astrodule
Professional
Komitet za bezbednost saobraćaja je imao takve statistike, ali sada ne mogu da nađem taj fajl. Mislim da je vrlo mali udeo nesreća gde je uzrok brzina na auto-putu.
Ova mera je najlakša za implementaciju jer ne zahteva skoro nikakvo ulaganje. Postavlja se pitanje zašto i druge zemlje to ne uvode, a odgovor može da bude vrlo prost, a to je da nikome nisu potrebni uplašeni vozači koji će da gledaju stalno na brzinomer (ili prosek na bordu) dok voze najbezbednijim oblikom puta.
Još manje je nekome potrebno da ljudi obilaze sa brzinom od 121km/h, nekoga ko vozi 115km/h i time pretiču 30-60 sekundi.
Evo, za vikend sam išao Beograd - Ruma. Vozio sam oko 130-140, bio ubedljivo najbrži. Tek posle 10-ak minuta mi je prosek otišao preko 120, posle Pećinaca sam spustio brzinu da dođem do 120km/h u proseku. Na rampi sam bio 3. i tu mi je prosek, zbog čekanja, pao na 114km/h.
Ovi što divljaju se rešavaju radarima na nadvožnjacima i na slučajno izabranim mestima (benzinske pumpe i odmorišta). Iskreno, ne vidim smisao presretača, kada može da se dojavi kada se vozilo snimi u prekršaju i patrola sačeka divljaka na nekom isključenju (nema tih isključenja bezbroj).
Ne znam da li ste svesni koliko presretači troše goriva. To su prejake mašine.
Vožnja po zaustavnoj traci u Beogradu se rešava kamerama, a ne presretačima.
Ova mera je najlakša za implementaciju jer ne zahteva skoro nikakvo ulaganje. Postavlja se pitanje zašto i druge zemlje to ne uvode, a odgovor može da bude vrlo prost, a to je da nikome nisu potrebni uplašeni vozači koji će da gledaju stalno na brzinomer (ili prosek na bordu) dok voze najbezbednijim oblikom puta.
Još manje je nekome potrebno da ljudi obilaze sa brzinom od 121km/h, nekoga ko vozi 115km/h i time pretiču 30-60 sekundi.
Evo, za vikend sam išao Beograd - Ruma. Vozio sam oko 130-140, bio ubedljivo najbrži. Tek posle 10-ak minuta mi je prosek otišao preko 120, posle Pećinaca sam spustio brzinu da dođem do 120km/h u proseku. Na rampi sam bio 3. i tu mi je prosek, zbog čekanja, pao na 114km/h.
Ovi što divljaju se rešavaju radarima na nadvožnjacima i na slučajno izabranim mestima (benzinske pumpe i odmorišta). Iskreno, ne vidim smisao presretača, kada može da se dojavi kada se vozilo snimi u prekršaju i patrola sačeka divljaka na nekom isključenju (nema tih isključenja bezbroj).
Ne znam da li ste svesni koliko presretači troše goriva. To su prejake mašine.
Vožnja po zaustavnoj traci u Beogradu se rešava kamerama, a ne presretačima.