Šta je novo?

Air Serbia

Ako sam vas dobro shvatio, vi kazete da Srbija i EU imaju open skies sporazum pa da zbog toga sadasnja vlast ne moze, i kad bi htela, oterati nisko-budzetne kompanije. Koliko mi je poznato, taj sporazum je srpska skupstina ratifikovala jos 2009-e.
Tako je, Srbija i EU imaju open skies. I jasno je definisano sta to znaci, a znaci bukvalno onako kako se prevodi na srpski.
Pa ipak, kad se hoce zaobici sporazum da bi se oterala konkurencija, nacin se uvek nadje. Tako na primer, 2014-e godine, za vreme ove vlasti, Wizz Air biva prinudjen da drasticno smanji beogradsku flotu a razloge objasnjava u sledecem saopstenju:

“Wizz Air ocenjuje da je kontinuirani pristup letovima sa niskim cenama sada ugrožen aerodromskim odbijanjem da dalje podstiče niskotarifne letove dostupne svim putnicima.”
Svima je poznato sta je Wizz pokusao da uradi te 2014. godine, pa mu nije uspelo. Ako nisi upucen, pokusao je da izvuce dodatne popuste samo zato sto je to Wizz, nesto kao da ucenjuje aerodrom i trazi subvencije. Nakon toga, kada su shvatili da im ucena nece proci, vratili su se po trzisnim uslovima i sada posluju trzisno. Dobijaju popuste u skladu sa svojim rezultatima, dakle ukoliko predju odredjen broj putnika dobiju odredjen popust na takse. Identican model vazi za sve kompanije, bilo one LCC ili ne, kao i za Air Serbiju. Takodje, postoje popusti za nove linije koje dobija bilo koja kompanija koja otvori novu liniju, pa tako to vazi za Wizzovu liniju BEG-ZTH, kao i za AirBalticovu RIX-BEG, kao i za Air Serbijinu BEG-CFU.

I dobro je sto se nisu pokorili Wizzu jer bi smo sada imali Skoplje br. 2 u Beogradu, tj. Wizz bi imao 6 aviona i placali bismo mu da leti, dok ovako ima 4 aviona i leti po trzisnim uslovima, tj. na isti nacin se bori sa konkurencijom. Oni su se nakon te 2014. godine vratili u Beograd jer su shvatili da im baza donosi profit, ali su ipak na ucenjivacki nacin pokusali da obezbede sebi dodatni profit.

I jos jedna stvar, beogradski aerodrom je u rukama Vincija, dakle francuske kompanije, i ona odredjuje cene taksi i popusta. Dakle, sve po trzisnim uslovima, bez preferiranja odredjene kompanije.
Mislim da je potrebno da sadasnja vlast u Srbiji napravi zaokret u politici suzbijanja nisko-budzetskih kompanija i da im omoguci da lete iz Beograda.

Kompaniju Air Serbia vlada Srbije moze (a i trebalo bi) da zastiti i reorganizacijom modela poslovanja, a pre svega snizavanjem cena sto bi rezultiralo drasticnim povecanjem broja putnika i povecanjem profita.

Ovaj model koji sada primenjuju, a to su visoke cene i proterivanje budzetskih kompanija iz Beograda, duboko je nepravedan prema gradjanima Srbije, koji nemaju izbora osim da placaju preskupe karte Air Serbia.
Nema vlast u Srbiji, nego Vinci. I oni ne suzbijaju lowcost kompanije, buduci da vidimo kako Wizz bazira cetvrti avion i uvodi ogromna povecanja na nekim linijama. Ne vidim kako je to suzbijanje.

Air Serbia ne treba da menja model poslovanja. Sadasnji model je super uspesan i konacno su se oslobodili sr***a koje je Etihad napravio. Broj putnika Air Serbije se povecava iz meseca u mesec, zar ne znas da su od jula do decembra svakog meseca prevazisli broj putnika iz 2019. godine? Znaci, ne samo da se Air Serbijino trziste oporavilo, nego je i napredovalo za cak 20% u odnosu na 2019. godinu. Tek ces videti koliko ce uznapredovati sledeceg leta! Air Serbia je postala uspesna kompanija konacno i nemojmo menjati to zarad nekih drugih interesa.

Niko ne proteruje nisko budzetne kompanije, tacnije proteruje ih Air Serbia postenom borbom na trzistu, dok aerodrom ne zeli da skida gace pred njima, kao na primer Zagreb (mozda to neskidanje gaca smatras za proterivanje?). To je jos jedan razlog koji potvrdjuje da nisi upravu. Da je zaista istina da Air Serbia ima previsoke cene, ne bi uspela da otera Wizz iz Berlina, Larnake, Hana i slicnih gradova jer bi onda putnici masovno isli kod njih. Bas naprotiv, Air Serbia je dumpingom odredjene vrste, te povecanjem frekvencija i boljom ponudom vremena uspela da pobedi konkurenciju. Naravno, postoje linije na kojima je Wizz pobedio Air Serbiju, kao na primer u Nici, i to je jos jedan dokaz da su Wizz i Air Serbia zdrava konkurencija. Za ostale gradove se fino razvilo trziste za oba igraca i svako vodi svoju igru na njima i imaju uspehau tome.

I ponovo vrtis mantru o skupin kartama, a izneo sam ti cinjenice da se karta moze naci za pristojnu cenu ako se lepo isplanira i organizuje. Ako nisi znao, karte kod aviokompanija se ne prodaju kao u busu, dakle ne idu sve po istoj ceni, vec postoje klasni razredi. U ekonomskoj klasi postoji, mislim, desetak razreda i cena svakog narednog je skuplja. Prvi je najjeftiniji, pa tako dobijes najbolju cenu sto ranije kupis kartu, a najgoru ukoliko kupis par dana pred let.
 
Svima je poznato sta je Wizz pokusao da uradi te 2014. godine, pa mu nije uspelo. Ako nisi upucen, pokusao je da izvuce dodatne popuste samo zato sto je to Wizz, nesto kao da ucenjuje aerodrom i trazi subvencije.

Lose ste obavesteni. Beogradski aerodrom je 2014-e podigao cene Wizz Airu 40% i time sebe ucinio najskupljim aerodromom u Wizzovoj mrezi.

To je ucinjeno samo da bi se zastitila kompanija Air Serbia i njene preskupe karte, a na ustrb interesa putnika.

Takodje niste u pravu da je to ucinjeno kada je beogradski aerodrom bio “u rukama” Vincija. Vlasnik aerodroma je te 2014-e (a i sada je) drzava Srbija, koja je aerodrom tada jedina “imala u rukama”.

Vinci je operater tek od 2018-e, ali pod uslovima koje je nametnula sadasnji vlasnik drzava Srbija. Sto je sasvim u redu, tako bi i trebalo da bude na aerodromu koji ima monopol u Beogradu.

Ono sto nije u redu je da srpska vlada namece politiku skupih karata. Koliko god vlast sirila pricu da je sve legitimno, ona “pali” samo unutar Srbije. Putnici iz Zapadne Evrope dobro znaju da se Beograd zaista izdvaja kao jedna od najskupljih destinacija, pa zato zaobilaze Srbiju. Licno sam proverio i video da je putnicima iz Zapadne Evrope cesto jeftinije odleteti do Bangkoka nego do Beograda.

Iz Wizzovog saopstenja:

“… aerodrom je pripremio tako skrojenu podsticajnu šemu koja štiti jednu avio-kompaniju sa skupljim tarifama i njen poslovni model fokusiran na transferne putnike. Viz er žali zbog ove odluke pošto ona ne ide u prilog putnicima koji žele jeftine aviokarte. Avion iz beogradske baze biće prebačen u letonsku prestonicu Rigu, u kojoj aerodromski cenovnik ne štiti avio-kompanije sa skupljim tarifama, a razvoj avio-saobraćaja se podstiče omogućavanjem nižih tarifa za putnike”.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Beogradski aerodrom je 2014-e podigao cene Wizz Airu 40% i time sebe ucinio najskupljim aerodromom u Wizzovoj mrezi.
Ово више говори о Визеру и њиховом пословном моделу, него о београдском аеродрому.

Визер је од свих нискобуџетских компанија најмање авио-компанија, а више инвестициони фонд који се бави тржишним шпекулацијама и уцењивањем слабих управних система. Сад, као и на свим шпекулативним тржиштима, тако и на Визеровом, мали број добија, а већина губи, док се разара супстанца. То истовремено и објашњава зашто Визер избегава аеродроме као Београд или скупље - зато што на таквим аеродромима знају понешто и о стратешком развоју.
 
Ово више говори о Визеру и њиховом пословном моделу, него о београдском аеродрому.

Визер је од свих нискобуџетских компанија најмање авио-компанија, а више инвестициони фонд који се бави тржишним шпекулацијама и уцењивањем слабих управних система. Сад, као и на свим шпекулативним тржиштима, тако и на Визеровом, мали број добија, а већина губи, док се разара супстанца. То истовремено и објашњава зашто Визер избегава аеродроме као Београд или скупље - зато што на таквим аеродромима знају понешто и о стратешком развоју.

Beogradski aerodrom je monopol koji stiti drzava. U takvim uslovima, cak i sa mnogo nizim taksama, aerodrom bi lako napravio profit i razvijao se. Politika visokih taksi ne sluzi bukvalno nicemu. Drzava svojom politikom visokih aerodromskih taksi i visokih cena karata Air Serbia cini da je u celoj Evropi, jedino za Srbe letenje i danas luksuz. Tim skrivenim porezom na Srbe drzava ne cini Srbiju bogatijom, nego samo vrsi preraspodelu unutar Srbije. A poslednjih godina i odvlaci novac iz Srbije stranom operateru beogradskog aerodroma. Nazalalost, ta politika cini Srbiju bitno siromasnijom, jer odbija strane turiste od kojih bi Srbija (tj njeni hotelijeri, restorani, klubovi, taksi kompanije, muzeji, proizvodjaci itd) mnogo vise zaradila, ako bi usli u zemlju.
 
@Bingo ,tebi AS i BEG baš trn u oku?

U pitanju su samo 2 kompanije, ali su vazne.

Ja ih nikada ne bih pustio da propadnu, jer mogu da prave profit i ISTOVREMENO da sluze interesima drzave. Sa sadasnjom politikom visokih cena, one samo prave profit, ali drzava Srbija i njeni gradjani gube.
 
U pitanju su samo 2 kompanije, ali su vazne.

Ja ih nikada ne bih pustio da propadnu, jer mogu da prave profit i ISTOVREMENO da sluze interesima drzave. Sa sadasnjom politikom visokih cena, one samo prave profit, ali drzava Srbija i njeni gradjani gube.
Kako to misliš da Srbija i njeni građani gube?
 
Kako to misliš da Srbija i njeni građani gube?
Visoke takse na beogradskom aerodromu vade novac iz dzepova srpskih gradjana i odvlace taj novac iz Srbije stranom operateru beogradskog aerodroma. Visoke takse na beogradskom aerodromu i visoke cene karata kompanije Air Serbia odbijaju strane turiste od kojih bi Srbija (tj njeni hotelijeri, restorani, klubovi, taksi kompanije, muzeji, proizvodjaci itd) mnogo vise zaradila, ako bi usli u zemlju.
 
Visoke takse na beogradskom aerodromu vade novac iz dzepova srpskih gradjana i odvlace taj novac iz Srbije stranom operateru beogradskog aerodroma. Visoke takse na beogradskom aerodromu i visoke cene karata kompanije Air Serbia odbijaju strane turiste od kojih bi Srbija (tj njeni hotelijeri, restorani, klubovi, taksi kompanije, muzeji, proizvodjaci itd) mnogo vise zaradila, ako bi usli u zemlju.
Уф, ти баш не знаш за црвено слово.

Отворено небо не значи ниске таксе. Отворено небо значи исти услови за све, како је лепо Лука горе објаснио.

Под тим истим условима у Београду тржишно послује највише авиокомпанија, повезује га директним линијама са више градова него када је био главни град државе од 20 милиона, и опслужује највећи број путника у његовој историји. Приде, по први пут је авио-превоз постао конкурентан аутобуском и аутомобилском.

Покушај да размишљаш не из перспективе Визеровог корпоративног саопштења за штампу од пре девет година, него из перспективе реалности коју можеш и сам да видиш на улицама Београда и на аеродрому.
 
Уф, ти баш не знаш за црвено слово.

Отворено небо не значи ниске таксе. Отворено небо значи исти услови за све, како је лепо Лука горе објаснио.

Под тим истим условима у Београду тржишно послује највише авиокомпанија, повезује га директним линијама са више градова него када је био главни град државе од 20 милиона, и опслужује највећи број путника у његовој историји. Приде, по први пут је авио-превоз постао конкурентан аутобуском и аутомобилском.

Покушај да размишљаш не из перспективе Визеровог корпоративног саопштења за штампу од пре девет година, него из перспективе реалности коју можеш и сам да видиш на улицама Београда и на аеродрому.
Svuda u svetu se mnogo vise leti nego u vreme SFRJ, ali Srbija zaostaje za tom letackom revolucijom. A sve zbog tvrdoglavog insistitiranja na visokim cenama avio prevoza (u odnosu na Evropu) kojima se njeni gradjani pljackaju, bez ikakvog nacionalnog interesa koji bi to opravdao. Opstanak beogradskog aerodroma i Air Serbia se moze postici i bez visestruko naduvanih cena. Koji je tacno razlog za suzbijanje budzetskih kompanija na beogradskom aerodromu?
 
Не знам колико често летиш и да ли уопште летиш, али цене карата Ер Србије су углавном приступачне. Чак ни таксе нису толико високе. У поређењу са конкурентским компанијама на истим рутама, Ер Србија увек нуди нешто ниже цене. Виз Ер је такође поскупео и зато се муче да прошире базу у Београду јер је ера од 20 евра за повратну карту одавно прошла. Истини на вољу и пре короне су били изузетно неактивни, Ер Србија је једноставно брже препознала потенцијал тржишта и кренула у експанзију. Виз Ер је заправо стабилан у Београду и немају већих оперативних проблема.

Лоукостери су генерално по Европи у дуговима и проблемима, масовно отказивање летова, гашење дестинација, субвенције пресушују а не могу још увек да достигну број путника из периода пре короне. То је главни разлог повлачења лоу кост компанија, тржиште се природно консолидује, ево имаш пример Изи џет-а који од понедељка више не лети за Београд.
 
Не знам колико често летиш и да ли уопште летиш, али цене карата Ер Србије су углавном приступачне. Чак ни таксе нису толико високе. У поређењу са конкурентским компанијама на истим рутама, Ер Србија увек нуди нешто ниже цене.

Letim pomalo. Mozda su karte Air Serbia vama pristupacne, ali su 8 puta skuplje od karata drugih avio kompanija. Evo npr, danas sam pozeleo da letim od Stokholma do Beograda 2 februara. Wizz Air leti za 8 evra, a Air Serbia za 69 evra. To je vise nego 8 puta skuplja karta! Slikao sam, pa mozete pogledati sliku koju prilazem, ili probati sami da bukirate.

0F7282E7-41C4-4906-BC23-567343EFBA45.png
 
Letim pomalo. Mozda su karte Air Serbia vama pristupacne, ali su 8 puta skuplje od karata drugih avio kompanija. Evo npr, danas sam pozeleo da letim od Stokholma do Beograda 2 februara. Wizz Air leti za 8 evra, a Air Serbia za 69 evra. To je vise nego 8 puta skuplja karta! Slikao sam, pa mozete pogledati sliku koju prilazem, ili probati sami da bukirate.

Pogledajte prilog 151976
Ti letovi ne bi bili tu da nisu popunjeni, očigledno ima putnika za oba. Stockholm Skavsta je inače baš daleko od centra stokholma, nema direktne linije železnice. Svako bira kako želi da putuje, konkurencija je dobra stvar jer snižava cenu
 
Letim pomalo. Mozda su karte Air Serbia vama pristupacne, ali su 8 puta skuplje od karata drugih avio kompanija. Evo npr, danas sam pozeleo da letim od Stokholma do Beograda 2 februara. Wizz Air leti za 8 evra, a Air Serbia za 69 evra. To je vise nego 8 puta skuplja karta! Slikao sam, pa mozete pogledati sliku koju prilazem, ili probati sami da bukirate.

Pogledajte prilog 151976
Ovo pokazuje koliko povrsno gledas na stvar i ne razmisljas. Wizz kosta 8 evra, ali to je sa rancem, a sumnjam bas da ces ici sa malim rancicem. Mozda i hoces, ali 90% ljudi nece. Kada se tu Wizzovu cenu od 8 evra doda kabinski kofer, dolazimo do cene od 507 kruna ili 68 evra. Sam kazes da Air Serbia leti za 69 evra, ali zaboravljas jos jednu stvar - Air Serbia leti sa Arlande koja je na 20 minuta od Stokholma, a Wizz sa Skavste koje je na 1:20 od centra. Dakle za iste pare dobijes bolje kod Air Serbie. Tu se svaka diskusija sa tobom zavrsava jer si pokazao koliko povrsno gledas na stvar. Optuzujes Air Serbiu za visoke cene, a evo dokazao sam ti da imaju u dinar identicnu cenu kao i Wizz, samo treba porediti jednake stvari, a ne babe i zabe. Evo i prilozicu dokaze da je cena ista - po google 507kr=68,04€, 8.089rsd=68,93€:
951CF39D-37B2-4286-B846-1BF8D6C9EE85.jpeg

CB21AB86-CA51-4A33-90FE-99841E94DA8B.jpeg
 
Ma da, Air Serbia bukvalno neretko ima najbolju cenu / kvalitet, a posebno kada se uzmu u obzir i dan i vreme putovanja kao i da li je direktan let / let do najbližeg aerodroma. Wizz iz Budimpešta je nešto drugo, ali treba doći do nje.
 
Zasto se ne pojavi jos neka kompanija da konkurise, zasto samo AS i WizzAir?
 
Letim pomalo. Mozda su karte Air Serbia vama pristupacne, ali su 8 puta skuplje od karata drugih avio kompanija. Evo npr, danas sam pozeleo da letim od Stokholma do Beograda 2 februara. Wizz Air leti za 8 evra, a Air Serbia za 69 evra. To je vise nego 8 puta skuplja karta! Slikao sam, pa mozete pogledati sliku koju prilazem, ili probati sami da bukirate.

Pogledajte prilog 151976
Mislim da si ti protiv AS i BEG iz nekih drugih pobuda.
I ovaj forum ti nije baš pogodno tle za takve stvari.
P.S Ne hejtujem.
 
Korisnik Bingo je poprilicno ostrascen i neobjektivno gleda na situaciju, ili se ne informise kako treba. Toliko se “potiskuje” i “diskriminise” Wizz da su cak pre 10 dana objavili da ce bazirati i cetvrti avion u Beogradu i otvoriti nove linije.

Beogradski aerodrom inace ima nize takse od Zagrebackog i nekih drugih u regionu. To sto nije strategija aerodroma ga favorizuje LCC umesto Legacy prevoznika je ipak i u konacnici bolje za putnike. Cinjenica je da smo jedini aerodrom u regionu koji ima preko 100 destinacija do kojih se moze leteti direktno, i da je broj putnika na BEG u porastu. Kada na aerodromu zagospodari LCC prvo se ponasa kao otmicar a osim toga putnici su osudjeni na destinacije kao sto je Stokholm Skavsta ili Frankfurt Han.
 
Mogao bi JU da doda Kisinjev i Baku, imalo bi to smisla. Za bliski istok je ispricano sve vec.
 
Da ljudi ne bi ostali u zabludi: cene od Stokholma do Beograda 2 februara 2023 (Wizz Air 8 evra, i Air Serbia 69 evra), u oba slucaja ukljucuju samo rucni prtljag, a ne i cekirani prtljag, dakle apsolutno su uporedive - Air Serbia pruza istu uslugu izmedju dva grada za vise od 8 puta vecu cenu nego konkurentska kompanija.

Ovolika halabuka se digla da bi se odbranilo neodbranjivo: pogresna politika vlasti i 2 monopolisticke kompanije u Srbiji kojom se gradjani Srbije bez ikakvog valjanog razloga vec godinama sistematski pljackaju.

Licno nikada ne bih dozvolio da nacionalni prevoznik propadne, ili da se beogradski aerodrom ne razvija, ali sve se to moze postici uz niske (tj normalne) cene, kao i u mnogim drugim evropskim zemljama. Medjutim, za to je potrebna sposobnost, koje izgleda u ovom slucaju nedostaje.

Ovako ocigledne cinjenice moguce je sakriti od ljudi koji ne lete. Ali nasi gradjani koji lete dobro znaju kako stvari stoje, i upravo zato, zbog tih prenaduvanih cena na letovima Air Serbia, izbegavaju nasu nacionalnu kompaniju kao kugu - kad god mogu. Nazalost, zbog nedostatka konkurencije, cesto ne mogu. Kada bi bila dopustena konkurencija, svi putnici kompanije Air Serbia bi se doslovno razbezali za nekoliko dana.
8745DACF-04D6-4705-889B-5E27EC6DCDC0.png
 
АирСербиа у најнижој тарифи нуди ранац и кабински кофер, док Визова тарифа нуди само ранац. Дакле услуга од 8€ и ова од 68€ свакако нису исте у погледу пртљага, а да не причам о аеродромима и скупљим трошковима одласка до и са аеродрома на који лети Виз.

Кад год путујем негде на 7 дана на пример, кабински кофер је сасвим довољан уз ранац.
Са друге стране, никада нисам успео да се спакујем само у ранац и никада код лоукостера нисам узео најнижу тарифу.
 
Vrh