Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Blah...baš kad sam došao do Ade crče mi baterija a ja debil nisam poneo rezervnu Li-Ion, tako da sam tek krenuo da škljocam špic Ade, ali ko za đavola...
Išao sam nekim skrivenim stazama :p sad sam barem zapamtio put pa ću sledeći put nekih 30-ak slika, što sa zumom sa tog mesta da vidimo šta piše na šlemu radnika koji radi na temelju što da vidimo ko je čikica za kranom :D
Vreme je krš za slikanje...

p1000348q.jpg


p1000349y.jpg


p1000350y.jpg
 
poz svim ucesnicima na ovoj temi!

ja sam novi na ovoj temi i forumu ujedno....

zanima me dal ima neki buduci il svrseni arhitekta ili urbanista na ovoj temi???

poz za RELJU velikog borca na ovoj temi koja traje koliko vidim godinama....
 
Pozdrav i tebi i dobrodošao na forum.
Život je borba, internet je samo zezanje...
 
tacno !
al ovde se raspravlja o vrlo vrlo ozbiljnim temama!
i koliko sam primetio u pausalno procitanih 62 stranice slabo si nailazio na razumevanje cak i na ostro protivljenje tvom misljenju!!!

sta si ti po struci?
 
Jeste, raspravlja se o ozbiljnim temema, ali većina nas ovde smo laici (ja sam, eto, mašinac, a radim kao IT) pa stoga i pričamo kao obični građani, forum i jeste neka vrsta kafane i svako ima pravo na svoje mišljenje. Nekoliko članova foruma radi u građevinarstvu, ima i arhitekata i urbanista, ima i onih koji će to biti, ima ljudi iz različitih struka koji su na razne načine uključeni u projekte....

Pitaš, a nisi se predstavio...? Ljudi iz ovih struka su nam uvek dobrodošli...
 
Danas, oko 12, pola 1. Stavio sam ovako slike a ne biste morali sto godina da skrolujete ili da vam učitava stranicu :D Ko hoće sve slike i u punoj rezoluciji, a ne ove cropirane i resize (ima ih oko 50) nek mi pošalje pp :)

 
Tacno Relja nisam se predstavio...:)

Ja sam Rajko student arhitekture na visoj gradjevinskoj u Beogradu!
radeci za seminarski naleteo sam na ovaj forum, sa zaljenjem sto ranije nisam pronasao isti!

Pre svega ja bih dao jednu arhitektonsku definiciju!

definicija pojma "arhitektonsko-urbanisticko projektovanje" je prilagodjavanje prostora, objekata i okoline LJUDIMA!!!! ..............................a ne AUTOMOBILIMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ovo je u slobodnoj interpretaciji!


Ako stvari postavimo na ovaj po meni razumno pravi nacin shvaticemo da se u nasem gradu sve radi nasuprot ovoj potrebi(definiciji)...
sve dok saobracajni inzinjeri budu radili urbanisticke projekte a urbanisti bili tu samo da klimaju glavom i "sire dzepove" ovaj grad ce se pretvoriti u grad automobila i podzemnih garaza!

po meni
postavka u resavanju problema je najbitnija! ako problem gledamo 5godina u napred to je katastrofalni pristup resavanju problema(to je saniranje problema)....

prvo...generalni urbanisticki plan za grad Beograd je uradjen za nekih nepunih godinu dana i to za 20godina sto je ne zapamceno u istoriji urbanizma da tako veliki grad kao sto je beograd ima GUP od 20god i to iz projektovan za 1godinu!!!!!!!!!

drugo...koga zanima neka nadje na netu "osmanovu rekonstrukciju pariza" covek ima veliki broj gresaka ali je bio veliki ponavljam veliki vizionar!!!!!!!! on je shvatio ljudsku potrebu brzim prelaskom od tacke A do tacke B sa tendencijom za provecanjem istih i to u vreme zapreznih kola! napravio je danas nama poznate pariske bulevare za to vreme nepojmive velicine a danas nedovoljne!....itd itd itd

trece...za resavanje beogradskih guzvi potrebno je racionalno resenje u vidu alternative a to je ne dvosmisleno METRO ne neki tamo vamo onaj i ovaj metro vec "NE ZAVISNI sinski sistem =METRO" sto znaci da gradsku vlast (sa metrom) ne treba da zanima guzva u drumskom saobracaju.jednostavno kazu imate alternativu.i drumski saobracaj se obavlja iz prigradskih naselja do metro stanica a ne do centra!

ima i cetvrto i peto i 105o al otom potom
poz

cetvrto...bivsa gradonacelnica
 
Mene nervira arhitektura Pariza, svaka stambena zgrada iz Google Eartha izgleda identično skoro, iste visine (to je valjda zbog onog njihovog zakona o visini)
 
rajko4SERBIA":1lrbrr3x je napisao(la):
prvo...generalni urbanisticki plan za grad Beograd je uradjen za nekih nepunih godinu dana i to za 20godina sto je ne zapamceno u istoriji urbanizma da tako veliki grad kao sto je beograd ima GUP od 20god i to iz projektovan za 1godinu!!!!!!!!!
Baš da je nezapamćeno i nije tj. jedino što ne valja u našem GUP-u (ne ulazeći u njegov sadržaj), jesu njegove stalne izmene i nedostatak rokova u istom. Taj dokument stalnim izmenama i nepostojanjem rokova gubi smisao. Za sadržaj našeg GUP-a bolje da ne počnem da pričam koje sve zamerke imam.

Te priče da se ne donose urbanistički planovi na toliko dug period ne piju vodu druže.

O razvoju grada i njegovom oblikovanju treba da se pitaju i urbanisti, ali i saobraćajni eksperti. Nažalost, oni zajednički jezik kod nas još uvek nisu našli i stalno su u koliziji i to stvara loše rezultate za grad, jer se stalno prihvata isključivo mišljenje jedne od grupa, a nikada se ne usvaja neki njihov kombinovani stav (koji bi dao najbolje rezultate). Političari sa svojim idejama (a la, legalizacija divlje gradnje) mu dođu kao šlag na tortu.

Archangel, prelepe slike. Hvala
 
Ali poenta izgradnje mosta preko spica Ade i jeste da izvuce automobile iz centra.
 
Archangel":29s4s3sn je napisao(la):
Mene nervira arhitektura Pariza, svaka stambena zgrada iz Google Eartha izgleda identično skoro, iste visine (to je valjda zbog onog njihovog zakona o visini)
Mozda bi imao drugaciji utisak sa nivoa ulice.
 
rajko4SERBIA":j79lnj9l je napisao(la):
Tacno Relja nisam se predstavio...:)
Ja sam Rajko student arhitekture na visoj gradjevinskoj u Beogradu!
definicija pojma "arhitektonsko-urbanisticko projektovanje" je prilagodjavanje prostora, objekata i okoline LJUDIMA!!!! ..............................a ne AUTOMOBILIMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

prvo...generalni urbanisticki plan za grad Beograd je uradjen za nekih nepunih godinu dana i to za 20godina sto je ne zapamceno u istoriji urbanizma da tako veliki grad kao sto je beograd ima GUP od 20god i to iz projektovan za 1godinu!!!!!!!!!

drugo...koga zanima neka nadje na netu "osmanovu rekonstrukciju pariza" covek ima veliki broj gresaka ali je bio veliki ponavljam veliki vizionar!!!!!!!! on je shvatio ljudsku potrebu brzim prelaskom od tacke A do tacke B sa tendencijom za provecanjem istih i to u vreme zapreznih kola! napravio je danas nama poznate pariske bulevare za to vreme nepojmive velicine a danas nedovoljne!....itd itd itd

trece...za resavanje beogradskih guzvi potrebno je racionalno resenje u vidu alternative a to je ne dvosmisleno METRO ne neki tamo vamo onaj i ovaj metro vec "NE ZAVISNI sinski sistem =METRO" sto znaci da gradsku vlast (sa metrom) ne treba da zanima guzva u drumskom saobracaju.jednostavno kazu imate alternativu.i drumski saobracaj se obavlja iz prigradskih naselja do metro stanica a ne do centra!
Nisam znao da postoji visa arhitektonska skola... moja greska. inace sam dipl. ing. arh.

prvo. arhitektonsko/urbanisticko planiranje jeste prilagodjavanje ljudima, u sustini urbanizam se i svodi na to, ali kao kompleksna materija on ima svoje funkcije i pod grupe koje se uskladjuju, izmedju ostalog stanovanje, rekreacija, komercijalne delatnosti,... i saobracaj.
generalni plan kakav je da je dobro je sto ga ima. plan je inace skup smernica koji se dalje razradjuju planovima detaljne regulacije, zato je i podlozan izmenama. menja se sve u zivotu pa i plan.

drugo. drago mi je sto si pomenuo Zorz Osmana, a ipak ne pominjes kako je on krcio put u Parizu i kom delu Pariza i koliko mu je trebalo vremena za tu ideju i koliko je para potrosio. za 25 godina koliko je bio na celu Pariza potrosio je sve sto je grad imao, a krcio je Pariz u svom istocnom siromasnom zbog zaraza i bolesti i svakako zbog raznih pobuna koje su tu izbijale, a siroki bulevari su upravo bili takvi da bi vojska mogla sto pre da stigne i ugusi pobunu. Umesto Osmana bolje da si pomenuo Ildefonsa Serdu koji je zasluzan za danasnju Barselonu i koji je izmislio urbanizam jer po njegovoj definiciji URB-a je i nastao naziv urbanizam, iako covek nije bio arhitekta.

trece. metro jeste resenje, a nazalost naucices nije sve u ideji, vec kako je ostvariti

pozdrav
 
Metro je jedino rešenje.
Na žalost, u Beogradu se problem putovanja ljudi posmatra kao problem kretanja automobila...

Ja eto, ne verujem u predvidjeni efekat UMP-a (niti verujem da će UMP uopšte biti izgradjen). Verujem da će most preko Ade rasteretiti Gazelu, autoput kroz NBG i Sajam - što je velika stvar, ali bez nekog uticaja na centar ...osim, ako ipak budu izgradili UMP pa tako napunili centar sa još više automobila.
A nema se para i za metro i za UMP.
 
Te priče da se ne donose urbanistički planovi na toliko dug period ne piju vodu druže.



druze kad sam rekao da se gup ne donosi za 20god vec za 50-100god pre svega sam mislio da u takvom projektu moraju da se predvide migracije ljudi stim u vezi i samo sirenje grada sto je normalno! recimo da za 50godina pocevsi od sad,Beograd moze da naraste za dve trecine u sirinu....kad se izgrade sve zgrade i zgradice po centu i i blizoj okolini ...logicno je da ce se onda Beograd siriti ka periferiji...
ako se siri ka periferiji sto je ne izbezno, 2050e u 7:00 ujutru nece postojati put koji nece biti zakrcen!

tako da UMP koji planiraju da prave je obicna kratkovidost pre svega sabracajnih inzinjera i mutavih(poslusnih )urbanista.

tako ja to vidim!
 
rajko4SERBIA":1tam21cn je napisao(la):
Te priče da se ne donose urbanistički planovi na toliko dug period ne piju vodu druže.



druze kad sam rekao da se gup ne donosi za 20god vec za 50-100god pre svega sam mislio da u takvom projektu moraju da se predvide migracije ljudi stim u vezi i samo sirenje grada sto je normalno! recimo da za 50godina pocevsi od sad,Beograd moze da naraste za dve trecine u sirinu....kad se izgrade sve zgrade i zgradice po centu i i blizoj okolini ...logicno je da ce se onda Beograd siriti ka periferiji...
ako se siri ka periferiji sto je ne izbezno, 2050e u 7:00 ujutru nece postojati put koji nece biti zakrcen!

tako da UMP koji planiraju da prave je obicna kratkovidost pre svega sabracajnih inzinjera i mutavih(poslusnih )urbanista.

tako ja to vidim!
Ti si jedan od onih ljudi koje mnogo volim. Cestitam.

2050e se saobracaj nece obavljati automobilima (bar ne ovako neefikasnim u svakom smislu). Beograd nece vise mnogo rasti (maksimalno do 2-2.5m), vec neko vreme ne raste, a ako bi se oduzeo uticaj ratova, smanjivao bi se. Plus, docice metro, plus Nbg je uredjen, plus rasce cena goriva.

Ti pricas o nekom kineskom ili indijskom gradu.
 
inubio
prvo. arhitektonsko/urbanisticko planiranje jeste prilagodjavanje ljudima, u sustini urbanizam se i svodi na to, ali kao kompleksna materija on ima svoje funkcije i pod grupe koje se uskladjuju, izmedju ostalog stanovanje, rekreacija, komercijalne delatnosti,... i saobracaj.
generalni plan kakav je da je dobro je sto ga ima. plan je inace skup smernica koji se dalje razradjuju planovima detaljne regulacije, zato je i podlozan izmenama. menja se sve u zivotu pa i plan.

drugo. drago mi je sto si pomenuo Zorz Osmana, a ipak ne pominjes kako je on krcio put u Parizu i kom delu Pariza i koliko mu je trebalo vremena za tu ideju i koliko je para potrosio. za 25 godina koliko je bio na celu Pariza potrosio je sve sto je grad imao, a krcio je Pariz u svom istocnom siromasnom zbog zaraza i bolesti i svakako zbog raznih pobuna koje su tu izbijale, a siroki bulevari su upravo bili takvi da bi vojska mogla sto pre da stigne i ugusi pobunu. Umesto Osmana bolje da si pomenuo Ildefonsa Serdu koji je zasluzan za danasnju Barselonu i koji je izmislio urbanizam jer po njegovoj definiciji URB-a je i nastao naziv urbanizam, iako covek nije bio arhitekta.

trece. metro jeste resenje, a nazalost naucices nije sve u ideji, vec kako je ostvariti


GUP moze da se menja u nekim tehnickim stvarima (ocel krivina na levo il na desno) mikro i makro planovima....al da se menja kako se kome digne i kako kome odrovara ne moze je kad se donese dobar GUP on je bog i batina,(u tome saradjuju i urbanisti i saobracajci i ekolozi ..itd ) i svi se prilagodjavaju njemu a ne on njima!(kao primer navodim bul.dimitrija tucovica koji je po GUPu trebao da dobije jos 2 trake za zelenim pojasom ,promenom GUP-a ostaju postojeci gabariti bulevara stim da se stepen izgradjenosti objekata na stranama ulice povecao za 500%...ostalo zakljucite sami!

sto se tice Osmana ,rekao sam da je covek imao veliki broj gresaka....

u trecem se slazemo stim, da bi stigao na vrh piramide ide se stepenik po stepenik!
 
azbuki":39czgk5s je napisao(la):
rajko4SERBIA":39czgk5s je napisao(la):
Te priče da se ne donose urbanistički planovi na toliko dug period ne piju vodu druže.



druze kad sam rekao da se gup ne donosi za 20god vec za 50-100god pre svega sam mislio da u takvom projektu moraju da se predvide migracije ljudi stim u vezi i samo sirenje grada sto je normalno! recimo da za 50godina pocevsi od sad,Beograd moze da naraste za dve trecine u sirinu....kad se izgrade sve zgrade i zgradice po centu i i blizoj okolini ...logicno je da ce se onda Beograd siriti ka periferiji...
ako se siri ka periferiji sto je ne izbezno, 2050e u 7:00 ujutru nece postojati put koji nece biti zakrcen!

tako da UMP koji planiraju da prave je obicna kratkovidost pre svega sabracajnih inzinjera i mutavih(poslusnih )urbanista.

tako ja to vidim!
Ti si jedan od onih ljudi koje mnogo volim. Cestitam.

2050e se saobracaj nece obavljati automobilima (bar ne ovako neefikasnim u svakom smislu). Beograd nece vise mnogo rasti (maksimalno do 2-2.5m), vec neko vreme ne raste, a ako bi se oduzeo uticaj ratova, smanjivao bi se. Plus, docice metro, plus Nbg je uredjen, plus rasce cena goriva.

Ti pricas o nekom kineskom ili indijskom gradu.
zivi bili pa videli!
 
relja":38ljglwm je napisao(la):
Metro je jedino rešenje.
Na žalost, u Beogradu se problem putovanja ljudi posmatra kao problem kretanja automobila...

Ja eto, ne verujem u predvidjeni efekat UMP-a (niti verujem da će UMP uopšte biti izgradjen). Verujem da će most preko Ade rasteretiti Gazelu, autoput kroz NBG i Sajam - što je velika stvar, ali bez nekog uticaja na centar ...osim, ako ipak budu izgradili UMP pa tako napunili centar sa još više automobila.
A nema se para i za metro i za UMP.
bice para nece nas....al ima se para za tramvaj(LRT)
 
Meni i dalje niko nije uspeo da objasni koji je to promašaj UMP-a. Evo neka proba neko, možda propuštam neki element ili ne vidim stvar iz nekog ugla.
 
Kao prvo, dobar dan svima. Ja sam kao i Rajko (uzgred i kolega sa vise) nov ovde. Doduse pratim ovaj forum vec duze vreme jer ce napokon ovaj grad dobiti most koji nece liciti na sve ostale koje imamo, ma koliko on bio skup, jer ce se vremenom (ja verujem) pokazati kao nov simbol grada i uglavnom ce se zaboraviti koliko je placen.
Koliko sam primetio dosta se bavite ulogom UMP-a koji po meni nece doneti znacajnije promene u saobracaju i gubljenje zivaca u istom sve dok se ne zavrsi ta famozna obilaznica oko Beograda, koja bi trebalo da resi dosta toga. A samim tim bi trebalo da prodise i sve ostalo. Ovim novim mostom ce se, kao sto ste rekli, resiti taj "manji" problem oko gazele i sajma ali i dalje ce ostati ulaz u BG preko ibarske i kod zmajeve pumpe koji su i dalje krcati i bice krcati sve dok se ne prespoji Batajnica, Ostruznica i Bubanj potok. Kad se to desi, moci ce lakse da se stigne i do UMP-a.
 
Šmeksi, već smo pričali o tome, i nismo se složili. U pitanju stvar je precepcije. Kao što je onomad bilo pitanje precepcije "da li grad ima para?"...

A ovo za "nov simbol" me svaki put :D ...pa koliko smo imali projekata koji su najavljivani da treba da postanu "novi simbol Beograda"?
Šta će da bude posle mosta? Već se veselim :D
Kad se kaže Pariz-ljudi pomisle na Ajfelov toranj, kada kažu San Francisko pomisle na Golden Gejt, kada kažu London pomisle na Big Ben...
Da li će ikome ovaj most da bude prva asocijacija na Beograd? :D ...možda i hoće-nikad veća konstrukcija preko tako male reke :)
 
Vrh