Šta je novo?

Zemunski kej

Да потврдим и ја да је проходно. Могуће да су јуче краткотрајно обуставили саобраћај због припреме радова у Стевана Марковиће. Данас сам видео да су почели да копају ову улицу уз десни тротоар у смеру ка Кеју ослобођења, вероватно постављају цеви које ће везати са структуру у КО. Улица је проходна само смањене ширине, тако да ће бити отежано скретање аутобуса из Стевана Марковића у КО.
 
Tu na cošku ( Kej- S.Markovica) obostrano su objekti EDBa a radovi su vezani za nj. objekat i nj. potrebe.
Radovi su i u Zmaj Jovinoj (ul uz pijacu) koja izlazi na kej. Interesnto i pohvalno je što su se odlučili da umesto kopanja ul. rovova , koriste tehniku bušenja ispod puta tačnije ispod trotoara te je Z. Jovina uglavnom
do samog keja prohodna za saobracaj. 😁
 
Na žalost, parkirani automobili u olovoznoj traci ostaju naša nova realnost.

zemunski-kej-221014-13.jpg
Пишем са закашњењем: какви дивни аутомобили на дивном шеталишту и приобаљу...
 
Ovde treba dovesti 10 pauka i sve da odnesu. I obavezno staviti znak za zabranjeno parkiranje i zaustavljanje. Posle par ovakvih akcija, ne verujem da bi se iko parkirao.
 
Не верујем да постоји воља да се то реши. Логично је да се саобраћај од кружног тока ка Радецком забрани осим за доставна возила у одређено доба дана. Проблем паркирања би се могао решити на пример додавањем монтажног спрата на паркиралишту код Капетаније. И молим лепо, ко хоће у Шарана, Реку и слично паркира како треба на прописном паркингу и пешке неколико минута. До Радецког има 600 метара, што ће рећи 7-8 минута а до осталих ресторана мање. Здраво је чак и за новокомпоновану елиту да се мало прошета. Паркинг ће платити свакако мање него што је бакшиш, ако га уопште дају. Да ме не схватите погрешно, немам ништа против ресторана у том делу, и сам сам их више пута посећивао, и мислим да је у њиховом интересу да се овако регулише саобраћај, јер то да омогућиш ВИП паркинг место појединим гостима испред самог ресторана ће осталим гостима деловати одбојно.
 
Колико постајем више уморан од аутомобила

Не могу да се шетам улицама свог града јер су оне резервисане за аутомобиле, не могу да отворим прозор стана за време шпица због издувних гасова аутомобила, не могу за мање од сат времена јавним превозом игде да дођем у свом граду због гужве аутомобила, зелене површине се крче и бетонизирају због аутомобила, буџет за инвестиције који плаћам иде на "инфраструктуру" која треба да крпи саобраћајне проблеме које праве аутомобили, сад већ постаје немогуће кретати се и тротоаром због паркираних аутомобила

И што је најгоре, ни возачи нису срећни, знам и по себи када сам имао ауто пре пар година и по свим осталим возачима које знам; сви су мизерни и мрзе да возе због саобраћаја и хаоса али им је тако лакше због лењости и непоузданости јавног превоза. И увек се њиховој лењости даје примат па се подразумева да не могу да се прошетају 10 минута од честите гараже до одредишта него увек могу и имају право да паркирају што ближе па макар то био и плато Народне Скупштине
 
Da, grad je pre svega za ljude, a ne za mašine. Ovo drugo mesto se zove fabrika, ili industrijski pogon. Apsurdno je grad pretvoriti u mašinu, a ljude u šrafove. Treba biti glasan, tražiti pomoć i za one koji možda nisu svesni koliko su ugroženi (kao na slici :) ) i stalno ponavljati da ovakvo stanje nije normalno.

Modern Times, Chaplin, 1.jpg


Zato evo poster-poklona za Kailana i sve koji se ne predaju, pa žele da okončaju automobilski teror. Glavna ulica u Zemunu oko 1910. godine, u vrlo visokoj rezoluciji. Levo je stara vojna komanda, a desno je pošta. Obratite pažnju na različiti nivo neravnomernosti površine dva tipa kaldrme. Ova sa strane onemogućava brzu vožnju, kao "ležeći policajac", pa samom svojom strukturom govori da je to prostor za privremeno zaustavljanje ili šetnju. Ali glavna stvar je da je od ukupne širine ulice samo između 1/4 i 1/3 namenjeno transportu. Ostalo je šetalište, korzo, travnjak, ukrasno rastinje, drveće (tri reda) i prostor za zaustavljanje fijakera ili istovar robe bez ometanja svih ostalih, ako to povremeno zatreba. U Beogradu je bilo isto (recimo čuvena slika niz ulicu Kneza Miloša). Kako je bilo, može da bude ponovo. Naravno ne baš isto, ali dovoljno slično. Treba prednost dati javnom transportu kad je u pitanju masovni prevoz (uz što više tunela za šta je Beograd idealan jer je pun brda), a biciklima i električnim trotinetima kad je u pitanju individualni transport. Tu računam bilo koje vrlo malo individualno prevozno sredstvo koje ne zauzima bitno više mesta od čoveka i ne zagađuje vazduh. Pa se onda, recimo, definiše "Faktor dodatnog zauzeća prostora" koji je jednak odnosu površine koju zauzima vaše prevozno sredstvo i površine koji zauzima prosečan pešak. Zatim u skladu sa tim faktorom, i porez na dodatno mesto koje VI oduzimate drugima, koji je proporcionalan tom broju. To bi bilo pravedno: Svako plaća u skladu za urbanim prostorom koji zauzima. Pa kako u stanu (porez na imovinu), tako i na ulici.

1910-Glavna-ulica.jpg


ulica-kneza-milosa-nekada.jpg
 
Poslednja izmena:
Zemunski kej je tipičan primer zone za koju Amirikanci sve češće prave lokalni igračka tramvaj, ili ti Streetcar, i pokazuje se odlično. Tada turističko-ugostiteljska zona čuva draž, da ljudi rado ostave kola malo dalje, a utisak romantike se pojačava. Ako se izbace kola, na keju mogu biti i sajam meda, seoskog turizma, dečja parada razni događaji, a neki jednokolosečni turistički tramvaj sa strane ne bi smetao. Jedino što bi terminus pri kraju keja zahtevao proširenje.

Na drugoj temi o garaži kod Pinkija sam pisao o formiranju Zemunskog bulevara na obodu istorijskog centra, sa većom višespratnom garažom između Aleksandra Dubčeka, 22. oktobra i pomenutog Zemunskog bulevara. Tu bi mogao biti veći autobuski i tramvajski terminus kao i Autobuska stanica Zemun za prigradske, regionalne, međuregionalne, ekskurzione i turističke autobuse.
 
To nije opšte i većinsko pravilo, ali da za određenu samozvanu elitu. Ako se uradi ovako kako sam opisao, privući će srednju klasu i turiste. što nije malo i slabo. Čak može da bude turistički tramvaj Z1, Kalemegdan - Zemunski kej sa fiksnim redom vožnje u neko vreme sa starim tipom tramvaja, i još neki Z2, i slično.
 
Да оспособе она три музејска трамваја, соло Швајцарца и Т4 за вожњу таман за ту линију.
 
Mali turistički tramvaj je lepa ideja. Recimo od Zemunskog pa skoro do Beogradskog putničkog pristaništa. Ili preciznije, od novog Zemunskog putničkog pristaništa, pa ivicom Keja Oslobođenja i Bulevara Nikole Tesle sve do ispod Brankovog mosta. Onda bi turisti trebali samo da prošetaju Brankovim mostom, zbog vidika i slikanja, pa su u Beogradu blizu tvrđave i linijskog parka. Tako bi napravila "turistička veza" Beograda i Zemuna i povezale dve pešačke zone. Kasnije tramvaj može da se produži i dalje, do budućeg memorijalnog centra Staro Sajmište, pa zatim levom obalom Save do zimovnika, ili dokle god može i postoji nešto zanimljivo. Recimo skela do Beograda na Vodi ili Ade Ciganlije.
 
Mislite da ce gospoda sto se besnim autima parkiraju pored stola (maltene u restoran) da se voze tramvajem? Ne bih rekao.
Ne opravdavam uopste ovakvo parkiranje, nervira me i grozno je, ali Zemun je tako siromasan sto se garaza tice, parkinga, ma svega. Kao sto neko rece iznad, potrebno je napraviti bar 2 javne garaze na vise nivoa. Jedna se gradi kod Pinkija i ovde treba jos jedna, ali ne za 100 auta vec za dosta vise.
 
,,.... i ovde treba jos jedna, ali ne za 100 auta vec za dosta vise... ,,
😭👹👎


Šta reci i o samoj pomisli da iko može nekakvom javnom garažom narušavati vizuru Zemunskog keja

Pa i onaj parking ubudjen kod novog kružnog toka je da se čovek od muke ispovraca

I wc četka je korisna , al je niko ne stavlja na trpezu,
sve ima svoje mesto
 
Блокизовати град, јавна гаражетина по једном блоку, ко се паркира ван паркинг места да се слика и стави на екране, и да га направе у сојака и ставе на интернет. Не мора се чак ни наплаћивати казна.
 
,,.... i ovde treba jos jedna, ali ne za 100 auta vec za dosta vise... ,,
😭👹👎


Šta reci i o samoj pomisli da iko može nekakvom javnom garažom narušavati vizuru Zemunskog keja

Pa i onaj parking ubudjen kod novog kružnog toka je da se čovek od muke ispovraca

I wc četka je korisna , al je niko ne stavlja na trpezu,
sve ima svoje mesto
Nisam, naravno, mislio da garaza bude na keju, vec u nekom prikladnijem delu. Koliko je tesko bilo gde u bilizni napraviti podzemnu, ne znam, verujem da nije jednostavno zbog blizine Dunava, ali se nesto mora smisliti jer je stanje haoticno.
 
,,, .... ispod parka ... ,,

Ispod parka je kej a sam obod parka cini ul Marka Nikolica iskorištena za bus okretnice, pride udaljena svega nekih 50 metera od susednog postojeceg nedavno rekonstruisanog pijacnog parkinga.


, ... u nekom prikladnijem delu.... ,,

Zasticeno staro jezgro koje je dobrim delom pešačka zona sa okolnim jednosmernim uličicama teško da ima drugu opciju osim da garažu smeste u blokovskom ,,dvorišnom delu,,
samo radi ilustacije u odnosu na postavljenoj slicici, unutar zgraada po veličini prostora odgovaralo bi na uglu izmedju Kosovske, Beogradske sa Marka Nikolica .

To je vrlo teško izgurati zbog neophodne saglasnosti vlasnika stanara koj treba da pristanu da im 24 h drndanje automobila u akustičnom prostoru grubo narušava život, zdravlje i mir a i usput zbog takvih uslova obori cenu nekretnine.

Mnogo je bolje prihvatiti da se na Kej iz
drugog oblžnjeg Zemunskog dela može dolazi samo javnim prevozom, biciklom ili peške. To jest poraditi na uzdizanju opšte kulture i očuvanja postojecih ambijantalnih vrednosti.
 
Poslednja izmena:
Vrh