Šta je novo?

Zemunski kej

Verujem da je možda i bilo, ali sam morao da podelim
Krenem iz Gospodske da pređem na Kej.... Žena i ja guramo kolica, pređemo pešački....i šta sad.
Alal vera onome ko je ovo projektovao, kada iz centralne šetačke ulice u Zemunu ti na kej jedino možeš da pređeš putem saobraćajnice ili preko zemlje...
1.jpg
2.jpg
31.jpg
 
Šta nije u redu ?
To je odličan iluzionistički , šminkerajski rad, pri kome su korišćeni pravi i kvalitetni materijali
i isti naplaceni u prosečnoj visini i redu velikih umetnika iluzionista .

Evo šta kaže Wikipedija 😇
Илузија (лат. illūsio - чулна обмана, самообмана, варка, уображење, обмана, привид, опсена погрешан је, изобличен опажај извесних објеката или појава у стварности, условљен неким објективним или субјективним чиниоцима. Перцептивне илузије могу се срести у оквиру сваког чулног модалитета. Зато разликујемо: слушне, тактилне, густативне, олфакторне и сл.

Код илузије, увек је реч о опажању (само искривљеном, нетачном) неког реално постојећег предмета или догађаја,
за разлику од халуцинације, где не постоји реални објекат. Kада се током читања не примети словна грешка) или под дејством афекта (када се у мраку шета улицом, неки потпуно безопасни предмет може се учинити као нешто застрашујуће). Посебна врста илузија су пареидолије, када се под утицајем маште у разним стварима препознају облици, фигуре или чак читаве сцене. Тако ће се десити да особа препозна неки облик у облацима, мрљама итд. Сазвежђа су такође добар пример пареидолија. Слична се ствар дешава и код „гледања” у талог кафе у сврху прорицања будућности.

Илузије се срећу код психички здравих особа, али и код особа са акутним, интоксикационим стањима, код људи који су под стресом и код психотичних пацијената.
🥳
 
Poslednja izmena:
Verujem da je možda i bilo, ali sam morao da podelim
Krenem iz Gospodske da pređem na Kej.... Žena i ja guramo kolica, pređemo pešački....i šta sad.
Alal vera onome ko je ovo projektovao, kada iz centralne šetačke ulice u Zemunu ti na kej jedino možeš da pređeš putem saobraćajnice ili preko zemlje...
Pogledajte prilog 152433Pogledajte prilog 152434Pogledajte prilog 152435

Kakvo razbacivanje drzavnih para... Pritom ne mislim na radove, vec na umne glave koje projektuju ovakve svinjarije i primaju sestocifrene cifre iz budzeta.
Odmah tu levo je jos jedan biser - nema pesackog preko puta katastra, pa moramo kroz restoran da prodjemo ili na asfalt. A levo od toga 1000 automobila u pesackoj zoni. Pa opet dalje na levo - Saran ima zavidan parking... Ocekujemo na levo jos bisera, so... stay tuned :)
 
Ima toga još puno, samo se treba vratiti malo kroz vreme i nabrojati sve primere otvorene korupcije koje više niko ne spominje samo zato što su se ljudi silom prilika navikli na njih. Čisto da se vidi tehnika kojom urbanističko nasilje i korupcija postaju normalno stanje stvari.

Ako krenemo od keja uzvodno, prvo se nailazi na restoran Venecija koji je ranije zauzimao samo mali prostor na dograđenoj platformi nad donjim delom obaloutvrde. Očigledna i logična ideja je da se šetalište pored vode zauzima što manje pošto je to primarni sadržaj. I samo ime potvrđuje inspiraciju (Venecija - grad, objekti na vodi, ne na kopnu)

Restoran Venecija - 1527127_10152142506516282_2078686553_n.jpg


Onda su kroz niz postepenih širenja počeli da "osvajaju zemljište" i po dužini i po širini pešačkog šetališta. Na kraju je neko u nastupu neviđenog bezobrazluka odlučio ne samo da bašta treba da pokrije uži deo pešačke stazu uz reku, pa zatim i travnjak (oko posečenog drveća), nego da ispred te bašte još mora da bude i PARKING (često sa dodatkom zaštitnog lanca!) koji po širini odzima JOŠ jedan deo šetališta, ovaj put od njegovog šireg dela. Pešaci mogu da se zadovolje sa preostala dva metra, čisto da se zna kome Kej pripada, a ko je tu samo gost (naravno, ne gost kafane, nego Keja).

restoran-venecija7.jpg


Najvažniji deo gornjeg nivoa keja, uz reku, kao i zeleni pojas koji ga dodatno markira i obogaćuje, prekinut je već ovde.

IMG_6039.JPG


Otkud oni ovde?

IMG_6048.JPG


IMG_6080.JPG


Onda su došli Radikali pa iz Kapetanije isterali matičara i svatove (koga briga za porodicu i demografiju) pa tu uselili svoju kafanu (pošto su prethodno sami sebi iznajmili čuvenu, istorijsku i tobože zaštićenu zgradu Magistrata na 99 godina, da ne bude baš čitavo stoleće). A onda im to nije bilo dosta nego su ispred Kapetanije - sada kafane - napravili plastičnu baraku kao dodatnu kafansku baštu. Naravno na šetalištu i Keju. Pa onda, da ne bude zabune kod neobaveštenih koji i dalje misle da je Kej tobože javna površina - ili nedajbože "njihov" Kej - tj da ne žive u zabludi da Zemunska vlast nije korumpirana, lepo podigoše i nekakvu zidanu kič ogradu, poprečno u odnosu na pravac kretanja pešaka. Naravno, da bi sprečili da pešaci nastave da idu dalje kroz njihov restoran (dakle da ne mogu da nastave da idu po Zemunskom keju). Da se JASNO vidi da je tu, što se njih tiče, "kraj šetališta". Čak su i drveće zasadili, pretpostavljam uz zamisao da bi i onima tvrđim u glavi moralo da bude sasvim jasno čiji je ovaj deo Keja.

IMG_6051.JPG


Iza i pored "ukrasnih stubova i zida", je užasna slepana baraka kao skladište flaša i hrane. Plus kante za đubre. Plus nekakvo ograđeno stovarište verovatno otpadnog materjala jer tamo niko ne ulazi. Naravno, takođe tačno na šetalištu.

IMG_6055.JPG


A ako su pešaci baš tvrdoglavi i žele da idu dalje uzvodno, treba da mirno i bez protesta napuste Kej i skrenu ... gde? Pa, nigde, jer dalje nema staze, samo travnjak, drveće i ulica bez trotoara. Čak i nova rekonstrukcija ulice nije napravila trotoar za pešake iza Ex kapetanije, a sada Radikalske kafane i bašte. Tako da se za turiste već decenijama Zemunski Kej završava kod Radikala pošto dalje nema ni obične pešačke staze koja je vidljiva bilo kome ko nije odavde, a kamoli "čuvenog Zemunskog Keja" kako piše u njihovim brušurama.

Ko je međutim baš drzak i uporan, pa nastavi dalje, bilo kroz travnjak ili kroz kafanu, dolazi do potencijalno divnog trga, koji je to samo potencijalno, jer je ustvari čitav bio i ostao parking za mušterije okolnih kafana. Luka za brodove je napravljena, pa zaključana i zaboravljena.

Ako se nastavi uzvodno, dolazi se do tobože rekonstruisanog i novog dela Keja. Kažem tobože, jer je očigledno da plan rekonstrukcije nije poštovan do kraja. Umesto da urede nastavak šetališta, što je bio jedan od dva osnovna cilja čitavog tog posla i silnih naših para koje su tu uložene, oni su kompletnu gornju površinu prepustili kafanama. Ovde je ipak napravljen MALI popust pešacima jer im je ostavljena bar neka staza za prolaz. Ali u jednom zaista egzemplarnom primeru bukvalno uvredljivog dizajna i otvorenog bezobrazuka, za nastavak čuvenog Zemunskog šetališta pešacima je sasvim bukvalno ostavljen svega 1 METAR prolaza.

IMG_6099.JPG


IMG_6102.JPG


Pa onda, dalje uzvodno, dolazimo do Šarana. Od te tačke pa nadalje, nesrećni šetač shvata da je prethodno "šetalište" od 1 metar širine ustvari bilo velikodušni ustupak raji od strane njihovih aga i begova, i da je trebalo da bude srećan što je ranije imao i toliko. Pošto nadalje nema ni takvog šetališta, nego je decenijama tobože "nezavršeni" Kej kompletno i izgleda trajno poklonjen kafanama tako da svako na "svom javnom placu" sam smišlja koja bi konkretno vrsta kiča bila najmilija njegovim mušterijama. Tako uređenje prostora, Keja i svake susedne kafanske bašte na njemu blage veze nema sa prethodnim. Uporni turista koji baš hoće do kraja čuvenog Zemunskog keja (jer tako piše u reklami Turističkog saveza) ima priliku da idući prometnom ulicom uživa u izložbi kreativnosti te vrste kad god ne mora da se sklanja sa puta kolima koja idu ka SLEDEĆEM parkingu, takođe NA Zemunskom keju.

Sam kraj TAKO "uređenog" Keja je zaboravljeni prastari kontejner koji je izvesni preduzimljivi pronalazač (pogledajte kroz prozor) očigledno otkupio od nekoga, uselio se tamo, i zatim okitio klupama, flašama, slavolucima od plastičnih i metalnih cevi, sunđerima, stolicama sa otpada i sličnim raznovrsnim ukrasima takvog porekla i inspiracije.

IMG_9248.JPG


IMG_9251.JPG
 
Poslednja izmena:
Одлична репортажа @Zuma. Све стоји што си рекао. Лично могу да схватим да су део кеја од Капетаније до Радецког препустили кафанџијама, ипак су кафане саставни део Кеја и служе за финансијки прилив. Али то је онда разлог више да се апсолутно забрани саобраћај у том делу (осим за доставу у одређеном делу дана) и коловоз препусти 100% пешацима.
Овај део око Венеције и Капетаније тешко је и коментарисати.
 
Ima toga još puno, samo se treba vratiti malo kroz vreme i nabrojati sve primere otvorene korupcije koje više niko ne spominje samo zato što su se ljudi silom prilika navikli na njih. Čisto da se vidi tehnika kojom urbanističko nasilje i korupcija postaju normalno stanje stvari.

Ako krenemo od keja uzvodno, prvo se nailazi na restoran Venecija koji je ranije zauzimao samo mali prostor na dograđenoj platformi nad donjim delom obaloutvrde. Očigledna i logična ideja je da se šetalište pored vode zauzima što manje pošto je to primarni sadržaj. I samo ime potvrđuje inspiraciju (Venecija - grad, objekti na vodi, ne na kopnu)

Pogledajte prilog 152495

Onda su kroz niz postepenih širenja počeli da "osvajaju zemljište" i po dužini i po širini pešačkog šetališta. Na kraju je neko u nastupu neviđenog bezobrazluka odlučio ne samo da bašta treba da pokrije uži deo pešačke stazu uz reku, pa zatim i travnjak (oko posečenog drveća), nego da ispred te bašte još mora da bude i PARKING (često sa dodatkom zaštitnog lanca!) koji po širini odzima JOŠ jedan deo šetališta, ovaj put od njegovog šireg dela. Pešaci mogu da se zadovolje sa preostala dva metra, čisto da se zna kome Kej pripada, a ko je tu samo gost (naravno, ne gost kafane, nego Keja).

restoran-venecija7.jpg


Najvažniji deo gornjeg nivoa keja, uz reku, kao i zeleni pojas koji ga dodatno markira i obogaćuje, prekinut je već ovde.

Pogledajte prilog 152503

Otkud oni ovde?

Pogledajte prilog 152504

Pogledajte prilog 152508

Onda su došli Radikali pa iz Kapetanije isterali matičara i svatove (koga briga za porodicu i demografiju) pa tu uselili svoju kafanu (pošto su prethodno sami sebi iznajmili čuvenu, istorijsku i tobože zaštićenu zgradu Magistrata na 99 godina, da ne bude baš čitavo stoleće). A onda im to nije bilo dosta nego su ispred Kapetanije - sada kafane - napravili plastičnu baraku kao dodatnu kafansku baštu. Naravno na šetalištu i Keju. Pa onda, da ne bude zabune kod neobaveštenih koji i dalje misle da je Kej tobože javna površina - ili nedajbože "njihov" Kej - tj da ne žive u zabludi da Zemunska vlast nije korumpirana, lepo podigoše i nekakvu zidanu kič ogradu, poprečno u odnosu na pravac kretanja pešaka. Naravno, da bi sprečili da pešaci nastave da idu dalje kroz njihov restoran (dakle da ne mogu da nastave da idu po Zemunskom keju). Da se JASNO vidi da je tu, što se njih tiče, "kraj šetališta". Čak su i drveće zasadili, pretpostavljam uz zamisao da bi i onima tvrđim u glavi moralo da bude sasvim jasno čiji je ovaj deo Keja.

Pogledajte prilog 152505

Iza i pored "ukrasnih stubova i zida", je užasna slepana baraka kao skladište flaša i hrane. Plus kante za đubre. Plus nekakvo ograđeno stovarište verovatno otpadnog materjala jer tamo niko ne ulazi. Naravno, takođe tačno na šetalištu.

Pogledajte prilog 152506

A ako su pešaci baš tvrdoglavi i žele da idu dalje uzvodno, treba da mirno i bez protesta napuste Kej i skrenu ... gde? Pa, nigde, jer dalje nema staze, samo travnjak, drveće i ulica bez trotoara. Čak i nova rekonstrukcija ulice nije napravila trotoar za pešake iza Ex kapetanije, a sada Radikalske kafane i bašte. Tako da se za turiste već decenijama Zemunski Kej završava kod Radikala pošto dalje nema ni obične pešačke staze koja je vidljiva bilo kome ko nije odavde, a kamoli "čuvenog Zemunskog Keja" kako piše u njihovim brušurama.

Ko je međutim baš drzak i uporan, pa nastavi dalje, bilo kroz travnjak ili kroz kafanu, dolazi do potencijalno divnog trga, koji je to samo potencijalno, jer je ustvari čitav bio i ostao parking za mušterije okolnih kafana. Luka za brodove je napravljena, pa zaključana i zaboravljena.

Ako se nastavi uzvodno, dolazi se do tobože rekonstruisanog i novog dela Keja. Kažem tobože, jer je očigledno da plan rekonstrukcije nije poštovan do kraja. Umesto da urede nastavak šetališta, što je bio jedan od dva osnovna cilja čitavog tog posla i silnih naših para koje su tu uložene, oni su kompletnu gornju površinu prepustili kafanama. Ovde je ipak napravljen MALI popust pešacima jer im je ostavljena bar neka staza za prolaz. Ali u jednom zaista egzemplarnom primeru bukvalno uvredljivog dizajna i otvorenog bezobrazuka, za nastavak čuvenog Zemunskog šetališta pešacima je sasvim bukvalno ostavljen svega 1 METAR prolaza.

Pogledajte prilog 152509

Pogledajte prilog 152510

Pa onda, dalje uzvodno, dolazimo do Šarana. Od te tačke pa nadalje, nesrećni šetač shvata da je prethodno "šetalište" od 1 metar širine ustvari bilo velikodušni ustupak raji od strane njihovih aga i begova, i da je trebalo da bude srećan što je ranije imao i toliko. Pošto nadalje nema ni takvog šetališta, nego je decenijama tobože "nezavršeni" Kej kompletno i izgleda trajno poklonjen kafanama tako da svako na "svom javnom placu" sam smišlja koja bi konkretno vrsta kiča bila najmilija njegovim mušterijama. Tako uređenje prostora, Keja i svake susedne kafanske bašte na njemu blage veze nema sa prethodnim. Uporni turista koji baš hoće do kraja čuvenog Zemunskog keja (jer tako piše u reklami Turističkog saveza) ima priliku da idući prometnom ulicom uživa u izložbi kreativnosti te vrste kad god ne mora da se sklanja sa puta kolima koja idu ka SLEDEĆEM parkingu, takođe NA Zemunskom keju.

Sam kraj TAKO "uređenog" Keja je zaboravljeni prastari kontejner koji je izvesni preduzimljivi pronalazač (pogledajte kroz prozor) očigledno otkupio od nekoga, uselio se tamo, i zatim okitio klupama, flašama, slavolucima od plastičnih i metalnih cevi, sunđerima, stolicama sa otpada i sličnim raznovrsnim ukrasima takvog porekla i inspiracije.

Pogledajte prilog 152501

Pogledajte prilog 152502


Колико је реална и изводљива прича продужења кеја до Пупиновог моста?
 
Produženju kog keja? Da bi nešto moglo da se produži mora prvo da postoji. Stotine metara haotične bespravne gradnje improvizovanih kafana nikako nije moguće poistovetiti sa tradicionalnim Zemunskim kejom iz 1889. godine, jer su čak i tadašnji urbanistički principi nedostižni ideal za ovaj koruptivni haos. Neka prvo srede ovo što je pre par decenija stalo na pola izgradnje, da pešaci za početak mogu komotno da prolaze svojim šetalištem a ne između sto metara kafanskih stolova, da se obala i reka ne prodaju na licitaciji privatnicima, da javna površina koja još nije prodata više ne bude tretirana kao da već jeste privatna, da posle toga najzad privedu kraju bar JEDAN celoviti urbanistički plan, pa ONDA mogu da razmišljaju kako to nešto, što još ne postoji, mogu da produže.

Ovuda je još 1900 i neke porodica već mogla da šeta po uređenoj, zelenoj i održavanoj javnoj površini Keja, uz samu obalu i bez prepreka. Danas ne može.

zemun-setaliste-pored-dunava-kej_slika_O_90621705.jpg
 
Poslednja izmena:
 
Колико је реална и изводљива прича продужења кеја до Пупиновог моста?
Свакако да је изводиво, чак и када причамо о нашим градским буџетима. Негде сам чуо да постоји та идеја, при чему би се као и у случају оног нижег нивоа постојећег Кеја све то радило посипањем камења и другог материјала уз обалу. Сад да ли постоји воља да се жртвују неки други пројекти да би се ово остварило у неко догледно доба, тешко је рећи.
 
Produženju kog keja? Da bi nešto moglo da se produži mora prvo da postoji. Stotine metara haotične bespravne gradnje improvizovanih kafana nikako nije moguće poistovetiti sa tradicionalnim Zemunskim kejom iz 1889. godine, jer su čak i tadašnji urbanistički principi nedostižni ideal za ovaj koruptivni haos. Neka prvo srede ovo što je pre par decenija stalo na pola izgradnje, da pešaci za početak mogu komotno da prolaze svojim šetalištem a ne između sto metara kafanskih stolova, da se obala i reka ne prodaju na licitaciji privatnicima, da javna površina koja još nije prodata više ne bude tretirana kao da već jeste privatna, da posle toga najzad privedu kraju bar JEDAN celoviti urbanistički plan, pa ONDA mogu da razmišljaju kako to nešto, što još ne postoji, mogu da produže.

Ovuda je još 1900 i neke porodica već mogla da šeta po uređenoj, zelenoj i održavanoj javnoj površini Keja, uz samu obalu i bez prepreka. Danas ne može.

zemun-setaliste-pored-dunava-kej_slika_O_90621705.jpg

Док не среде тај горњи део има нижи ниво кеја који је широк и безбедан за шетање и који се завршава негде испред Радецког и одатле би могао наставак.
 
Problem je što onda nikada neće srediti gornji deo, ako pod sređivanjem podrazumevamo velikoj većini građana stvarno koristan javni, a ne privatni prostor. Istu priču sam nažalost već prošao sa "Beogradom na Vodi", kad su regulacionu liniju koja određuje granicu javne i privatne površine drastično pomerili ka reci. Kad sam rekao da je desna obala Save iz više razloga najvažnija rečna obala u Beogradu, pa da je ponižavajuće da uoči klimatskih promena i usred svetskog eko pokreta budući dvomilionski grad ima javnu obalsku zonu širine par metara, rekli su mi da kome fali mesta može da siđe na donji nivo. Drugim rečima, u novom neoliberalističkom pristupu sve što u gradu vredi će postepeno biti prebačeno eliti i bogatima, a raja ide ili u podrum ili u geto, u zavisnosti da li pričamo o vertikalnoj ili horizontalnoj dimenziji. Ako ne branite poslednje plodove u urbanističkom smislu daleko humanijih političkih sistema iz prošlosti Srbije, ubuduće nećete imati ni ovo što još uvek imate. Hajde da prvo vidimo kome će konačno pripasti glavni deo keja, pa ONDA da pravimo prostor gde mogu biti proterani "poniženi i uvređeni" koji će odatle biti izbačeni.
 
Poslednja izmena:
A može da se posmatra i na sledeći način. Da se čeka da se donji deo uradi nakon gornjeg, a gornji se odlaže decenijama...
 

Чишћење Земунског кеја


Градска општина Земун ангажовала је екипе Јавног комуналног предузећа „Градска чистоћа” које су у целодневној акцији механизацијом очистилe и уредилe део обалоутврде и Земунског кеја.

Општина је и овом приликом позвала грађане да укажу на све комуналне проблеме у Земуну, како би се синхронизованим радом са јавним комуналним предузећима третирале све локације. Пријаве се могу послати директно на имејл: info@zemun.rs, попуњавањем апликације „Грађанин инспектор”, која се налази на званичној презентацији ГО Земун – www.zemun.rs, као и посредством Беоком сервиса.

Такође, апелује се на грађане да током времена проведеног у природи, парковима, на игралиштима, шеталиштима уз Дунав не остављају смеће.

11de2c4a36bf21e4ef640ce88418d026_7834255608.jpg


 
Камо среће да овако очисте и шеталиште на левој обали Саве. Питао сам надлежне у нади да се неће правити луди.
 
Vrh