Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

U pristupne saobraćajnice spadaju ulazi/izlazi na početku Jurija Gagarina, a za izgradnju do Tošinog bunara ćemo sigurno pričekati još nekoliko godina.
 
Da li neko zna sta to stize iz Kine preko Roterdama? Da li je u pitanju deo platforme ili je nesto drugo u pitanju?
 
Temelj pilona:

25gex5v.jpg


Izvor: Agencija Beta
 
Bio je sinoć prilog u vestima Studija B...čudi me da niko nije gledao.
 
Iskreno, meni ovo nešto malo radnika i cevi za upumpavanje betona za toliku rupu, Očekivao sam više ljudstva u tom delu akcije.

Rupa je oooooooooogromna. :kafa:
 
Ali koliko se tu betona pumpa kada u novinskim tekstovima pise da ce u naredna dva dana biti izlivene jos dve ploce debljine 9 metara :shok:
 
u, ovo će biti baš ogromno uzeći u obzir da će to biti druga po visini građevina u srbiji odmah ispod avalskog tornja
 
Dal se meni cini ili su juce na vestima nekoliko puta rekli da ce biti najsiri most u Evropi/svetu? :|
 
evo slika... Nema goreg vremena za slikanje od ovog, slike su mutne iz nekog meni nepojmljivog razloga :p valjda su mi se previše tresle ruke mada sam imao upaljen stabilizator. Veliki je noise, verovatno zato što je bilo mračno pa je Auto ISO sje*******o stvar :D
obratite pažnju sa čukaričke strane desni kran i ispod njega veliku armaturu koja je stavljena na kuku (11 slika) :) (sa Ade to će vam biti levi kran ofc :D )

 
Troškovi manji zbog pada cene čelika
Most preko Ade ipak jeftiniji
Autor: V. Spasić | Foto:M.Ilić | 20.09.2009. - 00:02

most-v.jpg


Gradnja mosta preko Ade trebalo bi Beograđane da košta manje od 118,6 miliona evra. Glavni razlog je pojeftinjenje usluga i materijala koji se koriste u izgradnji, a pre svega čelika. Ovo je pre nekoliko dana potvrdila Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Odgovor je stigao posle višenedeljnog odbijanja nadležnih da priznaju da bi pojeftinjenje čelika moralo da smanji iznos koji će Beograd platiti izvođačima radova.

„Blic nedelje“ se obratio više od deset puta nadležnim institucijama u Beogradu posle informacija da je cena čelika u svetu pala. Da podsetimo, konzorcijum firmi „POR“ iz Austrije, „SCT“ iz Slovenije i „DSD“ iz Nemačke izabran je u martu 2008. godine za najpovoljnijeg ponuđača na tenderu. Upravni odbor direkcije tada je saopštio da je ugovorena cena izvođenja posla od 118,642 miliona evra, uz rok od 40 meseci za završetak radova. Direkcija je podsetila da je po usvojenom idejnom projektu iz 2005. godine bio predviđen iznos od oko 90 miliona evra, ali je razlika realnost koja proizilazi iz poskupljenja čelika na svetskom tržištu za 52 odsto.
Pripreme za posao su krenule, a sami radovi počeli su početkom decembra prošle godine. Zbog ekonomske krize cena čelika pala je oko 50 odsto, manje-više vratila se na nivo iz 2005. godine. Direkciji je postavljeno pitanje da li to znači pojeftinjenje gradnje mosta, a odgovor je glasio:
- Prema propisima EBRD, na osnovu kojih je i zaključen ugovor o kreditu, na ovom projektu koriste se pravila FIDIK-a, Međunarodnog udruženja inženjera konsultanata. Koristi se „žuta FIDIK knjiga”, prema kojoj se paralelno odvijaju izrada glavnog projekta i izvođenje radova – sistem poznat kao „projektuj i izvedi“. Sredstva se izvođaču isplaćuju u skladu sa ovim ugovorom prema stepenu izvedenih radova. FIDIK-ovi uslovi ugovora u sebi sadrže klauzulu da se ugovorna cena usklađuje sa cenama na tržištu kroz seriju koeficijenata koji su definisani ugovorom. Ove koeficijente objavljuju zvanične međunarodne i domaće institucije, a klauzula je standardna u svim međunarodnim ugovorima koji su predviđeni da traju više od godinu dana“, naveli su u direkciji.
Upitani da nam pojasne da li „klauzula o usklađivanju cena“ znači da će most koštati Beograđane manje, u direkciji su samo ponovili svoj odgovor.
Slična pitanja postavljena su i gradonačelniku Draganu Đilasu, Renati Milić-Radujko, gradskom sekretaru za finansije, njenom zameniku Radomiru Kostadinoviću, Milanu Vukoviću, sekretaru za urbanizam i građevinske poslove. Niko od njih nije znao da li će gradnja mosta biti jeftinija. Kao da nije reč o milionima evra uštede. Na kraju, pitanja je dobio i Boris Ranković, direktor direkcije. On je prilikom potpisivanja ugovora o gradnji izjavio: „Ta cena građevinskog materijala ima tendenciju rasta. Ja slobodno s ovog mesta mogu da kažem da bi ovaj most, ako bismo ga ugovarali za godinu dana, sigurno bio skuplji za 20 odsto.“
Odgovor na pitanja za gospodina Rankovića stigao je iz Odeljenja za odnose sa javnošću direkcije. Najveći deo je ponavljanje prvobitnog odgovora osim poslednje rečenice: „Sadašnja situacija je takva da, ukoliko se zadrži ovakav trend cena materijala i usluga na domaćem i svetskom tržištu, konačna cena mosta će biti niža.“

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/beograd.php?id=111599

Iz tridesetog pokušaja, neko je odlučio da mu se više isplati da prizna i da izgubi deo provizije nego da se mediji i dalje zanimaju cenom mosta. :/
 
Ranković je to izjavio pre neki dan pred kamarema Studija B.
Dok se ne objavi specifiacija naplaćenih troškova, nikome ne verujem.
 
Kad je planirano da bude gotov? Da bi znao kad da ocekujem stub i druge fenserije da se odslikavaju:D
 
Неће пилон бити толико широк, ово је само темељ...
scan0010cc1.jpg


Кога занима, остале слике пројекта може наћи овде, да не понављам ;)
 
Svaka cast za slike, a to za vreme ako nam vreme dozvoli sto rece Djilas, pa sigurno nece biti kao sto je leti.
 
Мислим да ово нико није пренео. Јесте да је са закашњењем, ал не шкоди, има интересантних информација :kafa:

"www.savabridge.com"":33jhw6tu je napisao(la):
Бетонирање наглавице шипова пилона, које је планирано да почне 16. септембра 2009., је значајна тачка у напретку изградње новог моста преко реке Саве.

Овај сегмент темеља пилона има арматурни склоп од преко 500t арматурних шипки пречника до 32mm и захтеваће испоруку и уградњу преко 2800m3 бетона. Испоруком потребне количине бетона испуниће се у целости производни капацитет двеју најмодернијих фабрика бетона у Београду, како би се постигао циљ од 8 миксера бетона на сат, сваки са капацитетом од по 9m3 бетона. Операција је планирана да траје 48 сати у континуитету, и да се заврши 18. септембра 2009. Ово ће бити једна од највећих операција бетонирања без прекида у Србији у последњих неколико година, као и значајно достигнуће за српске компаније, учеснице у процесу.

news5.jpg
Извор: www.savabridge.com
 
kako li će tu blizu pilona most da se ljuljuška za one koji idu peške :o Jbt ja se ukakim kad idem starim savskim peške (kad idem da slikam) prođe zeleni švajcarski tramvaj ono sve bruji trese se, osećaj ko da će se raspasti istog trena.
 
Vrh