Ne smes da ga seces ako ide i 100kmh, a isto tako ne moras ni da mu se sklonis ako ide vecom brzinom. Ako te neko udari odpozadi veca je odgovornost na njemu.Ako neko ispali raketu iz zolje a ti si u levoj traci tvoja duznost je da je propustis
Elem pitao sam profesora na saobracajnom, i on kaze koliko god to paradoksalno zvucalo ne smes nikako da ugrozavas kretanje vozila iza sebe makar ono islo 250 na sat. Po principu ima ko ce njega da kazni to su dve odvojene radnje. Ako ne mozes da procenis ko ide kolikom brzinom iza sebe i ne mozes za to vreme da uradis manevar preticanja nisi sposoban za voznju i ides na lekarski pregled. Tu smo gde smo sta reci
Паде ми нешто на памет: да није случајно ограничење 130 зато што људско око и мозак нису способни за перцепцију брзине од 300 на сат?Šta vas briga zašto lik u preticajnoj vozi 150, 200, 250 ili 300. Na nama je samo da to na vreme primetimo i da svoju vožnju uskladimo sa tim kako ne bi bilo rizika, a kamoli nesreće.
vidim da nisi iskoristio priliku da pametno ocutis, vec sve kontraTek sada vidim tvoj post.
Jedini koji se pravi pametan lečeći svoje komplekse po autoputu (i tako ugrožava druge učesnike u saobraćaju) si ti.
1. Nemce nisam ja prvi spomenuo, nego si ih ti prvi uveo u priču kako su tamo eto 3-4 trake pa zato može da se vozi brže. Samo ti je odgovoreno da nisu svuda 3-4 trake, već u dobrom delu je autoput isti kao kod nas.
2. Visina kazne nije spomenuta u kontekstu koliko često Policija kažnjava, već kao objektivni podatak da kazna od 12 evra pokazuje i dokazuje da zakonodavac vožnju od 150 po autoputu ne smatra ozbiljnim prekršajem, jer da smatra ne bi onda kazna za to bila samo 12 evra. Uopšte nije bitno da li tu kaznu plati 3% ili 100% onih koji voze 150km/h jer to ne menja činjenicu da je to kazna od samo 12 evra, a upravo ta visina kazne je dokaz koliko se takva vožnja objektivno ne smatra ''divljanjem''.
3. Voleo bih da naletim na tvoja 4 žmigavca u preticajnoj traci dok nekoga pretičeš ''sa razumnom brzinom'' (iz tvog posta lako je videti šta smatraš tom brzinom).
Ne zato što bi se dogodilo nešto između nas jer se ne bi dogodilo ništa osim što bi mi dodao 5 sekundi vremena da te preteknem, već zato što imam kameru koja uvek snima pa bi tako i tebe snimila. Odmah nakon toga bih pozvao Policiju, naveo tvoje vozilo, tvoje tablice, na kom autoputu i otprilike na kom kilometru, i naveo da imam snimak u kojem kršiš Zakon jer:
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje ako je vozač koji se kreće iza njega otpočeo preticanje ili obilaženje.
Pošto je po propisima leva traka na autoputu preticajna traka, to znači da je onaj iza tebe u levoj traci već započeo svoje preticanje i ti ne smeš da započneš svoje preticanje ako time kretanje onog iza sebe ometaš/ugrožavaš. A ometaš/ugrožavaš ga ako mora da spaljuje kočnice zbog tvog ubacivanja u preticajnu sa 100 km/h, ili sa 130, ili 150 svejedno... bitno je da on ide značajno brže od tvoje brzine kretanja (koja god da je tvoja brzina), i da ga ti zato svojom radnjom ometaš/ugrožavaš.
Ne znam odakle ti uopšte logika da upališ sva 4 u preticajnoj jer ako imaš problem sa autom dužan si da odeš u zaustavnu a ne u preticajnu traku, pa ti paljenje sva 4 ne pomaže na bilo koji način. Ne bi oni mogli da ti pišu kaznu (nemoj se toga bojati), ali bi te zaustavili na prvoj naplatnoj rampi (jer kao što znaš skoro uvek tu stoji jedna Patrola), pa bi ti valjda razgovor sa njima u kojem bi ti citirali one odredbe gore i podsetili da su oni zaduženi da kažnjavaju za vožnju preko ograničenja (a ne ti), možda i izlečio kompleks koji očigledno po tom pitanju imaš.
Već sam rekao ranije - mene bude sramota kad mi se dogodi (veoma, veoma retko) da mi neko ablenduje jer se odmah zapitam kako ga ranije nisam video, kako nisam pazio šta se dešava iza mene. Ne samo da se odmah sklonim, nego me bude sramota što je čovek uopšte morao da mi ablenduje, ili pali levi (ž)migavac. To mi se dogodi veoma, veoma retko ne zato što vozim posebno brzo, nego zato što malo-malo gledam središnji retrovizor baš da ne bih nekoga slučajno ometao svojom vožnjom.
Време је да напустим овај разговор.Nije.
Takodje, 300 na sat nije nista posebno. Daleko ispod ljudskih mogucnosti za procenu i percepciju. Da ne kazem, na praznom autoputu, skoro pa dosadno.
Velika je buka od vetra i generalno opasnost od neke anomalije, sem toga, krstarenje kao i svako drugo.
Ozbiljan si? Ovo je kandidat za post decenije na forumu, a jaka je konkurencija.Nije.
Takodje, 300 na sat nije nista posebno. Daleko ispod ljudskih mogucnosti za procenu i percepciju. Da ne kazem, na praznom autoputu, skoro pa dosadno.
Velika je buka od vetra i generalno opasnost od neke anomalije, sem toga, krstarenje kao i svako drugo.
Nažalost, slobodno tumačenje zakona je učestalo kod nas, a vidimo da čak i nekim profesorima treba pojašnjenje ili da se bar izrazi kako treba. Po nekim tumačenjima trebamo biti sigurni da 20km iza nas nema vozila koje ide brže da bismo započeli preticanje što je naravno apsurd. Zato smo i medju najgorima po saobraćajnim nesrećama.Читам и не могу да верујем каква слободна тумачења у корист бахатости се појављује у појединим коментарима.
Свакако да је тачно да не смемо да угрожавамо возила иза себе која иду брже када улазимо у претицање али то се односи само на почетак претицања. Ако смо започели претицање тако да нисмо никога угрозили у смислу да мора нагло да кочи или слично имамо право да завршимо то претицање. Уколико у том тренутку наиђе брже возило оно је дужно да успори и прилагоди брзину. Чим завршимо претицање једног или више везаних возила које смо започели дужни смо да се вратимо у своју траку. Дакле нико нас не обавезује да се убацујемо између два камиона, то би било сулудо. Ако наиђе ракета иза нас, опет исто, дужни смо да је пропустимо тек кад завршимо започету акцију претицања једног возила или колоне возила. Уколико не вришмо претицање лева трака свакако није за нас, мада видим да је људи често користе.
Ту чак много и не утиче ограничење брзине. Возио сам по Немачкој на путевима без ограничења и престизао колоне возила брзином од 150 и често ми се дешавало да наиђе возило које по мојој процени иде 250. Без изузетка су сви успоравали и без блицања чекали да завршим претицање. Исто тако сам морао и ја више пута да успорим и сачекам возило које иде 130 да заврши претицање.
Друга ствар је што је такође бахато претицати возило без давања гаса, а тога има све више јер многи кад упале темпомат не пада им на памет да мало притисну папучицу гаса али то је већ друга прича.
Ovaj sa snimka je ziv samo zato sto zna da ne postoji teoretska sansa da mu se neko skloni, i takodje ocekuje da ce se mnogi prebaciti u levu traku a da ga nisu ni videli u retrovizoru.Vozi motor 280kmh, može mu se tj ne želi da uspori niti da propusti druge, prolazi izmedju vozila. Da je došlo bi bilo kakve nesreće on bi bio kriv svakako. Većina tih bajkera ima smrtnu želju.
Ne znam sta da ti kazem. Nije pa nije. Ogranicenje je zbog potrosnje goriva. Put moze da se projektuje i za 200, 250, 300...Време је да напустим овај разговор.
Ozbiljan.Ozbiljan si? Ovo je kandidat za post decenije na forumu, a jaka je konkurencija.
Ne. U Srbiji je opste ogranicenje 130 km/h, a ja sam posvecen postovanju svih pravila i propisa Republike Srbije.vozi milosa velikim 300, na prvoj krivini ces pevati