Šta je novo?

Zemunski kej

,, .. ispod parka je zemlja a ne kej ... ,,
OK , znaci po vertikali ispod 😄

i to je vrlo upitna opcija zbog periodicnog izlivanja Dunava a taj park i okretnica bude pod vodom nekkih 50 cm.
Nadokmada šteta na vozilima nikad ne bi dozvolila rentabilnost i opravdanost te garaže
 
Ulaz/izlaz ne mora da bude na okretnici, tj. na početnim stanicama. Ima mesta da bude sa keja i sa suprotne strane. Nije to nikakav problem, već je novac problem.
 
. . park i okretnica bude pod vodom nekkih 50 cm.
Da, bude nekad, sada sve redje. Ali, odavno postoje vodonepropusni betoni, nap za bazene. Napravi se bazen i napuni se automobilima, a vlaga i voda ostaju sa spoljne stane.
Inače, biće izgradjen i nastavak novog keja do šlepa, možda i dalje, pa neće biti poplava u parku.
 
Radi poredjenja, građ.parcela kod Pinkija je oko 6.000m2, a u parku oko 7.000m2.

IMG_20221229_091235.png
 
Radi poredjenja, građ.parcela kod Pinkija je oko 6.000m2, a u parku oko 7.000m2.

Pogledajte prilog 151470
Окретница градских и приградских аутобуса, паркинг код кружног тока, пијаце и Пинкија није довољан него треба и испод парка... све у старом језгру града...
Да ли Вама аутомобили баш толико значе или не постоји други начин размишљања, начина живота, културе понашања...
 
Nije dovoljan. Prošetaj tim starim jezgrom i videćeš koliko automobila ima parkiranih svuda. Poenta garaže je(barem meni) da se kola uklone sa površine kako bi pešaci dobili mesta za hodanje i kako bi mogli da uživamo u fasadama
Већ сам раније писао да бих цео простор уз Дунав оивичен улицама: Стевана Марковића (720м) , Вртларском (820м) и Цетињска (500м) на коју бих наставио Гробљанску (340м) волео да видим као пешачку зону (дужине измерене на Гуглу) .
Овде сам прочитао предлог о локалном трамвају који би ишао Главном па до Калемегдана + можда Еко аутобус, у сваком случају кроз Главну (као пешачку зону) може да иде градски превоз као и пре (примера по Европи колико хоћеш, мрзи ме да сада тражим али ако треба документоваћу)...
Томе додајте предлог за спој Булевара Михајла Пупина и Вртларске којим се наставља на Угриновачку а који заобилази / измешта саобраћај из Главне...
Поента: као што је неко већ написао, тиме што омогућаваш лакши доступ/прилаз колима значи да ће се многи пре одлучити да дођу колима и ако не морају, и да ћеш кроз деценију опет морати повећавати капацитете за проточност саобраћаја, паркирање... Једноставно људи су лењи и ако могу да бирају већина неби ни излазила из кола....
 
Garaže su potrebne za automobile stanara, a eventualno i zaposlenih (uz veću tarifu). Tako se njihovi automobili sklanjaju sa ulica, pa staro jezgro Zemuna može postati jedna velika pešačka zona. Ali da te garaže ne primaju automobile onih koji tu ne stanuju ili ne rade. Dakle ne mušterije ili turiste. Za njih treba napraviti garaže po obodu Zemuna, a onda po ivici Keja oslobođenja i dalje ka ušću provući turistički tramvaj koji obezbeđuje internu komunikaciju za sve. Tako bi se smanjio i saobraćaj po ulicama starog jezgra jer oni sa strane kolima tu ne bi ni dolazili zašto što bukvalno ne postoji mesto gde ONI mogu parkirati automobil. Interne veze bi obezbeđivao tramvaj. Biznis bi se u početku bunio, međutim pretvaranje starog jezgra Zemuna u jednu veliku pešačku zonu bi drastično povećalo "autentičnost" starog ambijenta i privlačnost prostora, pa bi posle perioda promene navika oni imali više mušterija nego ranije. Onda možda i neki kruzeri počnu da pristaju u novu luku, mada je pitanje da li im se to isplati tako blizu Beogradske luke. Međutim bar bi lokalna brodska veza sa Beogradom tu mogla da pristaje, isto kao i turistički brodovi ka lesnom odseku, Ratnom Ostrvu i kanalima na levoj obali Dunava. Sve to zavisi od toga da Zemun postane privlačniji za posetu i šetnju, a to je moguće samo ako se uklone automobili i oslobodi prostor za dodatne sadržaje na ulicama. Što podrazumeva direktnu i protočnu vezu Mihajla Pupina - Ugrinovačka, i ovakve selektivne garaže.
 
Poslednja izmena:
Ja sam uporno protiv teorije da više garaža privlači više automobila. Kao da je do sada nekoga sprečavalo nešto da dođe kolima negde?

Više garaža će upravo suprotno smanjiti broj automobila u nekom kraju. Zašto? Pa zato što više neće biti vozača koji će tražiti parking mesto i tako prolaziti kroz uske ulice, nego će znati da tu nema šta da traže i pravo otići u garažu.

Samo je potrebno dobro isplanirati saobraćajne koridore ka i iz tih garaža.

Naravno, cenu treba povećati (sat vremena barem 200 dinara), dati popuste stanarima (5000 din mesečno) i poboljšati gradski prevoz (za početak).
 
Наравно, све се решава политиком паркирања - односно, ценом - али ипак у маоистичкој слици света (богати зли - сиромашни добри, а они између највећи непријатељи, јер је у ствари и врхушка изразито богата само њаке да није) аутомобил је највеће зло и његово коришћење треба да створи готово католички осећај кривице у власника.

И гужве у старим градским језгрима се регулишу - елиминишу - политиком паркирања.

Заправо град може постати потпуно чист од аутомобила ако се изгради нешто гаража, али кога брига.
 
Poslednja izmena:
Ne moraju samo podzemne garaže da se prave. One naravno jesu bolje jer se prostor iznad njih može iskoristiti, ali mogu se napraviti i višespratne garaže. OK, u ovom delu Zemuna se ne bi baš dobro uklopile, ali generalno nama fale garaže, a postoji toliko nekih parcela koje bi bile idealne za garaže po celom gradu. (primer Baba Višnjina)
 
Наравно, све се решава политиком паркирања - односно, ценом - али ипак у маоистичкој слици света (богати зли - сиромашни добри, а они између највећи непријатељи, јер је у ствари и врхушка изразито богата само њаке да није) аутомобил је највеће зло и његово коришћење треба да створи готово католички осећај кривице у власника.

И гужве у старим градским језгрима се регулишу - елиминишу - политиком паркирања.

Заправо град може постати потпуно чист од аутомобила ако се изгради нешто гаража, али кога брига.
Немамо исти поглед на то шта је и како град треба да изгледа, једноставно како Ви имате право да се не слажете са мном тако и ја имам право да се не слажем са Вама...


Garaže su potrebne za automobile stanara, a eventualno i zaposlenih (uz veću tarifu). Tako se njihovi automobili sklanjaju sa ulica, pa staro jezgro Zemuna može postati jedna velika pešačka zona. Ali da te garaže ne primaju automobile onih koji tu ne stanuju ili ne rade. Dakle ne mušterije ili turiste. Za njih treba napraviti garaže po obodu Zemuna, a onda po ivici Keja oslobođenja i dalje ka ušću provući turistički tramvaj koji obezbeđuje internu komunikaciju za sve. Tako bi se smanjio i saobraćaj po ulicama starog jezgra jer oni sa strane kolima tu ne bi ni dolazili zašto što bukvalno ne postoji mesto gde ONI mogu parkirati automobil. Interne veze bi obezbeđivao tramvaj. Biznis bi se u početku bunio, međutim pretvaranje starog jezgra Zemuna u jednu veliku pešačku zonu bi drastično povećalo "autentičnost" starog ambijenta i privlačnost prostora, pa bi posle perioda promene navika oni imali više mušterija nego ranije. Onda možda i neki kruzeri počnu da pristaju u novu luku, mada je pitanje da li im se to isplati tako blizu Beogradske luke. Međutim bar bi lokalna brodska veza sa Beogradom tu mogla da pristaje, isto kao i turistički brodovi ka lesnom odseku, Ratnom Ostrvu i kanalima na levoj obali Dunava. Sve to zavisi od toga da Zemun postane privlačniji za posetu i šetnju, a to je moguće samo ako se uklone automobili i oslobodi prostor za dodatne sadržaje na ulicama. Što podrazumeva direktnu i protočnu vezu Mihajla Pupina - Ugrinovačka, i ovakve selektivne garaže.
Наравно да треба пронаћи решење за паркирање аутомобила станара који живе у старом језгру: да ли са гаражама по ободу или паркинг местима само за власнике станова који би имали пропуснице за улаз (зона успореног саобраћаја где би брзина кретања возила кроз језгро била ограничена на 10км/час), или нека друга решења која пре свега дестимулишу возаче који не живе у старом језгру да "улазе" колима у исти.
 
Ugrinovacka i Prvomajska su vec dovoljno zakrcene, tako da ne znam kuda bi odvelo delimicno izmestanje saobracaja iz Glavne bas u taj deo.
Verovatno u jos vecu katastrofu :D Prvomajska treba da se prosiri, Tosin bunar takodje, ali od toga nema nista jos par decenija sigurno.
 
😄

i to je vrlo upitna opcija zbog periodicnog izlivanja Dunava a taj park i okretnica bude pod vodom nekkih 50 cm.
Nadokmada šteta na vozilima nikad ne bi dozvolila rentabilnost i opravdanost te garaže

Ajde leba ti kada je to periodično okretnica pod vodom 50cm ?

Živim na Keju xy godina i svašta ću još pročitati ovde.
 
Možda pod vodom bude kota -2 ISPOD parka, ali ja u životu nisam video Dunav da se izlio do parka.
 
Нисам стигао да сликам,али јуче сам на једном месту на Земунском кеју између Његошеве и Борчанске видео да је калдрма већ расклиматана.
 
Нисам стигао да сликам,али јуче сам на једном месту на Земунском кеју између Његошеве и Борчанске видео да је калдрма већ расклиматана.
Kako su je pakovali letos, dobro je da uopste stoji na mestu..
 
Ugrinovacka i Prvomajska su vec dovoljno zakrcene, tako da ne znam kuda bi odvelo delimicno izmestanje saobracaja iz Glavne bas u taj deo.
Verovatno u jos vecu katastrofu :D Prvomajska treba da se prosiri, Tosin bunar takodje, ali od toga nema nista jos par decenija sigurno.

U planu je proširenje svih kritičnih ulica u tom delu Zemuna: Ugrinovačke, Prvomajske, Tošinog Bunara, Ivićeve i Vrtlarske, uz vezu sa Mihajla Pupina. A možda i rušenje svih zgrada podignutih na trasi nasipa pruge, tako da se napravi nova veza Tošinog Bunara i Mihajla Pupina. Međutim to je zbog velike cene decenijama daleko, pa jednostavno moramo smišljati šta raditi u međuvremenu, koja bi delimična rešenja donekle pomogla već sad, pošto je trenutno stanje saobraćaja neizdržljivo. A pogotovo kad se uzme u obzir da je plan da Zemun postane drugi veliki pešačko - turistički centar Beograda pošto su najzad shvatili kolike se pare kriju u turizmu, plus uticaj na povećanje zaposlenosti. Međutim onda dolazimo do apsurda da su recimo dali silne pare na novu luku i uređenje ulica, a da istovremeno do njih ne može normalno da se dođe, a i kad se dođe sve je prekriveno smradom i zagađenjem iz auspuha silnih automobila koji po svim pristupnim ulicama maltene stoje sa upaljenim motorima po čitav dan. To ne može biti turistička zona. Bilo bi dovoljno da neko stavi online merač zagađenja na svoju terasu u starom jegru, ili web kameru koja gleda na ulicu, pa da 50% potencijalnih turista odmah odluči da je Zemun jedno od onih mesta gde sigurno neće otići. Čitav pristup je totalno nepromišljen. PRVO se mora srediti saobraćaj, pa onda mogu da misle o ostalom.
 
Vračarizacija Zemuna uzrokuje ogromno povećanje gustine stanovanja i saobraćajne gužve.

Ako verujemo u "Induced Demand" onda je jedino rešenje javni prevoz a ne dodatne trake za automobile.

Ali linija metroa broj dva neće najranije pre sredine iduće decenije. A za dodatne autobuse ili ne daj bože tramvaje ili trolejbuse nema mjesta bez širenja ulica. Šta sa saobraćajem u Zemunu u narednih desetak godina?

Šminkanje Glavne će izazvati godinu dana užasa a neće nimalo rešiti problem. Ni 0. Uska grla Muhar i početka Ugrinovačke ostaju. Koliko god skupa i lepe bila kamena kocka novog trotoara to neće povećati protočnost ulic.
 
Neće se povećanjem broja vozila gradskog prevoza smanjiti ili zaustaviti povećanje broja kola, zato što dobar deo ljudi koji kupuje i koristi ta istakola, živi u ubeđenju da svuda i u svakoj prilici može komotnije i brže da stigne nego nli korišćenjem gradskog prevoza.​
 
Vrh