Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Последња реч која треба да стоји уз метро је алтернатива и то зато што је прва реч која стоји уз сваки светски метро - основа. Основа јавног градског превоза,дакле основа градских дневних токова,дакле основа економије сваког града оријентисаног ка услужним делатностима тј ефикасном и брзом протоку људи и робе.

ПС: Игоре,ма какав испред кртице кунт,само бунт! :grand:
 
img20131025162124.jpg

img20131025162132.jpg

img20131025162139.jpg
 
2012,
Тачно тако: Живео метро! :vops:

Али, да не буде да може да постоји град само са метроом, а са улицама као козјим стазама (дакле, налик онима у Београду на десној обали Саве), ево ти чувеног ГУП-а из 1972, створеног од "Јовиноваца", плана-прекретнице ка "метро-урбанизму". Дакле, погледаш слику на:

http://www.urbel.com/img/ilu/velike/slika-11.jpg

и увериш се и сам да је булевар од Аутопута ка Панчевачком мосту - уцртан :wink:
 
Pa za Bulevar ja sam i postavio pitanje u predhodnom postu, ako je to bilo esencijalno.zašto se gradila ova druga nepotrebna preskupa trasa..inače kada se pogleda tadašnji i sadašnji urbanizam vidi se ogromna razlika ,tada su grad razvijali stručni ljudi a od 1982(urbanističkog prevrata)-preko 2000-2013.nestručni ,oni kojima ato nije struka,interesna grupa saobraćajaca,umesto urbanista,arhitekata i građevinaca,koji su brutalno progonjeni,I zato smo tu gde jesmo,a ne kažem da je sve bilo idelno pre i da nije bilo grešaka,ali ne ovako papreno skupih+promašaj epohe,gradnja tramvajske ultra spore mreže nauštrb metroa.
 
@2012

Zapravo, ako pokušaš malo da razmisliš videćeš da sve što se dešavalo od 1972. do danas je prilagođavanje tog plana našim ekonomskim, stručnim, političkim i intelektualnim kapacitetima.

Na slici koju je Pantograf postavio je sve tu - i obilaznica, i UMP, i SMT, i Prokop, i metro... Ni od čega se nije zapravo odustalo, samo je krenuo da radi "štap-kanap, skrpi, prilepi, premosti selotejpom" metod.

Taj "sadašnji urbanizam" ti je samo slika trenutnog stanja u društvu. I kada ti se pokvare kola, ne odeš da kupiš novog "Mercedesa", nego kod komšije Mileta u radionicu da ti ugradi polovni deo što mu rođak Rajo doneo iz Nemačke... Kada ti ode slavina, odeš na Buvljak po novu, pa zamoliš komšija Batu da ti je promeni... Kada ti puknu pantalone, ne baciš ih, nego odeš kod ženine strine da ih propusti kroz mašinu... U prodavnici kupuješ "robne marke", sir, kajmak, rakiju, pršutu i kobaju ti valjaju rođaci sa sela itd... Tu i tamo se zaletiš, pa kupiš LCD televizor ili te neki dripac navuče da kupiš preskupi usisivač ili šerpe na 350 rata, pa onda svakog meseca štekaš kintu da otplaćuješ kredit, psuješ i sebe, i državu, i Boga, i fudbal koji te naterao da kupuješ novi TV, dok ti žena stoji pored skrštenih ruku i likuje: "Lepo sam ti ja govorila! To što mašina za veš curi, tebe zabole, bitno je da se svetsko prvenstvo gleda u HD!"

Tako se živi u Srbiji. Tako se Srbija, nažalost, i gradi.
 
@Благоје
Чисто да не буде забуне: на мапи из `72. си спојио трансверзалу Топчидер - Прокоп - Рузвелтова (од које се одустало) са Панчевцем, а нешто источније имаш и трасу "УМП"-а (која се поклапа са источним делом прстена са доње слике).

Заправо је одлично што си овако уцртао у мапу из 1972, јер се ту тачно види шта је, заправо, оно што данас називају "УМП"-ом: спој две градске трансверзале: југозападне (НБ - Чукарица) и југоисточне. Баш зато се и не може очекивати да возачи користе "УМП" целом дужином - постоје краћи путеви и реалан београдски УМП је траса Булевар Михајла Пупина - Омладинских бригада - Аутопут - будућа траса од Коњарника до Панчевачког моста.

Пројектанти УМП-а, инжењери, све то су знали и од њих сам исто чуо пре десет година; а то што су нас тупави новинари и политичари замајавали да ћемо "убацити у пету на Бежанијској коси и изаћи са УМП-а на Панчевцу", њихов је проблем. Тај пут, једноставно, томе није намењен, већ да се његови делови користе по потреби.


@2012
Одустали су од надземног булевара 2003-2004. године, зато што су схватили да неће моћи да поруше толике куће, а и да би то коштало вероватно исто колико и да се буше тунели. Експропријација у данашње време није исто што је била у време државног социјализма.


@Хомер Џеј
Суштина; све у једном посту.
 
blagoje":3b4ewlv6 je napisao(la):
Evo malo jasnije:

GUP 1972:

1972wn0.jpg



GUP 1985:

1985zk1.jpg

Za 1972. manje-više, ali zanimljivo mi je kako su 1985, kada je Ada ciganlija već bila uređena, planirali da daju prednost uklapanju trase u postojeću mrežu novobeogadskih ulica (naravno, ukoliko je ovaj šareni crtež veran prikaz tada zvaničnog plana).
ŠBB-KBB...
 
Реља,
Намера да изграде мост на том месту, дакле ПРЕКО Аде, им је баш тада, средином осамдесетих и пропала, из еколошких разлога. Сви су били против тога, понајвише "Београдска хроника".
 
Sada, posle postavljenih mapa 72. i 85. na kojima se vidi da se trase UMP-a zapravo gotovo ni ne razlikuju od novije verzije (sve su to detalji), zanima me šta je konkretno toliko katastrofalno u poziciji mosta i tog parčeta trase da se toliko /po meni krajnje neopravdano/ satanizuje? I na starim planovima se ide na tunel Točider ili krčenje šume. I na starim planovima postoji taj bulevar na NBG koji "siluje njegovu matricu". I na starim planovima imamo jako nezgodna i preskupa spajanja sa infrastrukturom na čukaričkoj strani. I na starim planovima taj deo UMP-a ide "nenaseljenim vukoje*******inama, planinama i dolinama" ...
 
Ево Делија ће да ти објасни шта је катастрофално . :)

Катастрофално је то што сем моста нисмо добили никакву нову вредност нити корист.чак напротив,добили смо велику штету која ће временом бивати све већа када се сав овај девастирани простор испод ових силних вијадукта препусти реалним социјално-економским утицајима какве смо и до сада виђали у сличним амбијентима у граду.

А оно што смо сада добили и оно што је планирано су небо и земља и ту нема никаквог говора о детаљима пошто ИНТЕГРИСАЊЕ У ПОСТОЈЕЋУ МРЕЖУ БУЛЕВАРА са једне и ДОГРАДЊА НАДЗЕМНИХ БУЛЕВАРЧИНА по астрономској цени и по сред блокова који су већ оивичени широким булеварима са друге нису детаљи. Запараво не зна се где је ту драстичнија разлика,да ли у урбанистичким ефектима/последицама или цени која је и те како опипиљива и мерљива тачно у динар.

А има ту још пар јако битних ствари:

- Дискутабилно је у каквом облику су својевремено замишљене те саобраћајнице.

- Стф ти си ми лично пре годину дана рекао кад сам ти послао ову трасу колико је битна разлика позиције моста мало узводно јер би то подразумевало уштеду од неколико стотина милиона евра јер би се са обе стране моста ишло на интеграцију у постојеће булеваре.

- Многи међу вама су лицемерни мало. Када причамо о метро плановима из тог периода пуна су вам уста мегаломаније,државе која више не постоји,броја становника којег више нема,економије и индустрије којих више нама...А кад су у питању друмски пројекти сада се иде чак и на још већу мегаломанију него што је тада планирано па немате ништа против. Крајње неозбиљно.
 
stf":cli8hq9a je napisao(la):
Sada, posle postavljenih mapa 72. i 85. na kojima se vidi da se trase UMP-a zapravo gotovo ni ne razlikuju od novije verzije (sve su to detalji), zanima me šta je konkretno toliko katastrofalno u poziciji mosta i tog parčeta trase da se toliko /po meni krajnje neopravdano/ satanizuje? I na starim planovima se ide na tunel Točider ili krčenje šume. I na starim planovima postoji taj bulevar na NBG koji "siluje njegovu matricu". I na starim planovima imamo jako nezgodna i preskupa spajanja sa infrastrukturom na čukaričkoj strani. I na starim planovima taj deo UMP-a ide "nenaseljenim vukoje*******inama, planinama i dolinama" ...

Kako ne vidiš razliku između rešenja iz 72. i 85. i ovoga koje je danas aktuelno.
Rešenje iz 72. je fenomenalno, najbolje na svetu, skoro pa savršeno jer ga je projektovao Jovin, ovo aktuelno rešenje je tuga jedna, preskupo i blago rečeno katastrofalno jer ga nije projektovao Jovin. :kafa:
 
Ако си ти професор - Јадна деца на твојим предавањима.
 
Radi se o falsifikatu kao što se i vidi.. :kafa: Jovin nije dao taj predlog,već je rekao da trasa treba da ide po obodu grada na krajnjim stanicama metroa.
 
stf":a6g23m55 je napisao(la):
.... I na starim planovima postoji taj bulevar na NBG koji "siluje njegovu matricu"....
Pa, ne baš, upravo suprotno. Bio bi to potez od Tošinog bunara duž pruge (planran, nikad izgrađen, izgradiće ga na kraju iako može da funkcioniše samostalno, bez ostatka "UMP"-a), ali bi nešto ranije skretao prema jugu i koristio postojeću mrežu, svi pristupni pravci na NBG bi bili podjednako dobro pokriveni.
I dalje mislim da nema 100% idealne pozicije, ali da je bolje bilo postaviti most preko Ade između današnje pozicije i prevlake i napraviti petlju na mestu šećerane... za razliku od učitelja Jovina, a i ovog drugog, anonimnog džedaja tamne strane beogradskog urbanizma :p
 
2012
Није Јовин потписао ГУП, али јесте Јовинов пријатељ (прерано преминули) Милутин Главички, познатији као Миле Глава. Сјајан стручњак и ретко темељан човек. А Јовин је, наравно, радио на ГУП-у (ако се не варам, и Малетин).
Ал` није све почело ни од Јовина, ни од Милета Главе. Ево мало ГУП-а из 1950, за Београд до милион становника. Све је на свом месту :wink:

http://www.urbel.com/img/ilu/velike/slika-10.jpg

Одговорно лице за саобраћајна решења - арх. Никола Гавриловић.
 
kad se pogleda sve ovo, zalosno je sto u 2013oj nismo jos dostigli nivo iz 1972!
 
relja":2jauwrqa je napisao(la):
stf":2jauwrqa je napisao(la):
.... I na starim planovima postoji taj bulevar na NBG koji "siluje njegovu matricu"....
Pa, ne baš, upravo suprotno. Bio bi to potez od Tošinog bunara duž pruge (planran, nikad izgrađen, izgradiće ga na kraju iako može da funkcioniše samostalno, bez ostatka "UMP"-a), ali bi nešto ranije skretao prema jugu i koristio postojeću mrežu, svi pristupni pravci na NBG bi bili podjednako dobro pokriveni.
I dalje mislim da nema 100% idealne pozicije, ali da je bolje bilo postaviti most preko Ade između današnje pozicije i prevlake i napraviti petlju na mestu šećerane... za razliku od učitelja Jovina, a i ovog drugog, anonimnog džedaja tamne strane beogradskog urbanizma :p


Саобраћајница са јужне стране железничког насипа је Четврти булевар, присутан у свим плановима Новог Београда још од Регулационог из 1962. године и свакако би био изграђен. Овом приликом му је само придодат један крај, на прилазу мосту.
Сад, треба ставити на кантар да ли је већа штета пресецање друмском саобраћајницом новобеоградских блокова код Железничке станице, или Аде циганлије. За мене, свакако, ово друго.
 
Delija,

cenim što se trudiš, ali sem dosta kvalitetnijeg uklapanja u postojeću infrastrukturu na NBG-u, izgrađena trasa optužena da "siluje matricu", "spaja vukoje*******ine" i "devastira Topčider" zapravo nije ništa gora od one iz 72. i 85. ... koje isto to čine, ali doslovno.

Lepo je to, tada je planirano da se ulije u Požešku na Čukaričkoj strani, ali me zanima koliko bi urbanog tkiva trebalo da se razruši, i kako bi se spoio sa Požeškom i nastavio ka Topčideru budući da kao UMP ima prioritet ... znači petlja usred urbanog tkiva i pored zelene pijace. Humano, nema šta....

I na kraju, kao što Pantograf reče, ako biramo između devastacije ionako devastiranog trouglastog polubloka na NBG-u i Beogradskog izletišta ... mislim da nije teško odlučiti se.
 
Пантографе поседујеш много података али ужасно поједностављујеш и банализујеш ствари.

- То што је био уцртан у плановима од 1962. године не значи да је то било добро решење.

- То што читавих 50 година није изграђен и што је за то време тај део НБГ-а сасвим добро функционисао говори доста.

- Тада је највероватније планиран булевар као површински што је потпуна супротност по свему од овога што се сада изводи.

- Никаквог пресецања Аде не би било да је изграђен овај мост узводно

- Свако ко је икада прошао тим делом Аде зна да ту не би дошло до никаквог еколошког нарушавања било чега из простог разлога што је то најнеуређенији,најпрљавији део Аде са све једним повеликим дивљим насељем.

СТФ а и сво остали.

То што вам је наказни УМП створио илузију да свака нова саобраћајница мора бити денивелисана,3+3 и на шуми стубова и што мислите да сваки мост мора да има минимум једну Радничку петљу је посебна прича надреалног стања свести на овој теми. Ту се никада нећемо разумети нити уопште желим да се прилагодим таквим заблуадама које су вам наметнули урбанистички злочинци који су се дрзнули да се баве урбанизмом са знањем једног саобраћајног инжењера.
 
Пантограф":2iw3s3wm je napisao(la):
...
Саобраћајница са јужне стране железничког насипа је Четврти булевар, присутан у свим плановима Новог Београда још од Регулационог из 1962. године и свакако би био изграђен. Овом приликом му је само придодат један крај, на прилазу мосту.
Сад, треба ставити на кантар да ли је већа штета пресецање друмском саобраћајницом новобеоградских блокова код Железничке станице, или Аде циганлије. За мене, свакако, ово друго.

Prvo, hvala što konačno znamo ime te nikad/još ne izgrađene ulice, ne moramo da je nazivamo opisno.
Nadam se da će je nazvati po Nilu Armstrongu.
Ja ne mislim da bi, u slučaju prelaska preko Ade, "presecala" blokove, naprotiv, put bi se potpuno uklopio u postojeću mrežu ulica. I mislim da presecanjem Ade između špica i prevlake se ne gubi ništa, a dobija puno. Ali, sada je gotovo, ovo se sada svodi samo na teoretske rasprave, most je tu gde je i to je to...
 
Delija,

Ček,ček, ček .... zar se ne pljuje na sva usta kako je loše što UMP na NBG strani nije denivelisan na svakoj raskrsnici do Tošinog bunara, pa se pljuje i što sa samim Tošom nije denivelisan ... ali denivelacije nisu potrebne na "jovinovom" UMP-u ...

.... i onda smo "mi" licemeri ...
 
Дај не зезај ме. Ја сам увек пљувао по томе што је главни аргумент свих,укључујући и одговорне злочинце био брзи транзит преко денивелисане саобраћајнице без семфора а на крају нисмо добили ништа од тога али опет јесмо девастирано земљиште и шуму стубова. И у томе је јединствен "успех" овог фртаља УМП-а који је у највећој мери денивелисан али са семафорима. Епик фејл што би рекли.

У осталом,годинама овде заговарам тезу да је сулудо и нехумано градити денивелисане саобраћајнице по граду. Мислио сам да познајеш мој став макар у грубим цртама. Изгледа да сам се преварио.
 
Делија,
Тај булевар има изграђену и једну раскрсницу (са Омладинских бригада) и чак се и користи један његов патрљак, за долазак до ауто-перионице "Петошевић". Не знам зашто не би био изграђен и без новог моста? Коме смета, онако јадан, ту, уз пругу? Зашто би то била једина неизграђена саобраћајница на Новом Београду, уз ону коју је, готово "на дивље", пресекао "Ерпорт сити"?
Да такозвани УМП ремети ствари код "Бувљака", то јесте; е, сад - ти и Реља мислите да је прелазак преко Аде прихватљива цена за спасавање тог крајичка Новог Београда, а ја мислим другачије, да и тај део Аде треба уредити. И то је све.

Едит: Такође сам, у принципу, против денивелисаних раскрсница у урбаном ткиву, осим када је то баш неопходно (Мостар, Радничка) и Београд у поређењу са другим градовима таквих раскрсница има мало - јер смо сиротиња (што је, у овом случају, од користи).
 
Пантографе знам да има већ изграђену раскрсницу што је још један доказ да није био планиран било какав УМП,шума стубова и остале којештарије већ само булевар.

Делија,
Тај булевар има изграђену и једну раскрсницу (са Омладинских бригада) и чак се и користи један његов патрљак, за долазак до ауто-перионице "Петошевић". Не знам зашто не би био изграђен и без новог моста? Коме смета, онако јадан, ту, уз пругу? Зашто би то била једина неизграђена саобраћајница на Новом Београду, уз ону коју је, готово "на дивље", пресекао "Ерпорт сити"?
1) Паре
2) Приоритети
3) Досадашње нормално функционисања саобраћаја у постојећим околним булеварима
4) УМП-ом се не гради тај класични булевар већ ово квазиденивелисано прескупо, мегаломанско,непотребно...не знам ни сам шта а не знају ни сами творци истога.

Да такозвани УМП ремети ствари код "Бувљака", то јесте; е, сад - ти и Реља мислите да је прелазак преко Аде прихватљива цена за спасавање тог крајичка Новог Београда, а ја мислим другачије, да и тај део Аде треба уредити. И то је све.

Не, ја сматрам да је прелазак преко аде била прихватљива цена за спасавање буџета овог града.наше будућности и стотина милиона улупаних евра. Поред тога сматрам се никава цена не плаћа.Побогу људи,зађите у тај део Аде.Тамо имате:

Жабокречине - комада 2
Запуштени покушај зо врта - комада 1
Дивље објекте - комада неколико десетина
 
Vrh