Šta je novo?

Zašto je saobraćaj u Srbiji takav kakav je?

Juče sam se vraćao iz cg, preko zlatibora. Put do zlatibora je katastrofa. PA to se ne zna ko gde vozi... Ajde ovi što voze jake automobile preteknu te za 1 sekundu.. Ali najjači su likovi sa nekim starim pasatima, pretiču na punoj liniji pred krivine i slično.. Zato ja lepo iza nekog kamiona idem ceo put, jel me štiti od bu**** iz suprotnog smera....
 
Šta reći, osim da si ti solidno velika opasnost na drumu.

Dobro, ali ja gledam desni retrovizor i kada pretičem sa te strane, a i u svim drugim situacijama kada se desno prestrojavam. Kod mene to nije ukras na autu, nego stvar koja se koristi. I ne mogu zaista da vozim za čovekom koji se ponaša kao da mu je tata kupio levu traku, a ispred njega nema niko, a iza kolona. Ako te 5 vozila sa desne strane obiđe, znači da gušiš saobraćaj, ali mnogi to ne shvataju.
 
@neshaoct ne razumem tu teoriju koju pričaš. U praksi ja moram da kocim na 90 i da spaljujem svoje kočnice ako hoću da propustim tog sto ide kao manijak i prestize sve redom. Sto vrlo često i uradim ali ne zato sto smatram da je ispravno nego zato sto neću da me neko sa džipom udari od pozadi sa 180 na sat.
Nije stvar tvog izbora da li hoćeš ili nećeš da propustiš tog što je već u preticajnoj i ide brže od tebe - već moraš da ga propustiš ako bi svojom radnjom (svojim ubacivanjem u preticajnu) ugrozio njega. Ako je daleko, onda ne moraš da ga čekaš jer možeš da obaviš svoju radnju preticanja bez da njega ugrožavaš.

To je obaveza, a nije stvar izbora, bez obzira što je taj neko u prekršaju jer vozi preko ograničenja u preticajnoj.
Vidi, ako se ne daj Bože dogodi udes u takvoj situaciji, ti bi bio kriv za izazivanje udesa (imajući u vidu brzinu verovatno bi bilo i povreda tj. krivično bi odgovarao), a on bi dobio prekršajnu prijavu za prekoračenje (jer je išao npr. 180 km/h). Ti bi odgovarao krivično, a on prekršajno. Ti bi bio kriv za udes jer si se ti njemu ubacio u putanju (presekao mu put) jer on ima prednost u preticajnoj, i bez tvoje radnje udesa ne bi bilo.

Opet kažem, takva situacija (da kočiš sa svojih 130 na 90 u opisanoj situaciji) se neće dogoditi ako aktivno gledaš šta se dešava iza tebe na autoputu.
Aktivno znači da malo-malo (bukvalno na svakih 10-20 sekundi) baciš pogled u retrovizore. Ako to radiš, ti ćeš njegove farove odavno videti, mnoooogo pre nego si stigao šlepere koje bi da pretekneš. U skladu sa tim ćeš onda ili dati po gasu i preteći te šlepere sa npr. 140-150 (umesto da ostaješ na 130), ili ćeš pustiti gas taman dovoljno da on prođe pored tebe (jer je već blizu i ide dosta brže od tebe), i čim prođe ti ideš iza njega u preticajnu i pretičeš šlepere.

Mislim da je glavni uzrok slabog razumevanja po ovom pitanju činjenica da je taj neko u preticajnoj u prekršaju jer vozi preko ograničenja, i sad kao ''zašto ja u voznoj moram ovo ili ono kad je on već u prekršaju''. Pa, moraš nezavisno što je on u prekršaju svojom brzinom kretanja.

Mišljenja sam da ti isti ljudi na deonici autobana gde nema ograničenja ne bi tako kao muva bez glave upadali u preticajnu jer znaju da je tamo neko redovno sa 180, 200 ili...
Pa, zašto mislite da u SRB ne može neko da bude u toj traci sa brzinama preko ograničenja? Jednako može i jednaki zakoni fizike važe.
Ako bi tamo još kako 5 puta gledali da li se neko približava pre nego odete u preticajnu, zašto da ne gledate i u Srbiji?
E, tu dolazi ono ''pa zato što tamo sme da se bude u preticajnoj sa npr. 180 a kod nas je to prekršaj''. Pa, jeste to kod nas prekršaj... ali nisi ti taj koji će da kažnjava za taj prekršaj.
To što je taj neko u prekršaju ne poništava odredbe:
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje ako je vozač koji se kreće iza njega otpočeo preticanje ili obilaženje.
 
@neshaoct
Ствар је мог избора, све што радим је ствар мог избора па тако и да ли ћу да закочим иза камиона или да ризикујем да ме неко удари од позади са својим манијакалним понашањем на путу.
Та друга ситуација коју си описао у којој је он довољно далеко је процена која се доноси за један секунд и онда ја дођем у ситуацију да имам још 10 секунди да завршим претицање а он ми се набио у гепек и аблендује. У нормалним условима саобраћаја он је и више него довољно далеко али он вози екстремно брзо и екстремно брзо се приближава (тиме директно угрожава и себе и друге односно врши такозвану насилничку вожњу) па не можеш да процениш да ли ћеш успети да претекнеш два шлепера пре него што се манијак набије у твој гепек.
У реалности, не знам на који начин би дотични могао да докаже било шта од тога што причаш. Он је на ауто-путу ударио од позади возило које претиче док се кретао брзином 50 на сат преко дозвољене. Чак ни у Србији не би могао да се извуче од робије ако би било смртних случајева.

Али таквих нема пуно и обично кад видиш у ретровизору некога са много бесним аутом, знаш да је ризично и онда сачекаш да те прође. Много већи су проблем они који возе између 140 и 150 константно у левој траци.
 
@neshaoct
Ствар је мог избора, све што радим је ствар мог избора па тако и да ли ћу да закочим иза камиона или да ризикујем да ме неко удари од позади са својим манијакалним понашањем на путу.
Izgleda ne vredi pričati.
Nijedna od te dve krajnosti se NEĆE dogoditi ako gledaš redovno retrovizore na autoputu i tako pratiš saobraćaj iza sebe.
Slobodno daj mozgu informacije i videćeš čudo :D - prilagodićeš vožnju bez ikakvog napora osim ako ne kreneš namerno da ispravljaš krivu Drinu jer je taj u preticajnoj istovremeno i u prekršaju. Uporno pričaš o krajnostima kao da su one ili/ili, kao da mora da se dogodi jedna od te dve situacije - ne, ne mora.

@neshaoct
...У нормалним условима саобраћаја он је и више него довољно далеко али он вози екстремно брзо и екстремно брзо се приближава (тиме директно угрожава и себе и друге односно врши такозвану насилничку вожњу) па не можеш да процениш да ли ћеш успети да претекнеш два шлепера пре него што се манијак набије у твој гепек.
Da, možeš da proceniš - upravo si to uradio jer kažeš da znaš da on vozi ''ekstremno brzo'', i onda zato ne krećeš u svoje preticanje jer bi ga time ugrozio.
Da, on jeste u prekršaju ali nisi ti taj koji o tome odlučuje, i njegov prekršaj nema veze sa tobom.
Za društvo je bitno da ne budete i jedan i drugi u prekršaju, a bićete ako ti kreneš u preticanje:
- iako vidiš koliko brzo ti se približava i da nema mesta.
- iako ne možeš da se uveriš (napisao si ''da proceniš'') da možeš bezbedno da započneš i završiš svoje preticanje
- iako je on već očigledno otpočeo svoje preticanje (tj. pretiče tebe) i time ima prednost (ta njegova prednost nije nestala zato što je u prekoračenju brzine).

@neshaoct
У реалности, не знам на који начин би дотични могао да докаже било шта од тога што причаш. Он је на ауто-путу ударио од позади возило које претиче док се кретао брзином 50 на сат преко дозвољене. Чак ни у Србији не би могао да се извуче од робије ако би било смртних случајева.
Nije njegov posao da dokazuje bilo šta jer on je oštećeni u tom postupku.
Saobraćajni veštaci na spisku Suda izvrše rekonstrukciju.
Stvar prva - uvek je pretpostavka da niko neće nikoga iz čistog mira udariti od pozadi. Sva tumačenja kreću od toga.
Zna se pri kojim brzinama se krive određeni elementi na autu (tvom i njegovom), zna se kada pucaju njegovi nosači motora i on ispada, zna se kad povuče sa sobom i menjač jer i njegovi nosači puknu, zna se koliko duboko ulazi u tvoj gepek na osnovu razlike u brzinama i silama. Ili, znaće da je on npr. zaspao i udario auto ispred jer će biti skroz drugačiji skup oštećenja/povreda u takvoj nesreći.
Zna se ako ti je prvo dokačio samo pola zadnjeg dela auta (npr. samo levu polovinu zadnjeg dela tvog auta) da si se ti ustvari ispred njega ubacio (kao što se npr. pri sudaru u raskrsnici gde si imao prvenstvo gleda da li si udario drugi auto u njegovu prvu trećinu, po sred ili u poslednju trećinu), zna se po povredama da li je kočio jer mu je noga na kočnici bila i drugačija je povreda nego kad je na gasu, zna se da li je koristio sirenu u momentu kad te udario jer će mu airbag spržiti malo dlan kada bude izleteo iz volana, itd, itd...
A, ako je vozio neki baš noviji auto, imaće unutra i kamere i/ili crnu kutiju.

Nemoj biti naivan.
Praksa sa gomilom slučajeva je stvorila šablon oštećenja i povreda, i lako je veštacima da utvrde da je on bio u prekršaju vozeći preko ograničenja (odrediće mu i brzinu u 5-10 km/h moguće greške), a da si mu ti oduzeo prvenstvo tj. presekao put jer si mu se ubacio. Drugim rečima nisi ispoštovao ovo:
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje kada time može ugroziti druge učesnike u saobraćaju.
- vozač ne sme da vrši preticanje ili obilaženje ako je vozač koji se kreće iza njega otpočeo preticanje ili obilaženje.

=====

Ne mogu da shvatim ovoliku priču oko osnovnog pravila bezbedne vožnje na autoputu.
Šta vas briga zašto lik u preticajnoj vozi 150, 200, 250 ili 300. Na nama je samo da to na vreme primetimo i da svoju vožnju uskladimo sa tim kako ne bi bilo rizika, a kamoli nesreće.
Možda je bahat pa vozi toliko. Možda vozi ženu trudnicu. Možda vozi oca/majku/dete koje mu umire. Šta nas briga???
Niste tu da ispravljate krivu Drinu, da glumite saobraćajce, ili bilo šta sl. Pusti ga nek' prođe, ne ugrožavaj ga, ne seci mu put, ne oduzimaj mu pravo prvenstva.
Ako hoćeš pozovi Policiju i obavesti ih da tu i tu ide taj i taj auto toliko i toliko. To je sve.
 
Poslednja izmena:
Izgleda ne vredi pričati.
Nijedna od te dve krajnosti se NEĆE dogoditi ako gledaš redovno retrovizore na autoputu i tako pratiš saobraćaj iza sebe.
Ако причаш будалаштине и неистине онда не вреди причати.
Те крајности се хоће догодити и догађају се.
Нисмо сви Фанђо као ти.
Slobodno daj mozgu informacije i videćeš čudo :D - prilagodićeš vožnju bez ikakvog napora osim ako ne kreneš namerno da ispravljaš krivu Drinu jer je taj u preticajnoj istovremeno i u prekršaju. Uporno pričaš o krajnostima kao da su one ili/ili, kao da mora da se dogodi jedna od te dve situacije - ne, ne mora.
Не осећам никакав напор док возим, осим оног неопходног да ме држи будног и опрезног. Не исправљам криве Дрине и ако неко жели да ме убије на путу гледам да му се не потурам чак и ако то значи да морам да спалим кочнице.
Da, možeš da proceniš - upravo si to uradio jer kažeš da znaš da on vozi ''ekstremno brzo'', i onda zato ne krećeš u svoje preticanje jer bi ga time ugrozio.
Da, on jeste u prekršaju ali nisi ti taj koji o tome odlučuje, i njegov prekršaj nema veze sa tobom.
Za društvo je bitno da ne budete i jedan i drugi u prekršaju, a bićete ako ti kreneš u preticanje:
- iako vidiš koliko brzo ti se približava i da nema mesta.
- iako ne možeš da se uveriš (napisao si ''da proceniš'') da možeš bezbedno da započneš i završiš svoje preticanje
- iako je on već očigledno otpočeo svoje preticanje (tj. pretiče tebe) i time ima prednost (ta njegova prednost nije nestala zato što je u prekoračenju brzine).
Не могу да проценим. Схватио сам да вози екстремно брзо тек када ми се у року од неколико секунди набио у браник.
Ја сам проценио да могу да претекнем и кренуо сам у претицање по правилима саобраћаја. Аутомобил иза мене је био на безбедној удаљености, кретао сам се максимално дозвољеном брзином на том путу (и мало преко ње) али је возач иза мене убица у покушају па или ће закочити или ће ме убити јер вози неприлагођеном брзином за коју ја нисам могао да претпоставим да је толика.


Покушаћу да сумирам нека моја правила:
1. Ако наилазим на камион или на више спорих возила трудим се да у претицање кренем док им још увек нисам скроз пришао, како би потенцијалним убицама на путу дао простора да закоче ако у даљини виде мене у левој траци који се крећем 130-140 на сат.
2. Ако наилазим на камион или више спорих возила а из непажње или било ког другог разлога не успем да кренем у претицање на време, гледам да иза мене нема баш ниједно возило које може да ме угрози и онда кренем у претицање. Ту имам проблем што немам толико јак ауто, па ако успориш на 90 иза камиона не можеш тако брзо да убрзаш на 120-130. Ако ме у приласку камиона сустиже Порше Кајен, онда у 99% случајева бирам да успорим и да га пустим да прође.

Значи без курчења и уз максималан обзир према свом и туђем животу. А особама које се крећу тако великим брзинама и угрожавају безбедност свих нас не желим ништа добро. Срећом их има јако јако мало од када су увели мерење просечне брзине.
 
Ако причаш будалаштине и неистине онда не вреди причати.
Те крајности се хоће догодити и догађају се.
Нисмо сви Фанђо као ти.
Kad te jednom zaustave zbog tvoje vožnje na autoputu pri kojoj si se bahato ubacio nekome ko ima prednost i ugrozio ga time, ti onda obavezno reci i njima da pričaju budalaštine i neistine. ;):)

Nema to veze sa umećem vožnje jer autoput ne služi da se to pokaže. Svako ko misli da se na autoputu pokazuje ko zna da vozi - taj ustvari time pokazuje koliko pojma nema oko vožnje. Autoputevi se prave jer bezbednije i lakše za vožnju ne postoji. Treba samo da budeš budan i pažljiv, i da planiraš unapred (što ti je slabiji auto to treba više da planiraš unapred). Uostalom, seti se kad si bio početnik u vožnji... čega si se više plašio - krivina, grada, ili ravnog i pravog i širokog puta van naseljenog mesta?

Činjenica da si napisao ''Нисмо сви Фанђо као ти'' ustvari na najbolji način otkriva koliko nemaš pojma oko vožnje, pa tako kao nemač pojma i misliš da se na autoputu pokazuju vozačke veštine. U tome onda i jeste primarni razlog svih ovih tvojih postova.
 
Ti bukvalno ne čitaš šta pišem nego si umislio neku raspravu koja ne postoji. Nikome se ja ne ubacujem niti ću platiti ikakvu kaznu niti će me iko zaustavljati.
Za 16 godina vožnje imam jednu plaćenu kaznu od 2500 dinara.

Nisam ja stvarno mislio da si ti Fandjo nego sam ismevao tvoj nadmen stav o vožnji.
Sa sve stavom da je onaj sto je udaren od pozadi na auto putu kriv za udes jer nije dobro procenio brzinu vozila iza sebe koje se krece brzinom za koju se gubi dozvola ili ide u zatvor.

Hrabrost i muškost ne dokazujem u automobilu. Takvim poput tebe se sklonim jer ništa mi ne vredi sto sam u pravu ako poginem.
 
Pre par godina je u sred NS bila nesreća sa smrtnim ishodom tako što je na put sa pravom prvenstva prolaza uletelo vozilo koje je imalo STOP. Nije on ušao bahato, ali je onako provirio zato što nije imao dovoljnu preglednost. Na njega je naletelo vozilo sa 150 km/h (dakle ograničenje je bilo 50 ili možda još 60 km/h). Uopšte nije bitno ko je stradao, ni ne sećam se, ali je drugar advokat vodio slučaj, po veštačenju su bila kriva obojica. Nešto rezonujem, više mi je u startu kriv taj koji je uleteo, ali sa druge strane, da je ovaj vozio po ograničenju, obojica bi izašli iz vozila na nogama posle sudara!

Po istoj analogiji na auto-putu, više mi je kriv taj koji menja trake, a prethodno se nije uverio/nije dobro procenio da bezbedno može, tim pre što tu nema smetnji u preglednosti, nego jednostavno ne prati saobraćaj/ne procenjuje dobro! Nije mi jasno kako uopšte možeš da dođeš u situaciju da naglo kočiš iza šlepera ako pratiš retrovizore redovno i procenjuješ brzine, što moraš da radiš na auto-putu.

Ja vozim auto onako kako ljudi savetuju da se vozi motor, kao da si nevidljiv! Dakle, tvoje kretanje ne sme ni na koji način da poremeti kretanje drugog vozila, da mora da koči, menja pravac itd, makar on vozio 200 km/h! Naravno, to je ozbiljno ugrožavanje bezbednost i takvu budaletinu sutra ako dođe do veštačenja neće amnestirati to što je neko njemu uleteo u traku kao što je ovde rečeno i proći će slično kao u primeru koji sam naveo gore!

Meni lično su višestruko opasniji na auto-putu oni koji voze 60, nego oni koji voze 150. Druga brzina značajno manje odstupa od prosečne brzine svih vozila na putu. To pogotovo dolazi do izražaja kad voziš u zemljama sa razvijenijom industrijom gde šleperi često idu srednjom trakom skoro u voziću. Ti kad uletiš među šlepere em imaš rizik uletanja u makaze, gde je iza tebe vozilo između 20 i 40 tona, em posle treba da izađeš u levu tako da nikoga ne ometaš, a to onda može biti višeminutno guslanje. Zato ljudi nekad idu 140-150 km/h u levoj i sklanjaju se kad procene da neko ide signifikantno brže.
 
Za društvo je bitno da ne budete i jedan i drugi u prekršaju, a bićete ako ti kreneš u preticanje:
- iako vidiš koliko brzo ti se približava i da nema mesta.
- iako ne možeš da se uveriš (napisao si ''da proceniš'') da možeš bezbedno da započneš i završiš svoje preticanje
- iako je on već očigledno otpočeo svoje preticanje (tj. pretiče tebe) i time ima prednost (ta njegova prednost nije nestala zato što je u prekoračenju brzine).
Retko kada se dešava da neko krene u preticanje kad ga neko u levoj traci pretiče, uglavnom se dešava da vozilo koje je u levoj traci vozi nedozvoljenom brzinom i udaljeno je preko 100-200 metara u trenutku kad sporije vozilo kreće u preticanje iz srednje u levu traku, ne usporava i ne usklađuje brzinu nego se pribije iza sporijeg vozila i krene da agresivno blica. S obzirom da to vozilo ne poštuje propise o minimalnom rastojanju ono je u prekršaju. Problem je što se u Srbiji retko kad kažnjava takav prekršaj.

Pre nekoliko nedelja je bila vest o advokatu u Švajcarskoj koji je kažnjen sa kaznom od preko 100.000 evra jer nije poštovao propis o minimalnoj udaljenosti između vozila na autoputu a švajcarski sudija je doneo odluku na osnovu pravila da iznos kazne zavisi od godišnje zarade prekršioca. Kod nas bi bolje bilo da se iznos kazne bazira ne vrednosti vozila jer imamo gomilu onih koji voze luksuzna vozila a zvanično zarađuju minimalac.
 
Dakle, tvoje kretanje ne sme ni na koji način da poremeti kretanje drugog vozila, da mora da koči, menja pravac itd, makar on vozio 200 km/h!
Ne obilazi te ludak za ceo krug na trkačkoj stazi pa da moraš da mu se skloniš, već te sustiže u saobraćaju i dužnost mu je da se prilagodi uslovima na putu i da uspori. To što je on umislio da treba celu deonicu da iskrstari 200 na sat je isključivo njegov problem.

U životu nisam blicnuo nekom ko pretiče, pa makar vozio i debelo ispod ograničenja. Usporim, sačekam ga da završi preticanje, stisnem gas i produžim.

Majmuni koji mi blicaju bez razloga dobiju srednji prst. Najjači su mi oni što krenu da ablenduju a ispred mene nepregledna kolona. Isto, primetio sam da su mnogo žustriji kad vozim ženin auto, to isto mnogo govori o njihovoj hrabrosti.
 
^slazem se tobom, ali iako neko vozi 200 km/h ne smemo da ga ugrozavamo u voznji, sta god to znacilo. sada dok se ne desi saobracajka nikom nista, ali zakon tako kaze, tj mene su tako ucili u skoli (kasno sam polozio za kola, pa sam morao na casove :D)

posto relativno cesto idem auto putem do batocine, meni najcesce blicaju stranci majke im ga spalim (mozda su gastosi ne znam), valjda ocekuju da se ubacim ispod kamiona da prodju, posto napred ima bujica auta
 
Kanal koji prati udese na Nemačkim autoputevima koji jeste grozan i za letimični pregled a kamoli za gledanje.Mada možda imalo efekta na svest ljudi.


 
Na ovu temu sam vodio i i dalje vodim gomilu rasprava u "ril lajfu", cak sam se i sa jednim instruktorom konstruktivno polemisao o ovoj fantaziji o kojoj prica i neshaoct

Jeste, ja npr vozim 170 i obilazim (nepreglednu) kolonu u desnoj traci(5 vozila ispred isto ide 170) i pojavljuje se legenda sa 200 iza mene i sada ja koji sam u procesu preticanja sledeceg i sledeceg i sledeceg i sledeceg vozila(u procesu sam obilaska sve vreme, kao i vozila ispred mene, a on je vec spustio brzinu na identicnu mojoj i teoretski blica i dalje) ugrozavam njega koji ide iza mene i u tom trenutku obilazi ista vozila kao i ja? Da li sam duzan da citam njegove misli da on zeli da nastavi dalje 200 na sat posto u tom trenutku ide isto 170 kao i ja? Daje mi to do znanja tako sto blica? Vec u ovom trenutku ulazimo u domen telepatije, a to ne stoji ni u jednom podzakonskom aktu, jos uvek. Je l sme uopste da blica? Razumem ja taj kretenski napisan zakon ali bas zato sto je kretenski mogu samo da se popisham na isti, nek dodje saobracajac i napise mi kaznu od 12evra(tm) za to sto oMeTaM saobracaj time sto "necu da se sklonim". Ako mu se bas zuri, nek se ubaci desno izmedju kamiona, pa jos jednu traku desno i nek cepa zaustavnom do Soluna ako hoce

Kad se obilazi sa desne strane jer neko davi, tad se to pravda time sto zeli da se stigne negde bez gubljenja vremena, a kad se pojavi neko ko "nece da se skloni", tad se povlaci paragraf tri iz leksikona dva od podzakonskog akta cetiri gde pise da neko mora da se skloni budaletini koja je umislila da je slobin mali i da je autoput napravljen samo za njega. Srbija.

Cuj, vozi trudnu zenu 200 na sat, pa taj cim je ostavi u porodilistu treba da produzi do Laze i da usput vozacku, saobracajnu i kljuceve od kola ubaci u prvu sahtu na koju naidje, sta sve covek ovde nece procitati...

Da smo samo malo manja sirotinja, napravila bi vam ova zvalava spodoba i autoban, da moze svaki Srba da istera pasata na autoban i tera ga dok mu ne poispadaju klipovi iz motora

Era dekadencije i ludaka...
 
Poslednja izmena:
da se ogradim, nama su pricali da ako postoji akcija kojom si ugrizio nekoga, isto vazi i za onog koji tebi dolazi - tj ako je neko pici levom brzo i ti mu uletis

drugo svi vi koji vozite 170 gde zurite…
 
Danas mi lik blica što u Mihajla Pupina vozim 50 na sat. O čemu pričamo? Bukvalno da sam bio malo nervozniji, stao bih i izašao da ga pitam u čemu je problem.
 
Ne obilazi te ludak za ceo krug na trkačkoj stazi pa da moraš da mu se skloniš, već te sustiže u saobraćaju i dužnost mu je da se prilagodi uslovima na putu i da uspori.

Ne, ne govorimo o tome kad si ti već u levoj. Govorimo da ti iz srednje ne treba ni sa 130 ili 150 km/h da ulećeš ludaku u levu koji vozi 200. Ako to uradiš, znači da nisi ispratio retrovizore ili nisi dobro procenio = nisi dobar vozač. Naravno, neki bonton je da i sa 130 treba da se skloniš iz leve ako već neki ludak ide signifikantno brže, ako to možeš da uradiš na bezbedan način, ali ne moraš! Problem je samo ako si ga isekao. Ako nema nikoga u srednjoj, to ti je i zakonska obaveza, bez obzira koliko ludak iza tebe vozi!

Ja to često uradim, pomerim se, iako vozim na max brzini ili malo više. Ponekad kad nije moguće, namerno podignem u levoj svoju brzinu malo u tom preticanju (ne preko 150), baš zato što je tako bezbednije za sve, a opet je neki bonton prema ovima iza, bez obzira što voze kako voze, to je do njih! Na isti način kao što u gradu ne stanem u desnu traku koja ima uslovno zeleno, ako već idem pravo npr, a ta leva traka je slobodna!
 
Screenshot_20241006_092256_com_instagram_android_InstagramMainActivity.jpg
 
Kanal koji prati udese na Nemačkim autoputevima koji jeste grozan i za letimični pregled a kamoli za gledanje.Mada možda imalo efekta na svest ljudi.


Zanimljiv kanal, posebno je zanimljivo videti kako se sanira mesto udesa u uređenoj zemlji. Kod nas pandur šutne krupnije krhotine pored puta i teraj.
 
130 je ograničenje. Kraj priče.
michael-scott-the-office.gif


Čitam šta se piše ovde, ove neke fiks ideje i fantazije, i mislim se jel sam ja to propustio neke izmene u ograničenjima ili kao negde ima nekih deonica gde su povećane brzine ili šta kk...

Usput, po..njam se na sve koji se zabijaju/lepe drugima u gepek, pogotovu kad to rade na putevima i autoputevima i to ljudima koji voze maksimalnom dozvoljenom brzinom. Čak mi ne smetaju toliko ovi koji voze ili pretiču brzinama preko dozvoljenih, ali mi smeta kada neko druge dovodi u rizik. A lepljenje za gepek pri brzinama od 130 i naviše jeste rizik.
 
Ako neko ispali raketu iz zolje a ti si u levoj traci tvoja duznost je da je propustis:)
Elem pitao sam profesora na saobracajnom, i on kaze koliko god to paradoksalno zvucalo ne smes nikako da ugrozavas kretanje vozila iza sebe makar ono islo 250 na sat. Po principu ima ko ce njega da kazni to su dve odvojene radnje. Ako ne mozes da procenis ko ide kolikom brzinom iza sebe i ne mozes za to vreme da uradis manevar preticanja nisi sposoban za voznju i ides na lekarski pregled. Tu smo gde smo sta reci
 
Naravno da ne smeš nikoga da sečeš. Poenta je da taj koji leti levom trakom takođe ugrožava saobraćaj. Ko je opasniji, oni ili kamikaze koji menjaju traku bez gledanja, teško je proceniti.
 
To isti onaj profesor sa saobraćajnog koji se na televiziji hvali kako parkira džipčinu posred raskrsnice na dnu Ljutice Bogdana i sladi se time što mu zakon i nadležni ništa ne mogu, jer tehnički on time ne krši zakon (a to što druge ometa i dovodi u opasnost, nema veze).

Nemoj molim te, mani me njih. Gledam ih već 15 godina šta sve govore i rade, i gde se sve postavljaju i o čemu odlučuju, i ježim se.

Na putu ću da se cimam da propustim samo one koji idu brže od dozvoljenog zato što su u nekoj nuždi ili vanrednoj okolnosti ili imaju ovlašćenja. Inače me apsolutno stoli bojko da se sklanjam ili vozim preko dozvoljenog sve i da mi dođe Papa koji žuri na pečenje.

Mogu samo da se sklonim svojom voljom, da me neki bolesni mentol ne bi odveo sa sobom u smrt. A ne zato što me pogodilo njegovo nestrpljenje i navika da vozi 150, 200, 250.
 
Poslednja izmena:
Vrh