Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

broj automobila (i autobusa) se neće preterano smanjivati sa porastom cene goriva. U poslednjih par godina je strašno mnogo uloženo kako u hibride tako i u potpunosti električna i vozila na vodonik (voda i komprimovani vazduh su ipak na marginama alternativa). Zaključili su da je ipak mnogo lakše skladištiti vodonik u gasovitom stanju pod pritiskom nego u tečnom (raketno gorivo je mnogo gadno za skladištenje i pretakanje, a hoće i da izvetri vremenom). Problem kod gasovitog vodonika je što mu trebaju još veći rezervoari koje treba uklopiti u automobil a da to ne liči na kola iz B sf filmova iz šezdesetih. Biće veći procenat automobila na gas, struju i vodonik. Država će smanjenim pdv-om, povoljnijim kreditima i nižim troškovima registracije pogurati stanovništvo ka takvim vozilima.

Relja je u pravu kada kaže da će ceo sistem funkcionisati tek kada se izgrade sve četiri stvari. Prvo obilaznica (jer je ona realno najbliža završetku, a i da maknemo kamione), pa metro (javni prevoz treba uvek da ima prednost u odosu na privatni), pa SMP (ima manje rušenja i raseljavanja) i tek na kraju UMP (eventualno da prokopaju tunel do Humske pre nego što se završe prve tri stvari).
 
Homer Jay

Takodje se (delom iz striktono subjektivnih interesa) slazem da je SMT jos bolja i prakticnija ideja, ali nazalost o tome se jos manje razmislja. A pomenuvsi SMT, mozda Strpljivog zanima, ta saobracajnica bi trebalo da izlazi pravo na prekodunavski most kod Ade Huje, odakle bi se saobracajnica nastavljala ka pancevackom i zreanjaninskom putu. Tacnije, Beograd ima daleko vece ambicije u premoscavanju Dunava u narednim godinama jer bi trebalo da se izgrade cak tri mosta: Zemun - borca, Ada Huja i Vinca na obilaznici.

Za sada je najizvesniji Zemun-Borca, Ada Huja je "on hold", a Vinca je u nadleznosti Republike i vezana je za dinamiku izgradnje obilaznice. Svejedno, mislim da mozemo utvrditi da ce Dunav bar jos jednom ili dva puta biti premoscen pre nego sto se UMP spoji sa Pancevcom.



Znam za ideju tog mosta preko ade huje koja postoji vec vise od deset godina koliko mi se cini. Ali kao sto kazes to vec jako dugo stoji "on hold" i izgleda da ce jos dugo biti tako. Pa me samo malo plasi da pancevac ne doceka izgradnju UMP bez alternative, jer bi to bilo mnoooogo zaje*******ana stvar :). Bice dobro da se odradi i ovaj u zemunu pa da se lakse dise na pancevcu, a za adu huju ce posle vec biti lakse da se saceka. Samo treba biti strpljiv :)
 
@стрпљив

Нема разлога да се плашиш.

Преко Панчевачког моста ће прелазити тачно онолико људи колико за то има потребу. Човек који из Борче долази у град на посао прелазиће преко Дунава без обзира постоји ли са друге стране УМП или не. И обрнуто. Само ће им изградњом УМП-а то бити олакшано.

Такође, замисли да са Бановог Брда идеш на Карабурму. Надвожњаком поред Хиподрома, тунелом УМП-а на Аутокоманду, па другим тунелом испод Врачара до Александровог Булевара, надвожњаком преко Рузвелтове... Ето те за мање од 10 минута. Нити ти ко смета, нити ти коме сметаш.

Што се тиче броја аутомобила, он не може бити нешто много већи него данас, када га поседује скоро сваки одрасли појединац или породица. Само ће бити бољи и (што рече БигВлада) чистији.
 
sizif":27xyamhq je napisao(la):
@стрпљив

Нема разлога да се плашиш.

Преко Панчевачког моста ће прелазити тачно онолико људи колико за то има потребу. Човек који из Борче долази у град на посао прелазиће преко Дунава без обзира постоји ли са друге стране УМП или не. И обрнуто. Само ће им изградњом УМП-а то бити олакшано.

Такође, замисли да са Бановог Брда идеш на Карабурму. Надвожњаком поред Хиподрома, тунелом УМП-а на Аутокоманду, па другим тунелом испод Врачара до Александровог Булевара, надвожњаком преко Рузвелтове... Ето те за мање од 10 минута. Нити ти ко смета, нити ти коме сметаш.

Што се тиче броја аутомобила, он не може бити нешто много већи него данас, када га поседује скоро сваки одрасли појединац или породица. Само ће бити бољи и (што рече БигВлада) чистији.
kako tako povrsno gledas nije mi jasno!
ako se napravi UMP ka pancevu to automatski znaci da ce se stanovnici i privreda razvijati preko dunava samim tim ce se povecati protok saobracaja!

kao sto Relja s pravom potencira, ovde svako gleda iz svog licnog ugla "ja kao pojedinac idem od tacke A do tacke B" i tu se zavrsava svaka prica! kad se rade studije o ovakvim projektima ne gleda se pojedinac vec 1000 i 1000 automobila!

svako vozilo u kome se prevozi 1 pojedinac nije ekonomski isplativo! naravno sem skutera sipas 500din i vozis se 7dana!

a zamisli platis 30-50 dinara sednes u metro i bez spoljnih faktora(sudara ,ne planirane guzve,elementarih ne pogoda itd itd ) stignes mozda cak i brze ,ali za tacno programirano(predvidjeno) vreme ,verujem da za tu lokaciju metro-om ne sporije od 10min

plus moz da se napijes ko bu**** na istoj toj karaburmi i da ne mislis kako ces sad kuci ! alkohol + motorno vozilo =(uvek nesto)da ne aludiram na nesrecu itd
 
Vi svi sagledavate saobraćaj iz ugla fizičkih lica (da tako kažem). Ne sagledavate ogromne logističke probleme koje saobraćaj u Beogradu stvara privredi. Šta mislite šta radi armija terenskih zaposlenih (koji se svi voze po jedan), armija dostavnih vozila, a o šleperima i tranzitu da ne govorimo. Industrijske zone moraju da budu povezane kružno, i jedino tako će se centar rasteretiti. Vrlo prosto.

Trenutno industrijske zone u ČA ČA ČA (Ovča, Borča, Krnjača), nisu nikako povezane sa bilo čime u gradu. NBG zone takođe, Zone na Rakovici i Čukarici su slepa creva.

Kompletna obilaznica, kompletna SMT i kompletan UMP će to rešiti.
 
ne kazem da sve to sto se radi nije dobro. Naravno da treba sve to povezati, samo su problem takozvana uska grla koja to ne mogu da propuste. Kao sto je recimo brankova ulica pa dalje da ne pricam o prizrenskoj i samom centru koji prihvata ogroman saobracaj sa novobeogradskih bulevara sa po tri trake koje se kasnije sliju u dve pa u jednu u samom centru. Zato sam pomenuo slivanje sa tri trake UMP na pancevac na kome je inace guzva. A da treba povezati CA CA CA, treba. Ali dobro, treba gledati malo dalje pa ce se mozda vremenom prosiriti sva uska grla (za jedno 200 godina :) ). Kad se nije mislilo ranije, ali o tome ne vredi pricati, to nam je sto nam je. Za pocetak ce biti dovoljno da se jedna trasa zavrsi kompletno, a posle ce i ostatak ici lakse
 
Бојим се да само једна траса неће много помоћи. Све 4 ствари које недостају су комплементарне:

- Метро, нећу ни да говорим шта би значио
- Обилазница, да се транзит коначно измести из центра
- СМТ, да се периферна насеља повежу (поготову ЧА ЧА ЧА)
- УМП, да се не набијају возила која не морају у загушен центар

Е сад, у чему је квака. Кад постоји УМП а не постоји СМТ, ЧА ЧА ЧА мора да иде на Панчевачки мост, уместо на мост код Аде Хује (ако иде у јужни или источни део града) или на мост Земун-Борча (ако иде у западне крајеве). Тако се УМП загушује још више (поготову део од Панчевца до Аутокоманде, јер на НБГД ипак постоје алтернативни правци, који су широки). Ако је ситуација обрнута (постоји СМТ а не постоји УМП), центар је загушен и џаба сте кречили са СМТ јер мали део возила избегава центар (ипак, и тај мали део ће у претходној ситуацији загушити УМП јер је Панчевац већ прешао ивицу колапса). Ако нема обилазнице, џаба и СМТ и УМП, јер поново транзит иде на градске саобраћајнице. Значи, како год окренеш, док сва три прстена не буду комплетно готова, осећаће се мали ефекат. (Да се не понављам са причом да ми се уопште не допадају полупрстен-спирале и да је по мени било много боље да су се пројектовали нормални прстенови, наравно, са изузетком УМП, јер је банатски део толико слабо насељен да нема потребе затварати унутрашњи прстен. Уосталом, ни Буљварноје кољцо у Москви није цео круг.)

Највећи проблем је што нам све ове 4 ствари требају за јуче. Према томе, само ретки срећници међу нама ће доживети да виде сређену саобраћајну ситуацију у Београду.
 
Danas sam prišao pored gradilišta mosta.

Pored ove beronske konstrukcije sa šinama za podizanje i "guranje" segmenata mosta, u samom rukavcu se postavljaju tri privremene betonske konstrukcije, praktično stubovi u vodi, Jedan stub je dostigao visinu ove konstrukcije na obali.
 
Obustava plovidbe u Čukaričkom rukavcu »
14. Septembar. 2009 | 14:47, Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Čukarički rukavac će u potpunosti biti zatvoren za plovidbu u periodu od srede, 16. septembra, u 16 časova, do petka popodne zbog izvođenja radova na izgradnji mosta na špicu Ade Ciganlije.

Svi brodovi, jahte i čamci, svi korisnici marina, sportskih klubova i privezišta, kao i sva pravna i fizička lica dužni su da u navedeno vreme poštuju sektor obustave, kako bi se izbeglo svako ugrožavanje bezbednosti plovidbe, izvođenja radova na vodi, ljudskih života i imovine.

Čukarički rukavac će biti propisno obeležen znacima za regulisanje plovidbe u dnevnim i noćnim uslovima, a dežurna ekipa izvođača će biti u stalnom kontaktu sa službenicima Lučke kapetanije Beograd, koja je i propisala uslove za ovu obustavu.

U ovoj fazi radova predviđeno je da u Čukaričkom rukavcu budu usidrene skele preko kojih će se pumpama bezbedno transportovati beton, potreban za nalivanje temelja glavnog stuba mosta - pilona, navodi se u saopštenju Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
izvor: http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=42261
 
sutra dolazim sa slikama, valjda ću biti srećan pa položim usmeni iz mate.Ako ne onda ništa od slika pošto ću skočiti u temelj pilona :D
 
Položio :lol: Nego što se tiče slika nisam imao snage da idem pošto sam radio tri sata usmeni a zaspao sam u pola 6 i pritom sam se vraćao oko pola 4 safakultet, što će reći gužvetina. Verovatno ću 18.septembra da svratim :D
 
hahah čoveče, ovde smo izgleda mi u većini sa ekonomskog hahah ;) svaka čast sa matom ;) i meni će sad trebati sa matematičkim modelima ;)
 
Sada sam gledao nesto na Studiu B ali sam propustio pocetak.. Pricao je i neki covek iz lucke kapetanije.. Ako sam dobro razumeo u sledecih 48 sati bice delimicno zatvaran saobracaj u rukavcu zbog prebacivanja opreme za izlivanje pilona na spic Ade.. Je li ispratio neko kompletno ?
 
Gradonačelnik Đilas obišao gradilište mosta preko Ade Ciganlije
Na gradilištu mosta preko Ade Ciganlije počelo je nalivanje betona u temelj pilona, koje će bez prekida trajati dva dana i dve noći.

U taj temelj već je ugrađeno 113 betonskih šipova, a sada se na njih izliva naglavna ploča, koja se sastoji od tri sloja debljine po devet metara. Do petka će se betonom puniti prvi sloj širine 36 metara, ojačan sa oko 500 tona armature. Pilon se gradi na špicu Ade Ciganlije i kada bude završen biće visok 200 metara.

Početku ovog značajnog građevinskog zahvata prisustvovali su i gradonačelik Beograda Dragan Đilas, predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić, gradski menadžer Aleksandar Bijelić i Boris Ranković, direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

"Građevinski radovi na izgradnji ovog mosta počeli su pre 11 meseci i veoma smo zadovoljni kako posao odmiče. Ako nas vreme posluži već za dva meseca prolaznici će moći da vide čeličnu konstrukciju koja će početi da se postavlja sa druge strane reke. Ta konstrukcija već je izrađena u Kini i očekujemo da preko luke u Roterdamu bude isporučena u Beograd. Za sada se sve radi u roku i očekujemo da most bude završen do oktobra 2011. godine. O probijanju tog roka i ne razmišljamo" - rekao je gradonačelik Dragan Đilas, dodajući da će u tom roku biti završene i sve pristupne saobraćajnice.

Projektovanje i gradnja mosta u aprilu 2008. godine povereni su konzorcijumu koji čine „PORR Technobau und Umwelt AG" iz Austrije, „SCT dd" iz Slovenije i „DSD Bruckenbau Gmbh" iz Nemačke. Most preko špica Ade Ciganlije biće izgrađen sa kosim kablovima, jednim pilonom i glavnim rasponom od 376 metara. Most će biti dug 929 metara, širok 45 metara i imaće šest saobraćajnih traka, dva koloseka za šinski saobraćaj i dve pešačko-biciklističke staze. Maksimalna propusna moć mosta biće oko 12.000 vozila na sat, a glavnim projektom je predviđeno i provlačenje svih neophodnih vodova gradske komunalne i javne infrastrukture kroz njegovu konstrukciju. Prema ugovoru most će koštati 118,6 miliona evra, ali ako se nastavi trend pada cene materijala na svetskom tržištu vrlo je verovatno da će cena biti značajno niža.

"Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda i Ministarstvo za nacionalni investicioni plan vode intenzivne pregovore sa partnerima iz Kine oko gradnje mosta od Borče do Zemuna i očekujemo da taj most počene da se gradi u drugoj polovini sledeće godine. U narednih nekoliko nedelja sa „Mostogradnjom" ćemo potpisati i ugovor o izgradnji mosta kod Obrenovca. Beograđanima smo obećali tri mosta u narednih nekoliko godina i to ćemo ispuniti" - rekao je gradonačelnik Đilas.

Gradonačelnik je izrazio očekivanje da će sa republičkim institucijama postići dogovor oko zajedničkog finansiranja rekonstrukcije Pančevačkog mosta, kao i da će se pronaći rešenje da najavljena rekonstrukcija mosta „Gazela" ne izazove velike saobraćajne probleme u Beogradu.
Izvor: Studio B
Link: http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=42345
 
Milance":18yl1yi5 je napisao(la):
Za sada se sve radi u roku i očekujemo da most bude završen do oktobra 2011. godine. O probijanju tog roka i ne razmišljamo" - rekao je gradonačelik Dragan Đilas, dodajući da će u tom roku biti završene i sve pristupne saobraćajnice
Jedino što se radi o roku jeste izgradnja samog mosta, dok izgradnja pristupnih saobraćajnica debelo kasni, a to se može videti i na gantogramu koji stoji na sajtu mosta. Kad smo već kod njega, mogli bi da okače novu verziju, poslednja je stara godinu dana.
 
Sta znaci "sve pristupne saobracajnice"? Glavna pristupna saobracajnica sa NBG strane je UMP - 2 od 3 trake. Posto UMPa nema, niti ce ga biti do oktobra 2011., da li to znaci da ce na most da se penje kroz jednu traku (onu koja nije predvidjena da dodje sa UMPa)? A silazak? Da bi most sluzio svrsi potrebno je imati bar NBG stranu UMPa i onda tunel do Autokomande, posle je nebitno da li ce se graditi ceo UMP ili ne.
 
hazard":3kdx3xtb je napisao(la):
Sta znaci "sve pristupne saobracajnice"? Glavna pristupna saobracajnica sa NBG strane je UMP - 2 od 3 trake. Posto UMPa nema, niti ce ga biti do oktobra 2011., da li to znaci da ce na most da se penje kroz jednu traku (onu koja nije predvidjena da dodje sa UMPa)? A silazak? Da bi most sluzio svrsi potrebno je imati bar NBG stranu UMPa i onda tunel do Autokomande, posle je nebitno da li ce se graditi ceo UMP ili ne.
Ако ништа друго, барем УМП на НБГ страни, мост и део до уласка у тунел (који ће, вероватно, дебело причекати:().
 
Vrh