanje je - šta bi se danas dobilo tom trasom? Osim abnormalnih trošenja na prugu koja bi većinski bila u tunelu, apsolutno ništa.

2018-05-07_154035.png


Legenda: crno - otvorena trasa, crveno - tunel.

Kao što vidite, ono što je u prostornom planu je mnogo jeftinije. Ipak negde tamo sede veći stručnjaci od vas beobuildaša. Trasa od Resnika do Ripanj Tunela je mnogo pogodnija i uz peglanje par krivina moguće je postići veće brzine. Trasa od Bubanj Potoka do Male Ivanče zbog učestalih krivina sposobna za maksimalnu brzinu od 70 km/h i za veće brzine morala bi da se pravi potpuno nova pruga na novoj trasi.
 
А од Ресника па до тог патрљка који си уцртао све може да остане како јесте??
Ајде, продужи "мало" ту црну линију...

Наравно да творци каснијих просторних планова нису криви за оно што не могу да уцртају, услед ограничења која им је поставио Прокоп. И планери из седамдесетих су били свесни тих ограничења, па су, макар на папиру, попунили "рупу" - недостатак железнице у источном делу Београда - краком Регионалног метроа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536311#p536311:28req76m je napisao(la):
Пантограф » Pon Maj 07, 2018 3:59 pm[/url]":28req76m]А од Ресника па до тог патрљка који си уцртао све може да остане како јесте??
Ајде, продужи "мало" ту црну линију...

Po sadašnjoj trasi je planirana u prostornom planu dvokolosečna pruga Resnik - Ripanj Tunel - Mala Ivanča - Mala Krsna - Velika Plana, uz potpuno novu deonicu Ripanj Tunel - Mala Ivanča i peglanje krivina na postojećoj trasi gde je potrebno. Tako da nema potrebe za produžetak crne linije. Zorana Mihajlović je nedavno izjavila da se planira ulaganje u prugu Beograd - Niš od 600 miliona evra. Nadam se da kroz to planirana i ova dvokolosečna trasa.
 
Nesto razmisljam o kineskoj raboti pravljenja brze pruge Pirej-Budimpesta.
U Kini je postala praksa da brze pruge zaobidju centar grada a da stanice budu ogromne i smestene na dalekoj periferiji.

Da se Kinez pita verovatno se ne bi baktao Beogradom, Novim Sadom, Kosmajom, Avalom i Fruskom Gorom vec bi prugu proterao iz doline Morave preko Smedereva pravo Banatom do Segedina. Em je ravno, em nema velikih gradova usput da smetaju, em je sa te strane Dunava Pancevacka luka, rafinerija, planirana luka Beograd, PKB.

U tom slucaju bi glavna Beogradska zeleznicka stanica zapravo bila u Pancevu :shock:

smederevo-segedin.jpg
 
@zidar

Da smo recimo na nivou Češke na toj tvojoj prikazanoj trasi postojala bi jedna dvokolosečna pruga sa vmax 100 km/h prvenstveno namenjena za teretni saobraćaj, a preko Kosmaja, Avala, Fruških Gora, Beograda, Novog Sada i Subotice još jedna dvokolosečna pruga sa vmax 160 km/h prvenstveno namenjena za putničke vozove.
 
^^ Bas na to sam i mislio, teretna pruga od luke do distributivnog centra, a ako uleti poneki medjunarodni putnicki voz to bolje za nas.

Ostatak cvora za regionalni putnicki prevoz.

Kada bi bila recimo paralelna trasa teretna/putnicka ili kakva druga kombinacija, imalo bi smisla da stanice TGV/ICE voza budu Bec - Budimpesta - Pancevo (Beograd) - Nis - Solun (mozda cak Pancevo(Beograd) - Sofija - Solun sa ponekim stajanjem u Nisu)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536309#p536309:ymn3f83p je napisao(la):
WLABmz » 07 May 2018 02:54 pm[/url]":ymn3f83p]A zašto i dalje izmišljate?

Pogledajte taj plan iz 1950. Kao što vidite, tada je autoput planiran od Konjarnika trasom smederevskog puta, a takođe i železnička pruga, ali samo do obilaznice! Sadašnja trasa autoputa preko Bubanj Potoka je kasnije odlučena, ali železnička pruga nikada nije planirana tuda!

Drugo, glavno pitanje je - šta bi se danas dobilo tom trasom? Osim abnormalnih trošenja na prugu koja bi većinski bila u tunelu, apsolutno ništa.

2018-05-07_154035.png


Legenda: crno - otvorena trasa, crveno - tunel.

Kao što vidite, ono što je u prostornom planu je mnogo jeftinije. Ipak negde tamo sede veći stručnjaci od vas beobuildaša. Trasa od Resnika do Ripanj Tunela je mnogo pogodnija i uz peglanje par krivina moguće je postići veće brzine. Trasa od Bubanj Potoka do Male Ivanče zbog učestalih krivina sposobna za maksimalnu brzinu od 70 km/h i za veće brzine morala bi da se pravi potpuno nova pruga na novoj trasi.

U principu je to sto si nacrtao ono o cemu ti pricam samo sto je tvoj tunel mnogo duzi od 4km koje sam ja naveo i koja je REALNA duzina takvog tunela.
Malo si ga preterao sa crvenom bojom, sto kaze Pantograf, produzi malo crnu.
Prednost takve linije bi bila ogromna za gradsku zeleznicu jer bi bar do ulaza u tunel kod Laste pruga mogla da bude cetvrokolosecna i to bi za gradsku zeleznicu tj BG Voz bila premija sa sve stanicama koje opsluzuju izuzetno gusto naseljen deo grada, tu bi bilo nekoliko stanica za BG Voz i stanovnici Dusanovca bi imali odlicnu vezu sa svim delovima grada.

TO je poenta tog predloga a ne krivudava "nepogodna " trasa pozarevacke pruge.
Ovde pricamo o dobit koju bi imali stanovnici istocnog dela Beograda a ne o povezanosti sa Pozarevackom prugom.
 
@zidar

Не би имало било каквог смисла да било који међународни путнички воз заобилази Београд (и Нови Сад). Још само то нисмо пробали.
Кинези се нису баш у потпуности прославили са пројекјтовањем брзих пруга - и даље их премного хоће да лети. Да сам се осећао као ид**** после проведена укупно четири сата у препуном Боингу 777 на линији Пекинг - Шангај прошлог лета, кад најбржи воз путује пет сати, мало је рећи. Али, они су толико много направили, да имају право и на понеку грешку у пројектовању.
Ми немамо.

Предстојећа демонтажа МДДЖ моста у Новом Саду, услед пуштања новог "Жежеља", прилика је да почне размишљање о новој теретној магистрали кроз Банат (и, једном, Источну Србију).

@spatiotecte

И те како би била важна и повезаност са пожаревачком пругом, као и са будућом пругом за Винчу.
 
Slazem se ja da je suludo zaobilaziti Beograd i Novi Sad sa nase tacke gledista, pokusavam samo da zamislim kako bi to izgledalo iz neke tudje perspektive. Cisto hipoteticki.

Recimo, ukoliko to jednog dana bude uslov, da li je Beograd spreman da se odrekne centralnog polozaja zeleznicke stanice (Prokop, NBGD) zarad stanice u Pancevu i brze veze sa Becom i Solunom?

Pricam naravno o ludim snovima, zaista brza pruga 300 km/h, Beograd-Bec 2h, Beograd-Solun 2h. Vala rado bih ze provozao bg:vozom do Panceva u tom slucaju.

Koliko ce tada tek Bugara da se slije u Beograd da gleda fontane...lele
 
Ал је од Панчева Београду ближи Сурчин, а тамо ти Виз ер уведе линију за Беч по истој цени или јефтинију од воза, лет траје 50 минута, и онда ј...

То су, ипак, влажни снови, свакако.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536325#p536325:ff61n0jb je napisao(la):
spatiotecte » Pon Maj 07, 2018 4:52 pm[/url]":ff61n0jb]
Malo si ga preterao sa crvenom bojom, sto kaze Pantograf, produzi malo crnu.
Prednost takve linije bi bila ogromna za gradsku zeleznicu jer bi bar do ulaza u tunel kod Laste pruga mogla da bude cetvrokolosecna i to bi za gradsku zeleznicu tj BG Voz bila premija sa sve stanicama koje opsluzuju izuzetno gusto naseljen deo grada, tu bi bilo nekoliko stanica za BG Voz i stanovnici Dusanovca bi imali odlicnu vezu sa svim delovima grada.

A ne ne, crvena počinje upravo tamo gde počinje veliki uspon na autoputu i gde trasa pruge ne može više da prati autoput nadzemno. Sam sam stanovnik Dušanovca i često idem tim pravcem... A kad krenete o tim četvorokolosečnim prugama... :lool: Ljudi, gde vi živite? Da se niste preselili u Banjaluku? :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536324#p536324:3u5fqpjp je napisao(la):
zidar » 07 Maj 2018 14:48[/url]":3u5fqpjp]..Kada bi bila recimo paralelna trasa teretna/putnicka ili kakva druga kombinacija...
Zasto je nužna auto obilaznica a železnička nije

Železnički prsten kao što je auto prsten oko Bgda je logični sled stvari
naravno da bi taj prsten uglavnom koristili teretni vozovi a na pojedinim delovima što da ne i putnički

Vinčanski most bi morao imati prugu ( ne secam se više projekta ... ) i to je osnovni preduslov za žel.prsten
Koliko se secam najavljen je i neki žel. most kod Bataje radi zatvaranja kruga...

Pa necemo valjda korz Prokop puštati teretne vozove ?
:sesir:
 
Kroz Prokop neće ići teretni vozovi. I sad jako retko idu. Uglavnom sve ide preko mosta kod Ostružnice. Ali kroz dedinjski i vračarski tunel hoće, dok se ne napravi obilaznica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536333#p536333:1uyq7u1e je napisao(la):
WLABmz » 07 May 2018 04:27 pm[/url]":1uyq7u1e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536325#p536325:1uyq7u1e je napisao(la):
spatiotecte » Pon Maj 07, 2018 4:52 pm[/url]":1uyq7u1e]
Malo si ga preterao sa crvenom bojom, sto kaze Pantograf, produzi malo crnu.
Prednost takve linije bi bila ogromna za gradsku zeleznicu jer bi bar do ulaza u tunel kod Laste pruga mogla da bude cetvrokolosecna i to bi za gradsku zeleznicu tj BG Voz bila premija sa sve stanicama koje opsluzuju izuzetno gusto naseljen deo grada, tu bi bilo nekoliko stanica za BG Voz i stanovnici Dusanovca bi imali odlicnu vezu sa svim delovima grada.

A ne ne, crvena počinje upravo tamo gde počinje veliki uspon na autoputu i gde trasa pruge ne može više da prati autoput nadzemno. Sam sam stanovnik Dušanovca i često idem tim pravcem... A kad krenete o tim četvorokolosečnim prugama... :lool: Ljudi, gde vi živite? Da se niste preselili u Banjaluku? :laugh:

A zasto je bauk ili nesto za podsmejavanje pricati o cetvorokolosecnim prugama kad se ima u vidu da je novom zeleznickom cvoru dodata komponenta zvana BG-Voz sa tendencijom rasta koja ce u buduce imati nekoliko linija na 15 minuta?

Meni ne smeta sto Prokop ima "samo" 10 koloseka a ne 20 vec je jako problematicno sto ima 3 dvokolosecna prilaza i to jako ogranicavajuca, sa jednog imamo dvokolosecni most, a sa druge strane imamo 2 dvokolosecna kraka koji se ulivaju u Prokop tunelskom deonicom.
Dakle imamo najnepovoljniju situaciju kako prosiriti kapacitete prilaza Prokopu kao centra celog tog sistema.

Ali docice taj dan kad ce i BG Voz biti sistem sa 100 EMV garnitura i nekoliko linija pa cemo se pitati kako mogu te jadne dvokolosecne pruge da prime i daljinski saobracaj i medjunarodni saobracaj i BG-Voz istovremeno.

I kad se bude javila potreba da se predje na cetvrokolecne pruge koje ti ismejavas tada ces shvatiti da Prokop ima ozbiljan problem sa svojim prilazima u tunelima i mostovima koji ne mogu da se prosire ni dupliraju nikako.
 
Не само то, него су линије БГ:воза у новом Смарт плану добиле, практично, статус метроа. Ако је то намера, биће гужве на шинама, врло брзо.
А да ли нам се, баш, гради близанац Новог железничког моста?
 
Tesno ?
Mozda proširenje u vidu ,,blizanca,, , al sa druge strane grada nešto kao Prkokop II, nakon izgradnje žel. mosta preko Dunava ?

Edit
Tek sad videh da napisamo identičnu stvar u istom momentu :lol: :lool: :lol:
 
Most blizanac jos i moze nekako da se napravi, ali zato Dedinjski tunel blizanac i Vracarski tunel Blizanac...
 
Vrh