Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

И спојио си... Кнеза Милоша и Славију.

Један од најважнијих пројеката у Београду треба да буде спајање Мостара и Аутокоманде трамвајем. Онда нам је и 9-ка из Војводе Степе за 15 минута у Блоковима. Та веза ем што спаја Прокоп, ем даје потпуно нов квалитет трамвајској мрежи.
То би било компликованије због мукотрпне експропријације, али једно није у супротности са другим. Прокоп и треба да буде веће чвориште. За сада је слепо црево.

Pa pre par poruka sam već poslao kako to može da se uradi brzo i uglavnom bez eksproprijacija. Evo ponovo, sa izdvojenom samo jednom varjantom putanje. Skoro sve je na javnom zemljištu i uglavnom ide po postojećim ulicama.

Tramvajska-trasa-Mostar-Prokop-Autokomanda-2-1.jpg
 
Проблем је што то није унето у план шинскох система. По мени Прокоп треба "напасти" са трамвајем из свих праваца, овде имамо приступ са доње стране, ближе аутопути, ја бих додао и приступ са горње стране из правца Војводе Путника, тј. Кнеза Милоша, као и продужетак трамваја из Ресаваке и провлачења још једног правца Делиградском. Тако би добили и брже везе са Бановим брдом и Војводе Степе, али и Славијом, Ташмајданом и Теразијама.
 
Ili, još jedna varjanta. Ako kasete za metro zaista ne mogu da se iskoriste, onda mogu da se iskoriste za tramvaj, pa bi tako on ne samo spajao Mostar-Prokop-Autokomadu, nego bi putnike izbacivao tačno na peron stanice. Jedno što tada treba izlaz iz kasete da skrene u stranu i odmah da izađe na površinu ulice iza stanice. Međutim to nije veliki problem (dodati mu bočno račvanje koje ostavlja slobodan nastavak originalnog pravca pružanja, a zatim uspon duž ulice). I još se povezuje stadion. Pa čak i ako kasete mogu da se iskoriste za metro, ali dugo neće biti potrebne, opet se privremeno tuda može provući tramvaj, a kasnije i dalje može da ostane da saobraća kao jedan ili dva razdovojena segmenta koji dolaze do svakog ulaza stanice posebno.

Tramvajska-trasa-Mostar-Prokop-Autokomanda-3.jpg
 
Poslednja izmena:
или можда овако?

Hvataj.JPG


а постоје и овакве варијанте (десни клик за већу резолуцију). дакле, само линија 44:

44.jpg


или више линија (укључујући и линију 41П, која може за почетак да буде аутобус):

prokop.jpg
 
Овај господин са дужом косом беше директор ИЖС?
 
Pa pre par poruka sam već poslao kako to može da se uradi brzo i uglavnom bez eksproprijacija. Evo ponovo, sa izdvojenom samo jednom varjantom putanje. Skoro sve je na javnom zemljištu i uglavnom ide po postojećim ulicama.

Tramvajska-trasa-Mostar-Prokop-Autokomanda-2-1.jpg

Kad si zadnji put prošao Zvečanskom?
 
Dobro je da su juzni susedi zainteresovani. Davno sam putovao po Makedoniji vozom, bilo je bas uzbudljivo, lepa zemlja.
 
Pa pre par poruka sam već poslao kako to može da se uradi brzo i uglavnom bez eksproprijacija. Evo ponovo, sa izdvojenom samo jednom varjantom putanje. Skoro sve je na javnom zemljištu i uglavnom ide po postojećim ulicama.

Tramvajska-trasa-Mostar-Prokop-Autokomanda-2-1.jpg
овде има превелика висинска разлика где пруга излази из тунела па би врв боље било да се иде ДОбропољском, паралелним улицом ка аутопуту.
Мада она путања кроз прокоп би била супер
 
Komercijalna ponuda je sledeca - cafe, 2xpriprema hrane, pekara, restoran, 4xmaloprodaja, 5xstandove - tako da ce imati neki ambijent, ali nikako da je ovo po nekom komercijalnom stnadardu. Najgore su prosle maloprodaje, bice guzve oko pekare, za restorant ce mo videti sta ce imati u ponudi. One 5 standovd najverovatnije neku brzu hranu?
OSNOVA STANICNE ZGRADE-001.jpg
 
Један од најважнијих пројеката у Београду треба да буде спајање Мостара и Аутокоманде трамвајем. Онда нам је и 9-ка из Војводе Степе за 15 минута у Блоковима. Та веза ем што спаја Прокоп, ем даје потпуно нов квалитет трамвајској мрежи.

Kao (trenutni) stanovnik Vojvode Stepe ovo smatram vraški dobrim planom. Em bi se stizalo brže na NBG em bi konačno dobili krštenu vezu sa Prokopom, uostalom kao što si i napisao.
Danas je potrebno od ŽS NBG do Karađorđevog Parka 25-30 minuta 9kom što je preeeviše, zbog toga često presedam na Karađorđevom da bi "baru preskočio" BG:VOZ-om pod uslovom da se kockice slože, dešavalo se da izađem iz 9ke BG:VOZ kasni 10-15 minuta (još stalno uglavi dodatno u Prokopu) i na NBG uđem u isti tramvaj iz kojeg sam izašao kod Autokomande.:ROFLMAO:
Mada obično sve funkcioniše, rešavanjem ovog dela trase konačno bi putovanje tramvajem postalo atraktivno, o vezi sa glavnom Žel. stanicom da ne pričamo.
Jedino bih tu pojačao Banjica-Slavija u špicu, jer dosta ljudi putuje do Hrama/Slavije, trebalo bi pojačati i 7cu malo, no onda treba razmišljati o rasterećenju Jurija Gagarina gradnjom još jednog tramvajskog pravca na NBG-u, ali to je već odavno potrebno tako da se uklapa u planovima.
 
Komercijalna ponuda je sledeca - cafe, 2xpriprema hrane, pekara, restoran, 4xmaloprodaja, 5xstandove - tako da ce imati neki ambijent, ali nikako da je ovo po nekom komercijalnom stnadardu. Najgore su prosle maloprodaje, bice guzve oko pekare, za restorant ce mo videti sta ce imati u ponudi. One 5 standovd najverovatnije neku brzu hranu?
Pogledajte prilog 176039
Zna li se koji će se lokali, ili čiji, otvoriti?
 
Kao (trenutni) stanovnik Vojvode Stepe ovo smatram vraški dobrim planom. Em bi se stizalo brže na NBG em bi konačno dobili krštenu vezu sa Prokopom, uostalom kao što si i napisao.
Danas je potrebno od ŽS NBG do Karađorđevog Parka 25-30 minuta 9kom što je preeeviše, zbog toga često presedam na Karađorđevom da bi "baru preskočio" BG:VOZ-om pod uslovom da se kockice slože, dešavalo se da izađem iz 9ke BG:VOZ kasni 10-15 minuta (još stalno uglavi dodatno u Prokopu) i na NBG uđem u isti tramvaj iz kojeg sam izašao kod Autokomande.:ROFLMAO:
Mada obično sve funkcioniše, rešavanjem ovog dela trase konačno bi putovanje tramvajem postalo atraktivno, o vezi sa glavnom Žel. stanicom da ne pričamo.
Jedino bih tu pojačao Banjica-Slavija u špicu, jer dosta ljudi putuje do Hrama/Slavije, trebalo bi pojačati i 7cu malo, no onda treba razmišljati o rasterećenju Jurija Gagarina gradnjom još jednog tramvajskog pravca na NBG-u, ali to je već odavno potrebno tako da se uklapa u planovima.
Yupp. Onda bi mogao da se aktivira i Stari železnički za tramvaj, mada verujem da će biti za železnicu.

Bilo bi vrlo bogougodno u tom slučaju, takođe, da se izvede i jedan krak tramvajske pruge 'nizijskom' trasom po Voždovcu, negde uz autoput ili malo iznad njega ka Medaku. Ako je mogućno.
 
@orjen
Šta se podrazumeva pod maloprodaja?

@Пантограф
U planu za metro, linija II faza 1, dostavljena je mapa sa svim šinskim sistemima. Prema njoj je predviđen tramvaj preko Starog železničkog mosta, ali samo iz pravca Rakovice / Banovog brda i direktno bi se nadovezivao na Bulevar Milutina Milankovića kod raskrsnice sa Milentija Popovića.​
 
Могли би да поруше БИП и ове старе куће, па да направе један велики плато испред станице, станични трг ка аутопуту

Pogledajte prilog 176057

Po raznim najavama o kojima se pisalo, petlja Mostar će na kraju biti okružen sa bar tri, a verovatno četri kule.

Pogled na petlju Mostar iz drona.jpg


Već imamo Skyline na severu. Na istoku se kopa bivša zgrada bombardovane policije, i tu ide druga kula. Na jugu se sigurno ruše zgrade fabrike piva i tu verovatno ide treća kula. Sad samo čekam kad ćemo čuti nešto o lepotama simetrije, pa da se predvidi i četvrta kula na četvrtom uglu, za zapadu, uz nove zgrade hotela kod starog mlina. Tu su samo neke stare, oronule i niske zgrade, sem jedne novije koja je nelegalna, što svakako ne odgovara ni sadašnjem a kamoli budućem okruženju. Verujem da se već sada može reći da su četri kule na četri strane Mostarske petlje praktično sigurna varjanta pošto se posle visoke gradnje u Beogradu na vodi i posle Skajlajna takvom rešenju više ne može ozbiljno prigovoriti.

Međutim za sada je ta, zapadna strana petlje slobodna (tj ono što tu postoji se ionako ruši), pa još uvek možemo rezervisati trasu za odvajanje tramvaja kod Starog mlina, onako kao što sam ranije nacrtao. Smetnja je samo ta jedna nelegalna zgrada (iako bi za nuždu moglo i kroz njeno dvorište), pa samo nju treba rušiti odmah, a ostalo može i kasnije kad se pojavi investitor za četvrtu kulu. Tramvaj se kasnije može integrisati u prizemlje kule ili njenog prizemnog aneksa, pa budući da će ionako imati ogromnu visinu, kao i tri ostale kule, to joj neće smetati da zauzme čitavo zemljište sve do zgrade vodovoda i kanalizacije, niti joj bitno smanjiti ukupnu korisnu površinu. Tako da ne vidim bilo kakvu smetnju tramvajskom povezivanju Mostara i Prokopa. To se može uraditi odmah, brzo i jeftino. Povezivanje Prokopa i Autokomande je već malo komplikovanija priča, međutim ovaj prvi deo od Mostara do Prokopa sam proverio prošavši čitavu trasu i tu nema problema.

Tramvajska-trasa-Mostar-Prokop-Autokomanda-1.jpg
 
овде има превелика висинска разлика где пруга излази из тунела па би врв боље било да се иде ДОбропољском, паралелним улицом ка аутопуту.
Мада она путања кроз прокоп би била супер

Ako misliš na kratki prelaz iz Maleške u Zvečansku preko Gučevske, tu zaista postoji priličan nagib ali to se može savladati i nije problem. U zvaničnom

"Nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima razrade za I fazu prve linije metro sistema"

postoji predviđena nova tramvajska veza do Prokopa koju oni zovu "Transverzala". To je ovde crvena linija.

Tramvajska transverzala do stanice Prokop.jpg


Ta linija se penje baš uz Gučevsku, pa očigledno njen nagib nije problem.

Njihovo rešenje međutim traži kopanje tunela samo za tramvaj ispod kompleksa bolnica, pa je veliko pitanje da li će to ikada biti napravljeno. Plus što je spajanje sa postojećom tramvajskom trasom previše na severu, a u Bulevaru Oslobođenja su uvek ogromne gužve. Bolje je spojiti se na Autokomandi. Plus što se po mom predlogu spaja Mostar i Autokomanda što je po ceo sistem javnog prevoza daleko korisnije od ovoga gore.

Nažalost, kad sam najzad našao standarde za tramvajske baštice i krenuo da merim širine ulica ispostavilo se da od više predoženih ova konkretna varjanta, "iz Maleške u Zvečansku", ustvari nije moguća, tako da pitanje nagiba Gučevske i nije relevantno.
 
Kad si zadnji put prošao Zvečanskom?

Nažalost u pravu si. Ne samo Zvečanska, nego su sve obližnje paralelne ulice previše uske za tramvaj. Mada sam odmah jasno rekao da sam proverio samo deo trase od Mostara do Prokopa, a da su deo od Prokopa do Autokomde tek ideje o potencijalno mogućim trasama koje tek treba proveriti. Imao sam utisak da ako nema centralnog stuba za osvetljenje i ako se napravi kombinovana ulica i za tramvaj i za automobile, postaje moguće da se uglave i šine. Nažalost nije tako. To ipak ostavlja ionako najbolju od svih varjanti tamo ucrtanih trasa. Onu gde tramvaj prolazi kroz kasetu za metro, pa tako i kroz samo stanicu, i još povezuje Mostar i Autokomandu preko Prokopa i stadiona. Pošto se izgleda te kasete ne mogu koristiti za metro, zašto da tuda ne prolazi tramvaj? A to jeste moguće. Doduše tad se pojavljuje problem da treba malo preraditi deo tih kaseta koji je na samom kraju, ispod ulice, tako da tu trasa skreće za 90 stepeni. Međutim pošto je to izvan same stanice i ispod ulice, to je moguće uraditi i posle njenog puštanja u rad. Za sada ne vidim ozbiljan problem sa ovom verzijom tramvajske trase. Ne bi bila skupa, a mogućnost da ljudi uđu u tramvaj bilo gde u gradu i iskrcaju se direktno na peron zelezničke stanice Beograd Centar bi bila zaista OGROMNA praktična prednost. Daleko iznad cene njene izgradnje. I još bi poprečno povezali dve važne grane tramvajskog saobraćaja ka jugu, što neće uraditi ni njihov predlog za tramvaje (prethodna slika), ni čak tri linije metroa (što će biti ko zna kad).

Tramvajska trasa Mostar - Prokop - Autokomanda 3.jpg
 
Poslednja izmena:
Meni je logično da ide uz autoput, ima stajalište Prokop/Hitna pomoć i da onda gde je sad isključenje za Oblakovsku ide tramvaj i uključi se pre kružnog na Autokomandi. isključenje za Oblakovsku se pomeri negde gde je stajalište autobuskog međugradskog.
 
Vrh