Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

SAT je bio kod nekog načelnika u MUP-u jer se priprema novi ZoBS.

Elem, pošto prethodne mere nisu doprinele smanjenju žrtava na putevima (više pogunilih nego prethodne godine), odlučili su, ne da povećaju kontrolu, ne da kažnjavaju za migavce, upotrebu telefona, nepropuštanje pešaka...
Odlučili su da napišu nešto novo, što suštinski ništa ne menja jer se zakon ne sprovodi.

A ne znam da li ste primetili kako su na nekim mestima rešili nepostojanje trotoara i nepropisno parkiranje na istima? Tako što su stavili znakove

mesto-u-cijoj-se-blizini-nalazi-skola.jpg


znak usporen saobracaj.png


E sad, znate verovatno kako je iza Meka kod Fontane, ka Gunduliću - praktično se ovim drugim znakom, deca teraju da idu kolovozom, doduše, trotoara ni nema.

Više puta sam predlagao pravljenje trotoara na ovom mestu, uz zgradu i dalje ka pešačkom prelazu i stanici, ali ništa nije preduzeto.

blok 3 nema trotoara.png


ps: ako ima neko nalog na Scribd-u, je l' može da mi skine https://www.scribd.com/document/552555299/Projektovanje-Zone-30-Primer-Blok-3-Novi-Beograd
 
Hvala i @BillHicks i @DankoS

Skinuo sam dokument i mogu samo da konstatujem da autorka ili ne poznaje Blok 3 ili ne razume materiju.

Generalno, sam nivo mnogih "naučnih" radova je upitan - ovde konkretno, 90% je teorija (prepisano naravno), a kada se dođe do konkretnog rešenja (i nečega što treba da bude primenjivo i originalno) za Blok 3 (u kome inače i živim već dugo), onda shvatiš da ljudi ne umeju da primene teoriju.
 
U Hali sportova se dele paketići i od Robne kuće ka Devetoj u oba smera se svi parkiraju u desnoj traci i kolaps je u celoj ulici Pariske komune.

Sad kad Šapić to vidi i zapne da širi i ovu ulicu (već pominjanu za proširenje)
 
U Njujorku su počeli sa naplacivanjem ulaska na Menhetn. Ulazak od centralnog parka pa sve do kraja manhatna se naplaćuje 9$ radnim danima , noću 2,5$. Poznanik iz Njujorka kaže da par poslednjih dana nema uobičajenih gužvi.
 
Pažljivo vozite. Saobraćajni propisi nisu pali sa neba. Nego su kupljeni krvlju i životima mnogih.

 

Занимљива емисија и сјајан гост, са неким поражавајућим чињеницама изнетим у њој.
Волео бих да чујем коментаре @Karlo del Ponte и @Bender Rodriguez на опаску да проблем саобраћаја и безбедности истог у Србији није само до полотичких елита већ и до стручних, поготову академских на саобраћајном факултету.
 
1. Beograd nema ni približno dovoljnu saobraćajnu infrastrukturu za količinu saobraćaja koja se u njemu odvija - pamtimo i gore, naravno.

2. Mnoge stvari koje mogu da se preprave, ubrzale bi saobraćaj na nekim deonicama i bila bi manja gužva, na primer nedge mogu da budu denivelisane raskrsnice i kružni tokovi, a klasične su semaforizovane raskrsnice. Mnogi i sada posle mnogo godina vozačkog staža ne znaju da voze u kružnim tokovima, ali malo je udesa u njima, koliko prosečan vozač ne zna da ih koristi. To je ono što može generalno skoro da se promeni, a za naredne godine da se nastavi sa gradnjom novih saobraćajnih deonica u gradu, izmeštanja saobraćaja iz centra, gradnja javnih garaža, po mogućstvu podzemnih u većem broju. Rekao je to neko od forumaša, ne mogu da se setim ko - grad, posebno centar grada treba da pripada ljudima, a ne automobilima.

3. Gradski prevoz je ostao skoro pa u modu pre 40 godina i mora da se uradi njegova reforma. Prepravke nekih autobuskih linija i uvođenje novih, za početak. Onda za neke naredne godine plan proširenja trolejbuske i tramvajske mreže. Kao i još veći projekat - metro.

4. Onda dolazi najteže rešiva stvar - mentalni sklop prosečnog beogradskog vozača. Mnogo ljudi nema motiv da stigne tamo gde je pošlo i vuče se se po putu ili vozi ,,na flašu", pa dodatno blokira saobraćaj. Neće da jede, ali mora da se vozi i da potroši što manje. Ako nedge mogu da stignem za pola sata, neću da stižem za sat. Ako nemam para za gorivo iz nekog razloga - voziću se autobusom. Znate ono kada neko stvori kolonu iza sebe kao da vozi kamion na Ibarskoj magistrali, a ispred njega nema niko. I on prodje na semaforu, a vi ostanete, jer se upalilo crveno svetlo. A desi se da dva takva voze uporedo, pa ne možete da ih zaobiđete nikako.
 
Iz istog razloga kako žene uspeju da prevrnu auto na parkingu 😄 Okrene se točak previše u stranu, doda se gas, guma prednje vuče zahvati karoseriju i krene da se penje.

Ne mogu sad na YT da nađem pravi upit da mi izbaci te snimke ali viđao sam te situacije gde iz čista mira auto se prevrne ili popne na nešto pored sebe, jer točak sa prednjom vučom zahvati.
 
Poslednja izmena:
Motocikliste zaista poštujem na putu, iako ih većinu smatram bahatima. Sklonim se uvek u stranu koliko mogu da bi se oni provukli, neka koriste prednost koju imaju. Danas mi je jedan zakačio retrovizor dok sam čekao na semaforu, a on se provlačio između mene i vozila u drugoj traci. Zastao je, video da nije slomio, podigao ruku da se izvini, ne mogu da kažem da nije i nastavio je dalje. Posle kada sam stao, bolje sam pogledao - nema nikakvog oštećenja.

Ali pravilo motociklista, tačnije većine njih je - Važi ono šzto meni odgovra u datoj sitiaciji. Kada vozi na putu ispred vas i kada vas usporava, ne pomera se u stranu, jer ,,njemu treba kompletna širina trake, isto kao i vama". Ali kada je gužva i kada se provlači, to pravilo se menja u drugu krajnost.

Dok su kamiondžije uglavnom najkorektnije kao drugi učesnici u saobraćaju.
 
Пар дана за редом неке огромне саобраћајне несреће,аутомобили се запаљују, преврћу се..
Шта раде ти људи...
 
Zato što učimo napamet...


Naime, mnogi naši vozači "uče" da postoje pravila kružnog toka, tj. pravilo leve strane, tj. da onaj kodolazi sa leve strane ima prednost, umesto standardnog pravila desne strane.

E pa, mnogo puta smo to prežvakali, ali da ponovimo da pravilo leve strane ne postoji i da je kretanje u kružnom toku definisano znakom za kružni tok (koji nas "tera" da obilazimo kružni tok u smerusuprotnom od kazaljke na satu) i obrnutim trouglom (koji nas tera da propustimo one koji se već nalaze u kružnom toku, a zbog smera definisanog prethodnim znakom nam dolaze sa leve strane).

Ono što je posebno zanimljivo (barem meni), je da ako nema prvog znaka, ništa nas ne sprečava da skrenemo levo u kružnom toku, tj. da idemo u suprotnom smeru. To sam shvatio kada sam jednom išao ispod Brankovog mosta na Sajmištu

 
Mislim da većina vozača ne shvata pojam znakova i pravila kružnog toga što je uzrok čestih udesa u njima. Čak i kada znakovi postoje ima prednost onaj ko je ludji pa zato se isključuju iz treće trake i udare vozilo u prvoj traci ili se uključuju u kružni tok bez obzira na vozila u njemu jer je on brži i ludji.
 
Сећате се од прошле недеље (13.07.) оне стравичне саобраћајке на раскрсници 27. Марта и Таковске, када је са украденом Опел Корсом пролетео кроз црвено светло бежећи од полиције, ударио у Цитроен. Снимак надзорне камере са те раскрснице показују тренутак судара и покушај бекства.

(VIDEO) 42 SEKUNDE UŽASA Snimak stravične nesreće u Takovskoj: Ukrao auto, bežao kroz grad, a onda je uleteo u raskrsnicu i izazvao KARAMBOL
Osumnjičeni pokušao da pobegne peške nakon nesreće ali je uhapšen. Povređeni su zbrinuti u Urgentnom centru: Jedna devojčica u teškom stanju.
https://www.blic.rs/vesti/beograd/v...-ukrao-auto-bezao-kroz-grad-a-onda-je/0ddbb6c

несрећа у таковској.JPG
 
Vrh