Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Колико сам разумео на преосталом делу плоче приватник (Грујић) ће да гради неки садржај, тако да ако било шта буде недостајало (а сигурно ће тога бити и у склопу саме станице) типа кафић, ресторан, продавница, трафика итд биће на 5 метара од саме станице то јест на плочи,
нема потребе за толиком драмом,
а стара железничка станица није имала малтене никакав садржај, за све то се ишло на оближњу аутобуску.
 
Screenshot (9).png
Screenshot 2022-11-20 220548.jpg
 
Pa ovo je potpuno druga stvar; tu ni nema nikakve ploče, nego su na efektan način pokrili perone!

Ovako nešto možemo, jednom, ako nam baš bude stalo, i budemo bogati, na NB.

Nažalost da nismo ulupali čitavo bogatsvo na magalomanski betonski bunker mogli smo da napravimo velelepnu stanicu kao belgijanci.
Pokrili su površinu 4 puta veću od naše bez stubova po sredini.
Ovaj njihov krov bukvalno lebdi iznad perona i koloseka!
E to je kad si majstor svog zanata, projektuješ ultimativno arhitektonsko rešenje i izgradiš remek delo od stanice.
 
@Dzigi Bau
Imala je Glavna peronske kafane do samog kraja.

Ponavljam, ovde je velika greška da se povlače paralele sa gradovima koji imaju stanice sa 200-300.000 putnika dnevno. To nije naš svet.

@spatiotecte
Pa tako nešto je i bilo u planu, samo sa betonskim krovom... A posle nisu znali šta bi s tolikom stanicom, pa građevinski lobi devedesetih odluči da je sruši i da napravi ploču, da dobije 'građevinsko zemljište'.
 
To je tačno, ono prvo rešenje iz 70ih je klasa za ovo što smo uradili do sada.
 
Izgleda da su primarne metalne stubove bili problem. Predpostavka da je firma koja je ih radila imala samo mogucnosti redukovane duzine, ostatak se premostio betonom. Izvodacu se zuri, zato se ovako i radi. Nece biti komplikovanih resenja, za 1 godinu toga i nemoze biti.
Nije bio problem u dužini stubova, nego u vezivanju stubova sa pločom.. pisano je detaljno ovde o tome, neki problemi oko nosivosti ploče itd, pa su onda morali da liju ove betonske portale pa tek na njih da postavljaju metalne stubove.

Nema nikakvog opravdanja u tome da se izvođačima žuri pa će biti- daj šta daš.. Ova stanica se gradi 40 godina, izvođač je celu ploču koju su svi građani platili dobio za džabe, uz obavezu da izgradi stanicu... E kad je već tako, onda ne može da se krati i improvizuje, nego da se uradi kako treba.
 
Nema nikakvog opravdanja u tome da se izvođačima žuri pa će biti- daj šta daš.. Ova stanica se gradi 40 godina, izvođač je celu ploču koju su svi građani platili dobio za džabe, uz obavezu da izgradi stanicu... E kad je već tako, onda ne može da se krati i improvizuje, nego da se uradi kako treba.
Šta se krati? Cca 1ha glavnog staničnog hola imamo ovde. Gde ćeš više?
 
Ništa.. sve je u fulu... eto po planu zgrade koji je Orjen okačio, a i po fotkama već izgrađenog-vidi se gde su smestili lokale i restorane.. u zidane bunkerčiće oko stubova...
 
Već 50 godina se gradi Prokop. Koja se to još stanica u svetu gradi(la) toliko?
Šta se uzbuđujete kada će ionako ŽS NBG da preuzme ulogu Glavne železničke stanice.

Konačno se krenulo sa gradnjom na ploči Prokopa i kraj radovima je (relativno) blizu.
Koji je to promašaj, gradi se na ploči prčvarnica koja nije dostojna grada kakav je Beograd. Treba(lo) je to srušiti i graditi mega velelepnu stanicu.

Pritom deo forumaša više tangira izgled stanične zgrade na Prokopu nego činjenica da rekonstruisana ŽS NBG prokišnjava.
 
1/2 ha tacno 5650 m2 je celokupni prostor sa bocnim koridorima znaci 70x 80 m, dimezije hola su oko 30 x 70 oko 2100 m2. Ise velicine kao Hram Sv. Marka.
 
@orjen
Ne mogu da se setim da li smo to spominjali, ali koliko vidim, neće biti ništa od nekog megamarketa?
 
Pa sekiramo se sto je ovo javna zgrada koja je imala svoj konkurs. Treba se pitati sto se zamejava javnost renderom i sto se improvizuje.
 
Problem je sto je mnogo para uloženo i to kroz period od pola veka a rezultat je prosečan.
Kad je već toliko trajala gradnja mogla je da se posveti veća pažnja staničnoj zgradi i da se bar izvuče na tom polju da popravi celokupni utisak.
 
@orjen
Shop&Go što već postoji. (n)

Meni je recimo to bitnije od toga da li deo foruma koji sebe smatra javnošću, pita što se zamejava javnost renderom i što se improvizuje. Isto važi i za prkišnjavanje NBG.

@spatiotecte
Da se kojim slučajem sruši ovo što se sada gradi, i izgradi ono što bi ti voleo da vidiš, da li bi pre koristio Prokop nego li NBG? I šta misliš, da li bi zbog toga više ljudi koristilo Prokop nego li NBG? Samim tim se postavlja i pitanje šta je bitnije običnim građanima, velelepna građevina ili funkcionalnost same stanice (odnosi se i na NBG i na Prokop, a uključuje i pristupačnost peške i gradskim prevozom)?​
 
Poslednja izmena:
Zamajavanje sto NBG treba da bude glavna, nema kapacitet da to postane. A nije u redu sto se komercijalni prostor u smislu kancelarijske prostorije daje prednost prema javnom prostoru. Mogla ja glavni hol da ima komercijalni prostor koji je putnickom cvoristu korisniji od kancelarijskog.
 
NBG će postati GŽS u korcisničkom smislu, jer će tu imati i novi BAS.
 
NBG će postati GŽS u korcisničkom smislu, jer će tu imati i novi BAS.

Opet pravite ATP listu od stanica...

Odnos između putnika u Prokopu i Novog Beogradu će biti sličan kao danas + putnici koji presedaju između voza i autobusa. Mada, kad se urade sve obećane modernizacije železnice u Srbiji, međugradski autobuski saobraćaj iz Beograda bi trebalo da drastično opadne.
 
Искрено из угла путника, боље да ураде улазни хол ка аутопуту, метро станицу и да имамо апарате и шалтере за продају карата у подходницима, а да немамо неки грандиозни хол. Што пре са јавног превоза до перона и обрнуто. Е да и друмско-пешачка веза са кругом КЦС у нивоу.
 
E, vala, meni sad završetak novog BAS-a deluje izgledno koliko i sletanje Aviogenexa na Mesec.
Нови БАС је преузео штафету од прокопа на вечном тркалишту никада завршених инфраструктурних објеката од заиста националног значаја.

Путнички хол ће бити највећи и најмонументалнији хол транспортне луке било ког типа у Срба. Изгледаће боље и веће од свих холова на аеродрому БГ. А упоредите број путника...

По мом мишљењу највећи плус пројекта је управо комерцијала и пословни простор на плочи јер је то једини гарант одрживости и умивеног стања будуће станичне зграде.
 
Šta se uzbuđujete kada će ionako ŽS NBG da preuzme ulogu Glavne železničke stanice.
Teško će NBG preuzeti ulogu glavne stanice dokle god barski voz prolazi kroz nju bez stajanja, a kupi putnike čak i u selima kao što su Kosjerić i Lajkovac.
 
Vrh