Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Prosao sam kroz prokop i zapalo mi je za oko da cela stanica osim ona 2 lifta nema nigde neke pokretne stepenice. Da li su oredvidjene u projektu? I oni liftovi su bas daleko od prolaza za perone, ima li nade za jos neki lift? Kad vec ne mogu da se poprave oni peroni muceni sa nacickanim stubovima, i one uske stepenice. Evo kako je malko zivnula zeleznica ljudi se vec guraju na onim stepenicama..
 
Prosao sam kroz prokop i zapalo mi je za oko da cela stanica osim ona 2 lifta nema nigde neke pokretne stepenice. Da li su oredvidjene u projektu? I oni liftovi su bas daleko od prolaza za perone, ima li nade za jos neki lift? Kad vec ne mogu da se poprave oni peroni muceni sa nacickanim stubovima, i one uske stepenice. Evo kako je malko zivnula zeleznica ljudi se vec guraju na onim stepenicama..
Ovi na brzinu zaokruženi pravougaonici su mesta gde će biti pokretne stepenice.
Takođe na samim peronima imaš one metalne poklopce kojima su zatvorene rupe iste namene.
Screenshot_20230131_112943.jpg
 
U tom slučaju možeš u 100 dojčmaraka da se kladiš da neće u pravom trenutku pokrenuti nabavku za pokretne stepenice.
 
Nadam se da će ova П postolja ostaviti u beton brut originalu ili da će dobiti neku tanku i diskretnu oblogu. I nadam se da neće proći kao stubovi na peronima sa onim grobljanskim granitnom, so 90s, naježim se kad god prođem.
 
Može i kamen da izgleda super, samo ako se odluče za nešto lepše od tog grobljanskog. Interesantno je koliko je ovo arhitektonski ispred vćine projekata u zemlji, biće interesantno uporediti ovo i novu terminalnu zgradu na aerodromu...
Ne znam da li su planirali ikakve dodatne radove na samim peronima, ranije je bila ideja da se na plafon montiraju nekakvi paneli da ne bude samo ofarbani beton. Mislim da bi dole i na one stubove trebali da postave nekakve svetleće bilborde da malo prostor ne izgleda onako bezlično i monotno...
 
Hoćeš reći-da ne izgleda kao neka mesara ili klanica... fale samo kuke na plafonu i svinjske polutke..
 
Brzo će i to da se prilagodi domaćim potrebama :LOL:
 
...
Ne znam da li su planirali ikakve dodatne radove na samim peronima, ranije je bila ideja da se na plafon montiraju nekakvi paneli da ne bude samo ofarbani beton. Mislim da bi dole i na one stubove trebali da postave nekakve svetleće bilborde da malo prostor ne izgleda onako bezlično i monotno...
Na peronima, sem oko liftova i eskalatora, neće biti radova. Od panela se davno odustalo, jedno vreme je čak i bio probni deo postavljen, ali to je uklonjeno i odlučeno da se prefarba beton, tako da je ovo sad finalni izgled.
 
Kad pre ovoliko sagradiše, prosto da čovek ne poveruje :):pob: ajde da ih ne ureknem, zgrada će proraditi do kraja godine.

Žalosno je samo što smo došli do nivoa da se čudimo kada neko gradilište napreduje planiranom dinamikom, ili čak ispred rokova.
 
Poslednja izmena:
Rok je neki oktobar/novembar, valjda će dotle nešto proraditi, red bi bio.
Ali, moram se saglasiti sa određenim komentarima da je zgrada manja od onoga što se moglo očekivati (shodno veličini ploče naročito), međutim, imajući u vidu na šta se sveo železnički saobraćaj u Srbiji, sigurno će služiti svrsi.
Ionako nije glavna, već centralna.
 
@DzonTravolta

Ја то гледам овако - ГЖС на Савском тргу, која је била вишеструко мања од станичне зграде на Прокопу је чак и 90-их, када је железнички саобраћај био вишеструко већи била довољна. Ми тешко у догледној будућности можемо да се надамо броју путника на железници из 90-их, а камо ли за вишеструко већи, за који је Прокоп пројектован. Уз то, имамо и раздељивање путника између Новог Београда и Прокопа. Искрено се надам да ће Србија воз у неком тренутку увести ред вожње у коме ће сви возови за централну Србију и Банат полазити из Земуна и стајати и на Новом Београду и на Прокопу, онако како је пројектован чвор, а не да безвезе станица Земун са онолико колосека и перона зврји празна. Свакако ће у једном тренутку морати то да ураде ако се повећа саобраћај, јер у Прокопу неће бити места више за стајање возова који чекају полазак, за шта она није ни пројектована.
 
@DzonTravolta

Ја то гледам овако - ГЖС на Савском тргу, која је била вишеструко мања од станичне зграде на Прокопу је чак и 90-их, када је железнички саобраћај био вишеструко већи била довољна. Ми тешко у догледној будућности можемо да се надамо броју путника на железници из 90-их, а камо ли за вишеструко већи, за који је Прокоп пројектован. Уз то, имамо и раздељивање путника између Новог Београда и Прокопа. Искрено се надам да ће Србија воз у неком тренутку увести ред вожње у коме ће сви возови за централну Србију и Банат полазити из Земуна и стајати и на Новом Београду и на Прокопу, онако како је пројектован чвор, а не да безвезе станица Земун са онолико колосека и перона зврји празна. Свакако ће у једном тренутку морати то да ураде ако се повећа саобраћај, јер у Прокопу неће бити места више за стајање возова који чекају полазак, за шта она није ни пројектована.
Moraće naravno, mada to vuče 4 koloseka koji moraju prvo da se urade. Uvođenjem takvog reda vožnje broj putnika bi se masovno uvećao.
Što se Prokopa tiče, ne zaboravite da je projektovan sa jednosmernim režimom kretanja putnika, što ne mora odmah da se primeni ali ako zatreba korisno je imati.

Uporedbom broja prevezenih putnika i putnik kilometara, mi smo se vratili u 2017 po broju putnika odnosno 2016 po broju putnik kilometara prošle godine. Napredak 🙂
Evo još nekih brojki: između Beograda i Novog Sada je prodato 4000 mesečnih karata (uklj i mesta između), kroz Novi Sad prođe dnevno 6000 ljudi.
Ne znam za vas ali mi se ove brojke čine malim. Ali dobro, potrebno je vreme da se generišu putovanja, a prave brojke ćemo videti proširenjem sistema.
 
Vrh