Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 104 31,9%
  • Ne

    Glasovi: 195 59,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 8,3%

  • Ukupno glasača
    326
Zar ne ide na bateriju 1 radar za navodjenje raketa, a ne 3? A na sve tri baterije (divizon) bi isao veliki osmatracki radar dometa 250 km.
Prema tome trebalo bi da stigne 9 kamiona sa lanserima, 3 radara za navodjenje raketa, jedan veliki radar i 9 kamiona za logistiku.
 
Poslednja izmena:
Tako je, ukupan broj sam pisao. (1 do 3 sam napisao, jer nisam siguran da li je za bateriju ili ceo divizion 1 radar, ali logično je da je 1 na nivou svake baterije)
 
Modularna puška i Izviđači VS
 

Prilozi

  • dozvolite_1649673375641204.jpg
    dozvolite_1649673375641204.jpg
    175,8 KB · Pregleda: 95
  • dozvolite_1649673414395878.jpg
    dozvolite_1649673414395878.jpg
    135,4 KB · Pregleda: 98
Ovo je pravi triler...
Ajde priznajte da svi željno očekujete narednu epizodu serija "Žvalavi u borbi za Srbiju" :)

Je li znamo barem koliko aviona je došlo? 15?
 
Poslednja izmena:

Portparol ministarstva spoljnih poslova Kine rekao je danas da su vojni avioni iz te zemlje koji su sleteli u Beograd dopremili "redovnu vojnu isporuku Srbiji". . .
Američka agencija je dodala da eksperti isporuku oružja preko najmanje dve članice NATO, Turske i Bugarske vide kao demonstraciju rastuće kineske moći u svetu.
Kineski raketni sistem se mahom poredi sa američkim Patriotom ili ruskim S-300 sitemima, iako ima kraći domet nego S-300. Srbija će biti prva zemlja u Evropi u posedu kineskih projektila, dodaje se u tekstu AP.
 
Pa stavio sam pod navodnike...
Nasmejavanje se podrazumevalo jbg :)
 
A da li znamo neke takve primere i koje? Nisam ironican, znam da ih ima, samo ne znam primere. Ko to pravi, kako, za koliko... A i kako plitak gaz na more...

I drugo, jel mislis da budu opste namene ili samo vojne? Pretpostavljam da mislis na opste?
Prave ih gotovo sve zemlje sa velikim rekama. Rusi verovatno najviše jer imaju ozbiljnu mrežu kanala koji spajaju Crno i Balticko more kao i Kaspijsko jezero.
Takvi brodovi naravno nisu namenjeni za preko okeanske ture, niti bi to bilo ekonomično zbog ravnog dna (sporiji su i manje ekomicni od klasičnih brodova).
Konkretno sam mislio na civilni brod koji može da ponese oko 100-200 kontejnera uz reku i da ode npr do Sevastpolja ili Odese.
Vojnim brodovima je komplikovananiji tranzit kroz strane države. Ne znam da li imamo sa Rumunima neki sporazum po tom pitanju. Dobro bi nam došli vojni desantni brodovi zbog plitkog gaza npr https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lublin-class_minelayer-landing_ship
 
Očigledno je da imamo mnogo veće potrebe za prevoz od 6 tona...
 
Ako misliš na prevoz Dunavom od Crnog Mora, to nije sigurna trasa. NATO uvek može da zadrži brodove na nekoj carini u Rumuniji ili Bugarskoj pod nekim izgovorom, a oni su tu vrlo kreativni.

Za vreme sankcija Srbiji veći broj stranih brodova nije mogao da udje, ali ni da izadje iz Srbije. Neki su dugo vremena bili usidreni po raznim našim lukama.
 
Mi smo bili pod embargom UN znaš valjda šta to znači? Inače je i tada cvetao šverc komerc na Dunavu.
Pošto više nema pijanog Jeljcina kao ni iluzije o saradnji zapada i istoka, to se više neće ponoviti.
 
Za sada nam daju dozvole za prelet aviona, a ako to zaustave neće nam dati ni dozvole za transport Dunavom.

Inače nedavno je došao prvi kontejnerski brod u Novi Sad.

 
Ako imamo neku plaćenu "robu" u Rusiji, mogla bi da doleti preko Turske i Bugarske kao i avioni iz Kine. . . ako dobije dozvole za prelet.
 
Ovo o čemu piše Dragan (zabrana tranzita Dunavom) već se vrlo konkretno dogodilo i to u ne tako dalekoj prošlosti i to baš ovim povodom o kome se diskutuje na ovoj temi. Time je vrlo praktično potvrđeno da mantra o neprikosnovenosti tranzita na Dunavu kao ’’međunarodnog plovnog puta’’ u stvari predstavlja mit bez realnog utemeljenja.

’’ Transport ruskog naoružanja iz Rusije do Srbije pažnju javnosti zaokupio je u julu 2019. kada je Ministarstvo spoljnih poslova Rumunije, koja je takođe članica EU i NATO saveza, odbilo da izda tranzitnu dozvolu za transport deset ruskih oklopnih vozila „BRDM-2“ koje je Rusija donirala Srbiji rečnim putem preko Dunava.’’

Izvor
: https://www.slobodnaevropa.org/a/rusija-srbija-naoruzanje-transport-eu-nato/30987859.html

Iz istog teksta se dalje može zaključiti da je ova vrsta transporta (vojna tehnika), sproveden zahvaljujući dobroj volji zemalja NATO članica preko čije teritorije je prelet vršen (Poljska, Slovačka, Mađarska).



Što se tiče prisustva vojnih brodova na Dunavu, stvar je poprilično jasna. Dok bi se o nekim drugim članovima Dunavske konvencije donesenoj u Beogradu 18. avgusta 1948. i moglo diskutovati, Član 30. je kristalno jasan:

’’Plovidba Dunavom zabranjuje se ratnim brodovima svih nedunavskih zemalja. Ratni brodovi podunavskih zemalja ne mogu ploviti Dunavom van granica zemlje čiju zastavu brod nosi, osim u slučaju prethodnog sporazuma između zainteresovanih podunavskih država.’’

Praktičan dokaz ovoga:

’’ Prepodne su Dunavom kod Iloka prošla tri vojna broda, dva mađarska i jedan srpski, za koje su u vukovarskoj Lučkoj kapetaniji rekli da je reč o ranije dogovorenom i odobrenom prolasku vezanom za zajedničku vežbu, o čemu je pre dvadesetak dana objavljeno saopštenje na stranicama hrvatskog Ministarstva pomorstva, prometa i infrasturkture. Iz vukovarske Lučke kapetanije potvrđeno je kako su vojni brodovi pod mađarskom i srpskom zastavom danas prošli Dunavom uzvodno od Iloka prema granici s Mađarskom.’’

Izvor: https://rs.n1info.com/vesti/a96077-madjarski-i-srpski-vojni-brodovi-na-dunavu/
 
Kad se već citira Dunavska konvencije, mora se navesti i :
" Правило 27

Када су две обале Дунава део територије исте државе, ова држава има право да робу у транзиту стави под печат или на чување царинских службеника. Таква држава такође има право да захтева од заповедника, бродовласника или скипера писмену изјаву која потврђује само да он превози или да не превози робу чији је увоз забрањен од стране транзитне државе, а да међутим нема права да забрани њихов транзит. Ове формалности не смеју да подразумевају нити да изазову инспекцију терета, нити да одлажу пролаз у транзиту. Капетан, власник или скипер који је дао лажну изјаву биће одговоран у складу са законима државе којој је изјава дата.

Када Дунав чини границу између две државе, чамци, сплавови, путници и роба у транзиту су изузети од свих царинских формалности."
 
" Правило 27
Када су две обале Дунава део територије исте државе, ова држава има право да робу у транзиту стави под печат или на чување царинских службеника. . .
Kao što rekoh, oni su mnogo "kreativni" i uvek mogu da nadju razlog da "robu zadrže na čuvanju". Zato se predhodno traže te "tranzitne dozvole", tj. obećanje da neće da otmu robu i "stave pod pečat".
A, kako se poštuju medjunarodni zakoni to smo već videli više puta.
 
Poslednja izmena:
Slazem se sa Draganom, ne bih se previse uzdao u mrtva slova na papirima ako dodje do neke ozbiljne namere zapada da nas nekako ukori ili omete. Kao sto znamo, u pravu i politici sve moze - 2+2 moze da bude i 3 i 4 i 5. Sve samo zavisi ko ima vestiji pravni tim i vecinu uz sebe (recimo u UNu ili Evropskom parlamamentu). I jace medije na svojoj strani.

Uopste cak ne mora da bude neka pravna prepreka koja bi se ticala tovara broda. Evropa i medjunarodno pravo i sporazumi su puni rupa i mogucnosti da jake sile nekog ometaju sitnim ali nezaobilaznim trivijalnostima. Uvek moze da se nadje nesto da fali samom brodu, da nema FT1P dokument, da se nadleznim ucinilo da tone ili nije ispravan, da je bas tu u njegovom podrucju doslo do sverca pa sva plovila moraju da se pregledaju pa trte mrte...

Uostalom, nama jedni bangavi Ukrajinci vec mesec dana sabotiraju svaki let za Rusiju pomocu obicnog emaila. A kada bi tek jedna masinerija poput EU htela da nas ometa, pa nasli bi 100 razlicitih nacina.

To je ujedno i jedan od razloga sto smatram da sa EU i NATO treba imati sto bolji odnos. Jer nas okruzuju i imaju moc da nam paralisu ekonomiju i najmanjim pravnim papazjanijama i akrobacijama. A kamoli necim gorim.
 
Pitam se koja će biti kamuflažna šema na našim primercima FK3.
Valjda nisu zadržali onu kinesku "da te Bog sačuva šarenu" šemu...
Mada ni ovo naša ništa nije bolja... :)

Pogledaš ruski Pancir i naš Pancir... ruski mnogo bolje izgleda, a naš šaren ko ganci svadba... :)
 
Dobro, jesu li ti avioni sletali na Batajnici ili na Surčinu ili na oba aerodroma?
Ako su na Surčinu sletali, čudno mi da niko nije uslikao istovar tovara... ipak je to civilni aerodrom... da ne govorim o "prevozu" robe od Surčina na Batajnicu.
I realno, koji će im đavo Surčin, samo se komplikuje logistika...

Sve je ovo vrlo čudno...
 
Vrh