Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Tu sad pričaš o mostu, ali objasni mi tvoj stav zbog kojeg misliš da će UMP dovesti još više vozila u centar?
 
Pricali smo i o UMP-u par meseci, prelistaj, upravo je to bila tema. I nismo se složili.
 
Slazem se sa smeksijem u potpunosti. Onaj koji planira da kolima dodje do centra to ce i uraditi a pitanje je samo da li ce to uraditi brze ili sporije i da li ce pri tome praviti vecu ili manju guzvu. Naravno jednia prava alternativa nasim mukama jeste metro i tu mislim da nema dileme, ali ako se govori o UMP-u onda mislim da treba biti posten i reci da je ump brza gradska saobracajnica koja za cilj ima da spoji delove koji gravitiraju ka centru visokokapacitetnom saobracajnicom bez mnogo ukljucenja i iskljucenja, bas da se po centru ne bi vrzmali u prolazu ovi koji ce kako god okrenes doci gde su naumili a pitanje je da li ce to biti kroz sam centar ili obodnim delom sto ump pruza kao mogucnost plus naravno ovi sto i ne zele da uzlaze u centar imaju mogucnost da ga zaobidju a da ne idu previse daleko.

Pricu o visini pilona i debljini kablova i sirini reke Save sam a nadam se i smo ostavili jos pre dve godine :) :cool:
 
Beogradski UMP- nece biti u potpunosti ne zavistan u odnosu na druge saobracajnice kako je idejnim projektom predvidjeno!
informacije koje imam su : novobeogradskom stranom se nece izdizati iznad zemlje kako je predvidjeno vec ce se ukrstati sa ostalim saobracajnicama. i kod auto komande se nece praviti ump paralelno sa auto-putem vec ce se spustati na auto-put!!!!!

a sve to pod izgovorom da se nema para..

p.s. ako se nema para bolje da ga ne prave ,nego da ga prave nakaradno!
 
Za Nbgd stranu to se zna odavno - prelistaj po forumu.
A kako to misliš za Autokomandu? Postoji usvojeno rešenje, od kojeg se još nije odustalo. Uostalom, to parče je toliko malo a prezasićeno saobraćajem da priča ne pije vodu.

edit: Ako se nema para, uradi se dugoročni projekat, pa se radi etapa po etapa - kao što se radi. Sada, da li je UMP veći prioritet od metroa? Metro, da to ne bude zabune, neće isprazniti ulice. Gužvi će biti dokle god ne skoči stravično mnogo cena goriva. Jedina je stvar, koliko ljudi će imati koristi od etapnog UMP-a i od etapnog metroa? Mislim da će više od UMP-a. Ipak se time omogućava antelrnativni put velikom broju građana, olakšava se prelazak preko reke, i uostalom - Novi Beograd nikada ranije nije bio toliki poslovni centar, već samo spavaonica. Ranije su gužve na Gazeli bile samo u jednom pravcu - sad su u oba. Itd. itd. Od prve linije metroa primarnu korist bi imali građani na potezu Bulevar-centar, deo Nbgda-a i možda deo Zemuna, Ovako, da se ja pitam, trebalo je graditi UMP ubrzano, i lagano metro.

edit2: Ako misliš ono rešenje na kojem je auto-put dodatno proširen sa obe strane, ne vidim problem u tome?
 
"Auto put" sa samo po dve trake u svakom smeru je smešan. Ako se proširi na 4 trake, možda i spajanje UMP s auto putem ima nekog smisla.
 
Igor":1l4mwujz je napisao(la):
Slazem se sa smeksijem u potpunosti. Onaj koji planira da kolima dodje do centra to ce i uraditi a pitanje je samo da li ce to uraditi brze ili sporije i da li ce pri tome praviti vecu ili manju guzvu. Naravno jednia prava alternativa nasim mukama jeste metro i tu mislim da nema dileme, ali ako se govori o UMP-u onda mislim da treba biti posten i reci da je ump brza gradska saobracajnica koja za cilj ima da spoji delove koji gravitiraju ka centru visokokapacitetnom saobracajnicom bez mnogo ukljucenja i iskljucenja, bas da se po centru ne bi vrzmali u prolazu ovi koji ce kako god okrenes doci gde su naumili a pitanje je da li ce to biti kroz sam centar ili obodnim delom sto ump pruza kao mogucnost plus naravno ovi sto i ne zele da uzlaze u centar imaju mogucnost da ga zaobidju a da ne idu previse daleko.

Pricu o visini pilona i debljini kablova i sirini reke Save sam a nadam se i smo ostavili jos pre dve godine :) :cool:
Jedino se slažem da je metro jedino rešenje naših problema.
Ti govoriš o pojedincu koji dolazi kolima u grad. Ja razmišljam o hiljadama vozača.
Ja mislim da ljude treba stimulisati da NE dolaze kolima u širi centar. UMP će da "radi" upravo suprotno - omogućava da se kolima za veoma kratko vreme "bane" u centar. I, kuda onda? Opet se vrzmamo po ulicama do krajnjeg odredišta, samo što nas sad ima mnogo više nego ranije, zato što sada svi možemo da stignemo brže "do blizu" centra.
Sa druge strane ne koriste svi UMP jer im trasa jednostavno - ne odgovara. Sad, rasterećenja će biti u startu - jeste, ali onda imamo dve situacije. Ili će:
1) broj automobila u Beogradu rasti (zbog nekih sasvim drugih okolnosti, "medjunarodnih", geostrateških :) ) . - broj automobila u centru se povećava izmedju ostalog i zato što postoji još jedan put do centra, brži i širi.
2) smanjivaće se (zbog nekih sasvim drugih okolnosti, suprotnih nego u 1), ali o tome izgleda niko ne razmišlja) - zašto smo onda gradili UMP kroz centar?

Prvo - ne verujem da će se UMP uopšte graditi. Drugo, jasna je meni ideja UMP-a, ali ne verujem u nju, mislim da će ga vozači koristiti na jedan sasvim drugačiji način, ako se bude izgradio. Ja, kao vozač, bih.
Treće - ili tuneli za automobilski, individualni prevoz, ili tuneli za "pravi" metro i masovan javni prevoz - znate šta, Beograd ipak nije megalopolis, ovaj grad je suviše mali i za i jedno i za drugo, po veličini, broju stanovnika, po finansijskoj moći. Ja sam za metro.

SMP meni deluje kao sasvim razumna ideja za brzo putovanje kolima sa kraja na kraj grada...kome je baš zinulo da se sam vozi.


A što se tiče IZGLEDA mosta :) , ponavljam, ono su bile samo umetničke vizije, mi ni ne znamo kako će da IZGLEDA završen most.
A ako budete pravili reportažu, npr "Builder of Sava Bridge" :) pitajte za onaj FIDIC i pad cene materijala :)

Prođe mi cela prva četvrtina basketa zbog UMP-a....
 
Relja, čekaj da vidim da li sam razumeo.

Ti kažeš da će UMP da omogući lakši ulazak kolima u centar (već se za tu konstataciju ne slažem, ali ajde), ali samo da te pitam koja su to kola? Ona ista koja sada dolaze preko Gazele ili Brankovog ili Savskog mosta. Broj kola koji će dolaziti će i dalje biti isti tj. neće se sada odjednom izgradnjom UMP-a stvoriti neka nova grupa ljudi koje su naprasno odlučili da je UMP to što će njima napokon odlučiti da uđu u centar, ta želja i kretanje postoji već sada i stvarno ne vidim kako će UMP da stvori neke nove automobile u centru.

Laički rečeno, ako je tvoja tvrdnja tačna da će ljudi koristiti UMP za dolazak u centar, onda se samo može reći da će broj kola u centru ostati isti, ali će se povećati pravci iz kojih oni dolaze.

Kažem još jednom, UMP sigurno neće biti korišćen za dolaženje u centar i to mogu da potpišem, ali nažalost za rezultate ćemo se načekati.

Kao što je neko gore rekao, treba uzeti u obzir i izgradnju obilaznice koja će doprineti rasterećenju Gazele i određenih pravaca u gradu.

@Rajko
Trasa UMP je finalizovana samo do Autokomand, za ostatak trase još ne postoji konačno rešenje.
 
azbuki":2guliycj je napisao(la):
2050e se saobracaj nece obavljati automobilima (bar ne ovako neefikasnim u svakom smislu).
Овде??? :laugh:
azbuki":2guliycj je napisao(la):
Plus, docice metro
Што те волим што си такав оптимиста...
rajko4SERBIA":2guliycj je napisao(la):
Homer Jay":2guliycj je napisao(la):
pa, actually, nema se para ni za LRT. ali nisu samo pare problem.
tacno hvala SEKA-i sto se nema para za takav projekat...:)
Ех, кад би са СЕКОМ отишао и трамвајски лоби, где би нам крај био...
Strpljiv":2guliycj je napisao(la):
i dalje ce ostati ulaz u BG preko ibarske i kod zmajeve pumpe koji su i dalje krcati i bice krcati sve dok se ne prespoji Batajnica, Ostruznica i Bubanj potok.
Поготову Батаја-Добановци. Ја упорно дрвим да је то у овим околностима распале државе најважнији део обилазнице!
relja":2guliycj je napisao(la):
Kad se kaže Pariz-ljudi pomisle na Ajfelov toranj, kada kažu San Francisko pomisle na Golden Gejt, kada kažu London pomisle na Big Ben...
А кад се каже Београд - помисле на разрушену Кнеза Милоша... То нам постаде лендмарк... :bash:
Да не кењам превише, имамо ми дивно обележје - а то је Калемегдан. Уопште не мислим да ће мост преко Аде постати обележје Београда. Има обележја довољно: кад долазиш са запада, види се Генекс, кад долазиш са истока, види се Рудо, а центром доминирају Храм Светог Саве и Београђанка. Ја у мосту видим само практичну сврху - а то је да Београд коначно добије још који мост.
Ambassador":2guliycj je napisao(la):
Jedina je stvar, koliko ljudi će imati koristi od etapnog UMP-a i od etapnog metroa? Mislim da će više od UMP-a.
Све је то краткорочно. Метро је много дугорочније решење, а јасно је да и метро и УМП имају пун смисао тек кад су скроз завршени. Само, крајње је време да Београд коначно изађе из трамваја и аутомобила и сиђе под земљу.
 
Šmeksi, kao što sam napisao - broj automobila u Beogradu će se menjati - ili će se povećavati ili se smanjivati.
Znači, ako gradimo UMP, očekujemo da će se broj automobila u Beogradu - povećavati. Neko je, očigledno, to pretpostavio kada mu je pala na pamet ideja o UMP-u.Ne gradimo nove brze magistrale zato što mislimo da će se broj automobila u Beogradu smanjivati, jel da?

Broj automobila u okolini UMPa, sasvim sam siguran, će kao posledica rasti - pa sasvim je logično da će vozači koristiti bržu saobraćajnicu da stignu do centra, plus se broj automobila u gradu povećava, a jedan od razloga je što nema alternativnog prevoza, a i ova infrastruktura se gradi za - automobile. Metro? Pa vidiš da uporno forsiraju LRT.

Još jedna posledica je što će okolina UMP-a će biti sve više privlačnija za privredu - jer tuda prolazi magistrala, i onda "povratnom spregom" u okolini UMP-a se grupiše još više vozila.
Nije u pitanju to da li će se stvoriti neka nova grupa ljudi, stvoriće se uslovi da se privuče još više vozača da koriste ovu mogućnost.
U stvari, automobila će biti onoliko koliko uslovi dozvoljavaju. A UMP dozvoljava puno. Neka se sagrade i garaže u blizini UMPa. OK - ali ko želi toliko automobila na ulicama? Ovde, među nama, verujem - niko.

Ponavljam, jasno je meni da je "ideja" UMP-a da se kolima "prošiša" magistralom kroz centar - ali sam ubeđen da bi to proizvelo kontra efekat. Treba razmišljati i o budućem broju vozača i o uzročno-posledičnim vezama.

Priču o LRT-u i o UMP-u ja posmatram kao dva dela jedne iste priče - definisanje saobraćaja u Beogradu bez efikasnog masovnog javnog prevoza. Nekome to odgovara. Neko ne želi da se problem saobraćaja reši, da se smanji broj automobila i da svi mi brzo i lako putujemo metroom. Doduše, koliko ih ima koji se trude da nam država ne fukcioniše?


A što se tiče obeležja Beograda, potpuno se slažem sa Perom Kojotom :)
 
@relja

posto si me preduhitrio ovo je odgovor za onaj predhodni tvoj ;)

razumem ja tvoju zabrinutost ali problem je u tome sto ce ljudi nemonovno kupovati kola i imati zelju da ponekad dodju u centar grada. Ali recimo ja koji primera radi zivim na cukarici nikada ni u ludilu ne bih koristio ump da stignem do trga pa cak i vukovog spomenika. Ali kada bih se odlucio da idem do pancevca onda bi lepo izasao na ump pa fino jednom pa drugim tunelom lagano do pancevca sto mu je uostalom i svrha da stvori obodni protok oko centra. Da ne govori o onome sto je smeksi spomenuo a to je sinergertsko dejstvo umpa i za sada izvesnije obilaznice pa mosta preko dunava i jednog dana smp-a.

Ono oko cega se slazem je da beograd finansiski nije u mogucnosti da izgura sve ove projekte odjednom pa cak i neki od njih pojedinacno ali u situaciji kada imamo zapocet most preko ade kao najznacajniji segment ump-a mislim da se treba u tom pravcu i dalje razvijati.
 
Slazem se sa Kojotom oko metroa da je neophodan i da treba sici pod zemlju i sinski i drumski ali postoji jedan mali problem kod nas, a to je tradicija visedecenijske izgradnje infrastrukturnih objekata, pogotovo onih znacajnih za Beograd i drzavu. Setite se samo koliko je probijana Strazevica (740m) na kojoj se jos uvek radi. Zamislite samo koliko ce trajati probijanje metroa i jos tri tunela za UMP koji nedostaju. Do tada bi i tramvaji mogli da odrade jedan deo posla jer je to za sada jedini sinski sistem koji imamo i koji za sada funkcionise. Daj boze da se to uradi kako su planirali za nekoliko godina. Do tada sam sumnjicav :)
 
Hteo sam da pitam nekog za misljenje u vezi sa UMP-om i pogotovo pancevackim mostom koji bi po planu trebalo da prihvati sav taj saobracaj sa novonastale saobracajnice. Velike guzve postoje i sada na tom mostu. Sta li ce se desiti kada se on spoji sa UMP. I guzve su se na gazeli nekim cudom povecale izgradnjom dve petlje pored arene i ako su one samo ubacene u vec postojecu kolikocinu automobila koji su tuda cirkulisali. Izgleda da ipak stoji to da ce izgradnjom nove visokoprohodne saobracajnice porasti i broj automobila. Mozda gresim?
 
Ne treba razmišljati na nivou "ja iz mog kraja", "čovek", "recimo neko"... već sa stotinama, hiljadama građana-vozača i njihovih razloga.
Nije problem to što neko želi kolima da UMP-om stigne sa Čukarice do Pančeva ili iz bloka 45 do Borče. Ali, zar nije logičnije da se za takve relacije vozi OKO jezgra - izađeš, opališ 120, i stižeš za 10 min. SMP je baš za tako nešto, a UMP mi je deloje samo kao brza veza sa centrom. Ponavljam - kada ima mogućnost, vozači će je iskoristiti kako njima odgovara.

Sad, gde smo trenutno sa UMP-om, SMT-om, obilaznicom, metroom? Pa - ništa od toga ne postoji, par km jedne trake obilaznice.
Kada bi sad odjemnom, hipotetiči naravno, dobili sve 4 stvari odjednom, kao, palo nam sa neba, pa 'ajde, recimo da bi onda to funkcionisalo.
Ali od toga nas dele decenije i milijarde evra (cela država je sad dužna jedno 20-tak).
UMP je kao prvi/drugi na redu (iako mislim da od toga nema ništa). Dobijemo UMP, nemamo metro, ali imamo magistralu za automobile pravo do centra.
Super, ne moramo busom na posao, imamo UMP I tako, broj automobila se uvećao.
 
Bice dobro samo da se nesto zavrsi do kraja, od tacke A do tacke B, pa ce se brze i stizati do istih. Bar se nadam :p
 
shmeksi":zmtdqrne je napisao(la):
Ti kažeš da će UMP da omogući lakši ulazak kolima u centar (već se za tu konstataciju ne slažem, ali ajde), ali samo da te pitam koja su to kola? Ona ista koja sada dolaze preko Gazele ili Brankovog ili Savskog mosta. Broj kola koji će dolaziti će i dalje biti isti tj. neće se sada odjednom izgradnjom UMP-a stvoriti neka nova grupa ljudi koje su naprasno odlučili da je UMP to što će njima napokon odlučiti da uđu u centar, ta želja i kretanje postoji već sada i stvarno ne vidim kako će UMP da stvori neke nove automobile u centru.
Upravo suprotno od toga, UMP hoce stvoriti novu grupu ljudi u kolima, to kao sto rece relja to "super, ne moramo busom na posao" jer sad imamo UMP.

Sirom sveta mnogi primeri su pokazali da kada se otvori nova traka autoputa, da se ta traka ekspresno i popuni. Ljudi vide novu otvorenu mogucnost, krenu da je koriste, i onda se napravi ekvilibrijum manje-vise kao i prethodni. Rasterecenje se u principu jedino dogadja kada sa nekog puta sklonis ljude koji nemaju bas neki razlog da putuju bas tuda (npr. tranzitni saobracaj autoputem kroz BG).

Sad postoji odredjena grupa ljudi koja i pored posedovanja licnog automobila ide GSPom na posao ili gde vec zbog raznih razloga (guzve, parking i sl.). UMP nece unaprediti gradski prevoz, ali ce otvoriti nove mogucnosti za vozace. I eto vise vozila na ulicama u dnevnom saobracaju.
 
Najveći problem u centru je parkiranje, te stoga UMP neće olakšati ljudima koji teže da idu centru ništa - da će povećati broj onih koji će koristiti kola da odu sa Novog Beograda na Banovo Brdo, hoće.
No ja mislim da je rešenje saobraćajnog problema zabrana upotrebe ličnih automobila. Pa lepo se svi je*******ite - bicikl, gradski prevoz ili pešice. Meni ne smeta.
 
kako ljudima reci da ne dolaze automobilima u centar!
lepo!
primer iz srodnog nam grada Beca!

parking mesto u centu beca je bila 5 eura/h ,pa ko hoce nek se vozi na posao i s posla i 30 dana u mesecu!

primer iz Singapura!

svaki automobil mora da poseduje karticu koju dobije pri registraciji,
pri svakom ulasku a potom i izlasku iz centara grada ocitava se vreme boravka automobila u centru...na kraju se dobije racun(skida se sa kartice ili se dobije racun na kucnu adresu) u iznosu od neverovatnih 50$/h axxaxaaxaxxaax genijalci pa ko voli nek izvoli
 
Ambassador":126ik1qp je napisao(la):
Najveći problem u centru je parkiranje, te stoga UMP neće olakšati ljudima koji teže da idu centru ništa - da će povećati broj onih koji će koristiti kola da odu sa Novog Beograda na Banovo Brdo, hoće.
No ja mislim da je rešenje saobraćajnog problema zabrana upotrebe ličnih automobila. Pa lepo se svi je*******ite - bicikl, gradski prevoz ili pešice. Meni ne smeta.
ja bih jos i dodao motora odnosno skutera 50 do 150cc
 
rajko4SERBIA":dcirstvc je napisao(la):
kako ljudima reci da ne dolaze automobilima u centar!
lepo!
primer iz srodnog nam grada Beca!

parking mesto u centu beca je bila 5 eura/h ,pa ko hoce nek se vozi na posao i s posla i 30 dana u mesecu!

primer iz Singapura!

svaki automobil mora da poseduje karticu koju dobije pri registraciji,
pri svakom ulasku a potom i izlasku iz centara grada ocitava se vreme boravka automobila u centru...na kraju se dobije racun(skida se sa kartice ili se dobije racun na kucnu adresu) u iznosu od neverovatnih 50$/h axxaxaaxaxxaax genijalci pa ko voli nek izvoli
Ja se u potpunosti slažem sa tobom. Međutim, da bi se to izvelo, ti ljudima moraš omogućiti alternativu da sa Pančevačkog mosta dođu do Sajma-Banovog Brda-Novog Beograda-Zemuna, a da ne plate to sranje. Upravo je to mesto na koje UMP stupa. Nešto što je trebalo graditi mnogo ranije, no jbga. Tu smo gde smo.
 
Ja u centar mogu da dodjem najlakse, Smederevski se uliva u Bulevar i eto - za 25 minuta sam u centru. Ali otici na Vozdovac, ili preko Pancevca je prava avantura. Zato mi treba UMP.

Verujte mi, gomila automobila danas koja prolaze kroz krug dvojke nemaju nikakva posla tamo vec samo "tranzitiraju".

Inace, relja je u pravu po pitanju perspektive UMP-a. Sa mostom i petljom hipodrom, radovi ce verovatno stati na odredjeno vreme (doduse, i tu vrsi odredjenu, po mom miseljnju ne malu funkciju da rastereti Sajam, mostar, Gazelu i sl.). Ostatak trase je samo lepa zamisao, ali jos smo daleko od njene realizacije.

Takodje se (delom iz striktono subjektivnih interesa) slazem da je SMT jos bolja i prakticnija ideja, ali nazalost o tome se jos manje razmislja. A pomenuvsi SMT, mozda Strpljivog zanima, ta saobracajnica bi trebalo da izlazi pravo na prekodunavski most kod Ade Huje, odakle bi se saobracajnica nastavljala ka pancevackom i zreanjaninskom putu. Tacnije, Beograd ima daleko vece ambicije u premoscavanju Dunava u narednim godinama jer bi trebalo da se izgrade cak tri mosta: Zemun - borca, Ada Huja i Vinca na obilaznici.

Za sada je najizvesniji Zemun-Borca, Ada Huja je "on hold", a Vinca je u nadleznosti Republike i vezana je za dinamiku izgradnje obilaznice. Svejedno, mislim da mozemo utvrditi da ce Dunav bar jos jednom ili dva puta biti premoscen pre nego sto se UMP spoji sa Pancevcom.
 
Vrh