Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ovo je mali offtop., zašto treba dati mnogo novca za velik most.

1980 su SFRJ i Tajvan bili zemlje na istom stepenu razvoja - sa sličnim izvoznim potencijalima, malim deficitom u razmeni sa svetom itd.. Do 1989 je Tajvan imao 90 milijardi dolara deviznih rezervi - svi znamo kako.

Oni su potrošili užasno mnogo novca za razvoj infrastrukture - elektrane, mreža autoputeva i mostova, novi aerodrom Čang Kaj Šek itd.... sve to se kasnije (tokom osamdesetih) pokazalo kao sjajna odskočna daska za dalji razvoj zemlje.

Slažem se da je ovo projekat kakav se pravi jednom u pedeset godina. Biranjem ovakvog rešenja mi šaljemo poruku stranim investitorima - grad je spreman da uloži mnogo novca u razvoj infrastrukture kako bi njima poslovanje ovde učinio primamljivijim. Kda se most završi 2012, posle recimo još tri godine (dakle 2015), kada prihodi grada još više porastu (a bude omogućeno i izdavanje municipalnih obveznica) moći ćemo da razmišljamo o teškom metrou kao o nečemu što je realno (i neophodno - ne smem ni da zamislim koliko će nafta onda koštati ako je pre par dana bila $112 za barel).
 
Kad gledas iz ugla infrastrukture to je vrlo prosto - most je prelaz preko reke sa toliko i toliko traka, sa tolikom propusnoscu saobracaja, preko i ispod njega i nista vise.
Sve preko toga je luksuz. Poruka koju mi saljemo je da smo spremni da se zaduzujemo do guse da bi zasenili svoju prostotu. Sa saljemo poruku da smo spremni da ulazemo u preko potrebnu infrastrukturu za iste pare bi smo izgradili dva mosta. Ovako cemo potrostiti na jedan i sledeci cemo graditi za 10-15 godina, u najboljem slucaju. Jer - "ovakvi mostovi se grade jednom u 50 godina" :)
Mostovi ove velicine se uvek prave na "otvorenom prostoru" - ili van gradova ili preko veoma velike vodene povrsine, a Sava je veoma mala vodena povrsina, a bas na ovom mestu je ona najsira. Kada vrh stuba bude strcao iznad krovova gledano sa bilo koje tacke u gradu (visok kao dve Beogradjanke) i kada se bude progutao prostor svojom monstroznom velicinom i kada se podvuce crta i saberu sve pare koje su sprcane na njega, svi ce se osecati veoma glupo sto te pare nisu potrosene na jeftiniji most i na 1000 drugih stvari pride.
Ponavljam - da li neko ovde stvarno misli da ce Diskaveri i Nesnel Dziografik u Beogradu snimati dokumentarac o izgradnji ovog mosta, kao sto to rade u Kini, Tajvanu? Kako ce oni da objasne zasto Beograd gradi ovoliko veliki i ovoliko skup most? Pogotovao sad kada ulazimo u veoma nepredvidiv period za nasu jadnu i bednu privredu.

Za veliku vecinu ljudi na ovom forumu taj most je "Novi simbol Beograda" (koji novi po redu?).
Za mene je on predstavlja "Magareće uši Beograđana".
 
To nije monstruozna veličina.. To je elegantna visina, npr. zvonici Katedrale u Zagrebu su visoki 105m, što je za 4m više od Beograđanke, plus se nalazi na Kapitolu, a Katedrala ni u ludilu ne izgleda "monstruozno veliko".
Biće lep most, samo nek ga izgrade.
 
mostada.jpg

200m, o ovome smo pricali pre tacno godinu dana...kao i zaduzivanju, kao i o krajnjoj ceni...
jedino sto sam zakljucio je da razliciti ljudi razlicito vide i 200 metara i milione eura...
 
Relja, bas si ga zacrnio :) Ali, zamislite tek kako ce to izgledati kada se u Beograd bude ulazilo iz pravca Obrenovca :)

Inace, nesto sam malo researchovao, ali nikako da nadjem neki projekat slican ovom nasem. Najpribliznije sam nasao ovo: http://www.iabse.org/journalsei/asareader/pdf/BaiChay2.pdf http://www.asiafinest.com/forum/lofiversion/index.php/t98800.html
Taj most je kostao oko 100 miliona Evra.

Inace, na ovoj stranici ima poprilicno mostova, pa ako nekoga interesuje: http://en.structurae.de/structures/stype/index.cfm?ID=1002
 
Relja, upravo tako.
Projektanti imaju sopstevnu viziju 200m,
scan0006lf6.jpg

Međutim, kako sve skače, ko zna, možda njihova skoči do tvoje...
A jedini način da vidimo kako bi to zaista izgledalo i koliko bi zaista koštalo je da ga napravimo.. Tako da - videćemo.. :D
 
Biće baš zanimljivo kada ga budu pravili, da li će neko kao National Geographic, postaviti kamere koje će snimati sve vreme, pa onda pustiti ubrzano? :) Da li je neko to uradio za toranj na Avali? :)
 
Ja pricam o 200 metara visine noseceg stuba tj, 4 x visina stuba Novog zeleznickog mosta, to je i slicica koju sam ponovo postavio.
Taj deo teksta koji si ti popstavio govori o rasponima.
Ne znam sta si hteo da kazes.
 
Na slici dva se vidi visina stuba u odnosu na ceo most, i u odnosu na mali deo koji skače preko rukavca, gde je očigledno da si malo prećerao u visinu, tedoh kazati. Na prethodnim stranicama imaju realnije slike, kao i model.
Ali čak i da je toliki, meni ne smeta.. :)
 
Simpaticno... ali ja nisam pogodio pravac mosta, zato tako i izgleda.
Hajde, radi poredjenja, na toj njihovoj skici docrtaj stubove mosta 48 metara visine - kao na Novom zeleznickom mostu.
A potom stani pored Novog zeleznickog mosta da vidis koliko je u stvari 48 a koliko 200 metara. Grozno. Sada sa keja kod bloka 45 moze da se vidi pola grada, Hram Sv.Save....A za koju godinu?
Na prethodnim stranicama su nerealne slike, nisam ja prvi koji to kaze. Meni su najjaci oni renderinzi uradjeni tehnikom "roibljeg oka" gde je okolina mosta potpuno iskrivljena. A model sam za sebe ne znaci nista dok se ne stavi u kontekst sire okoline.
 
http://www.politika.co.yu/rubrike/ostali-komentari/Pravo-na-grad.lt.html


Pravo na grad
Ako je u operaciji Peti park neko pošteno i hrabro smogao snage da se vrati svojoj pastvi i uspostavi narušeni urbani red, postavlja se pitanje zašto se nešto slično ne bi učinilo i sa avanturom sajla-most na Adi



U „Politici” od pre neki dan lepa vest koju je malo ko očekivao: jedan uspeh građanske inicijative. Preko tri stupca tekst sa naslovom Grad podržava branioce „Petog parka”. Neočekivani preokret, šok, trijumf zelenih!

Trogodišnja borba za oskrnavljeni park je okončana, buldožeri su otišli, najveći panj se nakostrešio bujnim izdancima. Grad je obustavio borbu sa hrabrim braniocima. Grad ih sada podržava, dakle bitka je završena. Pouke radi i dece naše, podsetimo se.

U samom početku bitke za Peti park posle seče moćne vegetacije i raskopa dečjeg igrališta u junu 2005. objavio sam u „Politici” tekst u kome sam apelovao na hitni dogovor i rekao: „Peti park nije mogao slutiti da će postati paradigma, pojam kao: Peta avenija, Peti bataljon, pet lirskih krugova, pet Hristovih vekni hleba, pet čula, peta kolona – koji će se pamtiti kao antologijski uzorak nepoštovanja prava građana, kao ekološka razvrat lipovoladskog berberina”.

I evo posle tri godine borbe nezabeležene u istoriji našeg urbanizma, posle buldožera, kipera, električnih testera, posle „osam upada policije” (kako branioci parka nazivaju sudare sa vlašću), posle mnogobrojnih noćnih straža, posle zlokobnih sirena (preostalih od bombardovanja) koje su u ranu zoru izvlačile na ulicu živi štit snenih ljudi, žena i dece da stanu pred organe prisile, posle brojnih odbijanja nadležnih da ih prime na pregovore, posle stotina medijskih apela za racionalno rešenje sukoba – preovladali su razum i pravda.

U pomenutom tekstu od reči do reči piše: „Glavni gradski arhitekta izjavio je da podržava branioce zvezdarskog parkića... i da su građani uspeli da ospore nešto što je juna 2005. godine izgledalo nemoguće”. Kako se ne obradovati ovakvom obrtu i čestitati svima onima koji su doprineli ovom srećnom finalu!

Neposredno posle toga, međutim, ponovo u „Politici” uzbuđujuća vest: u rubrici „Ekonomija”, preko četiri stupca krupan naslov: „Preko Ade za 147 miliona evra”.

I sve što se juče lepo dogodilo, tek uspostavljeni most između populusa i gradoupravljača kao da je pao u vodu. Popucale su sajle visećeg mosta okačene o gigantski stub visine dve „Beograđanke”. Nisu pukle sajle što ih je oštetio mali avion koji zaprašuje komarce, ni neki veći sa opasnim teretom, ni zemljotres, ni umnoženi teroristi; prekinuli su ih neodgovornost, zloupotreba politike i ponovo nipodaštavanje građana.

Od kada je pod osporavanim okolnostima raspisan konkurs za most na Adi i objavljeni rezultati konkursa, mostograditelji, inženjerska struka kojoj se pridružila najšira javnost započeli su žestok rat zbog optužbi da je predloženo rešenje mosta neadekvatno i štetno za Beograd.

Javni interes, struka i Beograđani kažu: most sa sajlama je krajnje neadekvatan i nepotreban za mali raspon Save. On je ekstremno skup u odnosu na klasičan gredni most. Preskup, jer bi istim novcem mogla da se sagrade dva do tri nova beogradska mosta. Naši slavni mostograditelji koji su uspešno gradili mostove po čitavom svetu, bankarskim smicalicama isključeni su iz ove velike beogradske investicije. Sumnjiva je bila i predračunska suma od 80.000.000 do90.000.000 evra i neizvesnost koliko ona može da naraste u praksi.

Pokrovitelji sajla-mosta odgovaraju: mostovi se ne grade svaki dan, ovaj jeste skup, ali je veoma lep i biće veliki ukras grada, a sem toga za njega smo lako dobili strane kredite. Taj odgovor je samo deo istine, ostatak je tužan i ružan. Ko je i od koga dobio pravo da u situaciji kad narod živi u siromaštvu i bori sa preživljavanjem da se razbacuje pozajmljenim novcem? Ima li ko da odgovara što se zbog mostova spiralno pojačava saobraćajni kolaps u gradu. Dok „Gazela” trune (koliko juče odložili su njenu rekonstrukciju), a Pančevački most se približava katastrofi, mi treba da se akrobatski kačimo o nebo, umesto sa dve proste grede (statički izraz), dva čelična brvna, za ekstremno kratko vreme izgradimo tri mosta. Što se lepote tiče, glavnog aduta pokrovitelja, još na samom početku otvorenog sukoba, ugledni sociolog medicine dr V. Stambolović objavio je u medijima ekspertsku analizu koja će, bez obzira kako će se storija sa mostom na Adi završiti, ostati kao trajni memento o jednom vremenu i zloupotrebi vlasti i građanskih prava tog vremena. O spoljašnjim efektima tu je rečeno: „Psihosocijalni analitičari bi rekli da u patološkom smislu to rade egzibicionisti. U nekom socijalnom prihvatljivom smislu, pak, to je tipična odlika skorojevića koji sve daju na spoljašnji izgled i u stanju su da na sebe stave najskuplje krpice, bez obzira na njihovu funkcionalnost. Beograd pokazuje sve više posledica skorojevićkog i patološkog urbanističkog egzibicionizma”.

U prvo vreme izrečene sumnje da će most koštati 80.000 do 90.000.000 evra, ovim tekstom „Preko Ade za 147 miliona evra” potvrđene su, jer je ova cifra sada ozvaničena kroz glavni projekat, i može biti, i biće sasvim sigurno, daleko premašena kad se uključe u konačni bilans navozi i pristupi mostu kao i bankarske skrivalice sa kreditima. Sada je jasno da će most koštati dva puta više od cene sa kojom je odabran, ali ostaje dilema na temu: hleba i igara. Nedopustivo je staviti šaku na usta građevinskoj struci, Savezu građevinskih inženjera Srbije koji je ceo broj svoga časopisa „Izgradnja” (br. 10-11/05) posvetio analizi opravdanosti izgradnje sajla-mosta. Takođe, alarmantno je to što su uz pomoć stranih stručnjaka negirani naši vrhunski mostograditelji, đaci u svetu poznatog Mijata Trajanovića (most na Tari), što menadžeri mosta ne prihvataju i ne dozvoljavaju ni jednu ozbiljnu javnu raspravu, ni duel pred televizijskom porotom onih koji se zalažu za lepotu i miliona onih koji su za racionalno, nama primereno, skromno i brzo rešenje. A da ne govorimo o građanskim inicijativama i otplati nepotrebnih dugova za koje Beograđani nisu pitani.

Ako je u operaciji Peti park neko pošteno i hrabro smogao snage da se vrati svojoj pastvi i uspostavi narušeni urbani red, postavlja se pitanje zašto se nešto slično ne bi učinilo i sa avanturom sajla-most na Adi.

Arhitekta

Mihajlo Mitrović
[objavljeno: 19/03/2008]
 
sto se tice visine mislim da je ono gore na slici preglomazno, s obzirom da ce taj most biti dalje od novog zeleznickog, a jos plus sto je slika iz ugla... Meni najrealnije deluje onaj rendering koji je i bio dat pre., na prvoj strani
 
Koje zamene teza, za svaku paru..
Dotični arhitekta može istu logiku primeniti i na svoje genijalno delo - Zapadna kapija Beograda, dovoljno je visoka da u nju udari avion za zaprašivanje komaraca, a teretni avion sa opasinm teretom, koji leti na visini od 200m, svakako bi i u njeogvu zgradu mogao s istom verovatnoćom udariti. A ako udari u most, bolje, možda da je produžio malo dalje bi pao na blok 70.*

A sad ozbiljno, taj železničk most na koji se pozivaš, isto je bilo nepotrebno graditi (prvi viseći železnički most u svetu), preskupo, ali opet, izgrađene je, i izgleda je***o wow. Takođe i Mostarska petlja.

Uostalom, od tih sajli neće biti kineski zid, pa da ne može da se vidi ništa, jedan stub i malo žice..

I još nešto za Mihajla Mitrovića, on ima 87 godina. Mnogi ljudi pred kraj života prolupaju, na žalost.. :(


* - To mi je stvarno bio uvek genijalan argument.. Takav avion ako se tu nalazi na visini od 200m, a nikako mi nije jasno kako tu dospe (emergency procedura, pa iznad grada?!?!) sigurno će pasti negde na grad. U čemu je problem? Zašto se uopšte grade objekti preko 50m visine, uostalom i na njih može nešto da padne..
 
meni i ovo sto je relja nacrtao izgleda super, pravo da vam kazem, mada jeste preuvelicano... :)

Bas se slazu veliki most kod Ade i "malisa" :D
 
Mislim da je ovakvo ponasanje ljudi u Beogradu najbolje opisao Jovan Cirilov u jednom svom tekstu od pre par godina, koji cu ovde dati u nekoj uproscenoj formi jer originalni tekst ne mogu da nadjem.

Beogradjani se zale sto se nista ne gradi u njihovom gradu, onda kada pocne da se gradi zale se sto se gradi gradjevina x jer se jelte ne uklapa sa Beogradom. Ukoliko pocne da se gradi u sred leta zalice se, a zasto se ne gradi na zimu. Ukoliko se gradi zimi zale se sto se ne gradi nekim terminom koji Beogradjanima najmanje smeta. Ukoliko se i gradi u takvim terminima, onda se zale na buku. Ukoliko i majstori uspeju da rade tiho, gradjani ce se zalati na sporost. Ako nekako i uspe da se gradi brzo i tiho Beogradjani ce se zalati sto su table sa obavestenjima o radovima na latinici, a ne na cirilici....

Nadam se da sam uspeo dobro da prenesem njegovu misao i da ce je svi shvatiti na pravi nacin.
 
^^ hehehe, lik je to sve OBJASNIO :) :D

MONT-13_F.jpg


btw, meni se chini da je ovo prava proporcija ... nekima je bila nerealna, ali ako se uzme u obzir daljina od zeleznickog, i visina beogradjanke puta 2 mislim da je to to (odavde se vidi i beogradjanka... I takodje sam misljenja da se Beogradjanka smatra dosta vecom jer se nalazi na brdu, pa iz svakog ugla posmatranja izgleda veca nego sto jeste, a istovremeno je i glomazna. Ovaj pilon od 200 m je skroz mocan...Premocan! :)
 
Danas me ceka mnogo posla, pa ne znam da li cu stici svima da odgovorim:
Ovaj clanak nema veze sa izborima. Covek je i mnogo ranije i mnogo puta pisao na ovu temu. Dobar deo clanaka ne dospeva na internet i postoje samo u “papirnoj formi”, pa stoga ih niko i nije postavio na forum, sto ne znaci da se covek juce ukljucio u pricu.
Etiketiranje tipa “ti mislis drugacije ti si za tu partiju” nikada nije bilo argument. Zato sto sam imao svoje mišljenje menu su govorili id a sam “žuti“ i za „koštunjavog“ i „čedista“ i radikal i šta sve ne...blago rečeno loš argument u diskusiji.

Zasto zamena teza?
Zapadna kapija beograda se ne nalazi na pravcu poletanja/sletanja na Surcin, ni blizu, a Ada Ciganlija je baš na tom pravcu. Upravo zbog ovakvih ekstremnih situacija, a dovoljno je da se to desi samo jednom, da li za 10,20,50 godina, sasvim svejedno, i ode most. Zato se i vodi računa da se visoki objekti, osim ako to nije baš baš baš neophodno, ne prave u ovim zonama. Pa setite se samo onog Iljušina. Meni je ono veče preleteo tik iznad zgrade. Scenario se već desio i veoma je neodgovorno tako lako odbaciti mogućnost da to može da se ponovi. A poljoprivredni avioni više neće moći da zaprašuju dobar deo Ade i šire okoline, iz bezbednosnih razloga i vazduhoplovnih propisa.
Za Novi železnički most je ovo bilo najbolje rešenje, jer je trebalo nekako prebaciti prugu preko već izgrađenog Sajma (urbanistički previd kada se gradio Sajam, nije bio poslednji u ovom gradu) i dalje preko današnjeg Bul.Mišića. Da li se uklapa, po meni baš štrči, ali da li štrči to nije bitno, njegovo rešenje ima inženjersku logiku.
Jedan stub i „malo žice“. „MALO ŽICE“!?!?! „ŽICE“!?!?

Sad ono što mi je najviše zasmetalo: Ambasadore – šta ti zamišljaš da si? Ko si ti da kažeš da je Mihajlo Mitrović „prolupao“. Nemaš dana tehničkog fakulteta, a uzeo si sebi za pravo da njega
http://sr.wikipedia.org/wiki/Михајло_Митровић
vređaš. Predsednik žirija je bio Nikola Hajdin, danas 85 godina, čuven po tome da preferira ovakva rešenja. Ja se ne slažem sa njegovim izborom, ali to je moje mišljenje, a njega i njegove ostvarene projekte mogu samo da poštujem. Ne pada mi na pamet da zato što se ne slažem sa čovekom u tim godinama da ga vređam na tako primitivan način.

Ko stvarno želi da proceni kolika će to građevina da bude i kako će se uklopitu u okoilinu neka ne gleda slike na internetu već neka ode na samu lokaciju. Ostalo je stvar ličnog ukusa i poimanja stvari (a čovek je pričao i o tome).

I šta je to "potencijalna kamata"? :)
 
^^^ Jel nisi dobio PM? relja, jel me zezas, zar nije bilo ocigledno iz mojih dijatriba ovde?
 
Кампања "заљуљала" мост на Ади
Ако се урачунају непредвиђени трошкови од пет одсто, због поскупљења челика, као и ПДВ од 18 одсто, долази се до цифре од око 147 милиона евра, уместо објављене од 118,64 милиона

Колико ће коштати вожња преко Аде Циганлије Иако постоји само на цртежу, мост преко Аде Циганлије већ је почео да се љуља. Вест да ће коштати најмање 118, 64 милиона евра, осим што је уздрмала грађевинску струку, добила је и политичку димензију, будући да су резултати тендера објављени на почетку предизборне кампање.

Управни одбор Дирекције за грађевинско земљиште огласио се почетком ове недеље, после тромесечних ишчекивања, саопштењем да ће конзорцијум на чијем челу се налази аустријски „Пор” градити мост преко Саве, а уговорена нето сума за пројектовање и извођење радова је поменутих 118,64 милиона евра. Међутим, ако се урачунају и непредвиђени трошкови од пет одсто, који могу да се појаве у току градње због поскупљења челика (што ће као могућност бити наведено у уговору са извођачем, стоји у саопштењу Дирекције за грађевинско земљиште), као и ПДВ од 18 одсто, долази се до цифре од око 147 милиона евра, коју је „Политика” и објавила пре неколико недеља.

Прилазне саобраћајнице нису биле урачунате у тендер, али како мост без њих сам по себи ништа не значи, онда треба додати и још најмање 60 милиона евра. То је изазвало бурна реаговања стручне и политичке јавности, јер је победник на конкурсу за идејно решење мариборска фирма „Понтинг” проценила да би мост са пилоном од две стотине метара и косим затегама требало да кошта око 80 милиона евра.

Потпредседник Демократске странке Србије Борко Илић затражио је јуче да се утврди како је уговор о изградњи моста на Сави преко Аде Циганлије са 80 милиона евра достигао цифру од 150 милиона евра.

„Тражимо од председника Комисије за заштиту права, Републичке управе за јавне набавке, Саше Варинћа да Комисија одмах утврди како је могуће да се уговор фактички удвостручи”, навео је Илић у изјави достављеној Танјугу.

Он је указао да је посебан проблем што уговор није ишао на ратификацију у Народну скупштину како би посланици имали увид у овако огромну инвестицију.

Пошто посланици нису упознати са овим уговором, онда Комисија за заштиту права мора грађанима да саопшти како је овај уговор са 80 преиначен на 150 милиона евра, навео је Илић.

У Дирекцији за грађевинско земљиште, на чијем челу се налази Борис Ранковић, функционер ДС-а, међутим, тврде да уговор са извођачeм радова још није склопљен, а и да јесте, он не захтева ратификацију у парламенту. Уговор са Европском банком за обнову и развој код које град узима кредит од 69 милиона евра и према чијим правилима је тендер расписан, кажу, такође није морао да прође кроз скупштинску процедуру.

– О томе су се током тендерског поступка изјаснили Министарство финансија и Министарство спољних послова, сагласивши се да ратификација није неопходна. На конкретан уговор, као међународни споразум, примењује се општи споразум који је Република Србија закључила са међународним организацијама, у овом случају ЕБРД-ом, у складу са Законом о јавним набавкама. Имајући у виду наведени члан закона на конкретан поступак се не примењују правила домаћег законодавства, већ правила ЕБРД-а – наглашава Ненад Бајић, шеф информативне службе у Дирекцији за грађевинско земљиште и додаје да ово јавно предузеће не жели да се упушта у политичка препуцавања.

Став Дирекције за грађевинско земљиште јесте да је понуђена цена моста реална. Ту тврдњу покрепљују статистиком према којој је београдски мост најјефтинији по метру квадратном у односу на сличне мостове који се тренутно граде или су у блиској прошлости саграђени. Мост на доњем шпицу Аде Циганлије кошта 2.834 евра по квадрату, Визел бриџ у Немачкој (рок изградње 2005-2009. година) 3.179 евра, мост у Варшави 3.834 евра, а чувени Мијо вијадукт, завршен 2004. године коштао је Французе чак 4.690 евра по метру квадратном.

Из ових података се закључује да је реч о земљама које су ипак економски богатије од Србије па могу себи да приуште тако грандиозне и скупе мостове. Али, ако се цена моста који ће Београд градити упореди са онима које нису прошле на тендеру за идејно решење 2005. године (Грађевински факултет је на пример понудио 45 милиона евра, а „Мост пројект” око 50 милиона) стиче се утисак да смо могли и јефтиније да прођемо.

На питање због чега нису објављене понуде осталих шест компанија које су учествовале на тендеру за мост преко Саве, Бајић каже да су четири саме одустале из трке јер вероватно нису нашле интерес у овом послу, а највећи „Поров” ривал аустријски „Штрабак” је доставио пола милиона евра вишу цену.

Маријана Авакумовић
[објављено: 20/03/2008.]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/rubrike/Ekonomija/Kampanja-zaljuljala-most-na-Adi.sr.html
 
Se samo meni cini ili neko zesce lobira protiv ovakvog mosta?
 
Relja,

Prvo, način na koji povezuje 5 park i ovaj most je, blago rečeno neukusan, i nemaju nikakve veze. Ako se dobro sećam, građanke i građani su izabrali žirafu da bude na špicu Ade, a ona se mnogo razlikuje od grede. Takođe se radi o drugačijoj vrsti sukoba, odnosno drugačijim razlozima zašto se neko bori za nešto.

Drugo, "Javni interes, struka i Beograđani kažu: most sa sajlama je krajnje neadekvatan i nepotreban za mali raspon Save.", koliko sam shvatio struka je podeljena, građanke i građani takođe.

Treće, opet avini. Dakle, koridor za sletanje aviona se nalazi 5km, ako ne i više, uzvodno od mosta i tu preleću na mnogo većoj visini od 200m. Sa svakim avionom* koji se spusti na visinu od 200m na tom mestu nešto žestoko nije u red, dakle udario u most ili u Sajam ili u toplanu, ili još malo dalje leto i udario u neki stambeni blok, više/manje je sve jedno (verovatno će biti manje ljudskih žrtava ako udari u most, nego ako udari u blok 70a). Realna potencijalna opasnost postoji za one koji su gradili svoje kuće u Surčinu oko aerodroma u zabranjenoj zoni, a za most postoji nerealna potencialna opasnost, kao što postoji i za CK, Beograđanku ili Zapadnu kapiju. Ovako, pogled iz aviona će biti samo lepši sa jednim velikim i lepim mostom.

Četvrto, iako su slični ljudi na vlasti, vrlo je ružno ubacivati obnovu Gazele i Pančevca u isti koš sa mostom preko Ade, jer su drugačije nadležnosti, odnosno drugi budžeti.

Peto, možda nemam ni dana na tehničkim fakultetima, ali tekstove znam da čitam, i mogu da razlikujem argumentaciju od ostrašćenosti (ne želim da ulazim u razloge te ostrašćenosti, mada bi verovatno bilo zanimljivo). U hajci koja se vodi na ovaj most i UMP sam pročitao možda najviše 5% tekstova koji imaju neku argumentaciju i zaista su vredni.
Mihajlu Mitroviću sam prezahvalan za Zapadnu kapiju, ali način na koji je ovaj tekst napisan mi ne daje osnova da njegovo mišljenje uvažavam, ma koliko želeo, jer evidentno on znanje ima. Vrlo jednostavno - tekst nije dostojan svega onoga što je on u svom radnom veku napravio.



* - Inače, onaj Iljušin je kružio nad celim gradom..
 
Чињеница је да постоје значајна одступања у цени од цене препостављене у претходној студији оправданости УМП.
Иста постоји на сајту Дирекције за грађевинско земљиште.
http://www.beoland.co.yu/ump/prethodnastud.asp
http://www.beoland.co.yu/ump/stud opravd_deo2.pdf

Будући да су средства потребна за изградњу УМП планирана и обезбеђена по основу те студије, то упућује да ако се толико средстава издвоји за мост неће остати довољно средстава за остатак изградње УМП.

То је одличан пут да се направи само мост који ће остати неповезан јер за остатак великог и значајног пројекта нема средстава.

Ако је студија погрешна можда је тренутак за израду нове, па по њој нове финансијске конструкције...
а ако је мост прескуп, можда је тренутак за неки други...
 
Pa kad bi grad i organi lokalne uprave smanjili broj zaposlenih (zasta je EU vec davala pare), a ne da otpuste neke ljude, a onda dovedu jos vise svojih stranackih pripadnika koji nista zivo ne rade, a primaju ogromne plate, da ne pricam o maznjavanju para prilikom rekonstrukcija nekih opstina itd., sigurno bi se naslo para i to ne samo za ovaj projekat vec za jos mnogo njih.
 
shmeksi":3dpy83ye je napisao(la):
Se samo meni cini ili neko zesce lobira protiv ovakvog mosta?
To smeće od novina čije tekstove prenosite je naravno pod kontrolom DSSa. Ovaj most je odličan način da se započne izborna propaganda protiv bivših koalicionih partnera na lokalnom nivou.
 
Vrh