Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Pa kad se svi primate na 2012, k'o smrt na babu. Ja sam odavno prestao - brzi skrol je čudo.
 
hmmmm. vrlo konstruktivna diskusija... Nego kada se ocekuje da ce biti pusten saobracaj preko severnog nadvoznjaka da se smanje guzve u Radnickoj i kod sajma ?
 
Delija":bjwmjcly je napisao(la):
Не постоји локација на кугли земаљској на којој би петља радничка била скупља од оне на којој је изведена.

У осталом,ко каже да би петља радничка у случају интеграције са постојећим путевима уопште била потребна у оваквом предимензионисаном,прекомпликованом облику? Исто тако,чак и када би било потребе за неком већом експропријацијом (у шта сумњам) то би вероватно било јефтиније од премошћавања 3-4 колосека електрификоване пруге на шта је радничка петља била "приморана" својом локацијом.

У жељи да прикажеш изграђену трасу као својеврсни урбанистички злочин често превиђаш читав низ чињеница са терена, проблеме на "старој" траси неоправдано умањујеш а на изграђеној неоправдано преувеличаваш. Истина је била и остаће да су проблеми на обе позиције велики и да је заиста јако тешко издвојити бољу варијанту. Због тога никако не стоји острашћен став ни са једне стране, тј. ни од једне фракције. :)

Хајде да погледамо пажљивије шта то Радничку чини толико скупом и да ли би била скупља од позиције преко превлаке.

Пруга јесте проблем. Али она није проблематична на самој петљи Радничка јер позиције стубова и рампи нису нешто специјално дислоциране. Свакако би петља била на стубовима јер је кота коловоза на мосту на 22 метра. Значи да се пруга провлачи испод петље која би свакако била на стубовима. Пруга је разлог за градњу два надвожњака који спајају Радничку и Војводе Мишића, али стари "Тобоган" је свакако био привремен и ова два надвожњака су свакако требала да се изграде кад тад. Пруга по ГУП-у остаје, и требало би да остане, да ли као градска железница, ЛРТ...штагод, али остаје.

Сем класичног икс укрштања на садашњој позицији имамо и издвајање за Сајам и издвајање за Раковицу. На позицији превлаке није ништа једноставније. Постоји одвајање за Аду циганлију, улив Радничке као и улив Паштровићеве. Сем тога, на позицији превлаке незгодно је урадити и класичну петљу за икс укрштање због саме литице због које постоји и тај чувени надвожњак Кировљева. Ако си става да не би било потребе за свим рампама, то би значило неодржив притисак на саму Пожешку које је већ сада преоптерећена.

Сама позиција моста се критикује због "најширег" дела Саве у БГ. Можда је та дефиниција тачна, али ми мостовска конструкција преко превлаке била још дужа и "мост" би практично почињао од Кировљеве преко целе Аде на стубовима и потом главног тока Саве. Наравно, у том случају би мостовска конструкција била вероватно греда а не пилон, али утолико огавније будући да прелази преко излетишта ...
 
Vidi same pristupne petlje i niihova nefunkcionalnost obeležavaju lošu poziciju mosta i tu nikakva rasprava dalje nije potrebna..to svi vidimo svakoga dana kada se vraćamo sa posla i ostanemo zaglavljeni već na prvom semaforu..još kada naprave BAS biće veselo,drugo pruga ostaje od Rakovice uvode se nekolko novih stanica do sajm.Biće BGVoz-Beovoz do sajma a potom se spušta ispod zemlje i ide do stare železničke stanice,tj.to će biti nova brza linje do Rakovice.,za isti novac koliko bi se potrošilo na nepotrebnu rekonstrukciju tramvajske pruge do Rakovice :kafa:
 
2012,
Да се кладимо да ти, присталица метроа и противник "аутомобилског урбанизма", прелазиш бар 15.000 км годишње по граду аутомобилом?
 
Ne baš ,koristim javni prevoz većinom..kao i 70%Beograđana,čak i oni koji koriste aute do posla i nazad, u slobodnom vremenu ga ne koriste.Nisam ja protivnik "automobilskog urbanizama"već loših,preskupih i nelogičnih rešenja,kao što je ump,jer se to rešava metroom.A saobraćajnice da se grade tamo gde za to ima smilsa kako logičnog tako i finansijskog.Isto važi i za tramvaj,recimo zašto bi bacali novac na rekonstrukciju tramvaske linje br.3 za Rakovicu ,kada imamo čak dve trase za BGVoz,kojima se neuporedivo brže stiže..a recimo kao u nova rešenja u Beču gde bi prigradske opštine mogle da se povezuju tramvajima prema stanicama gradske železnice i metroa. :kafa:
 
Похвално :wink: Него, обрнут случај је чешћи - и мање штетан за град: на посао јавним превозом, а у слободно време аутомобилом.

Упс... ово написах пре твог едитовања, а ти после признаде да "ниси против аутомобилског урбанизма"?!
 
Možeš i da biraš obrnuto,ali bez javnog prevoza teško za naš narod.. :kafa:
 
Hajde malo više fotki sa novinama u izgradnji a manje priče.

Odem par dana van grada i spao sam samo na to da gledam savabridge kamere i da čekam da se smiluje Čarobnjak iz Oza da zumira ono što me interesuje.
 
Delija":2gma26a6 je napisao(la):
Почињем да верујем да је Пантограф једини колико-толико објективан писац на овој теми.

Михаило,разлика између радничке и мостарске петље је у 43 године,потпуно другачијим урбанистичким приоритетима,циљевима и основама,позицији,висини станице,економским и социјалним параметрима,перспективи...а понајвише званичној намени поменутих станица.

Све то чини та два примера неупоредивим у било ком смислу.
Ма дај, добро знаш да је у питању иста ствар, чвориште неколико важних праваца како приватног тако и јавног превоза. Није ништа ново измишљно у том погледу у односу на пре 50 година. Сигурно да су неке ствари могле боље, али рећи да ће станице петља и остало бити потпуно неупотребљиво може само неко коме је намера да неаргументовано пљује по нечему. Што је најгоре 2012 се ухватио да станица није по "данашњим стандардима", а да су урадили нпр са ескалаторима, поплочали плочама, затворили комплетно итд, онда би се убио од пљувања колико је пара спискано непотребно, или какав је материјал коришћен, или што није уграђен овакав ескалатор него онакав, нашао би већ нешто.

2012":2gma26a6 je napisao(la):
Mihajlo..a što se ti toliko nerviraš?,ako je sve ok onda su ovo nebuloze i zašto bi se nervirao..ovako daješ povoda da zaista nešto nije uredu..nešto što očajnički braniš..neku brljotinu :kafa:
Зато што ми је мука од људи који умеју само да кењају и којима никад ништа не ваља, који не умеју да расправљају аргументовано, који само врте своју причу ко покварен грамофон и мисле да све знају најбоље. Зато и јесмо где јесмо, јер сви знају све најбоље, сељак зна боље од инжењера ратарства како да третира земљу и расад, радник зна боље од машинског инжењера како да направи вар, грађевинац боље од урбанисте где да провуче пут, и наравно, сви знају да воде репрезентацију боље од селектора... Не кажем да треба да пустимо да нас кецају како хоће, али не треба ићи ни у другу крајност.
 
od 30.10.2013
1573427mostoktobar2013v.jpg


Северни вијадукт петље „Радничка” од сутра навече отворен за саобраћај



Северни вијадукт петље „Радничка” биће отворен за саобраћај од сутра у 22 сата, и то у две траке за возила ка Обреновцу, а саобраћај ка граду наставиће да се одвија у две траке преко кружног тока, саопштила је Дирекција за грађевинско земљиште и изградњу Београда. Истовремено, јужни вијадукт ће бити затворен до завршетка преосталих радова на изградњи стајалишта јавног превоза, као и насипа који га спаја са мостом преко Топчидерке.

Последњих неколико дана завршено је асфалтирање и испитивање конструкције северног вијадукта, његово уклапање са Булеваром војводе Мишића, као и асфалтирање насипа за рампу која води ка Мосту на Ади. Тако су се стекли услови за пуштање у рад две траке северног вијадукта, док ће трећа бити затворена до завршетка радова на постављању јавне расвете и пратећих инсталација. Северни вијадукт је изграђен на месту некадашњег „Тобогана” и премошћава петоколосечну железничку пругу Београд–Ниш. Као и досадшњи радови на петљи „Радничка”, и северни вијадукт грађен је уз стално одвијање друмског и железничког саобраћаја, што је додатно отежавало организацију и координацију радова. Ипак, радови се успешно завршавају захваљујући залагању свих градских и републичких служби, као и уз велико стрпљење и сарадњу возача који последње две године пролазе кроз зону радова.

Саобраћај ће на кратко бити измењен и током предстојећег викенда, и то од суботе до понедељка, када ће сва возила користити само северни вијадукт. У првом делу измене, од суботе у 14 сати до недеље у 18 сати, возила ка Обреновцу ће користити две траке, док ће ка граду бити отворена једна трака. Од недеље у 18 сати до понедељка пре подне, режим ће бити обрнут, те ће две траке бити на располагању возилима ка граду, а ка Обреновцу ће бити отворена једна трака. Ова измена током викенда је неопходна за завршне радове на рампи која са кружног тока саобраћај уводи у Булевар војводе Мишића. Током понедељка саобраћај ка граду ће се вратити у две траке преко кружног тока. Преостали радови који ће се изводити у новембру обухватају радове на правцу преко паркинга код Београдског сајма ка кружном току, као и повезивање јужног вијадукта са мостом преко Топчидерке.

Користећи кружни ток и рампе, саобраћај ће се преко Радничке улице и Булевара војводе Мишића развијати у сва четири правца – ка Обреновцу, Новом Београду, Бановом брду и ка центру града. За слободно одвијање пешачког и бициклистичког саобраћаја изграђен је довољан број лифтова, степеништа, тротоара и стаза.

Петља „Радничка” у три нивоа повезује Мост на Ади, петљу „Хиподром” и Радничку улицу од Београдског сајма до комплекса „Југопетрола”, као и трасу београдског метроа. Она представља главни део јужног приступног пута мосту, а градилиште је са једне стране окружено индустријским комплексом „Југопетрола” и комплексом „Хиподрома”, а са друге се налази стамбена зона Сењака, наводи се у саопштењу.
 
najvise volim kad daju ovako rastegljive termine, navece, prepodne, pa ti misli...
 
Prošao večeras preko raskrpetlje. Doživeo novu vrstu gužve. Pošto je stao saobraćaj na raskrsnici kod Miloševog konaka (Bul vojv Mišića - Bul Patrijarha Pavla) zastoj se prostirao do semafora preko tramvajskih šina (a ja mislio da je cela raskrpetlja pravljena da se više ne čeka na rampi preko šina) i dalje sve do semafora na raskrpetlji. Pošto ova petlja nema crveno išarani asfalt, vozači se zaustave na raskrsnici i blokiraju potom vozače koji pokušaju da skrenu u Požešku. E to je već bio krkljanac.

Ovo večeras je stvarno neprijatan novitet. Usput, ovo nije klasičan špic. Bojim se da tek slede neprijatna iznenađenja kada se još saobraćaja prikupi preko mosta.
 
2012":1x33vdtb je napisao(la):
Vidi same pristupne petlje i niihova nefunkcionalnost obeležavaju lošu poziciju mosta i tu nikakva rasprava dalje nije potrebna..to svi vidimo svakoga dana kada se vraćamo sa posla i ostanemo zaglavljeni već na prvom semaforu.
Ček malo ... polako ... :)

Kritikuješ petlju pod radovima na kojoj se već mesecima koristi 30% kapaciteta zbog istih tih radova? I po tebi je to "dokaz" loše pozicije mosta? Zezaš me?

Ili kritikuješ raskrpeilju Hipodrom zbog semafora? Zar nije poslednjih par strana kritikovan denivelisan UMP i veličan semaforizovani "jovinov" UMP. Dajte se saberite šta podržavate a šta kritikujete. :lol:

Na kraju krajeva, pozicija raskrpetlje Hipodrom je identična planiranoj poziciji neke petlje i po planu iz 72. i po planu iz 85... ...

Što više kritikujete poziciju mosta, to sam više ubeđen da je izabrano bolje rešenje .... ranije sam imao sumnji ali me ti i Delija ubediste da je ipak izabrano bolje rešenje ... Kako li ste to uspeli, ni meni nije jasno. :lool:
 
Super! javi nam se kada se zaglaviš na NBG,samo nemoj da varaš pa preko Gazele.. :lool:
 
Pokušajte da sagledate UMP očima 2012... Jako zanimljiva đavolja saobraćajnica :) Predlažem da zamišljanje izvedete uz highway to hell ili road to hell.
 
Михаило":bt25n6km je napisao(la):
Ма дај, добро знаш да је у питању иста ствар, чвориште неколико важних праваца како приватног тако и јавног превоза. Није ништа ново измишљно у том погледу у односу на пре 50 година. Сигурно да су неке ствари могле боље, али рећи да ће станице петља и остало бити потпуно неупотребљиво може само неко коме је намера да неаргументовано пљује по нечему. Што је најгоре 2012 се ухватио да станица није по "данашњим стандардима", а да су урадили нпр са ескалаторима, поплочали плочама, затворили комплетно итд, онда би се убио од пљувања колико је пара спискано непотребно, или какав је материјал коришћен, или што није уграђен овакав ескалатор него онакав, нашао би већ нешто.
Не знам ја о чему ти причаш.Станица на мостарској петљи је једно 3 до 4 пута на мањој висини него она у Радничкој.Једна је "метро" а друга за вјек и вјекова трамвајаска станица.Једна је ту планирана од почетка а друга накнадно набуџена. Ако су оне упоредиве станице ја сам Жаклина Глигоријевић. Понаваљам још једном: Нађите ми једну шинску станицу изграђену у последњих 30 година на потпуно новој траси на висини од преко 20 метара а да нема ескалаторе?


Стф,не знам ни о чему ти причаш. Висина на крају моста ни у једној варијанти на било којој локацији осим на овој изведеној не би морала да буде на 22 метра на обалама. Проста логика,само размисли мало. Бацићу ти "хинт" :

- 7% дозвољен нагиб коловозне конструкције.

- Нагиб од 2-3% мостовске конструкције би "спустио" мост на обалама практично на коту 0.00.
 
Gorstak89":36s0o5m8 je napisao(la):
Pokušajte da sagledate UMP očima 2012... Jako zanimljiva đavolja saobraćajnica :) Predlažem da zamišljanje izvedete uz highway to hell ili road to hell.
Bogami sa obzirom da smo zbog ove brljotine izgubili gotovo celu metro liniju,a sa nastavkom gradnje čak 34 km metroa,zaista je nightmare za Beograđane kojima je je uzimano iz džepova da bi se nečiiji hir realizovao,i to ekipe nestručnih ljudi. :kafa:
 
Gotovo, ništa gore nije moglo da nas zadesi, ovo je kraj, apokalipsa. O hvala Vam prepametni, sveznajući Delijo i dve hiljade dvanaestice. :grand:
 
Delija,

Цениш? А на којој је висини Кировљева у коју је требао да се улива тај хипотетички "јовинов" мост? На истој висини би била и петља, тј. ако уопште на том месту може да се изгради иоле функционална петља ... На истој висини би ишла цела мостовска конструкција преко Аде па преко Саве јер је идиотски да се мостовска конструкција од Кировљеве спушта на +-0.00 на Ади и онда опет пење због главног тока Саве ...

Поново се слажем да би на НБГ-у било далеко лакше и јефтиније, али на чукаричкој страни би било урбанистички и финансијски јако зај***** ... :D :D :D

2012

Ма овај део УМП-а је појео 4 линије метроа и два депоа у сивој фази, 20 км регионалне железнице и барем 13 новир Штедлера ... сазнаћемо то од тебе у блиској будућности, па рекох, да убрзам процес и прекратим мучење ... :lool: :lool: :lool:
 
Evo, svako ko pogleda sa Nbg strane ,može da uvidi glupost pristupnih saobraćajnica i pozicije mosta.Most je trebalo da bude ako primenimo logiku,između toplane i brodogradilišta,tako da bi na tom mestu most bio za trećinu kraći,prelazio bi preko čukaričkog rukavca i petlja bi bila na današnjem placu jugopetrola,koji je kada je most počeo da se gradi bio državni.
Petlja bi se onda razvila na uspešan način na nižoj koti od ove sada .ne bi se gradila iznad pruge na toj visini,a saobraćjnice oko hipodroma bi također bile ili niže il na površini.Stanica a šinski saobraćaj bi bila na fenomenalnom mestu i omogućila ukrštanja sa M2 linjom metroa.
Petlja na Nbg strani bi se razvila na praznom placu pored toplane a onda komforno pristupnim rampama bi se kretalo prema mostu bez ijednog semafora.
Ko ima skills da to nacrta na googl maps ili sl.zahavljujem bilo bi sjajno,svi bi uvideli kolkiko je to logično i jeftinje. :kafa:
 
Koliko se vidi sa GUP-a iz 1972, most je bio planiran samo preko glavnog toka reke Save (označeno crnim), a pretpostavljam da su preko Ade i prevlake planirali visok nasip. Time bi Ada fizički bila podeljena na dva dela, a kako bi to izgledalo, možemo samo da zamislimo. E sada, u slučaju da ide most na stubovima preko Ade i prevlake do vrha Kirovljeve, javlja se jedan drugi problem. Jako je teško braniti most na stubovima do Kirovljeve onima koji su tako zdušno napadali premošćavanje preko čukaričkog rukavca "koji može da se pregazi".
 
Ајмо мало размевања ако већ немате уважавања за оно што пишем.

Стф,ја сам написао да се мост може спустити на 0.00 ако је потребно а пошто би свакако морао да пређе преко обреновачког пута ту би мост био на коти од барем 7-8 метара. И опет морам да ти кажем,не би било преке потребе за оваквом петљом. Такође садашња петља Радничка је добрим делом обесмишљена семафором на раскрпетљи.Џаба су се ломили у спуцали 64 милиона евра да би избегли семафор код Радничке када имамо семафор 150м даље.

Благоје изгледа да је теби јако тешко да схватиш да сам (барем ја) критиковао овакво премошћавања рукавца и 150 метара пловног пута без стубова што је беспотребно поскупело мост од 100 до 200%.

ПС: Овај део УМП-а јесте појео једну грађевински изграђену метро линију (до Вука додуше)
 
Moj post se (u skladu sa tekućom raspravom) odnosio na položaj mosta i opcije prelaska preko prevlake koji je bio svojevremeno jedan od argumenata za rukavac "koji može da se pregazi" (u skladu sa GUP 1972), a ne na sam koncept mosta.
 
Ja sam most preko prevlake doživeo ovako nekako:

mostprevlaka.png


Dakle nema direktnu vezu sa Požeškom, pa petlje nisu skupe.
Ali ima vezu sa Paštrovićevom i Kirovljevom.

A nema ni novi bulevar na NBG (pogotovo ne denivelisani).
A opet petlja koja se uliva u Jurija Gagarina bi bila neka poludetelina ili čak kružni tok na zemlji.

Verujem da cena ovakvog rešenja ne bi bila preko 150 max 200 miliona evra.

edit: naravno, nisam crtao petlje pošto ne umem, pa zamislite sami :)
 
Vrh