Šta je novo?

Zlatibor

Ево гледам сада на гугл мапама, ово просто није упоредиво са Златибором. Златибор је неупоредиво више изграђен.
Ово су мала ски насеља.
 
A vidiš li razliku između zlatiborskih i tih francuskih?
Ogroman prostor između zgrada koje se uklapaju u ambijent vidim na tim slikama.
A na Zlatiboru je jedna na drugoj. Pogleda nema. A i kada ga ima, on traje samo do trenutka kada če ga buduća komšijska zgrada zakloniti.
 
Meni je iskreno lepo da vidim visoke zgrade i velike hotele na planinama. Evo jednog lepog primera iz Francuske, u pitanju je zimovalište Les Menuires. Meni je ovo stvarno lep ambijent, ako bi se Zlatibor razvijao u ovom pravcu to bi bio pun pogodak. Ovde čak ima i viših zgrada od 15 spratova, a na Zlatiboru mislim da ni jedna zgrada nije viša od 10-11 spratova.
Visina nikada nije bila problem, glavni problem je bilo nasleđe odnosno sitne iscepkane parcele na kojima su bile planinske kućice-vikendice i nesloga susednih vlasnika kod ukrupnjavanja istih. Urbanizam je dobro predvideo i ponudio veće koeficijente za veće površine parcele ali inat, tvrdoglavost i sumnja kod komšijskih i međuljudskih odnosa je verovatno najviše kumovala i presudila...naša stara boljka! S jedne strane pravo privatne svojine na šta se nije moglo uticati, a s druge strane razvoj koji nije mogao da čeka, plus što su bili opoziciona opština koja nije imala nikog na republičkom nivou da im pomogne. Tih 300x300m u centru se da srediti dobrom fasadnom arhitekturom
Ključno je da su se okrenuli vrhunskim svetskim sadržajima kroz novi projekat koji kreće ove godine, a imamo i male privrednike i turističke radnike sa vizijom istinskog Zlatibora...
04.jpg
08.jpg

05.jpg

To je @Orfanelin i mali deo odgovora na našu diskusiju.
 
Poslednja izmena:
Ključno je da su se okrenuli vrhunskim svetskim sadržajima kroz novi projekat koji kreće ove godine, a imamo i male privrednike i turističke radnike sa vizijom istinskog Zlatibora...
Slažem se, meni je san da Zlatibor u jednom trenutku za Srbiju bude ono što su Porto Montenegro, Porto Novi i Luštica Bay za Crnu goru. Prosto da se na taj nivo sadržaja i klijentele cilja.
 
Ispravka: Čajetina nikad nije bila opoziciona opština. To veruju samo oni koji nisu poznavali lokalne prilike. Sve sa dozvolama za gondolu, radne akcije i slično bile su samo predstave za javnost.
Setimo se samo kad je krenula gradnja ovakva kakvu znamo. Nije sigurno prošle jeseni kad je Stamatović prišao SNS.
 
A vidiš li razliku između zlatiborskih i tih francuskih?
Ogroman prostor između zgrada koje se uklapaju u ambijent vidim na tim slikama.
A na Zlatiboru je jedna na drugoj. Pogleda nema. A i kada ga ima, on traje samo do trenutka kada če ga buduća komšijska zgrada zakloniti.
Dobro zapažanje. U visokim Alpima ovakve zgrade i imaju smisla, jer nekako pokušavaju da "imitiraju" tu moć Alpa. Takođe su na samom skijalištu tako da ljudi u njima mogu da uživaju u pogledu na staze, žičare, vrhove i slično. Analogija bi bila kada bi u podnožju skijališta Tornik nikle zgrade, ali s obzirom na ambijent trebalo bi razmisliti kakve bi se zgrade zidale.
 
Šta ti je tačno katastrofa...!?

Slažem se, meni je san da Zlatibor u jednom trenutku za Srbiju bude ono što su Porto Montenegro, Porto Novi i Luštica Bay za Crnu goru. Prosto da se na taj nivo sadržaja i klijentele cilja.

I biće, meni je žao što se onaj trougao kod autobuske izgradio, ali se nadam da kad prebace pijacu negde taj deo ostave za parkić, da zasade već gotove borove uokolo koji će prekriti one ružnjikave fasade, a te fasade lagano rešavati kroz državni program za ulepšavanje fasada
 
Sva tri projekta u CG su od starta rađena po urbanističkim i arhitektonskim projektima. Luštica će dobiti i nove saobraćajnice.
Ne ulazim u samu investiciju, niti uticaj na lokalnu zajednicu, pričam samo ovako vizuelno.
I to nam je sada WoW zato što smo zastranili u našem hibridnom divljem kapitalizmu a 80-tih smo imali Slovensku plažu koja nije ništa slabiji projekat iako nezavršen.
Sumnjam da bilo koji projekat u Srbiji ovo ispunjava osim par stambenih kompleksa.
 
Još malo inspiracije za Zlatibor - u pitanju je zimovalište Avoriaz u Francuskoj. Po meni je ovo prelep ambijent i jako dobra inspiracija za Zlatibor. Mislim da delovi Zlatibora imaju perspektivu da se razviju u ovom pravcu i tako će se zakoniti one ružne zgrade u centru i dobićemo ovakav ambijent.

PHOTOGRAPHE-ARCHITECTURE-AVORIAZ-18.jpg
8755424.jpg

Avoriaz-Enchanting-c-Alastair-Philip-Wiper-5.jpg
 
Ok onaj deo kod autobuske stanice, slažem se, moglo je drugačije, ali to je završeno i više nema nazad. Tako da je bitno da se fokusiramo da na dalje gradja bude više u ovom fazonu.
 
Треба направити урбанистички план, а не зидати по парцелама као по Крњачи и Лединама.
 
Треба направити урбанистички план, а не зидати по парцелама као по Крњачи и Лединама.
Napravljen davnih dana! Opisao sam problem ranije, puno malih iscepkanih parcela sa vlasnicima kojima nije dirana neprikosnovenost vlasništva pa makar bilo i 3 ara! Moglo je to drugačije ali su morali da donesu zakon o eksproprijaciji na osnovu urb.plana i da se vlasnik manje pita od krupnog investitora koji ulaže. Istovremeno da lokalna samouprava odredi cenu otkupa placeva i kuća i jednostavno isplati "vikendaše" (mali placevi sa vikendicama)...bili oni zadovoljni ili ne
Ali ko je to smeo da uradi pre 10-15 godina...!?
 
Veceras objavljeno, autoput do Mačkata će biti izgrađen do kraja 2026, kreću čim završe deo do Požege krajem ove godine...znači neko se konačno opametio da zlatiborske kapacitete uključi u Expo 2027.
Cene nekretnina će opet u nebo!
 
Veceras objavljeno, autoput do Mačkata će biti izgrađen do kraja 2026, kreću čim završe deo do Požege krajem ove godine...
Ovo je odlična vest, međutim ne treba zaboraviti na autoput do Boljara jer su i Crnogorci požurili da završe svoj deo, doduše do 2030, ali rekao bih da je ipak komplikovanija i znatno duža deonica, i da je nikako ne treba podceniti, iako se slažem da je deonica do Mačkata prioritetnija.

Nadam se, obzirom na žurbu da do Expoa sve bude gotovo, da će ovog puta eksproprijaciju i geološka istraživanja uraditi na vreme, tj. da će po završetku autoputa do Požege samo nastaviti dalje sa gradnjom (trasiranje i ostalo) a ne da se čeka da se prvo uradi eskproprijacija i ostalo, pa da se tu izgubi dodatno vreme.

A šta je veliki respirator rekao, je l će biti baš autoput ili ipak brza saobraćajnica?

Nek bude i brza saobraćajnica sa potpuno denivelisanim ukrštanjima, dobićemo rešenje trenutnih problema, iako bih ja naravno više voleo pravi auto put u punom profilu, a brza saobraćajnica može u nastavku od Mačkata do Kotoromana
 
Veceras objavljeno, autoput do Mačkata će biti izgrađen do kraja 2026, kreću čim završe deo do Požege krajem ove godine...
Koliko znam mi se od Nikoljdana 23 već vozimo do Požege. Majko moja koliko bestidnosti u moru laži. Dakle, dno dna...Postavio bih sad tu pesmu Đoleta Balaševića, ali moram da prekinem.
 
Ovo je odlična vest, međutim ne treba zaboraviti na autoput do Boljara jer su i Crnogorci požurili da završe svoj deo, doduše do 2030, ali rekao bih da je ipak komplikovanija i znatno duža deonica, i da je nikako ne treba podceniti, iako se slažem da je deonica do Mačkata prioritetnija.

Nadam se, obzirom na žurbu da do Expoa sve bude gotovo, da će ovog puta eksproprijaciju i geološka istraživanja uraditi na vreme, tj. da će po završetku autoputa do Požege samo nastaviti dalje sa gradnjom (trasiranje i ostalo) a ne da se čeka da se prvo uradi eskproprijacija i ostalo, pa da se tu izgubi dodatno vreme.

A šta je veliki respirator rekao, je l će biti baš autoput ili ipak brza saobraćajnica?

Nek bude i brza saobraćajnica sa potpuno denivelisanim ukrštanjima, dobićemo rešenje trenutnih problema, iako bih ja naravno više voleo pravi auto put u punom profilu, a brza saobraćajnica može u nastavku od Mačkata do Kotoromana

Biće AUTOPUT. Koliko znam geologija je završena i projekat je bio negde na 80% završenosti, sad je verovatno i više.
Što je isto interesantno i moravski koridor, autoput Preljina-Pojate će isto biti završen u slično vreme pa će se sa Zlatibora moći autoputem do Niša i dalje ka Grčkoj ili Bugarskoj
 
@beli labud znaš li možda broj tunela, dužina najdužeg tunela i sl. do Mačkata?

I da li se planira nadogradnja puta od Mačkata do Zlatibora u 4 trake (profil brze saobraćajnice ili bulevara) do samog ulaza u Zlatibor, jer mislim da će to biti neophodno kada autoput stigne do Mačkata
 
Autoputem do izlaza ima 178km to je 82 minuta. Od izlaza je većim delom u 3 trake, ali verujem da će i to lokalni organi da prošire na 4 trake ako bude gužve.
Ali pazi 82 minuta od Beograda, nema više razloga odatle za žurbu tih par kilometara :)

Imam negde projekat, šta će ti broj tunela i dužine?
 
Vrh