Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Lucifer":1mjb5rv2 je napisao(la):
shmeksi":1mjb5rv2 je napisao(la):
Samo da prokomentarisem ono to je homer rekao za nedostatak ljudstva. moj komsija radi u nekoj od domacih firmi koja se bavi infrastrukturom tj. pravljenjem saobracajnica i njega i jos nekoliko njegovih kolega proteklih 25 godina salju da prave puteve po raznim drzavama, a navescu samo neke: Kanada, Rusija, drzave zapadne Afrike (tamo prave autoput ili sta vec kroz nekoliko drzava) i on covek vrlo retko vidja svoju porodicu jel' je stalno odsutan, ali dzabe kada se ovde nista ne radi, a on bi najradije da radi u svojoj drzavi za svoje gradjane i nije jedini, mnogo je jos takvih. Tako da ako se stvarno bude imala iskrena volja za pravim radom mogu i da se nadju ljudi koji ce to izgurati u svakom smislu.
Je l' to po onoj devizi: ako radimo za male pare, neka radimo za nase?
ne....daleko od toga da on radi za male pare i pretpostavljam da bi i ovde trazio adekvatnu platu i treba mu je dati i svim ljudima koji su stvarno profesionalci u svom poslu, a ne ovim kvazi strucnjacima i samonazovi gradjevinarima. pa kod nas trenutno mahom radi neki treci esalon graditelja jer su se najbolji razbezali ili su "oterani"....kad sam rekonstruisao kucu, narucio sam nove prozore i uzeo majstore koji su kao najbolji i radili su na najvecim projektima, e ti isti majstori su samo jedan prozor stavili kako treba, a ostala cetiri komada su stavili naopacke i jos su to hteli debelo da naplate, tek da ne pricam o stavljanju vrata koja su tako namestili da sam i ja kao neko kome to nije struka video da se tako vrata ne stavljaju. zato je vazno da su se oni meni setali po dvoristu i sve vreme vikali "mi smo pravi majstori" jbm. mu misa vrata i prozori koje je moj deda jos napravio pre nekih 60 godina i dan danas deluju savrseno i ne daju nikakve znake slabosti, a ovi kod nas poplocase srpskih vladara i one kockice pocele da pucaju i pre nego sto su se "majstori" pokupili sa gradilista....mi danas pljujemo postojece mostove, ali za vreme u koje su napravljeni i za kolicinu saobracaja koju je trebalo da opsluzuju oni su i vise nego odlicnog kvaliteta, a to je samo zato sto su pravljeni u vreme dok su ovde jos radili kvalitetni majstori.
 
Stari mostovi ne propadaju jer su losi, vec zato sto nista dalje nije ulagano u njih, niti u dodatnu infrastruktura da ih olaksa (racunajte da je Gazela poslednji most izgradjen u BG-u, a koliko je grad povecao broj stanovnika i vozila od tada)... Fakat smo otisli u Q long time ago.....

Zato nije ni cudo sto ce most preko Ade graditi strana firma :)

Enivej, ako zaista pocne izgradnja mosta ove godine, mislim da treba da budemo extremly happy buduci da je to PRVI novi most posle Gazele, a zamislite da se u narednoj deceniji zaista izgrade jos ta tri u BG-u :) Mozda i nije sve tako crno, mozda cak idemo ka svetlim nijansama sive (no, to cu reci kada vidim radnike na gradilistu)....

PS zaboravio sam Ostruznicu, ali ona mi je nakako nefunkcionalna dok se ne zavrsi obilaznica
 
AUSTRIJSKI KONZORCIJUM GRADI MOST NA ADI CIGANLIJI
17.3.2008 13:00 BEOGRAD - Konzorcijum firmi koji predvodi austrijski ''Por Tehobau end Umvelt Atktingezelšaft'' izabran je za najpovoljnijeg ponuđača za izradu glavnog projekta i izvođenje radova na izgradnji mosta na Adi Ciganliji, odlučio je danas Upravni odbor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Ugovorena cena za projektovanje i izvođenje radova je 118,642 miliona evra, kao i rok od 40 meseci za realizaciju celog projekta.
Izvor: Tanjug
Link: Tanjug.co.yu
 
narode podesite stoperice... merimo 40 meseci od dana potpisivanja ugovora (valjda ce to biti ovih dana).... ako most ne bude gotov, mislim da je za shodno da se organizuje jedna "gradjanska akcija"
 
Ne. Od 90 ispade 118. Za pocetak.
 
Malopre sam slusao na tv-u , kao prvi vidljivi radovi bi trebali da krenu za par meseci. Medjutim par meseci je u zemlji srbiji veoma varijabilan pojam!
 
Od 80 :) Samo nekako mi je cudno da se most i prilazne saobracajnice grade posebno po odvojenim tenderima. Dobicemo na kraju most slican onome kod Obrenovca :D
 
- 118 + 5mil.€ za eventualne dodatne radove.
- Predhodna cena nije sadržala PDV, a cena čelika je skočila za 50%.
- Most je po kv.metru jedan od najjeftinih u Evropi.
- Pobednik tendera je PORR za samo pola mil.€ bolji od drugog.

Ovo je bilo na mom TV-u - kako je pričao B.Ranković, dir.Direkcije.
 
Hvala na informacijama.. Onda je to to!
Znaci u Julu 2011. treba da otvaramo sampanjac! :D
 
@ relja, Nenad

Ja ne govorim o pocetnoj ceni, vec o novinarskim patkama kao sto je ona prenesena na postu #428.. Mrzi me sad da trazim cifru od 160 koju su spominjali neki na forumu, ali mislim da je ova od 147 dovoljna da ilustruje ono sto sam zeleo da kazem. Iskreno mislim da je 118 miliona odlicna cena ukoliko ukljucimo u razmatranje par momenata koje nam je dragan predocio.
 
@jovanovm
Ovo je 19. strana topica, preporucujem ti da procitas bar pola i videces sta je bilo predvidjeno da kosta 160 miliona, sta 80 miliona, koliko od toga je trebalo da se zaduzimo. To nisu price rekla-kazala vec prenete izjave ljudi koji su bliski konkursu. Nemoj da te mrzi, procitaj pa onda donesi kvalitativni sud.
A sto se tice cene 147.000.000,00 eura, prvo ona se odnosila samo na most ne na prilaznu infrastrukturu (sto meni nije jasno kako neko moze da posmatra izdvojeno od celog projekta).
E sad, ako je receno da su ponude otvorene, a jedna od njih je bila i ova "najpovoljnija", "samo" 25.000.000,00-ak eura veca od prvo predocene (i koja je trebala da se zatvori iz kredita), a u javnost je pre zvanicne informacije "procurela" vest da je cena 50.000.000,00 eura veca, da li ti se, ali samo pitam, mozda, ali slucajno, ne cini da to nije novinarska patka vec da neko pokusava da ublazi cinjenicu da je most ipak i pre pocetka izgradnje ohohohoho premasio i ovako astronosmku pocetnu cenu. Ali, sta mislis, da li postoji barem, onako zrnce mrvice za takvu mogucnost? Bar malo?
 
^^evo ja cu da ti potvrdim cinjenicu da su novinari uglavnom nevesti prilikom pisanja vesti o bilo kom projektu u gradu a pogotovo kada se spominju cifre. Tako da iskljucujem u ovom slucaju mogucnost namernog naduvavanja vesti zarad ublazavanja situacije. Uostalom Dragan je dao jedno od mogucih obrazlozenja za ovu cenu.
 
Pa, sad, možemo da špekulišemo...znamo onu narodnu poslovicu o mišljenju. Svako ima svoje, pa imam i ja.

Činjenica jeste - nepotrebno skupo, a onda je ispalo da je još skuplje, a pre nego sto je i počelo da se gradi. Baš kako su protivnici upozoravali. I jos nesto - prikazivanje cene bilo čega bez PDV-a je prevara. Kretanje cene čelika i uticaj na cenu ovog mosta - mislim da niko na ovom forumu ne može da potvrdi,ili opovrgne.
Ajde da stvarno vidimo cene drugih mostova...pa čak i "po kvm". Koliko bi trebao da kosta novi most kod Beske? Znam ne može da se porede jer nisu iste sirine, ali kod Beske je mnogo viši i duži, a i neće se graditi se na Savi već na Dunavu..
Ako je drugoplasirani za isto ovo rešenje stvarno samo za 500.000,00 eur skuplji, zar to ne potrdjuje koliko je prva procena bila pogresna.


I još jedna stvar - pogledajte komentare na temi o Terazijskoj terasi. Kako to da za uređenje Terzijske terase nema para, a za nju treba više mašte nego što treba para, a za otplatu kredita za ovaj most Beograd ima para, ma može da se zaduži, pa i još i za ovih pišljivih 25.000.000,00 eura razlike?...Samo 25.000.000,00, za sad.
 
reljo, nije skočio samo čelik, pogledaj cene bilo kog metala u zadnjih pet godina, sve je otišlo gore. Kina naprosto usisava sve prirodne resurse do kojih može da dođe, skočile su i cene sekundarnih sirovina, tj. tuku se za gvožđe sa otpada. Zašto su učestale krađe bakarnih kablova, zašto je US Steel Srbija najveći izvoznik?

U ugovoru stoji da je u cenu uračunato 5% za nepredviđene okolnosti. Ako most bude koštao više od toga razliku plaća investitor, ne grad. Naravno da je onda njima u interesu da posao urade maksimalno kvalitetno i u roku, jer ako kasne će em sebi smanjiti zaradu povećavanjem troškova izgradnje, em će im grad lupati penale (doduše za ovo poslednje nisam siguran ali verujem da takva klauzula postoji).
 
OK za cenu celika, kažem, ne znam, nikad mi nije trebalo pa se nisam interesovao.

http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=118063&datum=2008-03-18


[Dodaj u kliping]
Pilon i konačno
S. JANJIĆ - S. BULATOVIĆ, 17.03.2008 20:31:51 Ocena:
3.50 (Glasova: 6)
[Oceni] Komentara: 0 [Postojeći komentari]
BEOGRAD će, sada je potpuno izvesno, dobiti novi simbol grada - most sa pilonom preko Ade ciganlije. Bez prilaznih saobraćajnica koštaće - 118,64 miliona evra, saopštila je u ponedeljak Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda posle sastanka Upravnog odbora, koji je verifikovao rezultat tendera. Posao projektovanja i gradnje najvećeg beogradskog građevinskog poduhvata poveren je konzorcijumu predvođenom austrijskom firmom "Por tehnobau und umvelt aktingezelšaft".
Direkcija će sa izabranim izvođačem potpisati ugovor da se radovi moraju završiti u roku od 40 meseci. U ugovorenu cifru, međutim, nije uračunato pet odsto eventualnih naknadnih i nepredviđenih radova, kao ni porez na dodatu vrednost za čitav poduhvat. Kada se sve sabere, ugovor je vredan - 146.997.722 evra!
- Rezerva od pet odsto za naknadne i nepredviđene radove je uobičajena praksa u građevinarstvu i u trenutku potpisivanja ugovora niko ne može da zna da li će ova rezerva u stvarnosti biti iskorišćena - navodi se u saopštenju Direkcije.
Pet odsto mogućeg "probijanja" ugovora u novcu iznosi 5,93 miliona evra. Ukoliko se tokom 40 meseci ne pojave nepredviđeni troškovi, budžetska stavka most preko Ade ciganlije koštaće toliko manje. Ako se porez na dodatu vrednost obračuna na prvobitno ugovorenu cifru, nova savska ćuprija Beograd će koštati - 139.997.831 evra!
Jedno je izvesno - i jedan i drugi zbir daleko premašuje prvobitno izračunatu cenu. Kada je birano idejno rešenje decembra 2005. godine, projektanti, slovenački "Ponting", rekli su da je za ovaj građevinski poduhvat potrebno izdvojiti 82 miliona evra. Ukoliko se gradnja odloži na dve do tri godine - cena se može "popeti" na - 90 miliona.
- Naše procene nisu bile puko "lupanje", već su proračunate na realnim parametrima - tvrdi Peter Gabrijelčić, dekan Arhitektonskog fakulteta u Ljubljani i autor izabranog mosta. - Cena od 82 miliona evra je bez PDV i nju je potvrdila komisija za izbor mosta i Evropska banka za obnovu i razvoj. Činjenica da je poskupeo čelik, ali i pored toga most ne bi smeo da bude skuplji od 100 miliona evra. Međutim, ako se prijave samo dve firme koje mogu da ga grade, onda svakako morate računati na visoku cenu.
Direkcija u svom saopštenju navodi da je prema usvojenom idejnom projektu iz 2005. godine predviđena cena mosta bila oko 90 miliona evra bez poreza. Kažu da je razlika u ceni realnost koja proizlazi iz vrlo različitih faktora kao što su porast cena čelika na svetskom tržištu za 52 odsto i ukupni generalni porast troškova u Evropi za oko 5 odsto.

"POR"
AUSTRIJSKA kompanija "Por" u Srbiji je postala poznata po tome što je dobila koncesiju za izgradnju autoputa od Horgoša do Požege. Na njihovom sajtu stoji da su do sada izgradili autoput A7 u Austriji, 390 metara dug vijadukt u Švajcarskoj, most preko autoputa u Minhenu, zaštitni zid oko luke u Beču i jednu liniju metroa, elektranu i hidroelektranu u Austriji, nekoliko tunela, toranj u Minhenu od 14.500 kvadrata... Najviše su radili u Austriji, Švajcarskoj i Nemačkoj.

SVE IZ BUDŽETA
ZA izgradnju mosta Skupština grada se 2006. godine zadužila kod Evropske banke za obnovu i razvoj 69,6 miliona evra i vraćaće ih do 2021. godine. Otplata počinje 21. jula 2010. kada se isplaćuje prva rata. Stručnjaci su izračunali da će kamata iznositi skoro 40 miliona evra.
Kamata na zaduženje u visini depozitne stope iznosi 2,5 odsto plus marža, koja zavisi od našeg kreditnog rejtinga i iznosi 2,8 do 3 odsto. To znači da je kamata sada između 5,3 i 5,5 odsto i može se smanjiti ako rejting bude rastao, ali će teško pasti ispod pet odsto. Kamata za grejs period od četiri godine u kojem se kredit ne vraća biće od 14,8 do 15,4 miliona evra. Kamata u periodu od 11 godina u kojima se vraća kredit iznosiće od 22 do 25 miliona evra. To znači da ukupno zaduženje za most nije 69,6 miliona evra, već od 106,8 do 110,4 miliona evra.

PRILAZI
PRVOBITNIM predračunom planirano je da prilazi mostu od Tošinog bunara i od Careve ćuprije koštaju oko 80 miliona evra. Međutim, projektanti u gradu pokušavaju da smanje ove troškove spuštanjem novobeogradske deonice UMP sa planirane mostovske konstrukcije na zemlju. Tačna cifra će se znati kada se uradi glavni projekat. Tender za izgradnju prilaznih puteva se priprema i biće raspisan po domaćim pravilima.
 
To znači da ukupno zaduženje za most nije 69,6 miliona evra, već od 106,8 do 110,4 miliona evra.
Pa ja ne znam gde se u svetu u zaduzenje racuna potencijalna kamata do koje jos nije doslo. Kamatna stopa je OK, malo visoka, ali ukoliko pogledate gde je nas kreditni rejting - koji je pao u medjuvremenu! - bice vam jasno zasto je toliko visoka - gradska vlada nema veze sa tim.

Ako se porez na dodatu vrednost obračuna na prvobitno ugovorenu cifru, nova savska ćuprija Beograd će koštati - 139.997.831 evra!
Da li se porez placa na ceo most? Ili na delove... Nije sve oporezovano 18% u PDV sistemu, niti je osnovica svega ista... ako neko ne zna breakdown komponenti koje idu u izgradnju mosta, ne moze ni da tvrdi da ce znati koliki ce biti porez... Moguce je da se za mnoge stvari ne placa PDV :)

I na kraju krajeva, onih 80-90 miliona sto su se spominjali ranije, jel to sa porezom ili bez? Jel ide i na to kamata ili ne ide? I uostalom, pogledajte politicku i ekonomsku situaciju - ko ce se bas usuditi da potpisuje ugovor za izgradnju mosta u Srbiji, nadajuci se da radikali nece doci na vlast.... sve to ima svoju cenu.
 
Nije potencijalna kamata - tako nesto ne postoji u svetu pa ni kod nas. To je kamata za kredit koju ćemo morati da vraćamo jednom kada se potpiše ugovor. U ovom trenutku ona je samo nedospela i ona ulazi u cenu investicije. Ne treba gledati kroz stope i procente, veruj mi, gledaj ukupnu cifru koja treba da se plati. Iz iskustva. I jos nesto - i kod nas se nekom ko se losije kotira daju nepopvoljniji uslovi kredita i lizinga, pogotovo ako kupuje nesto luksuzno i skupo, npr neki besan auto. Pa neka se taj zamisli koliko mu je stvarno potrebno i koliko mu se isplati.

Da, porez se plaća ceo most, i levu i desnu traku.

I da, ako to već nije jasno, stara početna cifra o kojoj smo tako dugo pričali i o kojoj su mnogi govorili da je definitivna, je sve vreme bila cena bez PDV-a.

I sad na kraju, jel može neko da mi kaže, kolika je ta gornja prihvatljiva cena za most za koji ovaj grad treba da se zaduži, pošto cena samo raste li raste?
 
Izvini, mozda to potencijalna kamata na srpskom ne znaci isto sto na engleskom, ali samo sam hteo da kazem da se nikom koga ja znam (pa ni meni) u kolicinu duga ne obracunava i kamata na taj nacin. ako uzajmim $100 na 20 godina sa kamatom 5% godisnje, meni je prve godine dug $100*(0.05+1) - (ono sto sam vratio), druge godine $100*(0.05 +2) - ono sto sam vratio, itd itd... i kad mi neko gleda koliko sam zaduzen, gleda tu cifru, a ne ukupnu cenu koja moze biti $265.33 samo ako ja nista ne placam svake godine i ako mi se kamata obracunava i na ono sto sam vratio - to je metod koji je novinar koristio, zato to meni smeta.

Sidenote: Poenta zaduzivanja zemalja u razvoju je da cemo mi za 10 godina moci odmah da isplatimo ceo taj kredit pre roka prodajom gradskog zemljista na nekoj finoj lokaciji, jer ce poboljsana komunikacija i razvoj grada dovesti do rasta cene zemljista - ili bar da u stabilnijoj drzavi refinansiramo dug, smanjivsi kamatu... Tako da je u svakom slucaju pametno sad pozajmljivati (do odredjene granice, naravno), jer potencijalna finansijska prednost mosta uvek prelazi negativne rezultate loseg kreditnog aranzmana... Ako hoces, sednemo na vops ili kafu jedan dan, pa mozemo jos o tome :)

Sto se placanja PDV na ceo most tice, ako ja uvezem celik, a izvezem most (iako most ovde fizicki ostaje, ja ga platim PORR-u, sto znaci da je most izvezen)... onda po izvozu dobijam povracaj PDV za celik jer sam sirovinu pretvorio u finalan proizvod... koliko ja razumem... da ne spominjemo da ce ta firma koja ce praviti most morati da uveze neke masine ili kompjutere, na koje je PDV 8%, itd itd... znaci samo dodati 18% na cenu mosta nije ispravna racunica OSIM ako neko u PORR-u ili gradskoj vladi ne zeli a) da preplati porez ili b) da nesto sebi stavi u dzep... s obzirom da u prvom slucaju ne verujem da je iko toliko glup, a u drugom za takve javne projekte postoje vrlo rigorozne kontrole... ne verujem da je to u pitanju...

Opet kazem - po podacima koje smo videli ovde, cena je dobra za projekat koji je ponudjen.
 
MA ja sam iz fazona da se konacno sagradi u BGu nesto ogromno i lepo... red je da se posle svih bezvezarija koje su se od 2000 napravile u BGu napravi i nesto ovako... pa makar i kostalo desetina miliona vise nego sto treba..drzava i ministri nakrali su se mnogo vise para da bih se ja bunio za "pisljivih" 200 miliona da se gradi ovako lep most...

s druge strane , do sad je moglo da se odvoji godisnje 150 mil evra da se zida teski metro, do sad bi vec bila otvorena trasa od Starog Merkatora do VUka... pitam se kolike bi bile guzve na gazeli i brankovom, i kolika bi bila potreba za novim mostom na adi... al to su druge price...
 
Evo ovako:
-u postenim finansijskim kucama se klijentu daje specifikacija svega sto on treba da plati. Postoji jos i plan otplate na kojem su po datumima dospeca prikazani ostatak duga glavice i ostatak duga kamate. I klijent placa to. Ne moze da se gleda odvojeno, rata se placa u celosti ili se smatra da nije izmirena pa se obracunava i zatezna kamata. Otplatom se ostatak duga smanjuje, ali on i dalje sadrzi i glavnicu i kamatu. Ponavljam, racun dospeva u celosti i placa se u celosti. I to je sve, klijent je kraci za ukupan iznos rate. Ovo sad pricam najdobronamernije svima – razne stope, procenti….to su samo marketinske zvake, pogledajte samo koliko to sto hocete da kupite kosta sad odmah u kesu i kolika je razlika kada se to plati kroz kredit, prosta matematika: A minus B, da li ti u tom periodu stvarno treba A8 ili ti je dovoljna Fabia, ili mozda Zastava 10.
Verujem ti da imas nadprosecno znanje engelskog jezika, objasni mi sta znaci termin potencijalna kamata ili me uputi negde gde to mogu da naucim. Malo da se pravim pametan u drustvu Ja cu se izrazavati samo na jednom jeziku iako poznajem dva, a i sluzim se trecim.
Opaska – ako se ne zaduzimo, izgradimo jednostavniji i jeftiniji most,ne otplacujemo kamatu iz kredita, razvijanjem infrastrukture podizemo cenu zemljista. Ne moramo uposte da se upustamo u refinansiranje, koje, uzgred budi receno, na kraju uvek dodje skuplje, samo na duzi rok.
Uvoznik uvek odmah placa carinu i PDV. PDV na masine i opremu je 18%, a ako firma uvozi za sebe a ne preko posrednika mozda placa neku nizu carinu, to nisam siguran, ali PDV se placa uvek 18% i odmah. Za racunare, i to samo za PC racunare, ne za servere, ostalu opremu - plotere,isl. znaci samo za PC racunare je stopa PDV-a 8%.
Znaci nema – ima da se placa i da se grca, da se odvaja od svega i svacega da se placa monstrum 4 puta visi od Novog zeleznickog mosta, sa sve kamatama.
I ne zameri, ne pisem ovo da bih se svadjao ili zato sto volim da se nastavljam, znam da delujem vrlo neprijatno, isto koliko vi ostali mislite da je odluka da se izabere ovo resenje mosta bila dobra, ja mislim da je potpuno suprotno, toliko da se uzdrzavam da kazem sta stvarno milsim o tome. Pivo-ne odbijam. :D
 
Dobro bre, Relja, što si zapeo oko te cene?

Most će da se gradi, pa koliko košta - da se plati. ... ima se -može se. :)
 
Ima se, moze se? Koliko kosta da kosta?
A ovo:
dragan":2dg26od2 je napisao(la):
Nije to nikakav 'Bobic stav', već civilizacijski stav jedne ( odgovorne) generacije
prema njenim mogućnostima izgradnje ( što sam i napisao :"kada bude novca za to.")

Srljati u izgradnju pošto-poto i grabiti samo prema svojim trenutnim potrebama, a
zanemariti mogućnosti i potrebe u budućnosti je neodgovorno i egoistično, a i glupo.
tvoje reci sa druge teme, a tamo se pricalo o Teraziskoj terasi koja zahteva deseti deo procenta neke buduce krajnje cene ove grdosije.

Da li je most sa stubom 4x visim od prvog susednog nasa potreba? Izadjite na Adu i pogledajte taj most i dodajte jos tri u visinu. Da li imamo para za vracanje kredita za takav most? Ne, nije nam preko potrebno i ne, nemamo tih para - zato se i zaduzujemo. Mogu da navedem 1000 drugih stvari koje su potrebne i gradu i republici, koje mogu da se finansiraju iz sredstava koje cemo potrositi samo na vracanje ove kamate.

Sto sam zapeo oko cene? Zapeo sam i oko cene i oko usvojenog resenja i oko vodjenja konkursa. Zato sto je sve ovo prevara i obmana i zato sto cemo sve to na kraju mi da vracamo i zato sto cemo mi Beogradjani biti liseni 1000 drugih stvari zbog necijeg licnog interesa.
 
Taj post se odnosi da se nezapočinje gradnja ako se nije obezbedio novac.
Kao nap. počneš da gradiš kuću a nemaš za krov i malterisanje.

Za ovaj most su napravili neku finansijsku konstrukciju i sad se gradi.
Da je moglo i drugačije, moglo je. .. ali, nije i sad je gradnja na pomolu.
 
Vrh