Visina nikada nije bila problem, glavni problem je bilo nasleđe odnosno sitne iscepkane parcele na kojima su bile planinske kućice-vikendice i nesloga susednih vlasnika kod ukrupnjavanja istih. Urbanizam je dobro predvideo i ponudio veće koeficijente za veće površine parcele ali inat, tvrdoglavost i sumnja kod komšijskih i međuljudskih odnosa je verovatno najviše kumovala i presudila...naša stara boljka! S jedne strane pravo privatne svojine na šta se nije moglo uticati, a s druge strane razvoj koji nije mogao da čeka, plus što su bili opoziciona opština koja nije imala nikog na republičkom nivou da im pomogne. Tih 300x300m u centru se da srediti dobrom fasadnom arhitekturomMeni je iskreno lepo da vidim visoke zgrade i velike hotele na planinama. Evo jednog lepog primera iz Francuske, u pitanju je zimovalište Les Menuires. Meni je ovo stvarno lep ambijent, ako bi se Zlatibor razvijao u ovom pravcu to bi bio pun pogodak. Ovde čak ima i viših zgrada od 15 spratova, a na Zlatiboru mislim da ni jedna zgrada nije viša od 10-11 spratova.
Slažem se, meni je san da Zlatibor u jednom trenutku za Srbiju bude ono što su Porto Montenegro, Porto Novi i Luštica Bay za Crnu goru. Prosto da se na taj nivo sadržaja i klijentele cilja.Ključno je da su se okrenuli vrhunskim svetskim sadržajima kroz novi projekat koji kreće ove godine, a imamo i male privrednike i turističke radnike sa vizijom istinskog Zlatibora...
Dobro zapažanje. U visokim Alpima ovakve zgrade i imaju smisla, jer nekako pokušavaju da "imitiraju" tu moć Alpa. Takođe su na samom skijalištu tako da ljudi u njima mogu da uživaju u pogledu na staze, žičare, vrhove i slično. Analogija bi bila kada bi u podnožju skijališta Tornik nikle zgrade, ali s obzirom na ambijent trebalo bi razmisliti kakve bi se zgrade zidale.A vidiš li razliku između zlatiborskih i tih francuskih?
Ogroman prostor između zgrada koje se uklapaju u ambijent vidim na tim slikama.
A na Zlatiboru je jedna na drugoj. Pogleda nema. A i kada ga ima, on traje samo do trenutka kada če ga buduća komšijska zgrada zakloniti.
Slažem se, meni je san da Zlatibor u jednom trenutku za Srbiju bude ono što su Porto Montenegro, Porto Novi i Luštica Bay za Crnu goru. Prosto da se na taj nivo sadržaja i klijentele cilja.
Napravljen davnih dana! Opisao sam problem ranije, puno malih iscepkanih parcela sa vlasnicima kojima nije dirana neprikosnovenost vlasništva pa makar bilo i 3 ara! Moglo je to drugačije ali su morali da donesu zakon o eksproprijaciji na osnovu urb.plana i da se vlasnik manje pita od krupnog investitora koji ulaže. Istovremeno da lokalna samouprava odredi cenu otkupa placeva i kuća i jednostavno isplati "vikendaše" (mali placevi sa vikendicama)...bili oni zadovoljni ili neТреба направити урбанистички план, а не зидати по парцелама као по Крњачи и Лединама.
Ovo je odlična vest, međutim ne treba zaboraviti na autoput do Boljara jer su i Crnogorci požurili da završe svoj deo, doduše do 2030, ali rekao bih da je ipak komplikovanija i znatno duža deonica, i da je nikako ne treba podceniti, iako se slažem da je deonica do Mačkata prioritetnija.Veceras objavljeno, autoput do Mačkata će biti izgrađen do kraja 2026, kreću čim završe deo do Požege krajem ove godine...
Koliko znam mi se od Nikoljdana 23 već vozimo do Požege. Majko moja koliko bestidnosti u moru laži. Dakle, dno dna...Postavio bih sad tu pesmu Đoleta Balaševića, ali moram da prekinem.Veceras objavljeno, autoput do Mačkata će biti izgrađen do kraja 2026, kreću čim završe deo do Požege krajem ove godine...
Ajd da budemo optimisti do 2027. Ja verujem da mu je ovo bitno da završi zbog Expoa.Majko moja koliko bestidnosti u moru laži. Dakle, dno dna...
Ovo je odlična vest, međutim ne treba zaboraviti na autoput do Boljara jer su i Crnogorci požurili da završe svoj deo, doduše do 2030, ali rekao bih da je ipak komplikovanija i znatno duža deonica, i da je nikako ne treba podceniti, iako se slažem da je deonica do Mačkata prioritetnija.
Nadam se, obzirom na žurbu da do Expoa sve bude gotovo, da će ovog puta eksproprijaciju i geološka istraživanja uraditi na vreme, tj. da će po završetku autoputa do Požege samo nastaviti dalje sa gradnjom (trasiranje i ostalo) a ne da se čeka da se prvo uradi eskproprijacija i ostalo, pa da se tu izgubi dodatno vreme.
A šta je veliki respirator rekao, je l će biti baš autoput ili ipak brza saobraćajnica?
Nek bude i brza saobraćajnica sa potpuno denivelisanim ukrštanjima, dobićemo rešenje trenutnih problema, iako bih ja naravno više voleo pravi auto put u punom profilu, a brza saobraćajnica može u nastavku od Mačkata do Kotoromana
Da dobijem "osećaj" koliko je zahtevna deonica, ima li objekta koji može da "pravi" probleme.Imam negde projekat, šta će ti broj tunela i dužine
. . znaš li možda broj tunela, dužina najdužeg tunela i sl. do Mačkata?
Ima 8 tunela ukupno 3.825m , dužine 1.280m, 860m, 490m, . . . 140m., ali ima tu i mostova, nadvožnjaka, petlje Zlakusa i Mačkat, podzidjivanja, . . itd.