Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Komitet za bezbednost saobraćaja je imao takve statistike, ali sada ne mogu da nađem taj fajl. Mislim da je vrlo mali udeo nesreća gde je uzrok brzina na auto-putu.

Ova mera je najlakša za implementaciju jer ne zahteva skoro nikakvo ulaganje. Postavlja se pitanje zašto i druge zemlje to ne uvode, a odgovor može da bude vrlo prost, a to je da nikome nisu potrebni uplašeni vozači koji će da gledaju stalno na brzinomer (ili prosek na bordu) dok voze najbezbednijim oblikom puta.

Još manje je nekome potrebno da ljudi obilaze sa brzinom od 121km/h, nekoga ko vozi 115km/h i time pretiču 30-60 sekundi.

Evo, za vikend sam išao Beograd - Ruma. Vozio sam oko 130-140, bio ubedljivo najbrži. Tek posle 10-ak minuta mi je prosek otišao preko 120, posle Pećinaca sam spustio brzinu da dođem do 120km/h u proseku. Na rampi sam bio 3. i tu mi je prosek, zbog čekanja, pao na 114km/h.

Ovi što divljaju se rešavaju radarima na nadvožnjacima i na slučajno izabranim mestima (benzinske pumpe i odmorišta). Iskreno, ne vidim smisao presretača, kada može da se dojavi kada se vozilo snimi u prekršaju i patrola sačeka divljaka na nekom isključenju (nema tih isključenja bezbroj).

Ne znam da li ste svesni koliko presretači troše goriva. To su prejake mašine.

Vožnja po zaustavnoj traci u Beogradu se rešava kamerama, a ne presretačima.
 
Nije da se ne dešavaju nesreće na auto-putu, ali razlog je često katastrofalan. Evo najnovije koju ne bih komentarisao, ali koja govori gde je problem.

Prvo se u smeru ka Beogradu, kod motela "Stari hrast", zaustavio vozač kombija, izašao iz vozila i sagnuo se ispod, sa zadnje leve strane, da pogleda gde je kvar. U tom trenutku na njega je naleteo "seat kordoba" koji se kretao srednjom trakom.

Od siline udarca na licu mesta poginuo je vozač kombija koji je stajao pored svog vozila, ali i dete u "seatu" koje je nevezano spavalo na zadnjem sedištu.

Ipak ću morati da komentarišem zaustavljanje na auto-putu koje je u Srbiji nešto potpuno normalno (a trougao stoji u gepeku kao ukras, a ako ga i postave to je na par metara od automobila)
 
20180508_182837.jpg


Komentara bez :shock:
 
Što je najgore (najbolje) - stao je tako da ne smeta nikome.

Mnogo više smetaju taksisti iza koji ne stoje u svojoj niši jer sužavaju 2 trake u jednu.
 


Jedan od bisera iz Batajnice. Instruktor lokalne batajničke auto škole nije imao strpljenja da objasni i s kadidatom ispoštuje osnovno pravilo desne strane na semaforizovanoj raskrsnici i dozvolio je kandidatu da "uleti" pred autobus koji je prilazio raskrsnici (momak se skamenio, nije mogao ni da izađe iz auta od šoka). Vozač autobusa (koji je bio pun putnika) se polako pripremao s kočenjem da uđe u stanicu koja sledi nakon raskrsnice i nije očekivao naglo isecanje i nije mogao naglo da uspori (niko nije pao od putnika).
 
Sličan primer malopre i ja doziveh, u 27. marta idemo ka poštanskoj štedionici iz pravca botaničke bašte, ispred mene L, decko vozi, instruktor pored njega i bez žmigavca preko pune linije levo krenuo da skreće u Đušinu ulicu..
Svirao sam, usporio i pomenuo neke clanove porodice tom “instruktoru”..
Da poludi čovek!
 
Baš danas gledam na raskrsnici jednu obuku i uopšte mi nije jasno zašto instruktori toliko forsiraju polukružno na semaforizovanoj rasrksnici upravcu koji nema razdelna ostrva. Vrlo često ih viđam da to vežbaju, a realno nikada nisam video nekoga da pravi polukružno na takvoj rasksnici.



Znam ja da je to po propisima, ali ponavljam da nisam nikada video da neko to radi. Bolje bi bilo da vežbaju više auto-put i gradsku vožnju.
 
ja naprotiv mislim da je ovo dobra vežba, tera kandidate da rešavaju problem po problem i razlože rešenje :D (prvo skretanje u levo, pa zatim vraćanje u traku glavnog pravca nakon što se ispoštuju saobraćajni znaci iz ove ulice levo) i da se oslobode straha od previše vozila u saobraćaju.
 
Ne kažem da nije dobra vežba, ali takve stvari su previše stresne za početnike. Baš sam gledao polaznika, videlo se da je početnik i da je sve radila po naredbi, tj, ništa nije bilo samostalno.

Pa setite se sebe na prvim časovima. Nema šanse da vidimo sve te stvari koje je potrebno videti pri ovakvim manevrima.
 
@Дуле, овакве ствари се не раде на првим часовима, него кад обука мало поодмакне. Али свако од ученика реагује другачије на ово полукружно окретање, некоме је то јако тешко и стресно, иако на полигону то увежбавају стално, али кад оду на улицу, у реалном саобраћају, то је онда сасвим другачија ствар. Има људи који су одвано положили па избагавају оваква полукружна окретања.
 
Ja sam prvi čas posle poligona išao na slaviju (kružni tok), nešto instruktor da odnese pa smo prolazili tuda..
 
Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?
Pa zbog saobracajnica

Vajni ko urbanisti znaju da po vertikali u proseku po 6-10 spratova pakuju ljude da žive i rade na njima
a saobracajnice ostale po vertikali u jednom nivou :lol: :lool: :lol:

Brdovit Bgd je stvoren za auto tunele koje mogu pored automobila sva javna prevozna sredstva i službe hitnih intervencija
i pored toga i dalje ih nemamo
Otkada se to ukazuje da je svaki dan krapom kopan tunel svega po 10 cm ....sada bi smo imali više komada
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=541278#p541278:390azbu9 je napisao(la):
astrodule » Uto Maj 29, 2018 4:14 pm[/url]":390azbu9]Ne kažem da nije dobra vežba, ali takve stvari su previše stresne za početnike. Baš sam gledao polaznika, videlo se da je početnik i da je sve radila po naredbi, tj, ništa nije bilo samostalno.

Pa setite se sebe na prvim časovima. Nema šanse da vidimo sve te stvari koje je potrebno videti pri ovakvim manevrima.

Oprosti, a šta će početnik u saobraćaju?!
 
Pa po izrazu lica bih rekao da joj je to bio do 10. izlazak na ulicu.
A početnici su svi sa manje od 10000km (po nekoj mojoj odokativnoj proceni)

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Da upadnem na temu i prenesem utiske naseg coveka koji godinama zivi u Kanadi i Americi i dolazi ovamo na par godina. Kaze da imamo gori saobracaj od NYC, da smo otprilike kao Hong Kong. Pored toga primecuje i povecanu stroku svuda po gradu. Pri tom, covek ide taksijem, mogu da zamislim kako bi se osecao da vozi. Zadnji put bio pre 3 god.
 
slažem se ja sa duletom, te stvari su stresne, ja se ne sećam svog stresa kao polaznika auto-škole, sećam se stresa kad sam krenuo sam da vozim. Nije mi padalo na pamet da uradim tako nešto kao ovaj polukružni... Izbegavao sam neko vreme semafor na uzbrdici na jednoj raskrsnici :D Ali značilo je što sam to odradio na časovima za kasnije.

Ali ono što mi i sad najviše stresa uvodi je nedostatak kvalitetne horizontalne signalizacije. Ostavlja mogućnost velike slobode našim vozačima a toga se najviše bojim.
 
Pa da. Na časovima i prvih par nedelja uopšte nisi svestan celokupne situacije.

I ja sam izbegavao uske uličice na početku. Doduše svestan sam bio saobraćaja jer sam dosta vozio bicikl po ulici.

Za signalizaciju se potpuno slažem. Doduše, meni više dale znakovi pored i iznad puta koji pokazuju smerove po trakama jer mislim da je to veoma važno.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Generalno, mi Srbi u saobracaju nemamo kulturu, to nije tajna.

Ne kazem za sebe da kao vozac nemam greške, imam ih kao i svaki. Ali uvek pustim onoga ko ne može da se isparkira ili skrene. Nikad ne sviram vozilu auto-skole, a dnevno me u saobracaju uspori bar 2-3.

Bar 90% onih koji sebe zovu extra vozacima...Mogu da im predajem voznju, kako domen vestine, tako i kulture.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oETJDxITRr8[/youtube]
 
Početnik u saobraćaju postaje već nakon prvog časa obuke i biće početnik do poslednjeg časa što znači da kada položi teoriju i praksu, on mora biti jednak sa ostalima.
 
Vladivoje":3rxv5xq6 je napisao(la):
Snimak iz Stare Pazove, od pre neki dan. NO COMMENT.

:arrow: http://informer.rs/vesti/drustvo/383288 ... roj-pazovi
Ovde na žalost postoji jedno ALI :(

Deda je trebalo da dobije možda šamar jer je ko zna šta sve rekao devojci.

Priznao je da je bio pijan (pitanje je da li se ovo može voditi kao saobraćajna nesreća, pa da mu zvanično izvade krv i osude zbog vožnje u pijanom stanju), a svi znamo taj profil ljudi koji svima samo nešto kenjaju i vređaju i svi iz okruženja se nadaju da će neko da ga malo prevaspita, pa neka razmisli sledeći put kada otvori usta. Naravno da neće da razmisli, ali uvek postoji nada da je batina iz raja izašla.

Dečko je upotrebio preteranu silu i za to će da odgovara.
 
Znaš šta, pitanje je da li je matori išta rekao devojci...

Meni ovo više liči na nekakav "nesporazum u saobraćaju", pa je momak zato krenuo da se obračuna...
 
da, 100% je matori pijan toliko šetao levo desno po putu da je ovaj mogao da ga ubije autm... pa se toliko iznervirao da je rešio da ga zamalo ubije sa dva krošea
 
Ma normalno, ovo liči baš na to, jer takav bes se "rađa" samo u saobraćajnim nesporazumima.

Izudara starijeg čoveka na takav način, i još ga ostavi nasred ulice, da ga još neka bu**** pregazi... :roll:

Za maksimalnu osudu, a onu njegovu proglasiti za saučesnika, jer je sa njim napustila mesto događaja, ostavivši čoveka nasred kolovoza...

Najverovatnije su složili priču kako je matori nju verbalno napao...
 
Vrh