Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

A kada će "onaj" deo koji je navodno ugovoren od Požege do Duge poljane početi da se stvarno gradi?
 
Onda se Vesićevih 62% Munjinog brda razlikuje od Kineskih 35% (tj 1000m).
Inače, vezano za raniju priču ovde o merenju brzine, kaže da na ovom autoputu imaju kamere na 4 mesta, ali da one nisu radari već da računaju prosek brzine izmešu dve kamere. Što znači ako nekoga kamera i uslika da je prošao npr 150, a on uspori onda na 90 do druge kamere, neće platiti kaznu.
 
A kada će "onaj" deo koji je navodno ugovoren od Požege do Duge poljane početi da se stvarno gradi?
Pa kolko meni reče krajem prošle godine naš podizvođač Kinezima, on je tad za nabavku opreme očekivao početak gradnje tokom sledeće, tj 2023. godine. Međutim, ja nisam ispratio dal je nova vlada morala izglasa kredit, dal je to završeno kao preduslov za početak. Sem toga ima i drugih potencijalnih rizika, šta npr ako Kina uđe rat oko Tajvana, dal će u tom slučaju zaustavi isplaćuje kredite ili ne, i sl.
 
Koja je poenta potrositi 2 milijarde eura (cak i da ih imamo) i napraviti put do Duge Poljane a onda odatle ici seoskim putevima do Gostuna ili Spiljana? Crnogorci nece do Boljara stici do 2040-te. Pa oni razmatraju o raspisivanju tendera za deonicu Matesevo-Andrijevica u toku 2023. a pocetak radova mozda za 2024.-2025.
Da se razumemo, ne hejtujem, ja bi voleo da Beograd-Bar bude gotov u ponedeljak ali okolnosti su potpuno drugacije.
 
A zašto ti misliš da ćemo mi to da spičkamo za par godina a onda da čekamo komšije do 2040?
Nekoliko godina do Arilja pa onda još malo više od nekoliko godina do Ivanjice... pa onda do Duge poljane... pa onda tek do spajanja puta sa crnogorskom stranom... nije baš tako daleko 2040...
Ja bih prihvatio kada bi neko garantovao da će te godine biti gotovo sve do PG ali nisam baš siguran.
 
Druže iz Niša (grad koji trenutno dobija ČETVRTI autoput ka Prokuplju i Prištini) , ako je Srb spucala za, uglavnom strani tranzit, 250km južnog i istočnog kraka iza Niša, sad možda još nepotrebniji ka Prištini, najduži tunel Manajle, 40km skupih klisura (Grdelička i zaobilazak Sićevačke)... šta je sad problem za drugi deo Srbije svega 70km do Duge Poljane? Veruj mi da će više Srba doći na Goliju nego na Bancarevo. A ne zaboravi, sve kredite ne vraćaju stranci koji prolaze u tranzitu (pa me briga za njih) već državljani Srbije. A onaj u Dimitrovgradu ili Preševu nije važniji od onoga u Ivanjici ili Arilju koji su isto tako na nekoj trasi. Što se tiče konkretnih iznosa, cene su se tolko promenile da ne možemo porediti nominalne iznose kredita za jug-istok K10 pre 10-15 godina i onoga što će tek biti za 5 godina. Čak su ovi na ovom autoputu oštećeni što im se put nije radio u isto vreme kad i tamo, pa da ga koriste već 10 godina i da je koštao mnogo manje po tadašnjim cenama.
 
I ja sam isto mišljenja da put treba praviti za građane Srbije, bez obzira na to što ih u tim krajevima nema u tolikom broju kao npr u beogradskom okrugu ali mislim da svako zaslužuje da ima vrhunsku povezanost sa drugim krajevima zemlje.
E sad ako se crnogorci povežu na naš deo pa nagrnu da pune autoput i da plaćaju putarine tim bolje... ali mislim da će veći deo troškova snositi naši državljani što iz Sandžaka što iz drugih delova Srbije dolaskom u nove i neistražene Golijske turističke lokacije.
 
Kad vidim snimak iz tunela sa probijanjem onda ću poverovati i davati prognoze. Do tada mogu da pričaju koliko hoće.
 
I ja sam isto mišljenja da put treba praviti za građane Srbije, bez obzira na to što ih u tim krajevima nema u tolikom broju kao npr u beogradskom okrugu ali mislim da svako zaslužuje da ima vrhunsku povezanost sa drugim krajevima zemlje.
E sad ako se crnogorci povežu na naš deo pa nagrnu da pune autoput i da plaćaju putarine tim bolje... ali mislim da će veći deo troškova snositi naši državljani što iz Sandžaka što iz drugih delova Srbije dolaskom u nove i neistražene Golijske turističke lokacije.
Država ako hoće, može napravi i na Goliji veći grad od Niša za par decenija. Bg je pre 200 godina imao par hiljada stanovnika, Srb je x puta menjala mesta prestonica, u Savskom amfiteatru do skoro nije živelo par stotina ljudi, a sada imaju zgrade BnV sa hiljadama stanova, nekad je Zlatibor imao samo hotel Palisas i još par objekata, a sada je još malo veći od Užica, Kina je za protekla pola veka preselila pola milijarde ljudi na istočnu obalu, itd itd, poenta je da to što sad nema negde puno ljudi apsolutno ne znači da je to trajna kategorija. Naravno ja im ne želim ružnu urbanizaciju, ali urbanizacija može biti i lepa. Pošto ovaj put vodi ka CG primorju evo kako pre nešto više od pola veka, u Budvi skoro da nije bilo nešto ljudi, a danas? Jel se dakle broj ljudi na nekom mestu menja ili ne menja, uvek će biti sadašnji?
 
Poslednja izmena:
Држава се задужила код ММФа 2.4 милијарде еура. Јако је близу банкрота! Шта ће се све урадити не знам...сигурно ће распродати све што вреди да би се ових 40 милијарди или 50 јер више нико ине зна колико, вратило! Чак и не сумњам да ће путеви и пруге бити направљени, само по којој цени? Бићемо сви још веће робље него сада...
 
Evo čisto da vidite koliko je relevantno bilo šta što Vesić priča, za Munjino brdo kaže da je probijeno 63% i da će do maja 2023. biti probijen, a evo i najsvežijih podataka za taj tunel iz današnje emisije Veze direktno od Kineza. Inače Moma je prognozirao 2022. za završetak ovog tunela.

Dužina leve cevi 2756 m - probijeno oko 1000 (oko 37%)
Desne cevi 2740 m - probijeno 990 m (oko 36%)

Ako im je 2 i po godine trebalo za 1/3 tunela onda neće to probiti do kraja 2024, jedino je dobro što u emisiji kažu da uporedo rade sekundarnu konstrukciju na probijenom delu pa će to ubrzati završetak.
 
Druže iz Niša (grad koji trenutno dobija ČETVRTI autoput ka Prokuplju i Prištini) , ako je Srb spucala za, uglavnom strani tranzit, 250km južnog i istočnog kraka iza Niša, sad možda još nepotrebniji ka Prištini, najduži tunel Manajle, 40km skupih klisura (Grdelička i zaobilazak Sićevačke)... šta je sad problem za drugi deo Srbije svega 70km do Duge Poljane? Veruj mi da će više Srba doći na Goliju nego na Bancarevo. A ne zaboravi, sve kredite ne vraćaju stranci koji prolaze u tranzitu (pa me briga za njih) već državljani Srbije. A onaj u Dimitrovgradu ili Preševu nije važniji od onoga u Ivanjici ili Arilju koji su isto tako na nekoj trasi. Što se tiče konkretnih iznosa, cene su se tolko promenile da ne možemo porediti nominalne iznose kredita za jug-istok K10 pre 10-15 godina i onoga što će tek biti za 5 godina. Čak su ovi na ovom autoputu oštećeni što im se put nije radio u isto vreme kad i tamo, pa da ga koriste već 10 godina i da je koštao mnogo manje po tadašnjim cenama.
Prijatelju, mnogo si omasio u tumacenju moje poruke.
Pre svega u Nisu se A1 racva na dva kraka, novi AP ka Pristini moze biti samo treci, ne cetvrti AP. (osim ako znas nesto sto ja ne znam)
Ako postavljas pitanje isplativosti gradnje deonice Grdelica-Presevo onda je najbolje da zavrsimo sa prepiskom odmah.
Deonica Nis-Dimitrovgrad nije gradjena za potrebe nasih gradjana vec iskljucivo za Turke u sezoni, ali ko je nas o tome pitao uopste.
Deonicu Nis-Pristina ne bih uopste komentarisao, mislim da je to naredjenje "odozgo" (EU, USA). Ako izuzmemo Prokuplje i Kursumliju mislim da je 95% nasih ljudi protiv gradnje tog AP.
Da se vratim na glavnu stvar, treba graditi sve krajeve Srbije pa i zapad ali sam protiv ideje Pozega-Boljare ako ce CG da kasni i da se otegne i vremenski i finansijski. Treba graditi zbog nas. Arilje i Ivanjica su ok ali sta ce AP kroz nacionalni park Golija? Sta ce AP kroz Dugu Poljanu??? Zar nije bolje da ide na Novu Varos i Prijepolje i dodje blizu nasem zivlju u Pljevljima ili da ide na Rasku i N.Pazar pa prema administrativnoj granici radi nasih ljudi sa severa Kosova?
A kad CG dodje do Boljara ili gde god onda napraviti jedan krak koji ce da spoji to mesto sa putem koji smo napravili za nasu korist.
 
I ja mislim da je bolje da ide preko Prijepolja, pre svega zbog pešterske klime, ali aj sad, gotova priča. Duga poljana - Pazar - Mehov krš - Berane, biće OK i tako, bez autoputa.
 
Koliko znam AP ne ulazi u granice parka prirode Golija. A da je išao na Prijepolje i N. Varoš morao bi da prođe kroz SRP Uvac.
 
Tako je, zaobilazi se park prirode Golija sa jugozapadne strane.
 
До Дуге пољане је све на далеком штапу...Хрватска је 320 км изградила за 5 година, Загреб-Сплит на сличном или тежем терену. Значи могуће је ових 110км изградити за 2 године, наравно ако се припреми све, заврши експропријација ( поштена ) и не краде се абнормално. Како је то немогуће у Србији, гледаћемо вишедеценијску агонију као за обилазницу око БГа!
 
AP ide po celom zapadnom obodu NP Golija. To je manje bitno. Mnogo je bitnije to sto od Ivanjice do Boljara taj AP ne "kaci" niti jedno vece mesto u duziini od 70-ak km pa onda jos 30-ak do Bjelog Polja! Pa za koga je onda taj AP? 100km kroz pustos.
I zasto se gradi od Duge Poljane? Jel ikome to jasno, osim mozda zbog ulizivanja znamo koga Pazarcima. Zar nije logicnije da gradis od petlje u Pozegi pa do Arilja? Kad to zavrsis ides dalje.
 
Ova trasa koja je izabrana prolazi kroz kraj u kome živi veći broj stanovnika naše države nego da je išla preko Prijepolja i N.Varoši.
Trasa od Ivanjice do Boljara ima vise stanovnika nego sto bi imala trasa Ivanjica - Prijepolje - Jabuka ili Ivanjica - Raska - N.Pazar - Gazivode?
Nemoj da racunas Sjenicu i N.Pazar u ovu rutu jer iako su "blizu" nikako ne pripadaju trasi.
 
@NikolaNis
Novi Pazar ima 100.000 stanovnika.
Inače je, valjda, najveća varoš u Evropi bez železničke pruge.
Upravo zato smatram da je Ivanjica - Raska - Novi Pazar bila bolja opcija od Ivanjica - Duga Poljana.
Sad je buduci AP kao blizu Priboju, Prijepolju, Sjenici, N.Pazaru, Raskoj a u stvari nije nikome. Najmanja udaljenost 25km Sjenica, ostali vise.
 
Сад је ионако свеједно куда ће ићи, становништво се иселило. Не могу га завршити ни за 15 година, тек тада ће бити пустош ако не населе обојене у међувремену!
 
A tek autoput na Pešteru i debelom minusu. Grade AP između E-763 i E-761. Sve južnije od Ivanjice bi moglo pod koncesiju al ne verujem da će neko da se upeca.
Kinezi ako uzmu da rade u CG do Boljara onda treba i u Srbiji.

Mislim da ovo južnije bi moglo brzo da ide ako je kamen u brdima i paninama. pogotovo tuneli. Sa par "krtica" (TBM) bi moglo brzo da se iskopaju tuneli.
Čak je tako bolje makar autoput išao i levo desno. Grci izbušiše sve do Jonskog mora tako.
 
Pa ove varijante koje si ti naveo bi presecale i Goliju i Uvac. A to su zaštićeni parkovi prirode. Ili kako ih već klasifikuju. Stvarno ne mogu da pohvatam.
Naravno da je 20-30km od autoputa sasvim prihvatljivo za ovakav kraj.
Uz rekonstrukcije magistrala, rešavanje crnih tački i prevoja tunelima i vijaduktima, obilaznice većih mesta sasvim dovoljno za taj kraj da se saobraćajno poveže. Plus tranzitni saobraćaj i šlepere koji će biti skinuti sa magistrala.
 
Vrh