Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Još jedan biser ali ovaj put bez dozvole :grand:


TEŽAK UDES: Automobil se "zakucao" u pokvaren autobus, šestoro povređenih


18. mart 2018. 19:05

saobracajna-nesreca04-18032.jpg


U TEŠKOJ saobraćajnoj nesreći, koja se dogodila juče oko 18 časova na petlji ispod Mosta na Adi, povređeno je šest osoba starosti od 16 do 60 godina i sve su hospitalizovane u Urgentnom centru.

Jedna od njih, devetnaestogodišnji mladić, zadobila je teške povrede glave, dok ostali nisu životno ugroženi - potvrđeno je "Novostima" iz Hitne pomoći.

U saobraćajnom incidentu nedaleko od Sajma učestvovali su dva automobila I autobus GSP koji saobraća na liniji 88. Prema informacijama sa mesta događaja, do nesreće je došlo kada je vozač "folksvagen golfa", krećući se iz smera Banovog brda ka Sajmu, vozilom zakačio automobil marke "škoda".

Potom je izgubio kontrolu nad vozilom i naleteo na autobus koji je zbog kvara bio parkiran sa desne strane kolovoza. Od siline udarca, "folksvagen" je ostao gotovo sasvim uništen, dok je "škoda" pretrpela manja oštećenja.

saobracajna-nesreca01-18032.jpg


Prema rečima Miodraga Š., vozača autobusa GSP, udarac je bio iznenadan I izuzetno snažan, a na svu sreću, u vozilu javnog gradskog prevoza nije bilo putnika.

- Prijavio sam kvar samo 15 minuta pre udesa i zamolio putnike da napuste autobus - priča Miodrag. - Posle nekog vremena, začula se škripa guma, a neočekivani udarac pomerio me je iz mesta. Istovremeno, drugi automobil je izleteo ispred autobusa. Prizor je bio stravičan, dvojica mladića su bila potpuno oblivena krvlju.

saobracajna-nesreca02-18032.jpg


VOZIO "GOLF" BEZ DOZVOLE?

KAKO nezvanično saznajemo, "golfom", u kome je bilo više putnika, upravljao je mlađi muškarac bez vozačke dozvole, dok su u "škodi" bili otac, sin i ćerka.

Najverovatnije tokom preticanja pri velikoj brzini, vozač "golfa" udario je u zadnji deo "škode", poremetivši joj pravac, da bi se odmah zatim "zakucao" u neispravni autobus.


saobracajna-nesreca05-18032.jpg

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... jenih-FOTO


Epilog na autobusu
 
Ko ce da plati stetu na busu plus gubitak za nerad istog koliko ovakvih bu**** ima strasno
 
Platiće osiguranje ako je putničko vozilo registrovano a onda će osiguranje da juri ovog što je terao.

Sud će da traži odgovornost vlasnika vozila.
 
Da Da ali auto dan gubitak nece gsp niko nadoknaditi
 
I to bi trebalo da uđe u odštetni zahtev.
 
Mene ne ježi toliko što niko neće platiti štetu, nego što će ovaj pavijan bez dozvole (ako su navodi tačni) da se pusti da i dalje tako divlja.
Ovde bukvalno važi pravilo da dokle god neko ne gine, sve je dozvoljeno. A čak i onda se progleda kroz prste.
 
Pavjanu krivicna prijava i dva meseca zatvora. (mada 150 000 din nije malo) no posto auto nije los bolje buvara.
Plus naknada stete na busu i skodi.
Tako mu je po clanu 330 stav 18. ZOBS=a
 
Kazne za ljude koje po ovakvom vremenu, kao i noću ne drže upaljena svetla trebale bi da budu ogromne i stroge. Belo vozilo bez svetala ima savršen winter camo, posebno kad izleće iz nepregledne krivine ili prevoja.
 
Izvor: b92.net

Da li je odzvonilo krševima na našim ulicama?

Poslanici Narodne skupštine u četvrtak bi trebalo da usvoje izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja kojima su, između ostalog, predviđeni i stroži uslovi za utvrđivanje tehničke ispravnosti automobila.

Uz prilično star vozni park – prema nekim procenama prosečna starost automobila na našim ulicama iznosi 15-ak godina – veliki problem u drumskom saobraćaju predstavlja i tehnička neispravnost vozila.

Takvi automobili više zagađuju životnu sredinu, ali što je još opasnije, oni negativno utiču na inače lošu opštu bezbednosnu sliku na srpskim putevima.

Jedan od uzroka za ovakvo stanje svakako je nizak životni standard, koji nagoni vozače da kupuju najjeftinije (što najčešće znači i veoma stare i potencijalno nebezbedne) automobile, u čije održavanje, zbog nedostatka novca ili svesti o opasnosti, kasnije ulažu minimum novca.

Starije vozilo ne mora nužno da bude i nebezbedno – pod uslovom da se redovno i pravilno održava, odnosno da je tehnički ispravno, što se utvrđuje na linijama tehničkog pregleda.

Da su upravo tehnički pregledi slaba karika u lancu koji je bitan za bezbednost saobraćaja u Srbiji, potvrđuje i vest iz Beča o našem autobusu koji je austrijska policija, u samo nekoliko sati, dva puta zaustavila i na njemu utvrdila 28 teških tehničkih kvarova.

Kako ovakve i slične vesti ne bismo čitali i u budućnosti i da bi se sa naših puteva najzad uklonila vozila koja ne bi smela da učestvuju u saobraćaju, u izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja predviđeni su i stroži uslovi za utvrđivanje tehničke ispravnosti automobila.

Jedna od najvećih novina koju predviđuju izmene Zakona, prema rečima Damira Okanovića, direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja, je da svaka stanica za tehnički pregled mora da ima opremu za video nadzor, odnosno za snimanje kompletnog tehničkog pregleda.

"Radionice tehničkih pregleda moraće da imaju i dobru internet vezu sa jedinicom MUP-a, tako da praktično uvodimo 'sistem Velikog brata' kada su u pitanju tehnički pregledi", objašnjava Okanović.

Razlog za to je, kako kaže, što su se do sada uverenja o tehničkoj ispravnosti dobijala i bez dovoženja vozila na tehnički pregled.

"Ne možemo da zatvaramo oči i da ne vidimo ono što svi vide. Uočavamo i na ulicama određeni broj vozila za koja se i sami zapitamo 'ko je ovo pustio da dobije tehničku ispravnost?'", ukazuje Okanović.

I Vladimir Marinković, predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP), smatra da uvođenje video nadzora na linijama tehničkog pregleda predstavlja najbitniju promenu za tehničke preglede i smatra da će izmenama Zakona tehnički pregled prvi put posle dvadesetak godina ponovo dobiti svrhu i važnost koju je trebalo da ima i do sada.

On objašnjava da video nadzor neće biti obavezan odmah po usvajanju Zakona, i da će će u prvoj fazi biti uvedeno fotografisanje tehničkog pregleda, jer, navodi, neće biti lako za kratko vreme iz "nesistema uspostaviti sistem", a vlasnici servisa za tehničke preglede imaće rok od tri godine da primene sve odredbe Zakona.

Naime, kako objašnjava posle usvajanja Zakona biće usvojen i novi Pravilnik o linijama tehničkog pregleda koji će doneti prve veća promene u odnosu na važeći iz 1984. godine.

Kako kaže automobili su se za tih 30 i nešto godina dosta promenili, a dobro je, napominje, što Pravilnik predviđa rok od tri godine da se svi prilagode novim odredbama - i vozači i linije tehničkog pregleda, ali i radnici na liniji tehničkog pregleda.

Marinković skreće pažnju na to da izmena Zakona definiše i minimalno vreme pregleda vozila na tehičkom pregledu, koje za putničko vozilo iznosi 35 minuta, a za teretno 55-60 minuta.

"To će sprečiti površnost pregleda, ali će napraviti i ravnomernu disperziju po linijama tehničkog pregleda, tako da će sve linije tehničkog pregleda imati dovoljno posla. Nećemo doći u situaciju da jedna linija ima 10.000 pregleda godišnje, a druga 1000", navodi Marinković.

Vozila starija od 15 godina ići će dvaput godišnje na tehnički
Izmene Zakona uvode sada i obavezu da i putnička vozila starija od 15 godina moraju dva puta godišnje na tehnički pregled.

Zakon iz 2009. godine tu obavezu predvideo je samo za autobuse i teretna vozila, a Marinković kaže da ona u potpunosti nije ni zaživela u praksi zbog neusvajnja pravilnika koji prate Zakon.

"Sasvim je logično i razumljivo da se starija vozila, koja su više izložena kvaru, češće tehnički pregledaju", kaže je Damir Okanović.

On dodaje da nije upoznat sa tim da li će cena tehničkog pregleda za vlasnike vozila koji moraju na pregled dva puta godišnje biti prilagođena, a Marinković upućuje na to da će cenu tehničkog pregleda utvrditi Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, kako minimalnu, tako i maksimalnu.

"Mislim da cena neće biti previsoka, a svakako je u amandmanima dodata i maksimalna cena, baš zbog zaštite prava vozača starijih vozila, a i same države koja dovozi svoja vozila na tehničke preglede", izjavio je Marković.

Dosadašnja cena tehničkog pregleda, kaže on, bila je od 1.500 do 2.000 dinara za putničko, a za teretno dva puta viša.

Neke od novina koje donose izmene Zakona su i licenciranje i obuka radnika na linijama kako bi mogli da pregledaju automobile sa novim tehnologijama, kao i centralizacija podataka sa linije tehničkog pregleda i stvaranje baze podataka o svim vozilima u Srbiji, koja je bitna za Vladu Srbije i sva njena ministarstva.

Prema Marinkovićevim rečima, izmene Zakona i novi Pravilnik o tehničkim pregledima bazirani su na evropskim pravilima i preporukama - obuka radnika, vreme trajanja pregleda, uspostavljanje baze, nadzora i centralizacije podataka.

Međutim, kako ističe, posle pune primene Pravilnika o tehničkim pregledima 2021. godine, nećemo ni tada u potpunosti biti usklađeni sa evropskim preporukama, već će se tada razmišljati o sledećim fazama, kako bismo, ocenjuje, do 2024. ili 2025. godine bili u potpunosti usklađeni sa evropskim standardima.

https://www.b92.net/automobili/aktuelno ... id=1372008
 
Nema od toga ništa. Glasačka mašinerija se neće tako lako odreći Golfa dvojke. A njihov stav je najbitniji. Sramota je što je ovde jeftinije održavati 20 godina star auto koji je prešao 500k km nego nov novcat.

Prošle godine je u Srbiju uvezeno 26.000 novih i 130.000 polovnih vozila. Promene ZOBS-a ne mogu to rešiti.

Ono što sam jednom već rekao, jedina kratkoročna promena je promena fiskalne politike prema posedovanju i korišćenju vozila. Cene registracije treba udvostručiti, dok opterećenja na gorivo treba smanjiti tako da ono košta oko 100-110 din. Stimulisati upotrebu, a ne posedovanje vozila. To će omogućiti i ekonomsku isplativost car sharing koncepta. I biće lakše naći parking. Krntije će izgubiti vrednost jer će biti skuplje registrovati ih.
 
A da zapocetak dignu kategoriju za uvoz polovnjaka pa samim tim smanje kolicinu istih
 
Vest i odluke koje komentarisete nema veze sa saobracajem, vec sa otimanjem love gradjanima.
Automobili ne treba da idu na tehnicki pregled 2 puta godisnje, jer to nije praksa ni u drugim evropskim zemljama, ali treba detaljno i strogo da se kontrolisu, tada kada se "pregledaju".
Euro norma ima egzaktne vrednosti izduvnih gasova , ali se kod nas svela na presek godina kada je postala obavezujuca u EU.
Samim tim, automobil iz 2002 godine ili mladji, se bez problema uvozi i dobija se potvrda o homologaciji, iako su izvadjeni katalizatori, iako izbacuje ulje..,
Normalna je stvar u srbiji da vozila sa losim kocnicama, ocajnim amortizerima, velikim luftovima u trapovima (...) bez problema prolaze tehnicki pregled i izlaze u saobracaj!
U normalnim zemljama, necete proci tegnicki ako vam kociona tecnost pocinje da kljuca ispod priblizno 200°C...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Aко је неки проблем лако решити то је онда проблем аутомобила који избацују црне издувне гасове. Лепо полиција заустави таквог, пошаље га на ванредни технички и онда казна и за возача и онога ко га је пустио да прође технички (за ове папрена казна за пример другима).
 
Treba biti realan, pa konstatovati da je uvoz krševa, odnosno auto- otpada iz EU u interesu zemalja EU proizvođača automobila, prvenstveno Nemačke, koje se na taj način uspešno rešavaju svog auto-otpada uz dodatnu zaradu, jer je pravo recikliranje automobila skupo. Tako da bi stroge kontrole i zahtevanje ispunjavanja određenih standarda ili pak zabrana uvoženja velikih ekoloških zagađivača bile protiv interesa Nemačke, pa je to i glavni razlog zašto po tom pitanju imamo skoro suprotne zakone od EU i odsustvo odgovarajuće kontrole, a ne samo zbog izbegavanja donošenja politički nepopularnih mera za većinu građana.
 
Ovde umesto da su problemi rešeni sistemski (postala je već poštapalica ta reč, al nemam bolju) sve se vreme krpi i po medijima seje nekakav strah.

Šta je problem tačno za uvoz?

Postoji li ograničenje za eko normu? Treba li da se podigne? Treba. Podignite i kraj.

Postoje li tehnički pregledi i spisak šta se kontroliše na njima? Postoje. Da se je na spisku i kontrola izduvnih gasova? Jeste. Da ne nabrajam banalne stvari poput trapa, kočenja, upravljanja i sl.. Da li tehnički pregledi poštuju to? Ne? Imamo li dovoljan broj tržišnih i saobraćajnih inspektora. Imamo, ali ne rade svoj posao. I sve to sad pokušavamo da maskiramo nekakvim kamerama (!?) i minimalnim i maksimalnim cenama (što je direktni atak na tržište). Da li je iko svestan koliki je to apsurd? I medijski i taj koji nam prodaju vlasti... Čime se ti ljudi bave, meni nije jasno. Ustvari, jasno mi je, ali mi nije jasno kakve to veze ima sa saobraćajem i propisima.

Priče o krševima su glupost. Naravno da je moguće uvesti ih zaobilaženjem svih ovih stvari, ali prvo bu**** je onaj ko takav auto kupi a jadna je država u kojoj takav auto može da bude registrovan.

Polovan automobil je realnost i nije nikakav kompromis, sasvim je racionalna kupivona iz mnogo uglova. Ne kažem naravno da i nov nije.
 
Јуче пре подне (10:23) полиција је код зелене пијаце "Бежанијска коса" у улици Др. Хуго Клајна контролисала пешаке и кажњавала оне који су прелазили ту улицу изван пешачких прелаза. У овом делу улице стварно јако велики број пешака прелази улицу, ту је одмах излаз из пијаце, а преко пута је аутобуско стајалиште (према граду), слика је са тог стајалишта (2097 Љубинке Бобић) и зграде. Пешачи прелази су удаљени на неких 20-так метара са обе стране улице, али шта вреди.

Полиција је коректно обављала свој посао, седели су у Шкодилаку са упаљеним ротацијама и кад би неко хтео да пређе, само укључе сирену изађу из кола и покажу пешацима да се врате и иду на пешачки. Нажалост већина не послуша, само одмахне руком и пређу. Полицијци им онда приђу затраже личну карту и лепо напишу пријаву. Тако и треба, надам се да ће им доћи из дупета у главу, кад се удари по новчанику.

Стајао сам на стајалишту неких десетак минута, пропустио пар аутобуса, баш да видим како се понашају пешаци, и наравно већина пешака су старији људи, већина се бунила по принципу, "шта вас брига мој је живот". И овим двема госпођама на слици (обе држе новчанике у рукама) полицајац је љубазно објаснио о чему се ради-тј. који су прекршај направиле, затражио личне карте, добио личне, отишао до кола да напише пријаве, а оне чекају да им се уруче исте. И господин који чучи чека пријаву и уједно моли полицајца да му прогледа кроз прсте.

Срећом па је полицаја код свих била неумољива, што је јако добро.

 
Postoji nekakav stalni, tihi "rat" na relaciji vozači - pešaci.

Gospoda za volanom stalno lupetaju nešto tipa "mi vozači", kao da oni uopšte nisu pešaci (!?). :shock:

Sa druge strane, iz iskustva znam da pešak koji izleće na pešački bez gledanja i obzira se isto tako ponaša i kao vozač preko pešačkog - bez gledanja i obzira prema drugima.
 
Hиш – Пресудом Вишег суда у Нишу, Драгољуб Јоцић (45) из овог града наредних шест година провешће у затвору. Осуђен је на ову казну због тога што је управљајући комби возилом на аутопуту Ниш-Београд, недалеко од Алексинца, у пијаном стању налетео на аутомобил на зауставној траци саобраћајнице и притом усмртио Јовану Љубић, рођену 1999. године из Прокупља и њену бебу Д. Љ. која је у тренутку несреће имала само шест месеци.

Истом пресудом, Јоцићу је забрањено да после изласка из затвора наредних пет година управља било којом врстом моторних возила.

...

Породица Љубић је те трагичне вечери кренула из Прокупља за Београд и непосредно пре несреће застала је на зауставној траци како би мајка подојила бебу. Само неколико минута касније на њих је комби возилом марке „опел” у пуној брзини налетео пијани Јоцић.

Da ne ulazim u to da je lik dobio 6 godina za ubistvo dve osobe, ali kad god se vraćam iz inostranstva kolima, uvek se iznenadim koliko u Srbiji kola stoji u zaustavnoj traci na auto-putu.
 
Krivosudni sistem Srbije je najveće zlo koje nas je snašlo. Ali ono čime se niko još ozbiljno ne bavi u svetlu masovne izgradje novih AP po srbiji je raspored i gustina odmorišta. Na južnom kraku K10 odmorišta su retkost.
 
Vesić je podsetio da će 4. aprila stupiti na snagu novi Zakon o bezbednosti saobraćaja i naglasio da je to veoma važno za Beograd.- Do sada je u zakonu postojala zaštićena zona pet metara od pešačkog prelaza, na kojoj nije moglo da bude mesto za parkiranje.

– Sada je ta zona ukinuta i u gradu ćemo dobiti više od 250 novih parking mesta.

Čekaj, ukidaju zonu od 5 metara pre i posle pešačkog gde ne sme da se parkira!?!?!?

Ja logiku ne vidim, šta više bih povećao na 15m pre i 5-15m posle (u zavisnosti od širine ulice)
 
Uvidom u ZBS koji treba da počne da važi, ipak se da zaključiti da se to odnosi samo na jednosmerne ulice i to posle pešačkog gledanog u smeru kretanja vozila.

Izvinjavam se na nepotpunom prenošenju vesti. Tako mi i treba kada slepo verujem Vesićevim rečima.
 
Saobraćaj nam je takav kakav je između ostalog i zbog Sekretarijata za saobraćaj koji ne radi svoj posao.

Imamo primer KT kod opštine NBG gde mora nešto da se uradi jer su nezgode skoro svakodnevne, a ništa nije urađeno. Svojevremeno sam im pisao i dobio odgovor da će njihovi ljudi pogledati predmetnu lokaciju (to je bilo pre dosta godina).

Zatim imamo problem na Bežanijskoj kosi u Nikole Dobrovića na delu od kod Danila Lekića jer je tu dozvoljeno parkiranje na kolovozu pa dolazi do suženja jer se 2 trake spajaju u jednu. Pisao sam im 2 puta da ukinu mesta za parkiranje i da na livadi naprave parking, ali oba puta su em otkačili sa istim odgovorom

Поштовани,
Укидање паркинг места на предметној локацији није у плану за 2018 годину. Ваш захтев размотриће се у наредном периоду.
Секретаријат за Саобраћај је надлежан за обележавање паркинг места у оквиру јавних саобраћајних површина (улично паркирање) и утврђивање режима паркирања. Недостатак паркинг места у појединим деловима града укључујући и делове ГО Нови Београд не може се обезбедити у оквиру регулације улице. Недостатак паркинг места представља урбанистички проблем. Решавању проблема првенствено треба приступити изградњом додатних капацитета за паркирање изван регулације улице на слободним и унутарблоковским површинама.

У вези планирања и изградње додатних капацитета за паркирање можете се обратити Секретаријату за урбанизам и грађевинске послове и Дирекцији за грађевинско земљиште и изградњу Београда.

Срдачан поздрав

Секретаријат за саобраћај

Одељење за информисање
I šta sad? Ja treba da koordiniram ove usko povezane ustanove da se uradi očigledna stvar?

I za kraj, moja omiljena ograničenja brzine na Tangenti (50) i na Batajničkom drumu (60-80) koji se seku.

Pogledajte prilog 1
 
Ограничење на тангенти од 50 се у форуму помиње по стоти пут на форуму у разним темама, али треба и више да се помиње, то је један од највећих дебилизама у саобраћају који сам видео.
 
Vrh