Žika
Expert
- Učlanjen(a)
- 23.03.2014.
- Poruke
- 6.388
- Pohvaljen
- 8.151
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=544083#p544083:1gnfeoc2 je napisao(la):paradox polje » Pon Jun 11, 2018 12:57 pm[/url]":1gnfeoc2]Ово није нимало прецизно дефинисано у закону. Прво обилажење обухвата престизање било ког аутомобила који стоји, тј нигде у закону није наведено да ли је ауто стано на семафору, паркирао или је покварен. Сматрам да закон не би смео да сматра престизање аутомобила које стоји на семафору обилажењем, али ето није прецизно дефинисано, тако де је можда што се тиче тога фтј и у праву.
Међутим у закону стоје и ове две ставке:
као и:Preticanje ili obilaženje vozač sme da vrši samo ako time ne ometa normalno kretanje vozila koja dolaze iz suprotnog smera kada na putu ima dovoljno prostora za bezbedno izvođenje tih radnji.
Vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.
Ја бих ово тумачио да када обилазимо ауто који стоји на семафору а иде право, да би скренули десно на условном семафору угрожавамо безбедност. Прво не знам када ће стрелица да се угаси, друго не можемо знати када ће возило које обилазимо добити зелени сигнал и кренути, даље ако прелазимо у траку за супротни смер не знамо кад ће добити зелени сигнал возило из супротног смера, или скренути из улице лево (ако постоји). Такође смањена нам је прегледност пешачког због возила које стоји на семафору.5) ako po izvršenom preticanju ili obilaženju ne bi mogao da se vrati u saobraćajnu traku kojom se kretao pre toga bez ometanja ili ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju,
То је чисто моје виђење а волео бих да чујем негог правника да нам мало растумачи ову ситуацију.
Ne postoji stajanje samo
.zaustavljanje vozila je svaki prekid kretanja vozila na putu u trajanju do tri minuta, pri čemu vozač ne napušta vozilo, osim prekida radi postupanja po znaku ili pravilu kojim se reguliše saobraćaj,
Drugo skretanje desno iz trake koja nije namenjena za to je prekršaj.
Što se tiče strelica , isto kao i zeleno svetlo lagano uvode treptače pa je vozačima daleko lakše da procene promenu svetla. Do tada ostaje rasprava sa organima reda.