Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Због чега се толико форсира Стара Пазова у односу на Инђију? Због преседања на шидску пругу? Само то може да буде предност СП, све остало је на страни Инђије.
Nije problem za tu sporiju varijantu da staje i u Inđiji
 
Ma kakav pothodnik i evakuaciona stepensita, ako nece praviti neki direktan pristup do hola ne treba ni da prave pristup sa autoputa, nek ostane ovako retardirano

Зашто би путник морао ићи до хола? Мени је лично ближе, као и сигурно одређеном броју путника, да долазим са аутопута, него да идем около преко горње плоче. Купим карту преко интернета и само из потходника се попнем на перон. Уосталом, вестибил је довољно велик да се у њему поставе и аутомати за куповину карата. Зашто би ме неко спречавао и терао да идем преко хола на плочи?
 
Nije poenta u moranju nego u mogucnosti. Nije iskljucivo jedno ili drugo vec obe varijante
 
Uvek sam dozivljavao ovaj projekat kao nedostizan. Ogromna ploca a jos nije bila u celosti izlivena u tom trenutku zamisljati svemirsku stanicu sa tri mostarske petlje oko iste.
Kako gledam nacin gradnje izgleda mi malo kompleksnije od nadvoznjaka kod ade. I pritom mislim na onaj kod tempa.

Sada mi tek nije jasno sto se ovoliko cekalo.
 
Prvo, ovaj projekat koji se ovde vuče po forumu se razlikuje od izvedenog do sad. Ne drastično, ali se razlikuje. Izlazi iz ovog hola koji se pravi "ka autoputu" su zapravo izlazi na parking od poslovnih zgrada i stepenište i eskalator prvog perona. Nisu nikakva "bašta kafića". Prilaz sa autoputa je tri nivoa niže.
Tu dolazimo do druge stvari, za prilaz sa autoputa, stanični trg, ulaz i blagajnu sa vestibulom i dalje važi CIPov projekat po kom je i izgrađen do neke skoro sive faze. Donji i gornji hol nisu direktno povezani, osim ako ne odvoje prvi peron, a pošto će sadržaji biti duplirani, ni ne postoji neka potreba. Ako neko hoće da uđe dole, a izađe gore, putanja bi bila donji hol->eskalator->pothodnik->stepenice/spust->peron->eskalator->gornji hol. Mislim da je visinska razlika jasna.
Ne mislim da je ovo dobro rešenje, ali ako ništa drugo, neko je prvi put odlučio da izabere najskromniju varijantu umesto svih megalomanskih od pre, pa možda nekad i završe.
 
Da li su planirani neki komercijalni sadržaji na tom donjem nivou/holu. Izvinjavam se ako je bilo već
 
U samom planu nije izdvojen komercijalni prostor, ali sa leve strane staničnog trga je niz lokala koji su ucrtani kao "službene prostorije".
04-kota85.jpg

05-kota90.jpg



06-kota95.jpg


Planovi su sa https://beobuild.rs/novi-peroni-i-planovi-za-prokop-p2594.html
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Ko je uopšte odgovoran da izgradi taj prednji deo? Ovo je deo projekta koji je radio CIP kada su predstavili njihov predlog stanice, pre nego što je odlučeno da ga radi privatnik.
 
Ko je uopšte odgovoran da izgradi taj prednji deo? Ovo je deo projekta koji je radio CIP kada su predstavili njihov predlog stanice, pre nego što je odlučeno da ga radi privatnik.

ИЖС је одговоран за изградњу железничког вестибила, као и за изградњу 1. и 2. колосека и I перона. Последњих месеци се ћути о томе. Било је приче раније да ће се 1. и 2. колосек радити након завршетка плоче, али ево, још увек нема никаквих радова.
 
ИЖС је одговоран за изградњу железничког вестибила, као и за изградњу 1. и 2. колосека и I перона. Последњих месеци се ћути о томе. Било је приче раније да ће се 1. и 2. колосек радити након завршетка плоче, али ево, још увек нема никаквих радова.
Da li su im uopšte potrebni ti peroni u narednom periodu za funkcionisanje saobraćaja?
 
Ako neko hoće da uđe dole, a izađe gore, putanja bi bila donji hol->eskalator->pothodnik->stepenice/spust->peron->eskalator->gornji hol. Mislim da je visinska razlika jasna.
Ne mislim da je ovo dobro rešenje, ali ako ništa drugo, neko je prvi put odlučio da izabere najskromniju varijantu umesto svih megalomanskih od pre, pa možda nekad i završe.
Koje ludilo... Tesko postaviti eskalatore i liftove (i to ne one za 2-3 osobe), vec kao sad pesaka gore pa dole pa levo/desno pa dole pa gore, totalno pomracenje svesti. Odes na Prokop i igras Pacman uzivo
 
Da li su im uopšte potrebni ti peroni u narednom periodu za funkcionisanje saobraćaja?

Mислиш ти колосеци?

1. и 2. колосек су и сада потребни, нарочито кад из неког разлога престане да ради десна тунелска цев ка Панчевачком мосту, што се деси с времена на време. Из леве цеви се може само на 1, 2 и 3. колосек, те није могуће укрштање у Прокопу него тек на Новом Београду, јер 1. и 2. колосек још нису изграђени.
 
Mислиш ти колосеци?

1. и 2. колосек су и сада потребни, нарочито кад из неког разлога престане да ради десна тунелска цев ка Панчевачком мосту, што се деси с времена на време. Из леве цеви се може само на 1, 2 и 3. колосек, те није могуће укрштање у Прокопу него тек на Новом Београду, јер 1. и 2. колосек још нису изграђени.
Da to sam mislio, loše sam se izrazio. Hvala na odgovoru.
 

Sent from my SM-S906B using Tapatalk


Идеја је да „Инфраструктури железнице Србије” дамо пројектно решење и оно што ће бити изведено до примопредаје, како би то јавно предузеће могло што раније да покрене поступак за избор закупаца простора.
Да по отварању станичног објекта, да тако кажем, већ постоји живот на њој, да осим шалтера, којих ће бити 15, проради и малопродајни део – указује Вујичић прецизирајући да је предвиђено да у станичној згради буде 16 локала за закупце, 12 травелатора (покретне степенице) и 10 лифтова.

12 пословних здања ће бити саграђена на плочи

Како појашњава Вујичић, на ободима плоче са свих страна биће уређени паркинзи, као и нова гаража на делу плоче ка Сењаку.

– Четири објекта која се граде уз станичну зграду биће завршена за око 18 месеци, а за осталих осам зграда и гаражу у току је израда идејног решења које треба да прође процедуру прибављања грађевинске дозволе. План је да се она оконча до лета, а њихова изградња заврши почетком 2026
 
Ovaj objekat je kvantni skok u arhitekturi našeg grada, iako realno nije bog zna šta. Ako ništa drugo nije kocka sa ružnim oblogama ili prozorčića. Biće lepo u tom holu, koji dobija svetlo sa dve strane sveta. Ipak, svi smo mi po belim svetovima videli bolje.

Nemojmo baš toliko daleko, ne vidim po čemu se toliko ovaj objekat izdvaja? Jedan Sava centar je remek delo za ovo, ovo jedva da je i nivo Palilulske pijace, koji je po meni originalniji i hrabriji dizajn sa onim špicastim zastakljenim ulazima, mada ne leži baš za jednu pijacu, da je npr. objekat onakvog izgleda izgrađen za stanicu Zemun ili NBG to bi bio pun pogodak.
 
Kada vidim tu pijacu jedino što mi pada na pamet je neka ledena dvorana. A na Prokopu smo (konačno) dobili zakrivljene, talasaste linije i odstupanje od kubičnih struktura. Da se razumemo, obožavam Sava centar i Geneks i Skajlajn, ali ovo će možda da osmeli arhitekte da koriste još neki oblik pri projektovanju.
 
Vrh