Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Japanci spajaju obale
S. J. - S. B., 26.02.2008

MEĐU evropskim gradovima, Beograd ima najviše rečne obale, ali i najmanje mostova.
I Sava i Dunav uskoro će, međutim, biti premošćeni sa po još jednim moćnim prelazom. Preko špica Ade Ciganlije nadviće se dugo najavljivani most čiji će vrh nadvisiti i "Beograđanku".
Sve je izvesnije da prestonica neće još dugo moći i bez mosta preko Ade huje, za čiju gradnju grad već dugo pokušava da obezbedi sredstva, kreditom od vlade Japana.

VELELEPNI most preko Ade zamišljen je kao budući simbol Beograda. Od njegove vizije do početka realizacije prošlo je skoro šest godina, pa su mnogi posumnjali da su gradske vlasti postale racionalne i rešile da ga pojednostave i pojeftine kako bi od istog novca sagradile dva mosta.

Gradski menadžer Bojan Stanojević, međutim, tvrdi da su takve priče obične glasine. Čeka se saglasnost Evropske banke za obnovu i razvoj, od koje je uzet kredit za most, pa da se konačno obelodani i izvođač radova. Gradnja će početi krajem ove godine.
- Odustajanje ili promena projekta bi značili da most neće početi da se gradi za još od tri do pet godina, i ne verujem da bi neko bio spreman da donese takvu odluku - objašnjava Stanojević. - Beograd "grca" bez tog mosta, a čekanje je najskuplje. Zahvaljujući njemu, pokrenuće se gradnja u Rakovici i Čukarici, koje su dosad zbog saobraćajnog zagušenja bile manje atraktivne lokacije. Most sa stubovima u vodi, koji neki zagovaraju, bio bi zanemarljivo jeftiniji, ali manje funkcionalan i svakako ne bi predstavljao simbol grada.

KADA su urbanisti počeli računicu oko gradnje mosta preko Dunava kod Ade huje, ona je pokazala da im za taj poduhvat treba 120 miliona dolara. Nekoliko godina kasnije ispostavilo se da za njegovu gradnju treba 240 miliona evra! Dok se posao odlagao, ispustili smo i šansu za povoljan kredit od vlade Japana.
- Kada je pokrenuta ideja gradnje ovog mosta pre nekoliko godina, procene su bile da je njegova cena oko 120 miliona dolara - dodaje Stanojević. - Sada pregovaramo sa vladom Japana da dobijemo povoljan kredit sa godišnjom kamatom od 1,5 odsto. Za onaj, o kojem smo ranije pričali, sa kamatom od 0,5 odsto, ne ispunjavamo više uslove pošto smo prešli granicu od 3.000 dolara nacionalnog bruto prihoda po stanovniku. Ako novi pregovori ne uspeju, raspisaćemo tender i graditi most iz sopstvenih prihoda.

DOK Beograd čeka nove mostove, zubu vremena sve slabije odolevaju postojeći. Pančevački most, čija je konstrukcija korodirala, vapi za rekonstrukcijom. Pod nadležnošću je Republike, ali je Beograd rešio da posao preuzme na sebe. Dok se on ne sredi, majstori se neće baciti ni na "podmlađivanje" Gazele.
- Direkcija za građevinsko zemljište će ovih dana raspisati tender za izvođača radova na rekonstrukciji Pančevačkog mosta - tvrdi gradski menadžer. - Iz republičke nadležnosti radićemo i tunel Železnik, koji je deo obilaznice. Ministarstvo za infrastrukturu neće da ulaže u Beograd. Važniji im je put preko Jelice zbog sabora u Guči, iako znaju da će rekonstrukcija Gazele izazvati saobraćajni haos u prestonici. Potrošićemo pet milijardi dinara na njihove projekte samo da Beograd ne bi bio paralisan.

VEĆ za pola meseca vozači će ponovo krenuti i preko rekonstruisanog Savskog mosta. Majstori će, kada završe saobraćajnicu, sići na stubove u vodi. Beograđani su njegovo otvaranje očekivali ranije, ali je zima odužila radove.
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=116840&datum=2008-02-27
 
Мост преко Аде за 147 милиона евра
Аустријско-словеначки конзорцијум „Porr Technobau und Umwelt SCT d.d. und DSD Bruckenbau” на тендеру за длаку претекао реномирани „Штрабак” понудом од 146.997.723,52 евра, сазнаје „Политика”. – Грандиозни мост кошта далеко више од првобитних процена

Мост преко Аде Циганлије, како сазнаје „Политика”, градиће конзорцијум „Porr Technobau und Umwelt SCT d.d. und DSD Bruckenbau”. Ова аустријско-словеначка групација је на тендеру за длаку претекла реномирани „Штрабак” изашавши са „најповољнијом” понудом од 146.997.723,52 евра. Испоставило се да грандиозни нови симбол Београда, како многи називају мост са косим затегама и пилоном, који је двапут виши од „Београђанке”, кошта далеко више од првобитних процена које су варирале од 80 до 90 милиона евра. Упркос високој суми, градски челници не одустају, а кредит код Европске банке за обнову и развој отплаћиваће нико други до Београђани.

Резултати тендера још нису објављени, иако је то требало да буде учињено у децембру, тако да у Дирекцији за грађевинско земљиште, која је позвала међународне градитеље да се надмећу, нису желели да коментаришу поменуту цифру пре званичног проглашења победника, односно потврде банке. Осим упозорења да ће свако одлагање почетка радова, повећавати цену, од градских челника се није могао извући прецизан одговор колико тачно кошта мост преко Саве, с обзиром на то да се већ два месеца спекулише о износима од 120 до 160 милиона евра.

Атрактивност, посебност и препознатљивост се не могу оспорити будућем мосту на доњем шпицу Аде Циганлије. Али се од градских челника ипак очекује да рационално објасне грађанима због чега граде мост од готово 147 милиона, када је и 90 био крупан залогај, а зна се и то да су Чукарицу и Нови Београд могли да повежу уз инжењерски једноставније, али можда мање атрактивно решење, које би коштало око 45 милиона евра.

Велике део стручне јавности је у протекле три године, од када је на конкурсу за идејно решење одабран пројекат мариборске фирме „Понтинг” (инжењера Виктора Маркеља, Марјана Пипербахера и професора Петра Габријелчића са сарадницима), упозоравао да ће такав мост, који нема стубове у води па ствара илузију као да прескаче реку, бити далеко скупљи од 80 милиона евра, колико је ова словеначка компанија проценила. Савез инжењера Србије, који је био најгласнији у овим оспоравањима, сматрао је да инсистирања на пилону (у конкурсним условима) изискује велики распон моста од 380 метара, уместо 150, колико захтева пловни пут и намеће компликована инжењерска решења, што гута много новца. Награђени мост су тада оценили као осетљив и скуп за одржавање због великог броја сајли, које би, како је тада уз мало претеривања указивано, могла да сервисира једино посада „Спејс шатла”. Расписивачи тог конкурса су сва та упозорења оцењивали као злонамерна.

Омашке твораца идејног решења, које су вредност моста изгурале на готово 147 милиона евра, каже мостоградитељ Љубивоје Костић и представник Савеза инжењера, увек се дебело плаћају. Грешка од 15 одсто у овој професији се толерише.

– Али како је она у овом случају далеко већа, Скупштина града треба да елиминише првонаграђено решење и поништи конкурс. Је, очигледно је да пројектантска кућа није приложила праве цене. Поставља се такође питање како је жири, којем је председавао академик Никола Хајдин, дозволио себи да буде обманут. Од пројектовања до извођења, цена је двоструко скочила па се намеће питање одговорности Скупштине града. За то не можемо кривити фирме које су победиле на тендеру за извођача радова – каже Костић.

Наш саговорник подсећа да се у старту знало да је идејно решење, на основу којег је 2007. расписан тендер за фирму која ће сачинити главни пројект и уједно бити извођач радова, превише скупо и да има огромне недостатке. Он очекује да ће се проблеми тек отворити у току градње, која би после две године кашњења, коначно требало да почне ове године.

Према досадашњим прорачунима, целокупна инвестиција, што подразумева мост са прилазним саобраћајницама, требало би да кошта 161.100.000 евра, при чему 69.600.000 евра треба да буде обезбеђено из кредита Европске банке за обнову и развој, а из градског буџета 87.900.000 евра. Три милиона евра је донација Европске агенције за реконструкцију, а 600.000 евра Европске банке за обнову и развој.

Само за мост је предвиђено 85.000.000 евра, прилазни путеви би према тој рачуници коштали 65.000.000, за пројектовање је намењено седам и по милиона, а преосталих 3.600.000 евра за управљање целокупним програмом и технички надзор.

Време ће показати како ће бити премошћене евентуалне разлике између планираних износа и рачуна који је испоставио конзорцијум на чијем челу се налази аустријски „Пор” – у домаћој јавности познат као члан конзорцијума за изградњу аутопута Хоргош – Пожега.

Маријана Авакумовић
[објављено: 28/02/2008]
извор Политка
линк http://www.politika.co.yu/rubrike/Ekonomija/Preko-Ade-za-147-miliona-evra.sr.html
 
^^^ Zbog cene? Cini mi se da su sredstva vec obezbedjena, zar ne? Ceka se na EBRD?

Da li je problem u samom resenju mosta ili prilaznim saobracajnicama? Kako izgleda iz clanka i drugih pisanija meni se cini da ljudi brkaju udeo u ceni te dve komponente. Takodje, pa produzenje jedne obicne linije metroa u Hamburgu za dve stanice kosta 170 miliona EUR... ne vidim zasto bi most bio mnogo jeftiniji... A da ne spominjemo koliko se lose ovo cekanje od godinu i po dana odrazilo na cenu... :( Slazem se da je resenje skupo, ali sad kad je vec prihvaceno.. idemo dalje? Mislim da se vise potencijalnog novca gubi cekanjem nego sto bi se ustedelo prihvatanjem drugog resenja, potez koji bi inace, pretpostavljam, zahtevao druge troskove... Ucimo na greskama, idemo napred? :D
 
Влада":10aauvye je napisao(la):
[Аустријско-словеначки конзорцијум „Porr Technobau und Umwelt SCT d.d. und DSD Bruckenbau” на тендеру за длаку претекао реномирани „Штрабак” понудом од 146.997.723,52 евра, сазнаје „Политика”. – Грандиозни мост кошта далеко више од првобитних процена
Pazi, stvarno je istina - ipak mogu da se naprave tri mosta :)

Protiv ovoga sam bio od početka, a presudno je bilo ovo čuveno "novi simbol Beograda", već otrcana poštapalica koja se koristi svaki put kada se nema pravih argumenata da se nešto "proda" Beogradjanima.

A SAD NEKA SE UOZBILJE I NAPRAVE MOSTOVE DA SE NE PUTUJE SATIMA U ŠPICU!
DOSTA JE BILO FANTAZIJA O PRESKUPIM SIMBOLIMA I KVAZI TURISTIČKIM ATRAKCIJAMA!
 
Da li imate za poredjenje neke cene mostova u svetu? Mostovi su sigurno potrebni, ali u mom googlanju sam nasao na bas razlicite cifre... Takodje, da li su drugi projekti imali isto tako komplikovane saobracajnice ili jednostavnije? Shvatam da most sam po sebi kosta 85 miliona, a prilazni putevi su veliki deo ukupne cene...

relja, sta mislis da bi bilo efikasnije resenje sada? Da li uopste postoji prostora/nacina da nesto promenimo? Da li bi se promenom projekta mnogo izgubilo?

//zainteresovan laik :)
 
jovanovm":jrgokv1b je napisao(la):
Takodje, pa produzenje jedne obicne linije metroa u Hamburgu za dve stanice kosta 170 miliona EUR... ne vidim zasto bi most bio mnogo jeftiniji...
ako naši eminentni eXXXperti kažu da za te pare mogu 3 mosta da se naprave, nema razloga da budeš sumnjičav.
Eminentni eXXXperti prisutni i na ovom forumu imaju toliko izgrađenih mostova iza sebe tako da ako oni kažu da most ovakog profila sa sve pristupnim sobraćajnicama košta 3x manje- e pa onda je tako.
 
Ja sam pre da naprave ovaj jedan lepi i 4 nereprezentativna mosta, nego da naprave neki neprimetni most na spicu ade... Ovaj most upotpunjuje vidik i celinu sa kalisha... BIlo bi jako dobro da se bar od svih tih simbola sazida jedan i to bas ovakav...
 
jovanovm":9v2p6ggl je napisao(la):
relja, sta mislis da bi bilo efikasnije resenje sada? Da li uopste postoji prostora/nacina da nesto promenimo? Da li bi se promenom projekta mnogo izgubilo?
ajd ja da ti odgovorim posto imam donekle uvid u to dokle se 'stiglo'. Dakle projekat za most ne postoji tacnije postoji samo idejni projekat (pontingov) na osnovu koga ce se raditi gradjevinski projekat koji treba da radi firma koja pobedi na tenderu. Uceloj prici je mozda i dobro sto projekat nije radjen jel se tu nece gubiti novca ali ce se u slucaju izmene sigurno izgubiti vremena a mi vremena nemamo. Po meni treba realizovati ovo sto je odobreno i sacekati i videti sta se jos tu desava.
 
^^ Hvala, Igore, nekako, u citanju vasih komentara na forumu i drugih informacija imam slicno misljenje. Koliko razumem, gradjevinski projekat moze biti i jeftiniji?

Sad citam, npr, firma koja radi nove prilazne saobracajnice mostu u San Francisko zalivu je dobila $20 miliona manje nego sto to projekat zahteva - po paroli "snadjite se".. i ljudi se snalaze bas fino :) ... Tu dolaze cost consulting firme (cimer mi radi na tome u Londonu pa imam iskustva iz prve ruke koliko ljudi mogu da ustede para na projektima).
 
Ali imajte u vidu da firme nisu cvecke i da imaju svoje lobiste, a u Srbiji je vazda bilo lovbija i kumsko-bratovskih veza. Jednostavno sve sfere drustva osim strucnosti sadrze i onaj element "ko je bio p**** na faxu i nije pozajmljivao skripte kolegama" i sl.

Dakle, novinari u Srbiji imaju bedne plate i verujte mi, za 10 jura mozete da dobijete pricu kakvu zelite.

Most na Adi je veliki posao, i tako nesto se ne gradi svaki dan. Jasno je, ako imate malo njuha, da nije u pitanju samo rat argumentima, vec se razliciti lobiji kolju za posao.

Ne kazem ko je u pravu, mozda niko, mozda i jedni i drugi (i treci?), ali bih voleo da to imate u vidu tokomdiskusije :)
 
O izmeni projekta se piše samo po forumima, a koliko će sve to da košta
videćemo tek kad se pusti u promet .... biće tu naknadnih radova i troškova.

Više me brine što sporo crtaju planove i što još nije počela gradnja UMP-a
od T.Bunara do petlje sa mostom, kao i petlja kod Hipodroma.
 
jovanovm":1afateic je napisao(la):
relja, sta mislis da bi bilo efikasnije resenje sada? Da li uopste postoji prostora/nacina da nesto promenimo? Da li bi se promenom projekta mnogo izgubilo?

//zainteresovan laik :)
:) lepo je kada se ipak pitaš za nešto :)
Igor je očigledno upućen i lepo objasnio koliko se odmaklo od prvobitne "umetničke vizije".
Po meni je novi most preko Save (ili bolje rećni novi mostovi) prvenstveno saobraćajni problem koji treba rešiti što pre, i da nismo u poziciji izvoljevamo kada nam je privreda jadan i bedna, jedina provredna grana koja cveta je trgovina.

Moje skromno misljenje je da treba raspisati novi konkurs, a uslove konkursa prilagoditi prioritetima. A izgled mosta stvarno nije prioritet u ovom trenutku, prioriteti su rok za puštanje u saobraćaj, konačna cena (sa kamatom od eventualnog kredita) i kapacitet. Treba rešiti problem saobraćaja za juče, a oni koji su gurali i izabrali ovo rešenje su sad zbog IZGLEDA, pazite IZGLEDA samo uvećali problem. Ali Dragan je u pravu, osim po internet-forumima o tome se nigde ne priča. Za sada.
Priča o cenama jednostavnijih mostova traje i koliko priča o mostu preko Ade, i od starta stručnjaci govore da za te pare mogu da se naprave 2 kom na stubovima (ono za tri nisam mogao da odolim, nisam hteo da napišem ništa zlurado), u kraćem roku i da će biti jeftiniji za kasnije održavanje. Kada kažem stručnjaci mislim na građevince sa iskustvom, ja sam mašinac koji se na vreme prešaltovao u IT, a najbitnija stvar koju sam ikada naučio je - gde, kako, i od koga da tražim znanje. Alzo, tako znam da razlikujem stručnjake, exxxprete i obične korisnike interneta....

Ponekad se u štampi pojavi suprotno mišljenje, ali novinari, ako ne mogu da se prodaju za 10 evra će radije da guraju senzacionalnu priču o velelepnom mostu sa lepim umetničkim vizijama - takve stvari prodaju novine...sve dok se ne pojavi još senzacionalnija priča o tome kako je prava cena u stvari mnogo veća od prezentovane. Onda će preko noći da naprave salto-mortale i da sad oni pozivaju na odgovornost iste one koje su do juče reklamirali kao graditelje sa vizijom :p

Sad odo' da radim, mnogo gubim vreme, ne radi mi se za vikend :D
 
dragan":vkgblgnj je napisao(la):
Više me brine što sporo crtaju planove i što još nije počela gradnja UMP-a
od T.Bunara do petlje sa mostom, kao i petlja kod Hipodroma.
Planovi uglavnom postoje i usvojeni su od strane skupstine grada kao sto znas ali ne postoji uradjen projekat. Tacnije trenutno je u izradi projekat za pristupne saobracajnice za most na osnovu koga ce se pristupiti gradnji ali tek po zavrsetku tendera za izvodjaca http://www.beobuild.net/news.php/238.html
 
@ Igor ... jel ti to malo obnavljaš gradivo? :)

Ne samo u ovom slučaju, planovi se crtaju jako sporo.
Preključe je bio gost na 'TV Avali' gradonačelnik, pa sam mu preko voditelja
postavio pitanje o sporosti donošenja DUP-ova i planova, a on počeo kao
nešto da odgovara : treba mnogo vremena za to, te biće, te sad će, te ... nema pojima.

Umesto da kaže sad ću da naredim da taj plan budu gotov ujutru, on počeo tuc-muc,bla-bla.
 
Slazem se ja za sporost to je makar svima jasno i ocigledno. Ali sto se UMP-a tice tu su neke stvari vec definisane tako da ni to ne bi trebao da bude izgovor. Sada im ostaje da se vade na 'ne reseno zemljiste' na trasi.

Neka im je bog u pomoci ako ovo ne krene da se resava uskoro :| :cool:
 
U principu, ovde je po sredi tragican drugi mandat....

Zrtva brodoloma kada se spasi i dodje do nekakvog kopna, prvo mu je drago, euforicna je sto je prezivela, sto je dobila sansu, a posle nekog vremena dodje problem hrane, zime i ostalih stvari....

Tako je i sa Beogradom, prvobitno otvaranje posla 2000. je stvorilo tu euforiju, kada je i postavljanje klupa u parkovima bio mega happening (toplo savetujem arhivu Skyscraper city foruma da vidite na sta smo se mi tada lozili i koliko su nas ljudi iz ostalih zemalja ismevali)....

No vremenom se grad navikao da je sminkanje rutina (plus sto se uvidelo da se sminkanje i ne radi tako vesto) i sada dolaze na red zivotna pitanja - sve sto se uradilo u 8 godina je popravljanje postojece situacije (presvlacenje i rekonstrukcija postojecih saobracajnica, renoviranje postojecih javnih institucija, rekonstrukcije postojecih parkova, zamena postojecih sina, zamena postojeceg osvetljenja).... zapravo, vrlo malo NOVOG.

I tu dolazimo do dva problema:

1. nedostatak novca
2. nedostatak ljudstva (kvantitativno i kvalitativno)

Medjutim ovo drugo je presudno, jer kvalitetan kadar ce i sa malo novca uraditi nesto (npr, ovo sto relja kaze, izgraditi jeftiniji most da resi problem :D )..... Medjutim nase vlasti (gradske) su ili nesposobne (vd Alimpic), ili konzervativne (Bobic) ili korumpirane (tu necu da stavljam imena, ali svasta se prica, da ti se creva okrenu).... Ima i onih koji su npra ambiciozni ili energicni (pokojni Gradonacelnik, ili gorica Mojovic), ali kojim nedostaje podrska okoline (mada je u slucaju gdje Mojovic jasno da funkcionise izvestan nepotizam, odnosno da se pomaze kultura, ali kad su u pitanju njoj bliski ljudi).... Sve u svemu papazjanija..... Bas sam rekao Stevi sinoc da ne bi bilo lose da se zakonski regulise da se gradski arhitekta ili gradski menadzer biraju na strogom konkursu (kada selektor moze da bude stranac, sto ne bi ni ovi, plus to je praksa u nekim americkim gradovima, dok je u nekim evropskim, kao sto je Barsa, gradski arhitekta Bog)....

UMP i most na Adi su bili glavni adut ove garniture.... zato su i furali landmark fazon, da bi se svi secali da je taj i taj to izgradio (jedino se gradonacelnik Pesic pominje u tako pozitivnom kontekstu). Iskreno Beograd je devastiran od polovine 80tih do kraja proslog veka, i ima dosta da se sradi na ispravljanju krivih drina, a para ni za 'leba... no dosli smo do toga da je cistom sujetom, vladajuca koalicija uspela da izgubi poverenje gradjana i da je pitanje sta ce dalje biti.....

Da se razumemo, meni se vise svidja most sa pilonom i svidja mi se UMP, sve te petlje, mostovi, tuneli itd.... Ali,nazalost mi nismo Valensija.... Ako ove godine ne krene izgradnja mosta, bojim se da ganecemo videti dugo, dugo vremena... Istovremeno se ostali mostovi sve redje i redje pominju (u planovima obilaznice u narednih 5 godina se ne pominje ni m od mosta kod Vince)

A novinari, evo ilustrovacu ovako na primeru izgradnje metroa:

1. Blic, blizak DS-u, je forisrao LRT, gde su malo, pa malo izlazili txtovi i hvalospevi o istom
2. Novosti, bliske DSS-u, forsirale su teski metro sa apokalipticnim vizijama BG koji se gusi u saobracaju
 
Austrijsko-slovenački konzorcijum gradiće most preko Ade
Novi most koštaće 116 miliona evra
Na tenderu za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije pobedio je austrijsko-slovenački konzorcijim „Por tehnobau und umvelt SCT d.d. und DSD brukenbau“. Izgradnja mosta bez prilaznih saobraćajnica, koja će početi do kraja godine, koštaće oko 116 miliona evra, saznaje „Blic“.

U Direkcij za gradsko i građevinsko zemljište i izgradnju Beograda ovih dana stigla je saglasnost da su dve firme za izgradnju mosta, Konzorcijim „Por tehnobau und umvelt SCT d.d. und DSD brukenbau“ i austrijski „Štrabak“, dale ispravne ponude. Nešto povoljniju ipak je dao austrijsko-slovenački konzorcijum.

- Formalno, postupak još nije završen tako da još ne možemo da izlazimo u javnost. Upravni odbor Direkcije se sastati kroz koji dan i tek tada će zvanično biti saopštena odluka. Procedura je takva i ne smemo da je kršimo - kaže Nenad Bajić, portparol Direkcije.
Idejno rešenje mosta preko Save uradilo je preduzeće „Ponting“ iz Maribora. Predviđeno je da ovo bude most sa kosim kablovima sa jednim pilonom i saobraćajem u jednom nivou. Njegova ukupna širina trebalo bi da bude 45,2 metra, a visina pilona 200 metara.

Most preko špica Ade Ciganlije, prema prvobitnim procenama, trebalo je da košta između između 80 i 90 miliona evra, a sa prilaznim saobraćajnicama ukupno oko 160 miliona. Deo novca za njegovu izgradnju obezbeđen je iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, a drugi je iz gradskog budžeta. Precizna finansijska konstrukcija još nije poznata.

Most preko Save važan je deo Unutrašnjeg magistralnog prstena koji bi trebalo da olakša i ubrza saobraćaj kroz Beograd, ali i rastereti Brankov most i „Gazelu. Takođe, njegovim puštanjem u rad značajno bi trebalo da budu smanjene i saobraćajne gužve pored Sajma.
Krajem oktobra prošle godine Direkcija za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, kao naručilac posla, prikupila je ponude za izgradnju novog mosta preko Save. Na pretkvalifikacioni postupak javilo se osam firmi iz šest zemalja: Austrije, Nemačke, Italije, Rusije, Mađarske i Hrvatske.
Blic : http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=32305
 
Samo da prokomentarisem ono to je homer rekao za nedostatak ljudstva. moj komsija radi u nekoj od domacih firmi koja se bavi infrastrukturom tj. pravljenjem saobracajnica i njega i jos nekoliko njegovih kolega proteklih 25 godina salju da prave puteve po raznim drzavama, a navescu samo neke: Kanada, Rusija, drzave zapadne Afrike (tamo prave autoput ili sta vec kroz nekoliko drzava) i on covek vrlo retko vidja svoju porodicu jel' je stalno odsutan, ali dzabe kada se ovde nista ne radi, a on bi najradije da radi u svojoj drzavi za svoje gradjane i nije jedini, mnogo je jos takvih. Tako da ako se stvarno bude imala iskrena volja za pravim radom mogu i da se nadju ljudi koji ce to izgurati u svakom smislu.
 
shmeksi":1jozd1um je napisao(la):
Samo da prokomentarisem ono to je homer rekao za nedostatak ljudstva. moj komsija radi u nekoj od domacih firmi koja se bavi infrastrukturom tj. pravljenjem saobracajnica i njega i jos nekoliko njegovih kolega proteklih 25 godina salju da prave puteve po raznim drzavama, a navescu samo neke: Kanada, Rusija, drzave zapadne Afrike (tamo prave autoput ili sta vec kroz nekoliko drzava) i on covek vrlo retko vidja svoju porodicu jel' je stalno odsutan, ali dzabe kada se ovde nista ne radi, a on bi najradije da radi u svojoj drzavi za svoje gradjane i nije jedini, mnogo je jos takvih. Tako da ako se stvarno bude imala iskrena volja za pravim radom mogu i da se nadju ljudi koji ce to izgurati u svakom smislu.
Je l' to po onoj devizi: ako radimo za male pare, neka radimo za nase?
 
A što se tiče cene pristupnih saobraćajnica, za to ne postoje tačne cifre, jer ako ne postoji izvođački projekat ne postoji mogućnost ni da potencijalni izvođači dostave svoje ponude.

Da bi ste negde konkurisali kao izvođač prvo morate da otkupite tender u kome je sva dokumentacija....
Tako da su cene oko pristupnih saobraćajnica gruba nagađanja na osnovu idejnog projekta.

A što se tiče cele stvari, smrdelo mi je od početka čim su postavili slike na glasanje na netu, odnosno dozvolili su da bira srce a ne glava.
Ta politika nas je u istoriji mnogo skupo koštala i po dobrom starom srpskom običaju mi nismo sposobni da učimo ni na osnovu sopstvenih grešaka a kamoli na osnovu tuđih. (mnoooogo tvdoglav narod)

No dete se rodilo-valja ga ljuljati, plaćamo i plaćaćemo mi i mnoge druge gluposti pa bi zarad što skorije izgradnje trebalo da progutamo i ovaj promašaj. :rolleyes:
 
PIGLET":ixclklfz je napisao(la):
A što se tiče cele stvari, smrdelo mi je od početka čim su postavili slike
na glasanje na netu, odnosno dozvolili su da bira srce a ne glava.

No dete se rodilo-valja ga ljuljati, ..... i ovaj promašaj. :rolleyes:
Dali su na glasanje, ali nisu prihvatili izglasano - 'Žirafu'.

I nemoj tako o 'detetu', kakav 'promašaj' ?! ... nego daj flašicu sa melekom. :)
 
116 (po Blicu ili 146 po Politiici) most + 60 (do 70) pristupne saob. +3,6 upravljanje = 179,6-219,6 mil Eur

pa Čudo na Savi košta taman koliko i frtalj NIS-a...
 
Ko zna kolika je prava cena mosta, a koliko se u sve to ugradjuju gradski oci i izvodjaci.
 
Vrh