Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ljudima je dosadilo da slusaju gluposti kako nista ne valja a dobijamo ovako prelepe stvari.

Ja sam odusevljen cinjenicom da ce Prokop biti konacno zavrsen!!! Neverovatno!
Konacno se neko uhvatio da radi nesto u ovoj zemlji.
Путујеш ли возом? Планираш ли да путујеш? Знаш ли да дођеш од свог стана у месној заједници Београд на води до Прокопа јавним превозом или ћеш да се возиш аутом до станице?
 
Zar Bg na vodi ima mesne zajednice? To zvuči tako bzvz, tako elitni kraj mora da ima nešto tipa-komjuniti, distrikt i slično.
 
Путујеш ли возом? Планираш ли да путујеш? Знаш ли да дођеш од свог стана у месној заједници Београд на води до Прокопа јавним превозом или ћеш да се возиш аутом до станице?
Lagana setnja kroz park, pa malo uzbrdo.
 
Evo i jedne fotke sa grebena iznad betonske dijafragme. Stanica izlgeda kao aerodrom. Kada se setim pre 2 godine da kada sam jedva dovukao TV ekipu da snimi izjavu za peticiju Po meri metroa da se Prokop i Klinički centar Srbije tačno je kadrirano da se iza vidi KCS što je i sada slučaj. Drago mi je da se stanična zgrada privodi kraju, i što sada možemo da se bavimo rešavanjem saobraćajnih problema Prokopa.

Prokop 1.jpg
 
Lagana setnja kroz park, pa malo uzbrdo.

MALO uzbrdo? Sa prtljagom? I decom? Ili starim ljudima? Ili na 35 stepeni? Ili kad je uspon kompletno zaleđen? Ili kad kiša pada kao iz kabla a ti MORAŠ da stigneš na vreme?
Da li si video kako taj uspon izgleda?

Povezivanje stanice sa gradskim saobraćajem je sada najvažniji zadatak.

IMG_6727.JPG


IMG_6734.JPG


IMG_6735.JPG
 
Bravo @solecar za akciju, uvek je za poštovanje kada neko odluči da izađe sa nečim konkretnim na terenu umesto da isključivo mlati bajtove po forumu 👏
Hvala. Samo da dodam da je ovde na forumu pogrešno mišljenje jednog dela članova da ako imaš veći broj poruka da si mlatilac bajtova a ako imaš manji broj poruka da nešto i radiš u realnom vremenu i prostoru.​
 
MALO uzbrdo? Sa prtljagom? I decom? Ili starim ljudima? Ili na 35 stepeni? Ili kad je uspon kompletno zaleđen? Ili kad kiša pada kao iz kabla a ti MORAŠ da stigneš na vreme?
Da li si video kako taj uspon izgleda?

Povezivanje stanice sa gradskim saobraćajem je sada najvažniji zadatak.

img_6735-jpg.175709
Čak i kada je lepo vreme zna da bude problem da se spustiš, a kamoli nešto drugo. Zato se tu ne dešava da imaš gomile ljudi koji koriste.
 
Najbolji fotografijskki dokaz dosada da Prokop nije u rupi nego na strmnoj padini, sto je retkost u gradskim sredinama ove velicine. Treba svakako reci da u Evropi nema puno slicnih slucaje takve topografije. Razlog je to sto se ovde podudaraju sistem Dinarskog lanca sa panonskom nizijom, kojom tecu nizijske velereke. Sta je tu je komplikovana lokacije svakako jeste.
 
и аутобус 41А би био прихватљив, само да се веже са центром града. а имам и једно много боље решење. је**** ЕКО2, који ничему не служи, могу да продуже до Прокопа од Галерије, па ето боље варијанте од несрећне 36
 
Najbolji fotografijskki dokaz dosada da Prokop nije u rupi nego na strmnoj padini, sto je retkost u gradskim sredinama ove velicine. Treba svakako reci da u Evropi nema puno slicnih slucaje takve topografije. Razlog je to sto se ovde podudaraju sistem Dinarskog lanca sa panonskom nizijom, kojom tecu nizijske velereke. Sta je tu je komplikovana lokacije svakako jeste.
U celom Beogradu su ipak mogli da nadju bolju lokaciju.
 
могли су и у Савском амфитеатру када су је правили први пут да је направе да буде пролазна, па нису
 
Ljudima je dosadilo da slusaju gluposti kako nista ne valja a dobijamo ovako prelepe stvari.

Ja sam odusevljen cinjenicom da ce Prokop biti konacno zavrsen!!! Neverovatno!
Konacno se neko uhvatio da radi nesto u ovoj zemlji.

Заиста невероватно. Изграђена је станична зграда на једној железничкој станици. Невероватно. Чудо невиђено. :oops:

П.С. да си мало пратио, видео би да завршетком станичне зграде Прокоп није завршен како тврдиш. За почетак, фале колосеци и перон, а има ту још ствари.
 
Prokop je od kad znam za sebe isao sa pricom metroa zajedno, i to su 2 linije planirane bile da se racvaju tu, jedna ka komamdi i druga ka brdima. Zato je valjda i ta kaseta ako se dobro secam napravljena za 4 koloseka jer je tako trebalo da izgleda to racvanje, svaka linija svoj kolosek. Dakle u ovom slucaju bismo danas imali privremeno resenje nekim povezivanjem. Ceo projekat i ideja prokopa je isla pod ruku sa metroom koji bi sa 2 3 stanice povezao centar sa stanicom, a i klinicki istim udarcem. No, danas je to nebitno.
 
Evo i jedne fotke sa grebena iznad betonske dijafragme. Stanica izlgeda kao aerodrom. Kada se setim pre 2 godine da kada sam jedva dovukao TV ekipu da snimi izjavu za peticiju Po meri metroa da se Prokop i Klinički centar Srbije tačno je kadrirano da se iza vidi KCS što je i sada slučaj. Drago mi je da se stanična zgrada privodi kraju, i što sada možemo da se bavimo rešavanjem saobraćajnih problema Prokopa.

Pogledajte prilog 175685
Ovde definitivno fali sat na staklenoj fasadi iznad naziva stanice, može i digitalni kao na zgradi šeste pošte na Savskom Trgu, mada bi jedan veliki brojčanik sa kazaljkama bio mnogo lepši. Da li do 20-tog planiraju da ga postave gore? Ima li uopšte ikakvog sata na renderima?
 
Ovu peticiju bi svakako trebalo podržati pošto je u pitanju običan zdrav razum. Ako se već radi metro valjda i elementarna logika govori da bi on PRVO trebalo poveže Železničku stanicu, Beovoz i klinički centar. Dakle postojeći spoljni i interni masovni transport i kompleks bolnica. Em baš oni imaju puno korisnika, em su ti korisnici hendikepirani ili prtljagom ili bolešću, em je do njih peške nezgodno stići jer su na brdu i loše povezani.

Međutim znajući kako kod nas stvari idu odmah treba misliti i dalje od ovoga. Čak i kad metro bude postojao i dalje će nam trebati dobra sekundarna mreža javnog transporta. A ako od tražene promene planova ne bude ništa, a to je vrlo verovatno, onda će proći decenije dok ne dočekamo treću metro liniju koja će možda proći kroz Prokop. Pa će tako ta potencijalna "sekundarna mreža" ustvari sve te decenije služiti kao primarna - ako uopšte bude postojala u dovoljno razvijenom obliku. Zbog toga bi trebalo insistirati na paralelnom razvoju, ili bar planiranju razvoja, obe te mreže, i primarne i sekundarne. Kao sekundarna, pomoćna mreža, najveće potencijale ima tramvaj zato što mu po širini treba manje prostora i što zbog toga može ići po samo za njega odvojenim trasama, čime se izbegavaju semafori.

Zbog toga sam otišao da proverim može li se nekako do Prokopa provući tramvajska linija, ali tako da to ne bude skupo, da se može brzo odraditi, i da ta linija i kasnije, po puštanju metroa u rad, ostane korisna. Ispalo je da može i da to nije naročito teško.

---- Tramvajska trasa Mostar - Prokop - Autokomanda, 1/2

Ako se krene od postojeće trase, nova tramvajska linija za Železničku stanicu Prokop može da se od nje odvoji na ovoj krivini kod Mostara, tj kod Starog mlina. Tu ima jedan puteljak koji ide na levo kod ovih kanti za đubre.

IMG_1563.JPG


IMG_1562.JPG


Dalje bi tramvajski kolosek trebao da prođe kroz ovaj uglavnom zapušteni blok. Jedino što je tu važno je zgrada vodovoda, ali ona ne smeta pošto bi trasa išla iza nje.

IMG_1565.JPG


To međutim postoji jedna novija i veća zgrada. Pošto je nelegalna ne vidim problem da se sruši. To je i jedno što treba rušiti.

IMG_1577.JPG


IMG_1567.JPG


Ovde je važan detalj da je dvorište te zgrade, odnosno čitav prostor ispod zemljanog nasipa pristupnog puta Mostarske petlje odakle je snimljena prehodna slika, ustvari oko desetak metara ispod tog nasipa. Zbog toga tramvaj bez problema može da prođe ispod nasipa i puta, prosto tako što ostaje na istom nivou kao ovde dole, kod velikog drveta bez kore.

Dalje bi trasa prošla tačno pored zida podzemnog pešačkog prolaza, tj između njega i malog betonskog stuba na sledećoj slici. Naravno na nižem nivou, tj ukopana u zemlju, kao što je već rečeno. Ovo omogućuje da se podzemni prolaz jednostavno nastavi i pretvori u tramvajsku stanicu. To daje blisku pešačku vezu sa stanicama javnog saobraćaja na auto putu i ispod Mostara. A tako smo usput tramvajem povezali i Bulevar Vojvode Mišića i putničko saobraćajno čvorište kod petlje Mostar.

IMG_1572.JPG


Kad se isto to mesto gde je podzemni prolaz mesto pogleda sa druge strane (tramvajske šine su ovde na dnu useka u zemlju, tj na nivou dna podzemnog pešačkog prolaza). Tako se sve lepo uklapa i po visini i po širini.

IMG_1571.JPG


Dalje bi trasa išla ovuda, levo ili desno od stubova, kako je zgodnije.

IMG_1579.JPG


Zatim lako može da prođe levo od pešačkog prolaza ispod zemljanog nasipa, koji vodi ka napuštenim zgradama fabrike BIP. Vidite da je ovde visina verovatno takođe dovoljna za još jedan sličan prolaz. A ako i nije, nije problem da se šine malo ukopaju.

IMG_1595.JPG


IMG_1580.JPG


Tako dolazimo do travnjaka pored auto puta. Dalje nema problema. On je dovoljno širok i sam za sebe, a unutar fabričkog kruga postoji još mesta ako zatreba.

IMG_1584.JPG


Dalje izgleda ovako.

IMG_1586.JPG


Tako smo stigli do železničke stanice Prokop. Dalje je prazna livada pored fabrike pa trasa može da ide bilo kuda.

IMG_1587.JPG


Na kraju ispada da je jedino što treba uraditi prokopati kroz dva zemljana nasipa nasutih pristupnih puteva Mostarskoj petlji, i srušiti jednu nelegalnu zgradu, pa tramvaj dolazi do same stanice. Mislim da se ovo isplati i da se može brzo uraditi. Očigledno je da bi metro bio bolji, ali dok se on ne napravi dobro je i ovo. Pa čak i kad metro prođe pored Prokopa, ako prođe, ovakva tramvajska veza bi ostala korisna pošto se onda tramvajem može povezati Mostar i Autokomanda. Dakle dobijamo izuzetno potrebnu poprečnu saobraćajnu vezu što možete videti na planovima u sledećoj poruci.
 
---- Tramvajska trasa Mostar - Prokop - Autokomanda, 2/2

Kad se ono što sam napisao u prethodnoj poruci nacrta na mapi, evo kako to izgleda.

Tramvajska-trasa-Mostar-Prokop-Autokomanda-1.jpg


Pošto je kritičan i HITAN posao povezati železničku stanicu i sistem masovnog transporta u Beogradu, i to ODMAH, ne čekajući metro, detaljno sam nacrtao i opisao samo vezu od postojeće tramvajske pruge kod Mostara do Prokopa. Međutim ako se uradi taj deo, može se razmišljati i o daljim potezima da se takva veza učini korisnijom ili još lakšom za korišćenje.

Naprimer mogle bi se one četri kasete za metro iskoristiti za tramvaj ako već ne mogu za metro. Da posluže bar nečemu kad su već napravljene. Tako bi tramvaj dovezao ljude direktno na peron stanice. Ako se posle ispostavi da kroz te kasete metro ipak može da prođe, lako je jedne šine zameniti drugim.

Druga, još važnija mogućnost, je da se takva tramvajska pruga onda od Prokopa produži i do Autokomande. Pogledajte tramvajsku mrežu Beograda.

Mapa tramvajskih linija sa vezom Mostara i Autokomande.jpg


Fali nam poprečna veza pored auto puta (pričam dakle samo o masovnim javnom električnom saobraćaju koji može imati svoje posebne trase, a koji bi služio kao sekundarna, lokalna podrška metro mreži). Tako bi bi putnici sa čitave južne polovina grada mogli da se kreću po pravcu istok-zapad bez potrebe da uopšte ulaze u gužve u starom jezgru Beograda. Pa bi se i tamo rasteretio saobraćaj. Ovo bilo zaista značajno poboljšanje topologije masovnog putničkog saobraćaja. Čak i tri linije metroa još uvek ne bi obezbeđivale vezu paralelnu auto putu toliko na jugu, dakle "ispod" njega, što je ogromna naseljena površina. Recimo tako bi se olakšala veze tipa zapadni deo Novog Beograda - Banjica, ili odredišta još dalje na istok.

Takve veze ka Autokomandi bi možda mogle da prolaze nekim od ovih trasa. Ovo je samo ovlašna skica i nisam se trudio da detaljno proveravam šta je od ovoga zaista moguće. Pogotovo što ne znam ni kako bi po poslednim verzijama trebalo da izgleda prostor ispred stanice, ka auto putu. Treba proveriti i nagibe, poluprečnike krivina za šine, eventualne prepreke u vidu bitne infrastrukture itd. Međutim bar neke od putanja koja su ovde ucrtane su verovatno moguće.

Tramvajska-trasa-Mostar-Prokop-Autokomanda-2.jpg
 
Prilično živ objekat, obzirom da je na užasnom mestu i u nedođiji na kraju sveta.. još pod radovima..
 
I stanica u Novom Sadu je bila u nedođiji kad se gradila (bukvalno na njivi) pa eto ga grad došao. Tako će i ovde, očekujem u narednih 10 godina da taj kraj bude potpuno drugačiji, verujem da će da nikne dosta poslovnog prostora na tom mestu.
Povezanost gradskim i prigradskim prevozom su rak rana i to pod hitno treba rešavati
 
Još "kuću cveća" kad isele gore i izgrade naselje na tom mestu sa par desetina zgrada. 🙂
 
Prokop je 200 metara od autoputa i vazdušnom linijom 1.3 km od Slavije. Stanica nije toliko daleko koliko nisu završene glavne pristupne saobraćajnice ka autoputu i doveden javni gradski prevoz. Osim BG voza kroz Prokop trenuno nema kvalitetnih linija javnog prevoza.
 
Poslednja izmena:
Vrh