relja
Professional
- Učlanjen(a)
- 13.12.2006.
- Poruke
- 16.846
- Pohvaljen
- 19.023
Jednom, kada me stvarno ne bude mrzelo, sastavicu spisak svih "NOVIH SIMBOLA BEOGRADA" do danas.On će biti novi simbol Beograda
:lol:
Jednom, kada me stvarno ne bude mrzelo, sastavicu spisak svih "NOVIH SIMBOLA BEOGRADA" do danas.On će biti novi simbol Beograda
izvor NovostiS. J. - S. B., 26.02.2008
MEĐU evropskim gradovima, Beograd ima najviše rečne obale, ali i najmanje mostova.
I Sava i Dunav uskoro će, međutim, biti premošćeni sa po još jednim moćnim prelazom. Preko špica Ade Ciganlije nadviće se dugo najavljivani most čiji će vrh nadvisiti i "Beograđanku".
Sve je izvesnije da prestonica neće još dugo moći i bez mosta preko Ade huje, za čiju gradnju grad već dugo pokušava da obezbedi sredstva, kreditom od vlade Japana.
VELELEPNI most preko Ade zamišljen je kao budući simbol Beograda. Od njegove vizije do početka realizacije prošlo je skoro šest godina, pa su mnogi posumnjali da su gradske vlasti postale racionalne i rešile da ga pojednostave i pojeftine kako bi od istog novca sagradile dva mosta.
Gradski menadžer Bojan Stanojević, međutim, tvrdi da su takve priče obične glasine. Čeka se saglasnost Evropske banke za obnovu i razvoj, od koje je uzet kredit za most, pa da se konačno obelodani i izvođač radova. Gradnja će početi krajem ove godine.
- Odustajanje ili promena projekta bi značili da most neće početi da se gradi za još od tri do pet godina, i ne verujem da bi neko bio spreman da donese takvu odluku - objašnjava Stanojević. - Beograd "grca" bez tog mosta, a čekanje je najskuplje. Zahvaljujući njemu, pokrenuće se gradnja u Rakovici i Čukarici, koje su dosad zbog saobraćajnog zagušenja bile manje atraktivne lokacije. Most sa stubovima u vodi, koji neki zagovaraju, bio bi zanemarljivo jeftiniji, ali manje funkcionalan i svakako ne bi predstavljao simbol grada.
KADA su urbanisti počeli računicu oko gradnje mosta preko Dunava kod Ade huje, ona je pokazala da im za taj poduhvat treba 120 miliona dolara. Nekoliko godina kasnije ispostavilo se da za njegovu gradnju treba 240 miliona evra! Dok se posao odlagao, ispustili smo i šansu za povoljan kredit od vlade Japana.
- Kada je pokrenuta ideja gradnje ovog mosta pre nekoliko godina, procene su bile da je njegova cena oko 120 miliona dolara - dodaje Stanojević. - Sada pregovaramo sa vladom Japana da dobijemo povoljan kredit sa godišnjom kamatom od 1,5 odsto. Za onaj, o kojem smo ranije pričali, sa kamatom od 0,5 odsto, ne ispunjavamo više uslove pošto smo prešli granicu od 3.000 dolara nacionalnog bruto prihoda po stanovniku. Ako novi pregovori ne uspeju, raspisaćemo tender i graditi most iz sopstvenih prihoda.
DOK Beograd čeka nove mostove, zubu vremena sve slabije odolevaju postojeći. Pančevački most, čija je konstrukcija korodirala, vapi za rekonstrukcijom. Pod nadležnošću je Republike, ali je Beograd rešio da posao preuzme na sebe. Dok se on ne sredi, majstori se neće baciti ni na "podmlađivanje" Gazele.
- Direkcija za građevinsko zemljište će ovih dana raspisati tender za izvođača radova na rekonstrukciji Pančevačkog mosta - tvrdi gradski menadžer. - Iz republičke nadležnosti radićemo i tunel Železnik, koji je deo obilaznice. Ministarstvo za infrastrukturu neće da ulaže u Beograd. Važniji im je put preko Jelice zbog sabora u Guči, iako znaju da će rekonstrukcija Gazele izazvati saobraćajni haos u prestonici. Potrošićemo pet milijardi dinara na njihove projekte samo da Beograd ne bi bio paralisan.
VEĆ za pola meseca vozači će ponovo krenuti i preko rekonstruisanog Savskog mosta. Majstori će, kada završe saobraćajnicu, sići na stubove u vodi. Beograđani su njegovo otvaranje očekivali ranije, ali je zima odužila radove.
извор ПолиткаАустријско-словеначки конзорцијум „Porr Technobau und Umwelt SCT d.d. und DSD Bruckenbau” на тендеру за длаку претекао реномирани „Штрабак” понудом од 146.997.723,52 евра, сазнаје „Политика”. – Грандиозни мост кошта далеко више од првобитних процена
Мост преко Аде Циганлије, како сазнаје „Политика”, градиће конзорцијум „Porr Technobau und Umwelt SCT d.d. und DSD Bruckenbau”. Ова аустријско-словеначка групација је на тендеру за длаку претекла реномирани „Штрабак” изашавши са „најповољнијом” понудом од 146.997.723,52 евра. Испоставило се да грандиозни нови симбол Београда, како многи називају мост са косим затегама и пилоном, који је двапут виши од „Београђанке”, кошта далеко више од првобитних процена које су варирале од 80 до 90 милиона евра. Упркос високој суми, градски челници не одустају, а кредит код Европске банке за обнову и развој отплаћиваће нико други до Београђани.
Резултати тендера још нису објављени, иако је то требало да буде учињено у децембру, тако да у Дирекцији за грађевинско земљиште, која је позвала међународне градитеље да се надмећу, нису желели да коментаришу поменуту цифру пре званичног проглашења победника, односно потврде банке. Осим упозорења да ће свако одлагање почетка радова, повећавати цену, од градских челника се није могао извући прецизан одговор колико тачно кошта мост преко Саве, с обзиром на то да се већ два месеца спекулише о износима од 120 до 160 милиона евра.
Атрактивност, посебност и препознатљивост се не могу оспорити будућем мосту на доњем шпицу Аде Циганлије. Али се од градских челника ипак очекује да рационално објасне грађанима због чега граде мост од готово 147 милиона, када је и 90 био крупан залогај, а зна се и то да су Чукарицу и Нови Београд могли да повежу уз инжењерски једноставније, али можда мање атрактивно решење, које би коштало око 45 милиона евра.
Велике део стручне јавности је у протекле три године, од када је на конкурсу за идејно решење одабран пројекат мариборске фирме „Понтинг” (инжењера Виктора Маркеља, Марјана Пипербахера и професора Петра Габријелчића са сарадницима), упозоравао да ће такав мост, који нема стубове у води па ствара илузију као да прескаче реку, бити далеко скупљи од 80 милиона евра, колико је ова словеначка компанија проценила. Савез инжењера Србије, који је био најгласнији у овим оспоравањима, сматрао је да инсистирања на пилону (у конкурсним условима) изискује велики распон моста од 380 метара, уместо 150, колико захтева пловни пут и намеће компликована инжењерска решења, што гута много новца. Награђени мост су тада оценили као осетљив и скуп за одржавање због великог броја сајли, које би, како је тада уз мало претеривања указивано, могла да сервисира једино посада „Спејс шатла”. Расписивачи тог конкурса су сва та упозорења оцењивали као злонамерна.
Омашке твораца идејног решења, које су вредност моста изгурале на готово 147 милиона евра, каже мостоградитељ Љубивоје Костић и представник Савеза инжењера, увек се дебело плаћају. Грешка од 15 одсто у овој професији се толерише.
– Али како је она у овом случају далеко већа, Скупштина града треба да елиминише првонаграђено решење и поништи конкурс. Је, очигледно је да пројектантска кућа није приложила праве цене. Поставља се такође питање како је жири, којем је председавао академик Никола Хајдин, дозволио себи да буде обманут. Од пројектовања до извођења, цена је двоструко скочила па се намеће питање одговорности Скупштине града. За то не можемо кривити фирме које су победиле на тендеру за извођача радова – каже Костић.
Наш саговорник подсећа да се у старту знало да је идејно решење, на основу којег је 2007. расписан тендер за фирму која ће сачинити главни пројект и уједно бити извођач радова, превише скупо и да има огромне недостатке. Он очекује да ће се проблеми тек отворити у току градње, која би после две године кашњења, коначно требало да почне ове године.
Према досадашњим прорачунима, целокупна инвестиција, што подразумева мост са прилазним саобраћајницама, требало би да кошта 161.100.000 евра, при чему 69.600.000 евра треба да буде обезбеђено из кредита Европске банке за обнову и развој, а из градског буџета 87.900.000 евра. Три милиона евра је донација Европске агенције за реконструкцију, а 600.000 евра Европске банке за обнову и развој.
Само за мост је предвиђено 85.000.000 евра, прилазни путеви би према тој рачуници коштали 65.000.000, за пројектовање је намењено седам и по милиона, а преосталих 3.600.000 евра за управљање целокупним програмом и технички надзор.
Време ће показати како ће бити премошћене евентуалне разлике између планираних износа и рачуна који је испоставио конзорцијум на чијем челу се налази аустријски „Пор” – у домаћој јавности познат као члан конзорцијума за изградњу аутопута Хоргош – Пожега.
Маријана Авакумовић
[објављено: 28/02/2008]
Pazi, stvarno je istina - ipak mogu da se naprave tri mostaВлада":10aauvye je napisao(la):[Аустријско-словеначки конзорцијум „Porr Technobau und Umwelt SCT d.d. und DSD Bruckenbau” на тендеру за длаку претекао реномирани „Штрабак” понудом од 146.997.723,52 евра, сазнаје „Политика”. – Грандиозни мост кошта далеко више од првобитних процена
ako naši eminentni eXXXperti kažu da za te pare mogu 3 mosta da se naprave, nema razloga da budeš sumnjičav.jovanovm":jrgokv1b je napisao(la):Takodje, pa produzenje jedne obicne linije metroa u Hamburgu za dve stanice kosta 170 miliona EUR... ne vidim zasto bi most bio mnogo jeftiniji...
ajd ja da ti odgovorim posto imam donekle uvid u to dokle se 'stiglo'. Dakle projekat za most ne postoji tacnije postoji samo idejni projekat (pontingov) na osnovu koga ce se raditi gradjevinski projekat koji treba da radi firma koja pobedi na tenderu. Uceloj prici je mozda i dobro sto projekat nije radjen jel se tu nece gubiti novca ali ce se u slucaju izmene sigurno izgubiti vremena a mi vremena nemamo. Po meni treba realizovati ovo sto je odobreno i sacekati i videti sta se jos tu desava.jovanovm":9v2p6ggl je napisao(la):relja, sta mislis da bi bilo efikasnije resenje sada? Da li uopste postoji prostora/nacina da nesto promenimo? Da li bi se promenom projekta mnogo izgubilo?
lepo je kada se ipak pitaš za neštojovanovm":1afateic je napisao(la):relja, sta mislis da bi bilo efikasnije resenje sada? Da li uopste postoji prostora/nacina da nesto promenimo? Da li bi se promenom projekta mnogo izgubilo?
//zainteresovan laik
Planovi uglavnom postoje i usvojeni su od strane skupstine grada kao sto znas ali ne postoji uradjen projekat. Tacnije trenutno je u izradi projekat za pristupne saobracajnice za most na osnovu koga ce se pristupiti gradnji ali tek po zavrsetku tendera za izvodjaca http://www.beobuild.net/news.php/238.htmldragan":vkgblgnj je napisao(la):Više me brine što sporo crtaju planove i što još nije počela gradnja UMP-a
od T.Bunara do petlje sa mostom, kao i petlja kod Hipodroma.
Blic : http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=32305Na tenderu za izgradnju mosta preko Ade Ciganlije pobedio je austrijsko-slovenački konzorcijim „Por tehnobau und umvelt SCT d.d. und DSD brukenbau“. Izgradnja mosta bez prilaznih saobraćajnica, koja će početi do kraja godine, koštaće oko 116 miliona evra, saznaje „Blic“.
U Direkcij za gradsko i građevinsko zemljište i izgradnju Beograda ovih dana stigla je saglasnost da su dve firme za izgradnju mosta, Konzorcijim „Por tehnobau und umvelt SCT d.d. und DSD brukenbau“ i austrijski „Štrabak“, dale ispravne ponude. Nešto povoljniju ipak je dao austrijsko-slovenački konzorcijum.
- Formalno, postupak još nije završen tako da još ne možemo da izlazimo u javnost. Upravni odbor Direkcije se sastati kroz koji dan i tek tada će zvanično biti saopštena odluka. Procedura je takva i ne smemo da je kršimo - kaže Nenad Bajić, portparol Direkcije.
Idejno rešenje mosta preko Save uradilo je preduzeće „Ponting“ iz Maribora. Predviđeno je da ovo bude most sa kosim kablovima sa jednim pilonom i saobraćajem u jednom nivou. Njegova ukupna širina trebalo bi da bude 45,2 metra, a visina pilona 200 metara.
Most preko špica Ade Ciganlije, prema prvobitnim procenama, trebalo je da košta između između 80 i 90 miliona evra, a sa prilaznim saobraćajnicama ukupno oko 160 miliona. Deo novca za njegovu izgradnju obezbeđen je iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj, a drugi je iz gradskog budžeta. Precizna finansijska konstrukcija još nije poznata.
Most preko Save važan je deo Unutrašnjeg magistralnog prstena koji bi trebalo da olakša i ubrza saobraćaj kroz Beograd, ali i rastereti Brankov most i „Gazelu. Takođe, njegovim puštanjem u rad značajno bi trebalo da budu smanjene i saobraćajne gužve pored Sajma.
Krajem oktobra prošle godine Direkcija za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, kao naručilac posla, prikupila je ponude za izgradnju novog mosta preko Save. Na pretkvalifikacioni postupak javilo se osam firmi iz šest zemalja: Austrije, Nemačke, Italije, Rusije, Mađarske i Hrvatske.
Je l' to po onoj devizi: ako radimo za male pare, neka radimo za nase?shmeksi":1jozd1um je napisao(la):Samo da prokomentarisem ono to je homer rekao za nedostatak ljudstva. moj komsija radi u nekoj od domacih firmi koja se bavi infrastrukturom tj. pravljenjem saobracajnica i njega i jos nekoliko njegovih kolega proteklih 25 godina salju da prave puteve po raznim drzavama, a navescu samo neke: Kanada, Rusija, drzave zapadne Afrike (tamo prave autoput ili sta vec kroz nekoliko drzava) i on covek vrlo retko vidja svoju porodicu jel' je stalno odsutan, ali dzabe kada se ovde nista ne radi, a on bi najradije da radi u svojoj drzavi za svoje gradjane i nije jedini, mnogo je jos takvih. Tako da ako se stvarno bude imala iskrena volja za pravim radom mogu i da se nadju ljudi koji ce to izgurati u svakom smislu.
Dali su na glasanje, ali nisu prihvatili izglasano - 'Žirafu'.PIGLET":ixclklfz je napisao(la):A što se tiče cele stvari, smrdelo mi je od početka čim su postavili slike
na glasanje na netu, odnosno dozvolili su da bira srce a ne glava.
No dete se rodilo-valja ga ljuljati, ..... i ovaj promašaj.