Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Pa po prvo projektu bandere su bile sastrane pa rad ustrde vjerovatno ubacene u sredinu
Ali nije stavljena elasticno odbojna ograda i sad imamo to sto imamo ministarka je rekla da ce to i bic stazu da rijesi
I naravno nista nije i nece uraditi
 
U pravu si direktore, na tom pravcu hitno mora da se stavi odbojna ograda između traka suprotnog smera. Ne znam da li se sećaš, prošle godine, na sličnom putu, na obilaznici kod Golubovaca, u blizini Podgorice, desio se stravičan čeoni sudar kada je vozilo velikom brzinom prešlo u traku suprotnog smera. Umesto da učimo na tuđim greškama, čekamo da se to i ovde dogodi, pa da stavimo ogradu. (Mada, ni Crnogorci još uvek nisu stavili razdelnu ogradu na tom putu).
 
Bukira, ako pričaš za put od Pupinovog mosta do pančevačkog puta tj. tangentu... tu su već automobili preletali u suprotnu traku i udarali u stubove javne rasvete. Ljudi su već ginuli takođe (troje mislim da je cifra) i jedno 10-ak ukupno do sada povređeno.
 
Bolje bi bilo da suze na po dve trake (i možda ih prošire) i stave ograde, nego da ostave ovako.

Onda bi ograničenje moglo da bude 100km/h bez problema. Mislim da je to najjeftinije rešenje (tri trake su trenutno nepotrebne)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533382#p533382:2dt2h1iv je napisao(la):
dzonihsv » Sub Apr 21, 2018 2:35 pm[/url]":2dt2h1iv]Bukira, ako pričaš za put od Pupinovog mosta do pančevačkog puta tj. tangentu... tu su već automobili preletali u suprotnu traku i udarali u stubove javne rasvete. Ljudi su već ginuli takođe (troje mislim da je cifra) i jedno 10-ak ukupno do sada povređeno.
Da dzonihsv, upravo na taj pravac mislim. Nisam znao da je tu već bilo toliko saobraćajnih nesreća... Pa šta čekaju, zašto ne postave zaštitne ograde? Koliko još ljudi treba da pogine?
 
+ на тангенти је било и вожње у супротном правцу по пар километара, постављао сам снимак и слику на подтеми о северној тангенти. Било је ту и ноћних трка (1+1), али је полиција то разбуцала.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533382#p533382:249pw4nw je napisao(la):
dzonihsv » Суб Апр 21, 2018 3:35 pm[/url]":249pw4nw]Bukira, ako pričaš za put od Pupinovog mosta do pančevačkog puta tj. tangentu... tu su već automobili preletali u suprotnu traku i udarali u stubove javne rasvete. Ljudi su već ginuli takođe (troje mislim da je cifra) i jedno 10-ak ukupno do sada povređeno.
Надам се да не наводиш ово као опрадање за ово сумануто ограничење. По тој логици би на свим нашим путевима, осим завшреног дела коридора 10 и 11 требало да буде 30-50 км/х.
Не знам за ту статистик прелетања са повређеним и погинулима, али сигуран сам да исти нису ишли испод 100 на сат, вероватно и преко 150, јер кад сам се год возио туда видео сам оне које возе тим брзинама. Заправо, екстремно су ретки они који возе испод 80.
 
A Sekretarijat ćuti i ne nudi rešenja.

Tj, njihovo rešenje je ograničenje brzine.

Ima li neko neku insajdersku informaciju kako taj Sekretarijat za saobraćaj funkcioniše?
 
SMT da se reši, prošlo je i krajnje vreme. Budalaština koja neumorno prkosi zakonima logike i zdravom razumu. Ako je potrebno, pored džersi barijera i proširiti preticajnu i srednju traku na račun kranje desne koja bi bila zaustavna, pa da se i po ps-u steknu uslovi za ograničenje brzine 100 km/h. Mada mislim da su samo barijere dovoljan uslov.
 
@paradox

Da, opravdavam nepostojanje bankina i brzina treba da ide još niže, na 30km/h maksimum. [/sarkazm_off]

@saobraćajna kamera

Loše im te neke informacije. Mogu da izguglam odmah 3-4 nesreće (čak i sa poginulim) u 2017-oj koje se tiče tangente i mosta.
 
Ipak sam ja pogrešio za poginule. Mislio sam da je onaj čovek što je udario u stub javne rasvete to uradio u decembru 2017. To je ipak bilo u januaru 2018. U 2017-oj na tom potezu je bilo nekoliko teških saobraćajnih nesreća. Da je bilo bankine, ne bi bilo niti jedne, ali avaj...

Izvinjavam se na grešci.
 
@Џонисв, вероватно си мислио на металну заштитну ограду. Банкина је нешто сасвим друго, то је земљани простор поред пута, односно простор од ивице (краја) асфалта до почетка траве или бетона (како где). Има случајева на аутопуту где и нема банкине, одмах од ивице асфалта почиње трава.
 
Upravo Gago.

Naučih i nešto novo danas. Mislio sam da je bankina isto što i zaštitna ograda.
 
Pre neki dan sam se prvi put vozio autoputem, od kad je zvanično primenjeno pravilo rigoroznog kažnjavanja prekoračenja prosečne brzine. Iako sam do početka primene bio umereni pristalica ove mere, jer jednostavno ne postoji opravdanje za kršenje, moram da primetim da je efekat koji sam uočio prilično loš.

Prvo da naglasim zašto sam bio (samo) umereni pristalica: Da bi neko pravilo imalo vrhunski rezultat, ono mora da bude vrlo precizno, zdravorazumsko, realno i uz nultu toleranciju. U suprotnom će se dobiti kontraefekat. U ovom slučaju gornje ograničenje za autoput bi moralo da bude 140 km/h. Ovako, čim kažnjavate svakoga ko ide preko 120 desi se sledeće:

20% vozača neće promeniti ništa, jer inače idu prilično sporije (kamioni, autobusi, seniori vozači).
50% vozača će voziti oko 100-110, usporivši svoju raniju brzinu (DA - zaista toliki procenat i DA - zaista toliko voze).
10% vozača će se truditi da vozi tačno 120 (znajući da povremena usporenja i ubrzavanja snižavaju prosek, kao i da brzinomer uvek malo "dodaje").
5% vozača nije informisano jer su u pitanju stranci koji inače razvijaju daleko više od 120.
15% vozača će povremeno voziti brže, ali će praviti pauze da nadoknade, ili im ne smeta da povremeno plate par hiljada dinara kazne.

Tačno ovo se i desilo u praksi, ali je efekat ovih 50% vozača po protočnost stravičan. Stvaraju se dugačke kolone u obe trake, tako da ovi što su nestrpljivi kreću mnogo češće u obilazak sa desne strane ili čak preko zaustavne trake. Po mojoj proceni to se sada dešava daleko češće nego ranije. Kao i u mnogo oblasti u životu, donosioci odluka često obraćaju pažnju na FORMU a ne na SUŠTINU, i upropaste jednu, inače sasvim dobru, ideju.

Danas je potpuno normalno i bezbedno voziti 130-140km/h autoputem, i nema razloga za šikaniranje takvih vozača, naročito što je efekat u praksi suprotan željenom. Ne znam šta će pokazati zvanična statistika, možda se pokaže i da sam ja u potpunoj zabludi, ali sam siguran da je jedini put ka većoj bezbodnosti NULTA TOLERANCIJA, uz REALNA PRAVILA.
 
Ogranicenje od 120km/h je jos od Juge, a kola su se dosta izmenila. Kocnice su dosta bolja, gome su napredovale ali i sigurnosni sistemi (Vazdusni jastuci, zone guzvanja, senzori daljine itd.. )
Po meni je sada realna brzina 150Km/h ali tu se dolazi do dela da dobar deo drzave nema auto za te brzine. Moj na primer razvija max 170km/h iako je "moderan" ali 1.4 motor, uzbrdo nema teorije da ide 120km/h.

- Najveci broj udesa na autoputu se dogadja zbog razlike u brzini, a ako se ogranicenja povecaju ta razlika ce se povecai posto su automobili u Srbiji u proseku za otpad, a ne za autoput.
 
Goje, i moj utisak se apsolutno slaže sa tvojim, usporenje saobraćaja je baš primetno. Mislim da je danas daleko primerenije ograničenje od 140 km/h na autoputu.
 
I na jednom auto forumu ista priča. Svi voze 120 i manje po satu, a to je realno baš tih 100-110. Ako neko i krene da obilazi, to radi sa 125km/h.

Mene realno ne pogadja ova mera previše jer vozim oko 130, a to mu dodje na kraju u proseku oko 120 (plus što mogu na bordu da resetujem prosek).
 
Ja sam zapravo stekao potpuno suprotan utisak - broj manijaka koji voze 200+ blicaju i ablenduju sa pola kilometra dok ti obilaziš nekog (i to pristojnom brzinom, 130-150, ne vučeš se) je opao za beskonačno, tj. nisam video ni jednog od kad je počelo merenje. Da, većina vozi 110-120, što je OK. Ja lično stavim tempomat na 123 (to je kod mene tačno 120 po GPSu) i milina. Ove što voze sporije obiđeš i gotovo. Baš zbog toga što nema onih koji voze kao kamikaze, obilaženje je mnogo opuštenije.

Nemam ništa protiv nulte tolerancije, realno, da bi prosek bio preko 120 treba debelo da prekoračiš brzinu a i ne znam kako bi zakonski mogla da se opravda tolerancija, mogućnost greške uređaja tj. štoperice je na ovolikom uzorku užasno mala, tako da tu nema opravdanja.

Ali slažem se sa vama da ograničenje opušteno može da se podigne na 130, negde i 140. S tim što bih ja minimalnu brzinu podigao na 80 sa sadašnjih 40.
 
U Makedoniji, koja nema bolje puteve od nas je 130, nema razloga da i kod nas ne bude tako.

Ima gde moze i 140, to su oni dugi pravci kod Raznja i posle Doljevca. Smatram da je tolerancija potrebna, ako ne 10, onda bar 5 posto. Jer je tragikomicno da se neko kazni zbog prosecne brzine 121 ili 122.

Od kad je pocelo merenje prosecne brzine, mozda sam video 2 ili 3 ,,kamikaze" , ranije to bese cesto.
 
Slažem se sa vašim opažanjima da je opao broj onih koji voze brže (što sam i sam pomenuo), ali to je učinkovito u slučajevima slabog intenziteta saobraćaja. U uslovima umerenog intenziteta broj vozila je značajno veći, a ima i više stranih vozača koji voze brže. Tada su razlike u brzinama veće i broj opasnih situacija je veći.

Važno je da se svi slažemo da je potrebno ograničenje od (bar) 130 na autoputu.
 
Moраћемо да сачекамо неких годину дана да статистика добије на смислу, да видимо да ли ће ове мере имати ефекта. Ја мислим да хоће, и ако сматрам да снимање времена на рампама није начин на који се ово ради. Не видим шта је проблем да се на сваких, рецимо 50 километара поставе хоризонтални стубови и снима просечна брзина за свакој деоници. Свакако слажем се са 130 км/х. Инвестиција би била занемарљива у односу на вредност годишње штете настале услед судара или годишњу вредност одржавања. Хоризонталне стубове је свакако корисно поставити због хоризонталне сигнализације, која постаје стандард на ауто путевима.

Мерење на рампама има више мана. На пример, ако идемо кратке деонице значајан ефекат има сама рампа, тј убрзавање након уласка на АП или успоравање и чекање у реду на излазној рампи. На пример деоница Врчин Мали Пожаревац има око 13 км, и треба ја је пређемо за најмање 6,5 минута како би упали у ограничење брзине од 120. Ако на рампама изгубимо минут и за тај минут пређемо 0,5 км (просечно 60 км/х). преосталих 12,5 км можемо да пређемо за 5,5 (6,5 -1) минута и нећемо прекорачити просечну брзину од 120. значи тих 12,5 км када постигнемо максималну брзину можемо да идемо 12,5/5,5*60 што је приближно 136км/х. Опет на дужим деоницама ко прави паузу на пумпи или за пи пи опет добије луфта.
 
Zna li neko podatak o udelu saobračajnih nezgoda sa teškim posledicama na autoputevima u ukupnom broju takvih nezgoda?

Da su stvarno nešto hteli da promene, postojala bi akcija uvođenja neke automatike na rizičnim magistralnim deonicama, merenje brzinje, prepoznavanje, kamere... i to sa čestim promenama mesta.

Ovo merenje prosečne, kada se posmatra u kontekstu dodatka na zatvoren sistem naplate naginje ka populizmu, malo ulagannja (što bi rekli, "par linija koda" i malo artitmetike), malo efekta osim onog po budžet.

Divljanja na autoputu bi lako mogla da se eliminišu sa malo više presretača i kamera.
 
Vrh