Volim sto si procitao samo poslednji post pa si se nasao pametan da komentarises, ostavi cu te da malo istrazis kako je sve ovo zapocelo
sto drzava ne kaznjava (bilo sta) je posebna tema, ali se ogranicenja znaju i svi divljaci koji lete po autoputu ima da gledaju moja 4 migavca dok ja obavljam svoja preticanja po razumnim brzinama.
Tek sada vidim tvoj post.
Jedini koji se pravi pametan lečeći svoje komplekse po autoputu (i tako ugrožava druge učesnike u saobraćaju) si ti.
1. Nemce nisam ja prvi spomenuo, nego si ih ti prvi uveo u priču kako su tamo eto 3-4 trake pa zato može da se vozi brže. Samo ti je odgovoreno da nisu svuda 3-4 trake, već u dobrom delu je autoput isti kao kod nas.
2. Visina kazne nije spomenuta u kontekstu koliko često Policija kažnjava, već kao objektivni podatak da kazna od 12 evra pokazuje i dokazuje da zakonodavac vožnju od 150 po autoputu ne smatra ozbiljnim prekršajem, jer da smatra ne bi onda kazna za to bila samo 12 evra. Uopšte nije bitno da li tu kaznu plati 3% ili 100% onih koji voze 150km/h jer to ne menja činjenicu da je to kazna od samo 12 evra, a upravo ta visina kazne je dokaz koliko se takva vožnja objektivno ne smatra ''divljanjem''.
3. Voleo bih da naletim na tvoja 4 žmigavca u preticajnoj traci dok nekoga pretičeš ''sa razumnom brzinom'' (iz tvog posta lako je videti šta smatraš tom brzinom).
Ne zato što bi se dogodilo nešto između nas jer se ne bi dogodilo ništa osim što bi mi dodao 5 sekundi vremena da te preteknem, već zato što imam kameru koja uvek snima pa bi tako i tebe snimila. Odmah nakon toga bih pozvao Policiju, naveo tvoje vozilo, tvoje tablice, na kom autoputu i otprilike na kom kilometru, i naveo da imam snimak u kojem kršiš Zakon jer:
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje ako je vozač koji se kreće iza njega otpočeo preticanje ili obilaženje.
Pošto je po propisima leva traka na autoputu preticajna traka, to znači da je onaj iza tebe u levoj traci već započeo svoje preticanje i ti ne smeš da započneš svoje preticanje ako time kretanje onog iza sebe ometaš/ugrožavaš. A ometaš/ugrožavaš ga ako mora da spaljuje kočnice zbog tvog ubacivanja u preticajnu sa 100 km/h, ili sa 130, ili 150 svejedno... bitno je da on ide značajno brže od tvoje brzine kretanja (koja god da je tvoja brzina), i da ga ti zato svojom radnjom ometaš/ugrožavaš.
Ne znam odakle ti uopšte logika da upališ sva 4 u preticajnoj jer ako imaš problem sa autom dužan si da odeš u zaustavnu a ne u preticajnu traku, pa ti paljenje sva 4 ne pomaže na bilo koji način. Ne bi oni mogli da ti pišu kaznu (nemoj se toga bojati), ali bi te zaustavili na prvoj naplatnoj rampi (jer kao što znaš skoro uvek tu stoji jedna Patrola), pa bi ti valjda razgovor sa njima u kojem bi ti citirali one odredbe gore i podsetili da su oni zaduženi da kažnjavaju za vožnju preko ograničenja (a ne ti), možda i izlečio kompleks koji očigledno po tom pitanju imaš.
Već sam rekao ranije - mene bude sramota kad mi se dogodi (veoma, veoma retko) da mi neko ablenduje jer se odmah zapitam kako ga ranije nisam video, kako nisam pazio šta se dešava iza mene. Ne samo da se odmah sklonim, nego me bude sramota što je čovek uopšte morao da mi ablenduje, ili pali levi (ž)migavac. To mi se dogodi veoma, veoma retko ne zato što vozim posebno brzo, nego zato što malo-malo gledam središnji retrovizor baš da ne bih nekoga slučajno ometao svojom vožnjom.