@neshaoct
Ствар је мог избора, све што радим је ствар мог избора па тако и да ли ћу да закочим иза камиона или да ризикујем да ме неко удари од позади са својим манијакалним понашањем на путу.
Izgleda ne vredi pričati.
Nijedna od te dve krajnosti se NEĆE dogoditi ako gledaš redovno retrovizore na autoputu i tako pratiš saobraćaj iza sebe.
Slobodno daj mozgu informacije i videćeš čudo
- prilagodićeš vožnju bez ikakvog napora osim ako ne kreneš namerno da ispravljaš krivu Drinu jer je taj u preticajnoj istovremeno i u prekršaju. Uporno pričaš o krajnostima kao da su one ili/ili, kao da mora da se dogodi jedna od te dve situacije - ne, ne mora.
@neshaoct
...У нормалним условима саобраћаја он је и више него довољно далеко али он вози екстремно брзо и екстремно брзо се приближава (тиме директно угрожава и себе и друге односно врши такозвану насилничку вожњу) па не можеш да процениш да ли ћеш успети да претекнеш два шлепера пре него што се манијак набије у твој гепек.
Da, možeš da proceniš - upravo si to uradio jer kažeš da znaš da on vozi ''
ekstremno brzo'', i onda zato ne krećeš u svoje preticanje jer bi ga time ugrozio.
Da, on jeste u prekršaju ali nisi ti taj koji o tome odlučuje, i njegov prekršaj nema veze sa tobom.
Za društvo je bitno da ne budete i jedan i drugi u prekršaju, a bićete ako ti kreneš u preticanje:
- iako vidiš koliko brzo ti se približava i da nema mesta.
- iako ne možeš da se uveriš (napisao si ''
da proceniš'') da možeš bezbedno da započneš i završiš svoje preticanje
- iako je on već očigledno otpočeo svoje preticanje (tj. pretiče tebe) i time ima prednost (ta njegova prednost nije nestala zato što je u prekoračenju brzine).
@neshaoct
У реалности, не знам на који начин би дотични могао да докаже било шта од тога што причаш. Он је на ауто-путу ударио од позади возило које претиче док се кретао брзином 50 на сат преко дозвољене. Чак ни у Србији не би могао да се извуче од робије ако би било смртних случајева.
Nije njegov posao da dokazuje bilo šta jer on je oštećeni u tom postupku.
Saobraćajni veštaci na spisku Suda izvrše rekonstrukciju.
Stvar prva - uvek je pretpostavka da niko neće nikoga iz čistog mira udariti od pozadi. Sva tumačenja kreću od toga.
Zna se pri kojim brzinama se krive određeni elementi na autu (tvom i njegovom), zna se kada pucaju njegovi nosači motora i on ispada, zna se kad povuče sa sobom i menjač jer i njegovi nosači puknu, zna se koliko duboko ulazi u tvoj gepek na osnovu razlike u brzinama i silama. Ili, znaće da je on npr. zaspao i udario auto ispred jer će biti skroz drugačiji skup oštećenja/povreda u takvoj nesreći.
Zna se ako ti je prvo dokačio samo pola zadnjeg dela auta (npr. samo levu polovinu zadnjeg dela tvog auta) da si se ti ustvari ispred njega ubacio (kao što se npr. pri sudaru u raskrsnici gde si imao prvenstvo gleda da li si udario drugi auto u njegovu prvu trećinu, po sred ili u poslednju trećinu), zna se po povredama da li je kočio jer mu je noga na kočnici bila i drugačija je povreda nego kad je na gasu, zna se da li je koristio sirenu u momentu kad te udario jer će mu airbag spržiti malo dlan kada bude izleteo iz volana, itd, itd...
A, ako je vozio neki baš noviji auto, imaće unutra i kamere i/ili crnu kutiju.
Nemoj biti naivan.
Praksa sa gomilom slučajeva je stvorila šablon oštećenja i povreda, i lako je veštacima da utvrde da je on bio u prekršaju vozeći preko ograničenja (odrediće mu i brzinu u 5-10 km/h moguće greške), a da si mu ti oduzeo prvenstvo tj. presekao put jer si mu se ubacio. Drugim rečima nisi ispoštovao ovo:
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje ako je vozač koji se kreće iza njega otpočeo preticanje ili obilaženje.
=====
Ne mogu da shvatim ovoliku priču oko osnovnog pravila bezbedne vožnje na autoputu.
Šta vas briga zašto lik u preticajnoj vozi 150, 200, 250 ili 300. Na nama je samo da to na vreme primetimo i da svoju vožnju uskladimo sa tim kako ne bi bilo rizika, a kamoli nesreće.
Možda je bahat pa vozi toliko. Možda vozi ženu trudnicu. Možda vozi oca/majku/dete koje mu umire. Šta nas briga???
Niste tu da ispravljate krivu Drinu, da glumite saobraćajce, ili bilo šta sl. Pusti ga nek' prođe, ne ugrožavaj ga, ne seci mu put, ne oduzimaj mu pravo prvenstva.
Ako hoćeš pozovi Policiju i obavesti ih da tu i tu ide taj i taj auto toliko i toliko. To je sve.