Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Ako neko ispali raketu iz zolje a ti si u levoj traci tvoja duznost je da je propustis:)
Elem pitao sam profesora na saobracajnom, i on kaze koliko god to paradoksalno zvucalo ne smes nikako da ugrozavas kretanje vozila iza sebe makar ono islo 250 na sat. Po principu ima ko ce njega da kazni to su dve odvojene radnje. Ako ne mozes da procenis ko ide kolikom brzinom iza sebe i ne mozes za to vreme da uradis manevar preticanja nisi sposoban za voznju i ides na lekarski pregled. Tu smo gde smo sta reci
Ne smes da ga seces ako ide i 100kmh, a isto tako ne moras ni da mu se sklonis ako ide vecom brzinom. Ako te neko udari odpozadi veca je odgovornost na njemu.
 
Cinjenica da ova rasprava traje vise od 2 poruke je dokaz koliko je nizak nivo voznje na nasim autoputevima, sto se lako i vidi kad se otputuje pa se vrati ovde.

Voznja na autoputu je maltene robotizovana radnja i niz lako predividivih radnji.

Voznja konstantnom brzinom u desnoj traci. KONSTANTNO osmatranje celog saobracaja-napred, pozadi, sa strane. Nailazak na sporije vozilo u traci-razmak 300+ metara. Cesce gledanje u retrovizor i pracenje kompletnog toka saobracaja. Bezbedno ubacivanje(bez ometanja vozila u preticajnoj traci) u preticajnu traku u zoni 200-100 metara do sporijeg vozila. Ako nije bezbedno, smanjenje brzine, drzanje propisanog odstojanja iza sporijeg vozila i cekanje prilike za prestrojavanje. Kad se prilika ukaze, prestrojavanje i preticanje na najefikasniji moguci nacin. Povratak u desnu traku.


Ako namerno ides sporo preticajnom trakom pod izgovorom da je manje od ogranicenja i po zakonu-cestitam-projekat od milijardu evra si sveo na magistralnu dzadu i aktivno ugrozavas druge.

Opet, sto se lazemo? Radi se o cistom lecenju kompleksa i nadje*******avanju obe strane. Ako ti neko neopravdano blicne, da, to je lose ponasanje. Ne, ne daje ti za pravo da privatizujes preticajnu traku.

Od gore nabrojanog, ono sto vidim i vidjam i u gradu i na putu:
-"KONSTANTNO osmatranje celog saobracaja-napred, pozadi, sa strane." Ovo retko ko radi. "Hocu da budem opusten, sto da gledam sa strane, sto da gledam unazad". Lezi na kauc pa budi opusten. Osnovni aspekt voznje je paznja i svest o prostoru. Sve ostalo je sekundarno.

-"Kad se prilika ukaze, prestrojavanje i preticanje na najefikasniji moguci nacin." Ovo je misaona imenica i na magistrali i na autoputu. Kao sto se pokazalo na temi, ljudi se ovoga ne stide, vec forsiraju i dalje svoju pricu. "Cetvrta na 70". Preticanje, pogotovo na zauzetoj magistrali, se vrsi na punom gasu u najkracem mogucem roku, prostorno i vremenski. I sklanja se u desnu traku. Ulazak na put sa brzine 0 se vrsi na punom gasu i u najkracem mogucem prostoru i vremenu do brzine predvidjene za taj put.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: N_L
Šta vas briga zašto lik u preticajnoj vozi 150, 200, 250 ili 300. Na nama je samo da to na vreme primetimo i da svoju vožnju uskladimo sa tim kako ne bi bilo rizika, a kamoli nesreće.
Паде ми нешто на памет: да није случајно ограничење 130 зато што људско око и мозак нису способни за перцепцију брзине од 300 на сат?
 
Nije.

Takodje, 300 na sat nije nista posebno. Daleko ispod ljudskih mogucnosti za procenu i percepciju. Da ne kazem, na praznom autoputu, skoro pa dosadno.

Velika je buka od vetra i generalno opasnost od neke anomalije, sem toga, krstarenje kao i svako drugo.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: N_L
Tek sada vidim tvoj post.

Jedini koji se pravi pametan lečeći svoje komplekse po autoputu (i tako ugrožava druge učesnike u saobraćaju) si ti.

1. Nemce nisam ja prvi spomenuo, nego si ih ti prvi uveo u priču kako su tamo eto 3-4 trake pa zato može da se vozi brže. Samo ti je odgovoreno da nisu svuda 3-4 trake, već u dobrom delu je autoput isti kao kod nas.
2. Visina kazne nije spomenuta u kontekstu koliko često Policija kažnjava, već kao objektivni podatak da kazna od 12 evra pokazuje i dokazuje da zakonodavac vožnju od 150 po autoputu ne smatra ozbiljnim prekršajem, jer da smatra ne bi onda kazna za to bila samo 12 evra. Uopšte nije bitno da li tu kaznu plati 3% ili 100% onih koji voze 150km/h jer to ne menja činjenicu da je to kazna od samo 12 evra, a upravo ta visina kazne je dokaz koliko se takva vožnja objektivno ne smatra ''divljanjem''.
3. Voleo bih da naletim na tvoja 4 žmigavca u preticajnoj traci dok nekoga pretičeš ''sa razumnom brzinom'' (iz tvog posta lako je videti šta smatraš tom brzinom).

Ne zato što bi se dogodilo nešto između nas jer se ne bi dogodilo ništa osim što bi mi dodao 5 sekundi vremena da te preteknem, već zato što imam kameru koja uvek snima pa bi tako i tebe snimila. Odmah nakon toga bih pozvao Policiju, naveo tvoje vozilo, tvoje tablice, na kom autoputu i otprilike na kom kilometru, i naveo da imam snimak u kojem kršiš Zakon jer:
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje ako je vozač koji se kreće iza njega otpočeo preticanje ili obilaženje.

Pošto je po propisima leva traka na autoputu preticajna traka, to znači da je onaj iza tebe u levoj traci već započeo svoje preticanje i ti ne smeš da započneš svoje preticanje ako time kretanje onog iza sebe ometaš/ugrožavaš. A ometaš/ugrožavaš ga ako mora da spaljuje kočnice zbog tvog ubacivanja u preticajnu sa 100 km/h, ili sa 130, ili 150 svejedno... bitno je da on ide značajno brže od tvoje brzine kretanja (koja god da je tvoja brzina), i da ga ti zato svojom radnjom ometaš/ugrožavaš.
Ne znam odakle ti uopšte logika da upališ sva 4 u preticajnoj jer ako imaš problem sa autom dužan si da odeš u zaustavnu a ne u preticajnu traku, pa ti paljenje sva 4 ne pomaže na bilo koji način. Ne bi oni mogli da ti pišu kaznu (nemoj se toga bojati), ali bi te zaustavili na prvoj naplatnoj rampi (jer kao što znaš skoro uvek tu stoji jedna Patrola), pa bi ti valjda razgovor sa njima u kojem bi ti citirali one odredbe gore i podsetili da su oni zaduženi da kažnjavaju za vožnju preko ograničenja (a ne ti), možda i izlečio kompleks koji očigledno po tom pitanju imaš.

Već sam rekao ranije - mene bude sramota kad mi se dogodi (veoma, veoma retko) da mi neko ablenduje jer se odmah zapitam kako ga ranije nisam video, kako nisam pazio šta se dešava iza mene. Ne samo da se odmah sklonim, nego me bude sramota što je čovek uopšte morao da mi ablenduje, ili pali levi (ž)migavac. To mi se dogodi veoma, veoma retko ne zato što vozim posebno brzo, nego zato što malo-malo gledam središnji retrovizor baš da ne bih nekoga slučajno ometao svojom vožnjom.
vidim da nisi iskoristio priliku da pametno ocutis, vec sve kontra
 
Nije.

Takodje, 300 na sat nije nista posebno. Daleko ispod ljudskih mogucnosti za procenu i percepciju. Da ne kazem, na praznom autoputu, skoro pa dosadno.

Velika je buka od vetra i generalno opasnost od neke anomalije, sem toga, krstarenje kao i svako drugo.
Време је да напустим овај разговор.
 
Nije.

Takodje, 300 na sat nije nista posebno. Daleko ispod ljudskih mogucnosti za procenu i percepciju. Da ne kazem, na praznom autoputu, skoro pa dosadno.

Velika je buka od vetra i generalno opasnost od neke anomalije, sem toga, krstarenje kao i svako drugo.
Ozbiljan si? Ovo je kandidat za post decenije na forumu, a jaka je konkurencija. :D
 
Читам и не могу да верујем каква слободна тумачења у корист бахатости се појављује у појединим коментарима.
Свакако да је тачно да не смемо да угрожавамо возила иза себе која иду брже када улазимо у претицање али то се односи само на почетак претицања. Ако смо започели претицање тако да нисмо никога угрозили у смислу да мора нагло да кочи или слично имамо право да завршимо то претицање. Уколико у том тренутку наиђе брже возило оно је дужно да успори и прилагоди брзину. Чим завршимо претицање једног или више везаних возила које смо започели дужни смо да се вратимо у своју траку. Дакле нико нас не обавезује да се убацујемо између два камиона, то би било сулудо. Ако наиђе ракета иза нас, опет исто, дужни смо да је пропустимо тек кад завршимо започету акцију претицања једног возила или колоне возила. Уколико не вришмо претицање лева трака свакако није за нас, мада видим да је људи често користе.
Ту чак много и не утиче ограничење брзине. Возио сам по Немачкој на путевима без ограничења и престизао колоне возила брзином од 150 и често ми се дешавало да наиђе возило које по мојој процени иде 250. Без изузетка су сви успоравали и без блицања чекали да завршим претицање. Исто тако сам морао и ја више пута да успорим и сачекам возило које иде 130 да заврши претицање.
Друга ствар је што је такође бахато претицати возило без давања гаса, а тога има све више јер многи кад упале темпомат не пада им на памет да мало притисну папучицу гаса али то је већ друга прича.
 
Počinje kažnjavanje vozača koji koriste mobilni telefon i pešaka sa slušalicama na pešačkom prelazu.

Najzad.

Pogotovo je preterano korišćenje slušalica krajnje ružna navika i sasvim nezavisno od automobilskog saobraćaja. To je nešto što rastače sam pojam Grada jer je njegova osnova uvek bila fizička bliskost i saradnja mnogih, što ga pretvara u nepovezani skup otuđenih pojedinaca koji žive jedni mimo drugih, svako u nekom svom izdvojenom, virtuelnom svetu. Pogotovo je tužno videti mlade parove gde svako gleda u svoj telefon, umesto jedno u drugo. Tako se ide ka pravom gradu zombija. Ako se nastavi tim putem, saobraćajne nesreće će biti još najmanji problem.

 
kontrola ce biti nedelju dana i onda cao ce.

drugo jel oni kaznjavaju za nosenje slusalica, ili ako "slusam" preko slusalica (jer ovo ne mogu da znaju)
 
Mislim nošenje, jer čak i to ometa mogućnost da dobro čujete šta se oko vas događa. Recimo čak i jedna slušalica ometa lokalizaciju zvuka u prostoru zato što se gubi "stereo efekat" dva uha jednake osetljivosti.
 
Читам и не могу да верујем каква слободна тумачења у корист бахатости се појављује у појединим коментарима.
Свакако да је тачно да не смемо да угрожавамо возила иза себе која иду брже када улазимо у претицање али то се односи само на почетак претицања. Ако смо започели претицање тако да нисмо никога угрозили у смислу да мора нагло да кочи или слично имамо право да завршимо то претицање. Уколико у том тренутку наиђе брже возило оно је дужно да успори и прилагоди брзину. Чим завршимо претицање једног или више везаних возила које смо започели дужни смо да се вратимо у своју траку. Дакле нико нас не обавезује да се убацујемо између два камиона, то би било сулудо. Ако наиђе ракета иза нас, опет исто, дужни смо да је пропустимо тек кад завршимо започету акцију претицања једног возила или колоне возила. Уколико не вришмо претицање лева трака свакако није за нас, мада видим да је људи често користе.
Ту чак много и не утиче ограничење брзине. Возио сам по Немачкој на путевима без ограничења и престизао колоне возила брзином од 150 и често ми се дешавало да наиђе возило које по мојој процени иде 250. Без изузетка су сви успоравали и без блицања чекали да завршим претицање. Исто тако сам морао и ја више пута да успорим и сачекам возило које иде 130 да заврши претицање.
Друга ствар је што је такође бахато претицати возило без давања гаса, а тога има све више јер многи кад упале темпомат не пада им на памет да мало притисну папучицу гаса али то је већ друга прича.
Nažalost, slobodno tumačenje zakona je učestalo kod nas, a vidimo da čak i nekim profesorima treba pojašnjenje ili da se bar izrazi kako treba. Po nekim tumačenjima trebamo biti sigurni da 20km iza nas nema vozila koje ide brže da bismo započeli preticanje što je naravno apsurd. Zato smo i medju najgorima po saobraćajnim nesrećama.

Vozilo koje je započelo preticanje mora isto bezbedno završiti i vratiti se u svoju traku, makar onaj iza vozio 300kmh. Preticanje se otpočinje kada se za to stvore uslovi da ne ugrožavamo saobraćaj, dakle ukoliko nema nikoga na dovoljnoj udaljenosti možemo započeti preticanje, vozila iza nas su dužna da nas sačekaju na propisanom rastojanju dok ne završimo preticanje. Isto tako ne smemo započeti preticanje ako ćemo time ugroziti kretanje vozila koje je već otpočelo preticanje. Vožnja levom trakom nije dozvoljena i ne smemo se kretati njome duže nego što je potrebno osim ako je zauzeta vozilima koja se kreću u koloni. Ljudi generalno mešaju autoput i put sa dve trake u istom smeru.

Suma sumarum. Ako vozite levom trakom i NISTE u preticanju, dužni ste da se sklonite iako vozilo iza Vas ide većom brzinom od dozvoljene (makar vi išli 130kmh,a on 300kmh), što kaže profesor "ima ko će njega da kazni" ali isto tako ukoliko ste otpočeli preticanje bez da ste nekoga "isekli" tj ugrozili mu kretanje da nije mogao da drži propisano rastojanje ili da uspori na vreme onda vozilo iza Vas mora sačekati na propisanoj udaljenosti da završite preticanje, kretalo se ono 100kmh ili 200kmh. Nakon toga se vraćate u desnu traku, a vozilo iza nastavlja svoj put. Ukoliko ste započeli preticanje, a niste se uverili da nema vozila koje je započelo preticanje na dovoljnoj udaljenosti, ugrozili ste mu kretanje, mora naglo da koči i slično onda ste u prekršaju. Tu sada dolazi ono profesorevo "moramo oceniti kolikom se brzinom kreće vozilo iza nas, na kojoj je udaljenosti i koliko će brzo stići do nas". Dakle nije potrebno da mi završimo preticanje pre nego što ono stigne do nas (on je svakako dužan da prati saobraćaj ispred njega i veća je odgovornost na njemu. A šta ako mi pretičemo kolonu vozila?) već da našim preticanjem nećemo njemu onemogućiti da drži propisano rastojanje i blagovremeno uspori kada stigne do nas tj da mu ugrozimo kretanje, a on je dužan da sačeka da se bezbedno vratimo u svoju traku. Nažalost, kako ima situacija gde onaj ko vozi 200 misli da je leva traka njegova tako imamo i one koje započinju preticanje neposredno ispred bržeg automobila "da ne čekam", "šta me briga vozim maksimalno dozvoljenom brzinom, nek on vozi sporije", "brzo ću Ja to" ili "samo da preteknem i onu kolonu ispred"... kao i da sporija vozila ne žele da se vrate u desnu traku već nastavljaju levom. Ko je kada započeo preticanje je teško dokazivo zato je veća odgovornost na vozaču iza.

Po meni preticanje bez davanja gasa i nije neki problem koliko davanje gasa vozila koje pretičemo. Mnogo opasnije. Da l' ljudima proradi neki kliker "neće mene on da pretekne", "sad će da vidi da i moj auto može brže"... ne znam ali je jako opasno.

Da dodam, ugrožavanje kretanja nije vozim 250kmh i moram za 500m da usporim na 130kmh jer je neka "bu****" započela preticanje. Ugrožavanje kretanja je nemogućnost blagovrenenog usporavanja, nemogućnost držanja propisanog rastojanja, naglo kočenje, menjanje pravca...
 
Poslednja izmena:
Ponovo postavljam ovaj klip jer je predhodni obrisan.


Ovde se u praksi vidi ovo o cemu pricate. Niti je moguce da mu se neko blagovremeno skloni niti je moguce prestrojiti se u levu traku, a da ga ne ugroze.
 
Vozi motor 280kmh, može mu se tj ne želi da uspori niti da propusti druge, prolazi izmedju vozila. Da je došlo bi bilo kakve nesreće on bi bio kriv svakako. Većina tih bajkera ima smrtnu želju.
 
Vozi motor 280kmh, može mu se tj ne želi da uspori niti da propusti druge, prolazi izmedju vozila. Da je došlo bi bilo kakve nesreće on bi bio kriv svakako. Većina tih bajkera ima smrtnu želju.
Ovaj sa snimka je ziv samo zato sto zna da ne postoji teoretska sansa da mu se neko skloni, i takodje ocekuje da ce se mnogi prebaciti u levu traku a da ga nisu ni videli u retrovizoru.

Hocu da kazem, ako vozis 130 kmh, male se sanse da primetis u retrovizoru nekoga ko se priblizava sa 300 kmh.
 
Da je vozio po pravilima ne bi nikada mogao da razvije tu brzinu zbog vozila, zato su te brzine rezervisane za stazu.
 
Da je zbog potrošnje goriva putevi bi bili ograničeni na 300kmh, ne znam kojoj državi se ne isplati veća potrošnja goriva kad ubira akcize.
 
Vrh