Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Uh sad si mi zazvucao pomalo kontradiktorno. MIslm ja nisam strucnjak i kao jedan od mnogih forumasa dajem svoje skromno misljenje. Kazes da se saobracajni problem ne sagledava kroz mrezu vec kroz jednu saobracajnicu a sa druge strane kritikujes ne autonomsnost i uljucenje na pojedine tacke. Ja UMP zaista ne dozivljavam kao jos jedan autoput kroz Beograd a niti mu je to cilj a niti ce to i biti. Sa druge strane slazem se da nije bas najsretnije resenje ova integracija sa autokomandom ali videcemo jos kako ce to konacno biti reseno jel uz neku prikladnu denivelaciju http://beoland.com/aktuelnosti/pic/07/070313_2.jpg ne bi trebalo da bude vecih problema.

Sto se tice dela na Novobeogradskoj strani i nekonzistentnosti u pogledu kontinuiteta toka same saobracajnice (kombinacija petlji i povrsinskih raskrsnica) mislim da je u pitanju delom iznudjeno resenje a mozda i nedovoljna opravdanost tako skupljeg resenja.
 
sheky":tsay8ymf je napisao(la):
dragan":tsay8ymf je napisao(la):
http://img164.imageshack.us/img164/2807/2mostalw4.jpg

Hitman, nigde se i nespominje izgradnja mosta kod I.R. ... osim na ovom forumu.
Tvoja analiza saobraćajnih tokova u Bgd. se kosi sa svakom stručnom analizom i planom.
Sve je to pomalo detinjasto, pa ne znam dal da uopšte pišem nešto o tome.

ps .. pogledaj malo kartu: od Zemuna do Borče je mnogo dalje od tvojih 700met.
Hitmanovo razmisljanje je sasvim ok. Naime, most u nastavku ulice I.R. bi predstavljao vezu T6 saobracajnice
(koja je zamisljena kao jedna od okosnica saobracaja na Novom Beogradu i u Zemunu) sa desnom obalom Save.
O tome sam pisao još pre mesec dana u odgovoru Vocaru :
dragan. #329 ":tsay8ymf je napisao(la):
http://img403.imageshack.us/img403/8706/gupmostke6.jpg
Sada se gradi Obilaznica i UnutrašnjegMagistralnogPoluprsten - kao prioriteti preko Save.

'Tvoj' most bi bio deo SMP - SpoljnogMagistralnogPoluprstena, pa će
verovatno i on doći na red, kada bude potrebno rasteretiti saobraćaj u tom delu
od petlje 'Zmaj' do novog pančevačkog mosta na ada Huji.
Prioritet za T6 je most kod Zemuna koji treba da spoji Srem i Banat, a ne Zemun i Borču.
Drugi most za T6 ili SMP nije ni planiran sadašnjim GUP-om 2021g.- izmene su u toku.

Na osnovu merenja i planiranja saobraćaja - Smart Plan, odlučeno je da se rastereti
Gazela i Brankov most, tj. pravac Novi Centar-Stari Centar izgradnjom mosta na Adi kao
dela UMP-a - brze gradske magistrale od petlje Zmaj do Pančevca ... i dalje.

Izgradnjom od T.Bunara preko mosta do petlje kod Hipodroma već će značajno da se
poboljša veza i rasterete mostovi na Savi što je primarni cilj UMP-a u Prvoj fazi.
Nova Autobuska i Željeznička stanica N.Bgd (kao i Belville) će biti pored samog UMP-a.

T6 je praktično Unutrašnja Obilaznica oko gradskog jezgra i ona ne bi rasteretila Centar.
Ul.I.Ribara je 'teška' Periferija na N.Beogradu i zato tamo most i nije planiran .. za sada.

umpmapaef3.jpg


Od petlje 'Zmaj', Privredne zone, Bež.kose, Zemuna ( ras.T.Bunar), pa kroz centralni deo
N.Beograda i mosta na Adi saobraćaj će ići na 'Stari deo' Beograda i rasteretiti savske mostove.
 
Igor":1xhgijyy je napisao(la):
Uh sad si mi zazvucao pomalo kontradiktorno. MIslm ja nisam strucnjak i kao jedan od mnogih forumasa dajem svoje skromno misljenje. Kazes da se saobracajni problem ne sagledava kroz mrezu vec kroz jednu saobracajnicu a sa druge strane kritikujes ne autonomsnost i uljucenje na pojedine tacke. Ja UMP zaista ne dozivljavam kao jos jedan autoput kroz Beograd a niti mu je to cilj a niti ce to i biti. Sa druge strane slazem se da nije bas najsretnije resenje ova integracija sa autokomandom ali videcemo jos kako ce to konacno biti reseno jel uz neku prikladnu denivelaciju http://beoland.com/aktuelnosti/pic/07/070313_2.jpg ne bi trebalo da bude vecih problema.

Sto se tice dela na Novobeogradskoj strani i nekonzistentnosti u pogledu kontinuiteta toka same saobracajnice (kombinacija petlji i povrsinskih raskrsnica) mislim da je u pitanju delom iznudjeno resenje a mozda i nedovoljna opravdanost tako skupljeg resenja.
Bas to sto sam napisao. Ne mogu se saobracajni problemi resavati koncentracijom saobracaja na istim koridorima ili cvornim tackama, vec upravo "razvlacenjem", odnosno sirenjem mreze. Kada sam rekao da se problem ne moze resiti jednom saobracajnicom, mislio sam na to da nije resenje jednom saobracajnicom povezati sve delove grada, isto kao sto nije moguce ni sve probleme Beograda resiti jednim mostom, ma kako grandiozan i skup bio.
Sa druge strane, svaki prsten, poluprsten ili kako god to nazvali podrazumeva kontinuitet toka i prikupljanje saobracaja na cvornim tackama. Generalnim projektom je UMP na taj nacin i postavljen. Predvidjeno je da ukrstaji budu denivelisani. To samim tim obezbedjuje kontinuitet toka. Za takav projekat je uradjena prethodna studija opravdanosti koja je dala neke rezultate. Zatim se kroz izmenu Generalnog plana Beograda prakticno odustalo od te koncepcije. Postavlja se pitanje na osnovu cega. Takodje se postavlja pitanje opravdanosti nove koncepcije i da li ona uopste postoji. A pogotovu je pitanje opravdanosti postavljanja trase za jedan koncept, sa puno skupih objekata, a onda njena potpuna degradacija na raskrsnicama.
 
^^^ Zar nije plan da se raskrsnice u buducnosti denivelisu, po potrebi i finansijskim mogucnostima grada?
Mislio sam da je ovaj pristup UMP prelazno tj. kompromisno resenje.
 
dragan":25uv00n4 je napisao(la):
Prioritet za T6 je most kod Zemuna koji treba da spoji Srem i Banat, a ne Zemun i Borču.
Drugi most za T6 ili SMP nije ni planiran sadašnjim GUP-om 2021g.- izmene su u toku.

Na osnovu merenja i planiranja saobraćaja - Smart Plan, odlučeno je da se rastereti
Gazela i Brankov most, tj. pravac Novi Centar-Stari Centar izgradnjom mosta na Adi kao
dela UMP-a - brze gradske magistrale od petlje Zmaj do Pančevca ... i dalje.

Izgradnjom od T.Bunara preko mosta do petlje kod Hipodroma već će značajno da se
poboljša veza i rasterete mostovi na Savi što je primarni cilj UMP-a u Prvoj fazi.
Nova Autobuska i Željeznička stanica N.Bgd (kao i Belville) će biti pored samog UMP-a.

T6 je praktično Unutrašnja Obilaznica oko gradskog jezgra i ona ne bi rasteretila Centar.
Ul.I.Ribara je 'teška' Periferija na N.Beogradu i zato tamo most i nije planiran .. za sada.

Od petlje 'Zmaj', Privredne zone, Bež.kose, Zemuna ( ras.T.Bunar), pa kroz centralni deo
N.Beograda i mosta na Adi saobraćaj će ići na 'Stari deo' Beograda i rasteretiti savske mostove.
Ja zaista verujem da su ciljevi o kojima pises opravdani, jedino sto sumnjam da ce ovakvom postavkom UMP-a moci biti ostvareni. Ukoliko sam autor prethodne studije opravdanosti kaze da UMP ima granicnu opravdanost, a da pri tome prva faza koja podrazumeva izgradnju mosta ima jako veliku opravdanost, logicno se namece da je ostatak UMP-a neopravdan. Sa druge strane ja jos nisam cuo valjani razlog pomeranja polozaja mosta i UMP-a na drugu stranu hipodroma u odnosu na prvi predlog koji je stajao u Generalnom planu Beograda, osim potrebe da se napravi grandiozno resenje mosta.

Iskreno, ja stvarno sumnjam u takav nacin rada, ma da bih zeleo da ne budem u pravu.
 
Iako smo pontonski most objavili kao prvoaprilsku šalu, u zadnje vreme sve više mislim da bi bilo dobro privremeno napraviti par pontonaca u BG.u dok se ne sagrade novi mostovi. Da to funkcioniše vidi se i na primeru Sijetla,

EvergreenBridge.jpg
 
Dva pontona baj-pas za Beograd
...Đilas kaže da se najviše odmaklo sa mostom preko donjeg špica Ade ciganlije i logično bi bilo da se krene sa njim. Stručna javnost je oko toga podeljena.
- To je velika investicija, za koju je raspisan tender, ali se hrvatska firma "Konstruktor" žalila još u predtenderskom postupku, zato ceo projekat stoji - objašnjava Đilas. - U ovom trenutku nemamo alternativu, jer je ovo rešenje mosta predviđeno Generalnim urbanističkim planom. Ipak, ništa nije "sveto pismo". Stvari mogu da se promene, ukoliko većina u gradskoj skupštini smatra da postoji bolje rešenje i za to iznese argumente. Taj most je nama potreban i očekujem da izgradnja krene u 2008. godini, jer smo u ovom projektu otišli dosta daleko. Otvoren sam za sve ideje vezano za mostove i saobraćaj, samo da nađemo najbrže i najbolje rešenje za Beograd. O svakom problemu, koji postoji, a javnost je podeljena, mora da se razgovara. Bolje je da se u tim razgovorima izgube i tri meseca i da se dođe do najboljeg rešenja, nego da se nešto uradi, a da onda ne funkcioniše.
Izvor: Novosti
Link: http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=113515&datum=2007-12-30
 
Ovo nedobro, naslucuje opet neka odlaganja - "...ocekujem da izgradnja krene u 2008 godini ..." Nece most izgleda biti gotov do 2015. Zasto se zalila firma "Konstruktor"?
 
^^ zato sto je iz hrvatske :) a ne covece, ne znam zasto se uopste osvrce neko na zaljenja, kada nesto treba da se uradi sto pre. To sto su se zalili nema nikakve veze... Uvek se oni nesto zale, pa za gradnju metroa u bivsoj drzavi, a sad se jos i za most zale :) xexe
 
Evo, čitam ove teme na infrastrukturi i u poslednjih dan-dva stalno iskače Đilas sa svojim izjavam o Beogradu. Da li se to on, blago nama, sprema za kandidaturu na mesto gradonačelnika Beograda (doduše, biraće ga Skupština, a ne mi neposredno) :cool: ?
 
Ma dobro, znam - nego izbori se bliže pa je vreme da se stvari i ljudstvo malo izvuku na površinu :D .
 
Аустријанци граде мост преко Саве
Мост преко Аде Циганлије, како сазнаје „Политика”, градиће највероватније једна од две аустријске фирме, „Штрабак” или „Пор” (која је у конзорцијуму са аустријском „Алпином” концесионар на изградњи аутопута Хоргош - Пожега). Резултати тендера још нису објављени, али се међу грађевинцима већ увелико спекулише да су понуђени износи, са разликом од неколико процената, знатно већи од првобитне процене вредности моста која је између 80 и 90 милиона евра.

Будући да се конкурсна комисија још није огласила, у Дирекцији за грађевинско земљиште, расписивачу међународног тендера за сачињавање главног пројекта и изградњу саме ћуприје, наводне разлике у сумама нису хтели да коментаришу.

Потврдили су једино да су у најужи избор ушли поменути аустријски гиганти после претквалификационог тендера на који се у октобру пријавило осам фирми из шест земаља: Аустрије, Немачке, Италије, Русије, Мађарске и Хрватске.

- Цео поступак је у даљој надлежности стручне комисије Дирекције, која би требало да донесе коначну одлуку о томе која фирма ће градити мост. Комисија нема никакав рок до којег би требало да донесе одлуку. Извесно је само да какву год одлуку донесу, она мора да иде на потврду у Европску банку за обнову и развој. То је прописана процедура која мора да се поштује - каже Ненад Бајић, шеф информативне службе Дирекције за грађевинско земљиште.

Радови на мосту, као што је познато, биће финансирани углавном из кредита Европске банке, па сви грађевински подухвати морају бити усклађени са њеним правилима, које је прихватила наша држава. Извођачи осталих радова, које плаћа Скупштина града, биће бирани на домаћем конкурсу и у складу са нашим законима.

Према досадашњим прорачунима, целокупна инвестиција, што подразумева мост са прилазним саобраћајницама, требало би да кошта 161.100.000 евра. При том 69.600.000 евра треба да буде обезбеђено из кредита Европске банке за обнову и развој, а из градског буџета 87.900.000 евра. Три милиона евра је донација Европске агенције за реконструкцију, а 600.000 евра Европске банке за обнову и развој.

За мост је планирано 85.000.000 евра, прилазни путеви би коштали 65.000.000, за пројектовање је намењено седам и по милиона, а преосталих 3.600.000 евра за управљање целокупним програмом и технички надзор.

Како ће бити премошћене евентуалне разлике између планираних и понуђених износа остаје да се види. Не би било добро да се обистине тврдње великог дела стручне јавности која је својевремено упозоравала да би због компликованог инжењерског решења грандиозни мост преко Аде Циганлије могао да буде далеко скупљи него што је то планирано.
Politika : http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=53242
 
Idi, odkud sad pa ovo?

Не би било добро да се обистине тврдње великог дела стручне јавности која је својевремено упозоравала да би због компликованог инжењерског решења грандиозни мост преко Аде Циганлије могао да буде далеко скупљи него што је то планирано.
NE BI BILO DOBRO da se OBISTINE TVRDNJE? Ne, pa valjda ne bi bilo dobro da moramo da otplaćujemo te pare. Pare za otplatu 70 i više miliona evra kredita inače rastu na drvetu? A tek gradskih 87? A razlika?
I šta znači upozoravali svojevremeno? Upozoravaju ljudi sve vreme, ali ne dobijaju prostora u medijima.
Koliko smo godina izgubili, i koliko ćemo još izgubiti dok se naprave novi mostovi? Ne da se naprave da ih kao gledamo, već da prosto možemo da se krećemo kroz Beograd?
 
Tako je to kad stavljaju estetiku ispred funkcionalnosti, o čemu je već bilo reči na forumu....neki ljudi jednostavno neće da shvate da smo mi mala zemlja i siromašna i da nam trebaju jeftina a funkcionalna rešenja....
 
^^ pa cime ce onda funkcioneri moci da se hvale :) mada, ne znam koliko je dobro graditi nesto sto nije reprezentativno...

mozda je bilo bolje skupljati pare za metro sto kaze onaj lik, ali sa ovim prstenom se izbacuje tranzitni saobracaj kroz centar... ko zna kad ce ovo poceti da se gradi, kao sto rekoh...

ono poslednje sto bese je da su prilazne saobracajnice pocele da se grad na jesen 2007. Sad je pocela 2008, a nadam se pocetku izgradnje do leta... videcemo...
 
ista priča je bila i za Gazelu i za Mostar, šta će nam tako nešto veliko - e pa treba nam :) Da li je iko toliko hrabar da sa sigurnošću može da predvidi da bi manji most bio dovoljan za saobraćaj u sledećih 30 godina? I naravno, da bude živ za 30 godina da može da pokupi pohvale ili kritike, u zavisnosti od situacije :)
 
bigvlada":2p3l8y1i je napisao(la):
ista priča je bila i za Gazelu i za Mostar, šta će nam tako nešto veliko - e pa treba nam :) Da li je iko toliko hrabar da sa sigurnošću može da predvidi da bi manji most bio dovoljan za saobraćaj u sledećih 30 godina? I naravno, da bude živ za 30 godina da može da pokupi pohvale ili kritike, u zavisnosti od situacije :)
Nesto tako veliko U VISINU nam ne treba - o tome se radi. Poredjenje sa svojevremenim otporima izgradnji Gazele i Mostara nije na mestu...osim ukoliko neko misli da je bila mnogo dobra ideja da autoput prolazi kroz centar grada i preko jednog od samo dva prava automobilska mosta preko Save.
A nama u sledecih 30 godina ce trebati jos 4 mosta preko Save, a ne samo jedan izmedju NBG i Cukarice. A ako se pljunu pare na ovaj necemo imati cime da finansiramo druge mostove kojima bi se prelazilo preko Save na drugim pravcima. To je sustina.
 
Stvarno mislim da je OK graditi ovakav most, pa i da košta više, kad je građena zgrada MSU, bila su teška vremena, nije trebalo tako nešto graditi, naročito ne toliko ulagati u arhitekturu objekta, komplikovano, pa opet na kraju se isplati..
Mislim da je hiljadu puta isplativije da imamo lep most u visinu, nego mozaik belog anđela na podu lifta u onoj beloj SPC zgradi pored hr. sv. Save..
A i da citiram Ivu Andrića:
Od svega što čovek u životnom nagonu podiže i gradi,
ništa nije u mojim očima bolje i vrednije od mostova.
Oni su važniji od kuća, svetiji, opštiji od hramova.
Svačiji i prema svakom jednaki, korisni, podignuti
uvek smisleno, na mestu na kom se ukrštava najveći
broj ljudskih potreba, istrajniji su od drugih građevina
i ne služe ničem što je tajno i zlo.
Tako da mislim da treba da se gardi ovakav most (meni se čak više svidela ona skuplja varijanta, ali dobro :) )
 
Ambassadore, manje citaj Brkica, vise pij endorfina.
U stvari, nock your self down...
 
Ljudi cesto zaboravljaju da je pola cene izgradnje most ustvari deo namenjen pristupacnim saobracajnicama, a ta se "cena" smanjiti nece kako god da se okrene. Most preko Ade ce biti prvi atraktivan most u Beogradu, a takav nam je preko potreban, da bar malo animira reke.
 
Čukarica na putevima

OBILAZNICA oko Beograda i most preko Ade Ciganlije najveće su najavljene investicije na teritoriji opštine Čukarica u 2008. godini. Značaj ovih projekata prevazilazi lokalni nivo, jer će završetak radova znatno smanjiti saobraćajne gužve u celom gradu.

U gradnju mosta preko Save i pristupnih saobraćajnica biće uloženo ukupno 161 milion evra. Od toga, 90 miliona obezbedio je Grad iz svog budžeta, a ostatak je kredit Evropske banke za obnovu i razvoj. S obzirom na ranije izjave gradskih čelnika, očekivalo se da bi izgradnja prilaznih puteva mogla krenuti na proleće, a samog mosta na jesen. U Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, međutim, kažu da se ne može precizno odrediti datum početka radova.
- U toku je postupak pregledanja prispelih ponuda za izbor glavnog projektanta i izvođača radova - kaže Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište. - Očekujemo da će komisija vrlo brzo izabrati najbolju ponudu koja će zatim biti poslata Evropskoj banci, kako bi dala saglasnost za početak radova. Kada će radovi početi, još ne znamo.
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=114058&datum=2008-01-10
 
Izgradnja nastavka ulice Spanskih boraca - deo ispred Holiday Inn-a u Trecem bulevaru pa do Belvill-a.

HIDROPROMET-INŽENJERING BEOGRAD, izrada idejnog i glavnog projekta saobraćajnice Španskih boraca (Milutina Milankovića ) od Trećeg bulevara do Unutrašnjeg magistralnog poluprstena sa pratećom infrastrukturom; idejni i glavni projekat saobraćajnica na području regulacionog plana bloka između: P. Srećkovića, Supilova, V. Dugoševića i produžetka D. Lapčevića sa pripadajućom infrastrukturom
Izvor: eKapija
Link: http://www.ekapija.com/website/sr/company/relatedArticles.php?cmp=15844&doctype=11&role=1&lang=0
 

Uskoro nadvožnjak na Carevoj ćupriji

Radovi bi trebalo da počnu ove godine, poručuju iz Direkcije za građevinsko zemljište

Gradnja nadvožnjaka na Carevoj ćupriji, iznad železničke rampe kod Hipodroma, biće započeta u toku ove godine. Projekat već deset godina pokušava da nađe mesto u građevinskim planovima grada. Posle svakodnevnih saobraćajnih gužvi i brojnih nesreća na ovoj „crnoj tački”, upozorenja stručnjaka i upozoravanja na problem u kampanjama političkih stranaka, Direkcija za građevinsko zemljište najavljuje da će obezbediti sredstva iz svog budžeta kako bi radovi konačno počeli.

Nadvožnjak će omogućiti brži protok vozila preko Sajma, bolje povezati Rakovicu i Čukaricu sa centrom grada, kao i sa Novim Beogradom, kada bude podignut most kod Ade Ciganlije. Time će biti dopunjen unutrašnji magistralni poluprsten.

Nenad Bajić, šef informativne službe Direkcije za građevinsko zemljište, objašnjava da plan o izgradnji nadvožnjaka kod Careve ćuprije postoji od septembra prošle godine, ali je moralo da se sačeka usvajanje plana detaljne regulacije.

– Izgradnja nadvožnjaka je još u fazi razmatranja, ali očekujemo da bi radovi mogli da počnu, možda i da budu završeni već ove godine, ukoliko prethodno rešimo imovinsko-pravne probleme – rekao je Bajić.

Problemi o kojima Bajić govori rešavaju se dogovorima sa vlasnicima zemljišta preko kojeg nadvožnjak treba da prođe. Reč je o rutinskom delu procedure, ali to, kako objašnjava Bajić, može da oduzme i dve trećine ukupnog vremena. Takođe, potreban je i novac, pošto je vlasnike potrebno obeštetiti, ali u Direkciji još ne znaju koliko bi čitav projekat mogao da košta. Pominju se dva miliona evra, ali Bajić kaže da je rano da se izjašnjava o nezvaničnim procenama.

– Planirano rešenje svakako ne može biti jevtino – kaže Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta. – Sigurno je da će biti smanjen broj saobraćajnih nezgoda.

Osim što će biti povećana bezbednost saobraćaja, neće biti ugrožena ni ekološka bezbednost, čega su se pre desetak godina pribojavali žitelji Senjaka i Topčiderskog brda. Oni su tada protestovali plašeći se da će nadvožnjak uticati na povećanje zagađenosti vazduha u naselju. Stručne studije su opovrgle njihovu bojazan i, kako kaže Dragan Tešić, predsednik opštine Čukarica, sada se ne protive gradnji.

V. V. – N. M.

[objavljeno: 16/02/2008]
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Uskoro-nadvoznjak-na-Carevoj-cupriji.lt.html
 
Gost redakcije: Bojan Stanojević, gradski menadžer
Most na Adi novi simbol grada
Autor: L. Gedošević | 23.02.2008 - 09:56
stanojevic-v.jpg


U narednih mesec dana biće potpisan ugovor za izvođenje radova na izgradnji mosta preko Ade Ciganlije. Za neki mesec počeće i radovi na pristupnim saobraćajnicama, najpre na desnoj obali Save, a do kraja godine i prvi majstori „isšetaće“ na gradilište.

- Most takve veličine, kao što će biti ovaj preko Ade Ciganlije, nije izgrađen u poteklih 40 godina. On će biti novi simbol Beograda, a njegovom izgradnjom otvaraju se potpuno nove perspektive, naročito za Čukaricu i Obrenovac. Značajno će biti i to što će njime biti povezan Novi Beograd, kao biznis centar, sa jugoistočnim delovima grada - kaže za „Blic“ gradski menadžer Bojan Stanojević.
most.jpg

Koji je najveći problem sa kojim ste se susretali dok ste prikupljali dokumentaciju za njegovu izgradnju?
- To su imovinsko-pravni odnosi koji su glavna kočnica razvoja, ne samo za ovaj već i za druge projekte. Problemi su jednostavniji, od toga da nešto nije uknjiženo, do toga da eksproprisano zemljište nikada nije zavedeno u knjige. Ovaj problem imaju sve zemlje bivše SFRJ, ali je Srbija ipak imala najlošiji katastar. Da bi ova situacija bila rešena moraju se ustanoviti pravila po kojima će se raditi. Zakonski se mora precizirati da vlasnik zemljišta, koje vredi 150.000 evra, ne može da traži milion ili više. Ili, ako je tako, onda neka plaća porez na milion evra. Nerešeni imovinsko-pravni odnosi su veliki problem i za izgradnju ostale infrastrukture u gradu, naročito kanalizacije.
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=31547
 
Vrh