Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Pogledajte prilog 1

Mladić udario par i pravdao se da nije imao dobar pregled zbog kola i kontejnera.



Ja sam veliki zagovornik da se parkiranje zabrani 15m pre pešačkog prelaza (a ne 5m kako je trenutno).

Još ako se kombi (ili pikap ili kamion) parkira na poslednjem mestu pre pešačkog, vidljivost je maksimalno smanjena.

Znam da treba brzinu prilagoditi uslovima puta, ali... (uvek neko "ali")

O ovim kontejnerima koji su vrlo česta slika po NBGD raskrsnicama (naročito unutar blokova) ne vredi trošiti reči. Za to neko MORA da odgovara. Ako je mladić uneo u zapisnik te kontejnera, dužnost Policije je da proveri da li ti kontejneri ugrožavaju bezbednost i da li su propisno postavljeni.

Sa obzirom da je u pitanju stariji par koji je udaren, krivica je vrv potpuno na strani vozača, ali brže osobe koje ne gledaju je skoro pa nemoguće ne dovesti u opasnost ako se ide brže od 30km/h.
 
Ako se nema dobar pregled situacije - onda se brzina svede na minimum minimuma. Prosta stvar.
 
Naravno, ali (uvek to ali), neko mora da odgovara za kontejnere koji ne stoje tamo gde treba i to treba da bude olakšavajuća okolnost za vozača (naravno, ne da ga oslobode, ali da dobije manju kaznu)
 
Мислим да ти овај пример са Google Eartha није најбољи јер су контејнери у ствари иза пешачког ако гледамо смер кретања возила, те самим тиме и не умањују прегледност, али се у потпуности слажем за неке друге контејнере а некад и зидане објекте.
 
hmm.. odbrana ce krivca za nesrecu da pokusa da oslobodi i zbog pojacanog suncevog vetra i eksplozije supernove.. ili autobusa koji je samo vozac video.. i uslovi puta spadaju u deo koji si kao vozac obavezan da uzmes u obzir porilikom upravljanja vozilom. Nije kontejner pao sa neba u tom trenutku na raskrsnicu vec je stajao tamo svo vreme.
https://www.blic.rs/vesti/hronika/petri ... ra/324jcmn
 
Ovo može da liči i na dopis gradskim službama, jer sam im veoma slične podneske podnosio pod nos mnogo puta tokom 1990-ih godina, a jedan deo toga sam ažurno slao i dnevnoj štampi. :D

Evo jednog od mojih priloga u dnevnoj štampi, koji je objavljen u POLITICI u avgustu 1999. godine, a odnosi se na ugrađene uslovne strelice na semaforima i njihovo (ne)poštovanje ili (ne)razumevanje od strane vozača, čime se pešaci dovode u veliku opasnost.


 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543887#p543887:29s4hptq je napisao(la):
Vladivoje » Нед Јун 10, 2018 5:12 pm[/url]":29s4hptq]Ovo može da liči i na dopis gradskim službama, jer sam im veoma slične podneske podnosio pod nos mnogo puta tokom 1990-ih godina, a jedan deo toga sam ažurno slao i dnevnoj štampi. :D

Evo jednog od mojih priloga u dnevnoj štampi, koji je objavljen u POLITICI u avgustu 1999. godine, a odnosi se na ugrađene uslovne strelice na semaforima i njihovo (ne)poštovanje ili (ne)razumevanje od strane vozača, čime se pešaci dovode u veliku opasnost.



file.php
Слажем се са изложеном проблематиком, али се не слажем са предложеним укидањем условних стрелица. Некад су изузетно корисне и њихово укидање може довести до непотребних гужви.
У осталом на западу се условно десно подразумева (не мислим на земље где се вози погрешном страном улице :D ). Знам, наши возачи су другачији него западни, али много возачи поникли у БГ сада возе у тим западним земљама и немају проблема са условним десним, нити пешаци имају због њих проблема. Дакле све се да решити ако се има воља. Дакле бољи мониторинг и казнена политика.
Пешаци нису у опасности само код раскрсница са условним десним. Ништа мања опасност није ни код регуларних левих скретања где истовремено имају зелено и возачи који скрећу лево и пешаци који прелазе улицу у коју се први укључују. Ово је поготово изражено у широким булеварима где возачи имају и простора да убрзају. Свакако ово би се могло решити тако да се раздвоје зелена светла за пешаке и возаче али би тиме значајно смањили пропусност раскрснице.
Добро, на појединим местима се може укинути условно десно ако истраживања покажу да се неће стварати непотребне гужве или ако су посебно осетљива места (школе, вртићи). Приметио сам да су укинули условно десно из Поекареове у Цвијићеву. Прошао сам пар пута туда и није било гужве. Е сад није би неки ударни термин, али свакако овде је школа и можда има смисла што су укинули условно десно, мада сам ја када сам приметио промену наравно упутио коментар са псовком.
Могу се увести и нека хибридна решења. На пример скретање у Париске комуне из Тошиног бунара из правца студењака. Ту имамо условно десно али траје отприлике пола црвеног светла. Пешацима тада није дозвољено и пали им се зелено тек када се угаси условна стрелица за возаче. И неко је добро прорачунао, не стварају се гужве (стварају се за ове што настављају право али не и за десно скретање) а и пешаци имају довољно времена да пређу улицу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543990#p543990:1uwv6i2s je napisao(la):
paradox polje » Пон Јун 11, 2018 12:31 am[/url]":1uwv6i2s]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=543887#p543887:1uwv6i2s je napisao(la):
Vladivoje » Нед Јун 10, 2018 5:12 pm[/url]":1uwv6i2s]Ovo može da liči i na dopis gradskim službama, jer sam im veoma slične podneske podnosio pod nos mnogo puta tokom 1990-ih godina, a jedan deo toga sam ažurno slao i dnevnoj štampi. :D

Evo jednog od mojih priloga u dnevnoj štampi, koji je objavljen u POLITICI u avgustu 1999. godine, a odnosi se na ugrađene uslovne strelice na semaforima i njihovo (ne)poštovanje ili (ne)razumevanje od strane vozača, čime se pešaci dovode u veliku opasnost.



file.php
Слажем се са изложеном проблематиком, али се не слажем са предложеним укидањем условних стрелица. Некад су изузетно корисне и њихово укидање може довести до непотребних гужви.
У осталом на западу се условно десно подразумева (не мислим на земље где се вози погрешном страном улице :D ). Знам, наши возачи су другачији него западни, али много возачи поникли у БГ сада возе у тим западним земљама и немају проблема са условним десним, нити пешаци имају због њих проблема. Дакле све се да решити ако се има воља. То значи да је потребан бољи мониторинг и казнена политика.
Пешаци нису у опасности само код раскрсница са условним десним. Ништа мања опасност није ни код регуларних левих скретања где истовремено имају зелено и возачи који скрећу лево и пешаци који прелазе улицу у коју се први укључују. Ово је поготово изражено у широким булеварима где возачи имају и простора да убрзају. Свакако ово би се могло решити тако да се раздвоје зелена светла за пешаке и возаче али би тиме значајно смањили пропусност раскрснице.
Добро, на појединим местима се може укинути условно десно ако истраживања покажу да се неће стварати непотребне гужве или ако су посебно осетљива места (школе, вртићи). Приметио сам да су укинули условно десно из Поекареове у Цвијићеву. Прошао сам пар пута туда и није било гужве. Е сад није би неки ударни термин, али свакако овде је школа и можда има смисла што су укинули условно десно, мада сам ја када сам приметио промену наравно упутио коментар са псовком.
Могу се увести и нека хибридна решења. На пример скретање у Париске комуне из Тошиног бунара из правца студењака. Ту имамо условно десно али траје отприлике пола црвеног светла. Пешацима тада није дозвољено и пали им се зелено тек када се угаси условна стрелица за возаче. И неко је добро прорачунао, не стварају се гужве (стварају се за ове што настављају право али не и за десно скретање) а и пешаци имају довољно времена да пређу улицу.
 
Više puta sam se prethodnih godina obraćao Sekretarijatu za saobraćaj, u vezi bespotrebnog držanja crvenog svetla za pešake na mnogim velikim novobeogradskim raskrsnicama.

Nažalost, do danas nije bilo nikakvog efekta mojih dopisa, u kojima sam lepo obrazložio da su pešaci ugroženi, jer bez ikakve potrebe stoje na inače često uskim razdelnim ostrvima, dugo čekajući zeleno svetlo.
 
Najgore po tom pitanju je prelazak kod BAS-a, od parka kod dolaznih perona ka odlaznim, gde ima 3 semafora, a oni patrljci od razdelnih ostrva, pa ljudi vise svuda okolo, a najčešće prelaze na crveno.
 
Uslovne strelice ne treba ukidati, korisne su. Samo vozači treba da nauče njihovo značenje i obaveze.
Kao i sve učesnike u saobraćaju.

Gledam po novinama da vozači treba da paze na vozače dvotočkaša ????? Otprilike da su im data sva prava ovog sveta i da si treba da se sklanjaju. Nema veze što voze nenormalnim brzinama, što se provlače između vozila, što kacige uglavnom drže u rukama, menjaju trake bez migavaca, što seku krivine ili većim delom ulaze u drugu traku.....
 
Čemu služe auto-škole? Onaj ko ne zna kako da koristi uslovno znači da je izašao na ulicu bez neophodnog poznavanja saobraćajnih propisa.

Najbolje rešenje je ipak uvesti i posebnu crvenu strelicu za uslovna skretanja. Pre par dana na Kanarevom sam video da lik sa novom belom mečkom lagano obilazi vozilo koje propisno stoji na semaforu, ulazi u raskrsnicu i skreće desno. Uslov se tek posle toga upalio. Možda je lik mislio da je uslov upaljen, jer LED osvetljenje menja intenzitet zavisno od ugla posmatranja, a da ovaj koga je obišao hoće da skrene levo. Zato treba uvesti signale koji jasno označavaju da ni uslov, pored već upaljenog "glavnog" crvenog svetla nije omogućen.
 
Verovali ili ne, na nekim raskrsnicama koje imaju zeleno uslovno za skretanje desno - vozila zaobilaze autobus koji stoji u svojoj krajnje desnoj traci (pošto nastavlja pravo) i 'ladno skreću u ulicu desno, a tada je pešacima naravno upaljeno zeleno svetlo. :o

Ko se sve danas dočepao dozvola, da normalan čovek bolje da ne izađe na ulicu ako mu je život mio... :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544039#p544039:1mj0owme je napisao(la):
tragac » Пон Јун 11, 2018 10:32 am[/url]":1mj0owme]Čemu služe auto-škole? Onaj ko ne zna kako da koristi uslovno znači da je izašao na ulicu bez neophodnog poznavanja saobraćajnih propisa.

Najbolje rešenje je ipak uvesti i posebnu crvenu strelicu za uslovna skretanja. Pre par dana na Kanarevom sam video da lik sa novom belom mečkom lagano obilazi vozilo koje propisno stoji na semaforu, ulazi u raskrsnicu i skreće desno. Uslov se tek posle toga upalio. Možda je lik mislio da je uslov upaljen, jer LED osvetljenje menja intenzitet zavisno od ugla posmatranja, a da ovaj koga je obišao hoće da skrene levo. Zato treba uvesti signale koji jasno označavaju da ni uslov, pored već upaljenog "glavnog" crvenog svetla nije omogućen.
На жалост једино што разликује семафор за условно скретање десно од семафора за скретање десно је што он нема црвено и жуто. Дакле ако би семафору за условно скретање додао црвео и жуто постао би идентичан обичном семафору и изгубило би се оно "условно". То свакако ствара проблеме.
Прво што нема жутог и ако се условна стрелице искључи непосредно пре него што ауто наиђе на семафор, нема времена да стане и ако полиција стоји иза може доћи до расправе да ли је имао право да прође или не. Ваљда због овога су се појавили и трепћући условно зелени семафори, који пре него што се искључе трепћу неколико пута. Мени ово делује мало збуњујуће а већина возача умесно када се појави ово трепћуће зелено а имају времена да полако и сигурно стану, као што би требало додају гас како би уграбили последњи најављени секунд пре него се стрелица дефинитивно угаси.
Други проблем је што када семафор са овом стрелицом обасјан сунцем и искључен је многи возачи сматрају да пошто се невиди јасно, вероватно је укључен. Да постоји црвено вероватно би се некако приметило да ипак јаче сија.
Такође ово што је Владивоје поменуо, је честа појава. Бахати возачи који скрећу десно, а испред њих је стало возило које иде право те не може да прође, обилазе исти вероватно псујући, чине велики прекршај и значајно угрожавају безбедност осталих учесника. Ово треба дебело кажњавати. При том не причам о раскрсницама где постоји посебна трака само за право, у којем случају би могли да причамо и о коректности возача који су неколегијално блокирали возаче који скрећу десно, већ о раскрсницам где има само једна трака по смеру.
 
Problem je do ljudi koji ne znaju propise, a ne do znakova i semafora.

Najgore (najsebičnije) mi je kada je leva traka za pravo, desna traka za pravo i desno, postoji semafor za uslovno desno i onda se neko nacrta u toj desnoj traci a ide pravo (jer mu je ispod časti da ne bude prvi na semaforu).

Ja iskreno, to radim samo na raskrsnicama gde znam gde skoro niko ne skreće, a i tada gledam da nema nikoga u retrovizoru barem 200m.
 
ftj":3el75f79 je napisao(la):
Vau kakav skandal.

To je još gore i crnje od skandala.
Jesi li ti (bar ponekad) pešak (?).

Za takav oblik teških prekršaja, za tako drska skretanja u ulice desno, zaobilaženjem autobusa koji stoji, a pritom je za pešake zeleno svetlo - jedino rešenje je momentalno oduzimanje vozačke dozvole.

Jer, kome od pešaka (koji je započeo prelazak i nalazi se u traci ispred autobusa koji stoji) pada na pamet da će neki bolid, na tako debilan način da pokuša da skrene desno... :roll:


Такође ово што је Владивоје поменуо, је честа појава. Бахати возачи који скрећу десно, а испред њих је стало возило које иде право те не може да прође, обилазе исти вероватно псујући, чине велики прекршај и значајно угрожавају безбедност осталих учесника. Ово треба дебело кажњавати. При том не причам о раскрсницама где постоји посебна трака само за право, у којем случају би могли да причамо и о коректности возача који су неколегијално блокирали возаче који скрећу десно, већ о раскрсницам где има само једна трака по смеру.

Apsolutno se slažem sa navedenim. :kk:
 
Kad imas uslovno desno svakako moras da propustis pesake tako da zaista ne kapiram u cemu je razlika u odnosu na skretanje kada nemas vozilo ispred.

Dodatno, obilazenje vozila koje stoji je dozvoljeno ukoliko time ne ugrozavas druge ucesnike u saobracaju.
 
Ovde nije u pitanju neispravno vozilo koje stoji, već ono koje čeka regularno. Po toj tvojoj logici, onda smem da se napravim pametan i obiđem celu kolonu koja skreće levo i ubacim se prvi.
 
Ово није нимало прецизно дефинисано у закону. Прво обилажење обухвата престизање било ког аутомобила који стоји, тј нигде у закону није наведено да ли је ауто стано на семафору, паркирао или је покварен. Сматрам да закон не би смео да сматра престизање аутомобила које стоји на семафору обилажењем, али ето није прецизно дефинисано, тако де је можда што се тиче тога фтј и у праву.
Међутим у закону стоје и ове две ставке:
Preticanje ili obilaženje vozač sme da vrši samo ako time ne ometa normalno kretanje vozila koja dolaze iz suprotnog smera kada na putu ima dovoljno prostora za bezbedno izvođenje tih radnji.

Vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.
као и:
5) ako po izvršenom preticanju ili obilaženju ne bi mogao da se vrati u saobraćajnu traku kojom se kretao pre toga bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju,
Ја бих ово тумачио да када обилазимо ауто који стоји на семафору а иде право, да би скренули десно на условном семафору угрожавамо безбедност. Прво не знам када ће стрелица да се угаси, друго не можемо знати када ће возило које обилазимо добити зелени сигнал и кренути, даље ако прелазимо у траку за супротни смер не знамо кад ће добити зелени сигнал возило из супротног смера, или скренути из улице лево (ако постоји). Такође смањена нам је прегледност пешачког због возила које стоји на семафору.
То је чисто моје виђење а волео бих да чујем негог правника да нам мало растумачи ову ситуацију.
 
Pa ne sme iz trake za pravo da se skreće desno i mislim da je tu svaka rasprava završena. Vozilo koje čeka nije neispravno, pa nije nikakva vanredna situacija u pitanju.
 
Tako je, Dule. :kk:

Više puta sam video pajsere koji zaobilaze autobus da bi skrenuli desno, i to brzinom od 40-50 km/h. :bash:

U tim situacijama pešak koji je započeo prelazak ulice na svoje zeleno ne može da vidi tog pajsera od autobusa koji stoji.
 
Vrh