Šta je novo?

Zagađenje urbane sredine i kako ga se rešiti - izduvni gasovi, buka

Ako bi postojala volje zakonodavca, zakon bi se postovao.
Vrlo ga je lako implementirati, jer ugalj ne mozete da kupujete na pijaci.
Problem je sto EPS nenormaln zaradjuje prodajom jalovine.
Najveci deo populacije spreman je d alozi najlosije gorivo po cenu zdravlja, nadajuci se da nece oni nego komsije da dobiju rak.

Ceo ovaj proces trovanja savrseno se naslanja na nas mentalitet.
 
Pošto nema volje zakonodavca, sve je jasno. Rešenja nema osim smene vlasti i svih direktora javnih predezeća i dolaska potpuno novih ljudi.

Ne bih želeo da zvučim defetistički, ali ništa se ovde suštinski neće promeniti u narednih 10-ak godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894639#p894639:3ona2ek9 je napisao(la):
MC_ » Pet Okt 29, 2021 11:11 pm[/url]":3ona2ek9]
Da. Neki od njih su zaista siromasni. Medjutim ja poznajem ljude na socijalnoj pomoci koji su STVARNO siromasni. Ipak imaju za rakiju tokom godine. Kad bi se odrekli rakije imali bi za bolji ogrev. Da li je moralno kritikovati ljude kojima je rakija jedina radost. Ne znam.
Pa odgovor na to pitanje zna svako ko nije mizantrop. Vidiš, to što ti ljudi koriste jeftin ogrev a piju rakiju nema veze jedno s drugim. Oni tu rakiju piju zato što vole. Zato što im je to zadovoljstvo koje su izabrali. A svi ljudi imaju neko zadovoljstvo u kome stalno uživaju. Govorim o sitnim malim zadovoljstvima za 90% ljudi, ne o nekim ekstravagantnim milijarderskim izmotavanjima. E ovi su samo izabrali da to bude rakija. I imaju pravo na to.

A drugo, iako ne pijem i ne volim alkohol, poslednji put kad sam proverio, rakija u Srbiji je i dalje ultra jeftina. Tako da ta neka logika da bi bili bogatiji za neku bog zna kakvu sumu da ne piju rakiju, i imali za bolji ogrev, prosto ne stoji. I opet - ljudi imaju pravo na neko zadovoljstvo.

Daleko od toga da ih branim što lože smeće i truju i druge i sebe. Ali ta tvoja logika od koje krećeš, ta tvoja deluzija da je ljudskom biću za sreću dovoljno samo da ne kisne, da ima komad mesa, vodu i zaklon od hladnoće... to je ono što je falično u celoj priči. Uostalom, eto, ti imaš višestruko više od toga pa vidiš koliko si nesrećan. Mislim... realno... Samo primećujem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894746#p894746:3vmrj1dk je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Okt 30, 2021 3:23 pm[/url]":3vmrj1dk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894639#p894639:3vmrj1dk je napisao(la):
MC_ » Pet Okt 29, 2021 11:11 pm[/url]":3vmrj1dk]

Daleko od toga da ih branim što lože smeće i truju i druge i sebe. Ali ta tvoja logika od koje krećeš, ta tvoja deluzija da je ljudskom biću za sreću dovoljno samo da ne kisne, da ima komad mesa, vodu i zaklon od hladnoće... to je ono što je falično u celoj priči. Uostalom, eto, ti imaš višestruko više od toga pa vidiš koliko si nesrećan. Mislim... realno... Samo primećujem.

hvala na postu. tera me ne razmisljanje.
Hoces da kazes da su tim ljudima njihova mala zadovoljstva toliko vazna da moraju da pristede na zdravlju (svom i tudjem)?

Mozda je tvoja teorija zaista humana. Zato cenim tvoju pojavu na forumu iako se ne slazem cesto sa tobom.

ja pokusavam da redukujem sebe na te osnovne stvari iako imam vise od toga. Zapravo ja zaista imam napade krivice prilikom tusiranja jer znam da zbog toga purnja dimnjak u Obrenovcu.
 
Ja zaista nemam druge reči do bu******** da opišem ovaj deo intevjua bivšeg ministra za zaštitu životne sredine - Trivana.

Kaže da nije tačan zvaničan podatak Agencije za zaštitu životne sredine, po kojoj saobraćaj u zagađenju vazduha učestvuje samo šest odsto.

“Ja kažem da je saobraćaj daleko veći zagađivač, jedan od ključnih. Agencija mora da promeni metodologiju upoređivanja parametara. Ako neko kaže da sa 500.000 automoblia u Beogradu zagađujemo samo 6 odsto, to nije tačno. Letnje zagađivanje nije mnogo manje nego zimi, šta je uzrok?”, pita se Trivan.

Odakle mu podatak da letnje zagađenje nije mnogo manje nego zimi?

Ostatak intervjua je više manje OK

Bivši ministar za zaštitu životne sredine i član predsedništva SPS Goran Trivan kaže za N1 da do čistijeg vazduha ne možemo doći preko noći i da je potrebno najmanje pet godina uz uslov da se mnogo više investira u životnu sredinu. “U Beogradu se mora prestati sa besomučnom gradnjom i širenjem Beograda ka unutra, mi smo izgradnjom napravili klance, nema više te provetrenosti, to je apsolutno istinita činjenica. Da ne filozofiramo, TENT je jedan od najvećih zagađivača, to je konstanta koja traje cele godine.

Da mi je da vidim bilo kakav dokaz, bilo šta, gde se pokazuju da je saobraćaj veliki zagađivač. Do sada smo imali samo izjave "iz glave" Vučića (standard nam je bolji, zato imamo više vozila na ulicama i to je glavni razlog za zagađenje" i sada ovog, uh, uzdržavam se da napišem k r e t e n a, pa neću to napisati. Ups...

edit - zaboravih link https://rs.n1info.com/vesti/trivan-najm ... agadjivac/
 
Verovao ili ne, uzeo si mi reči iz usta. Baš sam hteo da posle odgovora MC prokomentarišem te Trivanove tvrdnje. Video sam juče kad je na TVu izreko to ''najveće zagađenje dolazi od grejanja i saobraćaja''. Odmah naglas rekoh ''nije tačno''.

Čovek lupa gluposti najstrašnije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894762#p894762:2e7gsxkk je napisao(la):
MC_ » Sub Okt 30, 2021 5:37 pm[/url]":2e7gsxkk]
hvala na postu. tera me ne razmisljanje.
Hoces da kazes da su tim ljudima njihova mala zadovoljstva toliko vazna da moraju da pristede na zdravlju (svom i tudjem)?
Da. 90% čovečanstva to radi. Čak i oni u siromašnim sredinama i krajevima sveta. Npr možda ne jedu čokolade i hamburgere ili ne piju rakiju al zato smotaju duvan pa ubacuju dim u svoja pluća. U islamu je npr zabranjeno preterivati u hrani i/ili alkoholu a čini mi se i cigaretama, ali se zato oni tovare nargilama. U Americi se puno jede. U Africi se dosta pije. Svi imaju nešto. Prosto, u ljudskoj prirodi je.

Da nije, ne bismo ni svi mi ovde na forumu pisali nego bismo koristili vreme i snagu na radne akcije, oranje zemlje, obaranja ličnih fizičkih rekorda, izmišljanje novih izuma i svašta nešto. Ali jbg, svakom čoveku treba dnevna doza zadovoljstva i/ili bar bega od briga i muka. Samo što neki to rasporede na 10 ravnomernih navika a neki sve skoncentrišu na jedno.
Zapravo ja zaista imam napade krivice prilikom tusiranja jer znam da zbog toga purnja dimnjak u Obrenovcu.
Više ćeš dobrog uraditi i za druge i za sebe ako nastaviš da živiš kao i do sad ali više vremena posvetiš aktivizmu ili humanitarnom radu, nego što ćeš da uradiš ako se tuširaš hladnom vodom i odričeš najosnovnijih tehnologija u 21. veku a vreme trošiš na pisanje istih stvari istim ljudima na istom forumu. A bićeš i srećniji i zadovoljniji.
 
субота, 30. октобар 2021.

Председник Центра за локалну самоуправу (ЦЛС) Никола Јовановић упитао је министарку заштите животне средине Ирену Вујовић зашто није завршена инсталација постројења за одсумпоравање на термоелектранама ТЕНТ А и ТЕНТ Б, чиме би се смањиле емисије сумпор диоксида за 90 одсто.

Јовановић је рекао да ресорно министарство није израдило ни званичну мапу црних еколошких тачака у Србији, и оценио да министарка животне средине „прећуткује чињеницу“ је највећи загађивач Земунска топлана која је требало да буде затворена до почетка грејне сезоне.

„Министарка је пропустила да објасни да је загађење у последњих десет година увећано услед старења термоелектрана и главних индустријских постројења, због појаве нових загађивача, али и зато што се становништву за индивидуална ложишта продаје неквалитетан угаљ са великом количином штетних примеса“, рекао је Јовановић.

Вујовић је раније данас рекла да проблем са загађењем ваздуха није скорашњи, и да се дешава сваке грејне сезоне.
 
Koliko sam shvatio zemunska toplana greje bolnicu, zato je ne mogu ugasiti.

Naravno, mogli su do sada već sve toplane u Srbiji da prebace na gas, ali postoje važnije stvari za ovu vlast, kao što je Premijer liga i razne druge stvari.
 
Ja mislim da većina ljudi nije svesna koliko je dato državnog novca za Premijer ligu za narednih 6 godina. Pa pre par nedelja je Njukasl prodat za manje novca.
 
Кабловски оператери не би смели да буду власници телевизијских канала због тога имамо овакав апсурд да ако желиш да гледаш репрезентацију треба да мењаш оператера, исто тако и уколико желиш да гледаш Премијер лигу, то би требало да се законом забрани
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894839#p894839:1syy957b je napisao(la):
Bender Rodriguez » Today, 21:01[/url]":1syy957b]600 miliona evra, tako? Ne pratim apsolutno nimalo pa moram da pitam.

Da. Telekom je toliko platio samo da SBB ne bi kupio. To je mnogo više nego što su mnogi drugi platili.
 
Za 600 miliona je mogao da se popravi kvalitet zivota.
Ali narod voli fudbal.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894861#p894861:aisp6fo0 je napisao(la):
astrodule » Sub Okt 30, 2021 10:12 pm[/url]":aisp6fo0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894839#p894839:aisp6fo0 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Today, 21:01[/url]":aisp6fo0]600 miliona evra, tako? Ne pratim apsolutno nimalo pa moram da pitam.

Da. Telekom je toliko platio samo da SBB ne bi kupio. To je mnogo više nego što su mnogi drugi platili.
Debili.gif
 
Telekomu (čitaj između redova) je bitnije da za'ebe SBB nego da se bilo šta drugo odradi, a što nije njima u korist. Sada su zamislili da postave baznu stanicu na stadionu JNA. I to se setili baš u trenutku kada je zamišljeno da se grade soliteri u Stjepana Filipovića.

A koliko to ide daleko, mislim na borbu za kablovskog operatera, dovoljno govori i to što određeni broj kanala koje imaju i Telekom i SBB, ono što je kod jednih u osnovnoj ponudi, to je kod drugih u paketu koji se dodatno pšlaća. A što se tiče utakmica reprezentacije u fudbalu, tu je SBB dao najbolju ponudu, ali je nakon toga ponudio RTS - u da potpuno besplatno emituju utakmice što su ovi odbili. A na RTS - u je dato objašnjenje da su saznali da nisu pobedili na konkursu tek kada je SBB objavio, jer im nije stigao nikakav odgovor od onih kojima su dali ponudu. Sličan odgovor je dao RTS i za prenos svetkog prvenstva u odbojci.
 
Mislim da kapiram njihovu taktiku. Prebacuju problem na saobraćaj i tako kao nešto rade na poboljšanju vazduha u Beograda.

Da ponovimo da državna SEPA kaže da saobraćaj u zagađenju učestvuje sa 6%

Koliko je u tih 6% autobusa?

Vesić je najavio da će do 2030. godine većinski sistem prevoza u Beogradu biti šinski.

"Kupićemo autobuse na gas, a ove godine kupili smo 10 eklektričnih tako da do 2030. godine nećemo imati nijedno vozilo javnog prevoza koje neće biti ekološki podobno, što je velika mera za smanjenje zagađenja vazduha", naglasio je Vesić.

Dobro, ima i pametnih ideja (na papiru)

Vesić je potvrdio da su vođeni razgovori sa republičkim ministrima i sa Srbijagasom da se ukine participacija za građane koji se priključuju na gasovod kako bi se povećala enegetska efikasnost i smanjilo zagađenje.

I onih srednje pametnih (ne znam baš koliko čist dimnjak utiče na smanjenje zagađenja)

On je rekao da je u planu smanjenje poreza za one zgrade koje postanu energetski efikasne, kao i da su u toku razgovari sa vladom Srbije da se daju subvencije za čišćenje odžaka kako bi se i na taj način smanjilo zagađenje.
 
Мислим да је фора у томе да чист димњак омогућава потпуније сагоревање а тиме и мање штетних гасова.

Иначе то је нешро што би требало да се подразумева а не држава да то субвенционише. Чист димњак је и мања шанса за тровање угљенмоноксидом и са тим се није играти.
 
Studije i istraživanja:
Saobraćaj u Beogradu čini 6% zagađenja (neka bude da je i 10%). Sve ostalo su grejanje i industrija.
Od tih par procenata u saobraćaju, samo delić dolazi od autobusa na dizel.

Vesić i new age kvazi ekolozi:
Hajde da zamenimo dizel autobuse električnim i gasnim a ostavimo skoro milion ostalih dizel vozila na ulicama Beograda!




Deponiju Vinča, industriju (koja purnja i mimo zime), toplane bez filtera, paljenje strnjika, dvomesečni smrad sa govništa oko Beograda, mora Smederevčina i kućnih krematorijuma, mora i mora privatnih automobila u Beogradu sa po jednom osobom unutra... sve smo to rešili. Pa je sad na redu da menjamo proverene dizel autobuse gasnim i elektro. I kad s time završimo, ima Beograd da bude najčistiji na planeti.

Aha. :kafa:
 
Ali pazi ovo. Kada su uveli ona Eko vozila nisu uklonili ni jedno dizel vozilo nego su samo dodali nove Eko linije.

Znači, pravo pitanje je koliko je dizel autobusa do sada povučeno iz saobraćaja i šta su uradili sa njima (tj. šta planiraju da urade sa njima)
 
Vesic zna da u Boegradu postoji publika koja se pali na te eko gluposti. Zato on to prica. Sve je manipulacija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895183#p895183:2l6ir286 je napisao(la):
astrodule » Pon Nov 01, 2021 10:40 am[/url]":2l6ir286]Ali pazi ovo. Kada su uveli ona Eko vozila nisu uklonili ni jedno dizel vozilo nego su samo dodali nove Eko linije.

Znači, pravo pitanje je koliko je dizel autobusa do sada povučeno iz saobraćaja i šta su uradili sa njima (tj. šta planiraju da urade sa njima)
Naravno. Ali objasni to new age kvazi ekolozima koji vide reklamu/ tekst o elektro ili gasnom autobusu i odmah padaju u trans.

Naglim, forsiranim i neplanskim prelaskom na električna i gasna vozila GSPa će se samo stvoriti logistički i tehnički košmari jer neko pokušava da na silu natera preduzeće koje je em zaglavljeno u 1950im, em puno kadrovskih i logističkih problema... da naglo utera u budućnost i prisili da pređu na tehnologije koje drugi uvode korak po korak.

A za to vreme, dok se menja tih užasnih strašnih groznih ubilačkih... 700 autobusa na dizel, koji čađe i dime, ali prevoze po 100 i 160 ljudi... na ulicama Beograda i dalje ostaje skoro pa milion drugih vozila koja isto tako čađe i dime, a u proseku prevoze po 1.5 ljudi.

O čemu onda da pričamo? Ali ne vredi. Sad ti je u toku taj neki eko - fanatizam. Pokažeš ''ekolozima'' Euro 5 auspuh i pokažeš im bateriju i oni odma opčinjeno biraju bateriju. A to odakle će doći energija za tu bateriju, koliko košta pravljenje te baterije, koliko često mora da se menja, i koliko će da truje zemlju kad se jednog dana odbaci (jer reciklirati se ne može)... to koga briga.
 
Eлектрични аутобуси су много лакши зе одржавање, нема ту потребе за мењањем уља и честим поправкама мотора да ту треба мајстор са искуством који по звуку зна шта треба да ради мотору кад га растави.

Не користе се батерије већ кондензатори тако да и у том смислу нема шта да се одржава.

Слажем се са тиме да ови аутобуси суштински не решавају проблем загађења осим у примеру који претходно @ГЛАС ПРИРОДЕ навео
 
Imaju brdo elektronike koja zahteva istu ili skoro pa istu količinu održavanja kao i dosadašnji dizelaši. A GSP nije firma za delikatne sisteme i tehnologije. Oni su i dalje u eri čekića, eksera, Dajčeva i sličnog.

A što se reciklaže tiče, SUS motor kad se reciklira može da se prethodno uspešno očisti od ulja, tj da se to ulje sprovede u ciklus reciklaže i odbacivanja i time ne zagadi zemlju. Dok isplative tehnlogije za recikliranje baterija iz električnih vozila još uvek nisu razvijene, koliko ja znam.


I opet ostaje činjnica koju svi ignorišu, a to je da u gradu sa skoro milion vozila se forsira zamena dizel 700 autobusa koji voze 100 - 160 na električne i gasne, dok okolo ostaje milion drugih vozila sa po 1 - 2 ljudi.

A o grejanju i industriji da ni ne pričam. Ovo sam se samo osvrnuo na ovih 6-10% aerozagađenja od saobraćaja.


Naravno, ni Vesić ni eko brigada se nikad neće pozabaviti industrijom i grejanjem.
 
Koliko je učešće dizel autobusa u saobraćaju u gradu?

Tj. koliko gasova ispuste GSP autobusi, a koliko sva ostala vozila? E pa za za toliko će se smanjiti onih 6% učešća saobraćaja u ukupnom zagađanju za većinu grada.

A pošto se često pominje i ruža vetrova, da li postoji istraživanje koliko BnV smanjuje "promaju" u centru grada, ili barem u Savskoj i okolnim ulicama?

Ali, ne, kao što reče Bender - Eko ekolozi padaju u trans, Vesić skuplja TikTok publiku, ostali mažu oči stalnim ponavljanjem laži da je saobraćaj najodgovorniji i tako čine da više puta ponovljena laž postaje istina...
 
Vrh