Sirina trake jeste osnovni element na osnovu kog se moze sa solidnom sigurnoscu proceniti racunska brzina na nekoj deonici puta, tako da je taj rezon dobar.
Medjutim, na nasim autoputevima sirina trake od 3.75 je kao i svugde drugde gde postoje dve trake+zaustavna. Nasi autoputevi ne zaostaju za stranim u tom pogledu, kao ni u pogledu ostalih geometrijskih elemenata. Neke starije deonice zaostaju po kvalitetu kolovoza. Kako su nam neki od puteva novi, mnoge deonice su nam i bolje od zapadnoevropskih u tom pogledu. Ljudske sposobnosti kao ogranicavajuci faktor iz tog razloga nisu nize u Srbiji nego u Nemackoj. Opste ogranicenje od 130 do kog je dosla Evropa, zbog ekologije, i naravno, bolje opste bezbednosti, nije proizaslo iz te limitacije, sto je bila originalna primedba na koju sam inicijalno odgovorio.
Takodje, ako cemo da idemo u ekstrem i pricamo o tim ekstremnim brzinama, one su samo za prazan put. Ne postoji 300 km/h ni u Nemackoj ako put nije solidno prazan, jednostavno je nemoguce. Mozda na sekund u nekom superautu. Iako je neki put bez ogranicenja, i dalje postoji obaveza drzanja svoje trake, pa broj traka ima znacaja samo u domenu opterecenja puta, tj, da u teoriji nekoga ima samo u skroz desnoj traci, pa se skroz levom moze voziti 200+.
Ako cemo da poredimo geometriju autobana na otvorenim delovima i srpske autoputeve, ceo deo kroz Vojvodinu ima potencijal za 200+ i tu sa strane puta nema razloga za ogranicenje.
Da se nadovezem na (netacnu) primedbu odozgo da bi se na "Milosu Velikom" izletelo sa 300 na prvoj krivini, deonica od NBG do Ljiga je prilicno otvorena, ima par ostrijih krivina, jedna oko Surcina mi pada na pamet, par oko Uba, ali generalno i taj deo bi podrzao visoke brzine. Posle Ljiga pa do Cacka, slabo gde, prilicno je vijugavo.
Hteo bih i da kazem da je to normalno, osim nekih odluka u projektu sa kojima se ne slazem, voznja nasim novim autoputevima je prijatna a sam put je odlican. Ne znam odakle toliko negativan stav prema tom putu.